Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Η αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου και πόσο ανέρχονται τα χαμένα φορολογικά έσοδα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 21/03/2017

Ερώτηση Δανέλλη στη Βουλή

|> Μπορεί το 2017 ο ελληνόκτητος στόλος να σημειώνει νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα, ωστόσο η ελληνική σημαία χάνει την ανταγωνιστικότητά της, καθώς ο υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητος στόλος υποχώρησε το 2017 στην τρίτη θέση. Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του γραφείου του βουλευτή Ηρακλείου Σπύρου Δανέλλη (“Ποτάμι”) για σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως αναφέρει ο κ. Δανέλλης, υπολογίζεται πως η ελληνική σημαία έχασε 100 πλοία. Η απώλεια αυτή καταδεικνύει σαφώς ότι το ελληνικό νηολόγιο φυλλορροεί και χάνει συνεχώς τη δύναμή του, ενώ συνεπακόλουθα προκαλείται απώλεια θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών.

Ρωτάει, λοιπόν, ο βουλευτής πόσες είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και σε τι ποσό ανέρχονται τα χαμένα φορολογικά έσοδα, πού αποδίδεται η φετινή αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου, καθώς και ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής ναυλαγοράς που τη καθιστούν μη ελκυστική για τα ελληνόκτητα πλοία.

Τέλος, ερωτούνται οι αρμόδιοι υπουργοί, σε τι ενέργειες θα προβούν, ώστε να καταστούν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές, τόσο η ελληνική ναυλαγορά όσο και η ελληνική σημαία για τα ποντοπόρα πλοία.

Η ερώτηση

 Θέμα: Αποδυνάμωση Ελληνικού Νηολογίου

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-Operation Committee), το 2017 ο ελληνόκτητος στόλος φαίνεται να  σημειώνει νέο ρεκόρ σε μεταφορική ικανότητα, καθώς παραμένει πρώτος παγκοσμίως, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε χωρητικότητα.

Ωστόσο, η ελληνική σημαία χάνει την ανταγωνιστικότητά της, καθώς ο υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητος στόλος υποχώρησε το 2017 στην τρίτη θέση. Αναλυτικότερα, με βάση τα στοιχεία της 1ης Μαρτίου 2017, ο υπό ελληνική σημαία στόλος ελληνόκτητων πλοίων (άνω των 1.000 gt- ολική χωρητικότητα) αποτελείται από 747 πλοία, και είναι μικρότερος κατά 62 πλοία σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2016. Σημειώνεται, ότι ο ελληνόκτητος στόλος είναι νηολογημένος σε 41 σημαίες, με τα περισσότερα πλοία να συγκεντρώνει η σημαία των νήσων Μάρσαλ, η οποία το 2017 προσέλκυσε επιπλέον 74 ελληνόκτητα πλοία και έφτασε τα 791 πλοία, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Λιβερία με 775 ελληνόκτητα πλοία, 31 περισσότερα από τον προηγούμενο χρόνο.

Συνολικά, την τελευταία διετία (2015-2016) υπολογίζεται πως η ελληνική σημαία έχασε 100 πλοία. Η απώλεια αυτή καταδεικνύει σαφώς ότι το ελληνικό νηολόγιο φυλλοροεί και χάνει συνεχώς τη δύναμή του, ενώ συνεπακόλουθα προκαλείται απώλεια θέσεων εργασίας των Ελλήνων ναυτικών, καθώς και μείωση των δημοσίων εσόδων από τη νηολόγηση των πλοίων και τη φορολόγηση των ναυτικών. Το γεγονός, δε, ότι η ελληνική σημαία αποδυναμώνεται, ενώ συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος συνεχώς ισχυροποιείται, δημιουργεί έντονους προβληματισμούς σε ό,τι αφορά τη σχέση της ελληνικής σημαίας με τις άλλες σημαίες και την ελκυστικότητα της ελληνικής ναυλαγοράς.

Κατόπιν των ανωτέρω στοιχείων, δημιουργείται πλήθος ερωτηματικών όσον αφορά το ελληνικό νηολόγιο και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας για τα ποντοπόρα πλοία.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Από τη μείωση της δύναμης του ελληνικού νηολογίου την τελευταία διετία (2015-2016), πόσες υπολογίζετε ότι είναι οι χαμένες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και σε τι ποσό ανέρχονται τα χαμένα φορολογικά έσοδα;
  • Που αποδίδετε τη φετινή αποδυνάμωση του ελληνικού νηολογίου και την απώλεια ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας στο στόλο των ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων;
  • Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής ναυλαγοράς που τη καθιστούν μη ελκυστική για τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά και γενικότερα για το σύνολο των ποντοπόρων πλοίων;
  • Σε τι συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να καταστούν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές, τόσο η ελληνική ναυλαγορά όσο και η ελληνική σημαία για τα ποντοπόρα πλοία;

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: