Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Τρομοκρατική… παράσταση ανεβάζει η “πρώτη” Πειραματική Σκηνή (έ λ ε ος !)

Χωρίς κατηγορία στις 27/01/2016

“Ξηρασία” στο Εθνικό Θέατρο

kapranos_rect

Του Δημήτρη Καπράνου

«Τι να σας κάνω, ρε, έπρεπε να δολοφονήσω κι εγώ κάνα-δυο τρεις αθώους  για να παίξει έργο μου το Εθνικό!»…

Ο Ισίδωρος, συνταξιούχος φιλόλογος και θεατρικός συγγραφέας, με έργα του να έχουν παιχτεί μόνο σε μικρά, περιφερειακά θέατρα, ήταν σοβαρά προβληματισμένος.

– «Πού μπορώ να προμηθευτώ όπλα και πυρομαχικά; Έχετε κανένα λαθρέμπορο υπ όψιν;», μας ρώτησε και προκάλεσε τις απορίες μας.

– «Τί έγινε, ρε Ισίδωρε; Τσακώθηκες πάλι με την πεθερά σου και αποφάσισες να την καθαρίσεις;».

Εκείνος, όμως, δεν είχε όρεξη για αστεία. «Δεν μάθατε; Δεν διαβάσατε; Το βιβλίο του δολοφόνου της 17Ν Σάββα Ξηρού θα ανέβει στο Εθνικό Θέατρο!».

Αιφνιδιαστήκαμε, καθώς μας έπιασε απληροφόρητους. Ο Μάνθος μπήκε αμέσως στο Google από το κινητό του και μας διάβασε την ανακοίνωση του Εθνικού και την απόφασή του να αναγάγει σε “συγγραφέα” τον δολοφόνο.

Και γιατί απορείτε; Ξεχάσατε ότι στελέχη της κυβέρνησης αυτής έχουν σταθεί στο πλευρό των δολοφόνων της 17 Ν; Τί να σας κάνω, που δεν μιλάει ο Χρυσοχοΐδης!», είπε ο Παύλος, παλαιός πασόκος, που φαίνεται ότι “ξέρει κάτι παραπάνω”…

Το θέμα, όμως, είναι πολύ σοβαρό. Το κρατικό θέατρο, το θέατρο που στηρίζεται στα χρήματα του ελληνικού λαού, το θέατρο που υπηρέτησαν κορυφές της υποκριτικής, δίνει “πολιτικό άσυλο” στους δολοφόνους!

Το Εθνικό Θέατρο, προσβάλλοντας βάρβαρα τις οικογένειες των θυμάτων της 17Ν, “δίνει βήμα” στον Σάββα Ξηρό, λες και είναι ο Κάριλ Τσέσμαν!

Δεν είναι “μια απλή ποινική υπόθεση” η 17Ν. Και είναι απορίας άξιον το ότι  η νέα διοίκηση του Εθνικού ( η παλαιά παύθηκε με τρόπο σχεδόν σταλινικό) αποφάσισε, ξαφνικά, να “δικαιώσει” τους δολοφόνους.

Μήπως θα μπορούσε η σκηνοθέτις να μας πει γιατί δολοφονήθηκε από τους “συγγραφείς” της ο Κωστής Περατικός, ένας άνθρωπος που δεν είχε πειράξει κανέναν στη ζωή του;

Μήπως μπορεί να μας πει αν θα αναφέρεται στο “έργο” της και η δολοφονία του Θάνου Αξαρλιάν, ενός παιδιού από τον Πειραιά, που έτυχε να περνάει από το δρόμο όπου είχε αποφασίσει να “δράσει” η συμμορία των δολοφόνων;

Μήπως μπορεί να μας πει γιατί επέλεξε αυτό το “έργο” σε μια εποχή που η χώρα διέρχεται τεράστια οικονομική και πολιτική κρίση;

Ασφαλώς, θα μπορούσε να μας πει ότι ο Ξηρός και, γενικώς, όλες αυτές οι σκοτεινές και βρώμικες ιστορίες “πουλάνε”, αλλά το Εθνικό Θέατρο δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες επιλογές.

Άλλωστε, δεν θυμάμαι να έπαιξε τον “‘Άγιο Πρεβέζης”, ο οποίος ακόμη και σήμερα “πουλάει” και παίζεται στην Κύπρο!

Για να τελειώνουμε,  νομίζουμε ότι η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου κάνει “φάουλ”, στην προσπάθειά της να “γλείψει” την “Πρώτη φορά Αριστερά”.

Το ότι ο λαός (που λέει ο λόγος) αποφάσισε να πειραματιστεί, δεν σημαίνει ότι τα πόδια θα χτυπήσουν το κεφάλι!

Αν έχει λίγη σοβαρότητα το “Εθνικό”, αν σέβεται τον Μινωτή, την Παξινού, την Συνοδινού, τον Κωτσόπουλο,  θα αποσύρει το “έργο”…

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: