Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Παν. Τσάκος: “Μήπως λησμονούμε το βασικότερο στοιχείο απ΄όλα; Τον ανθρώπινο παράγοντα;”

Χωρίς κατηγορία στις 24/06/2017

Στη θάλασσα χιλιάδες θέσεις εργασίας

|> Δημήτρης Καπράνος

|> Όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία, οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 25,2%  (δηλαδή το 1/4 του παγκοσμίου στόλου)  των δεξαμενοπλοίων.

Ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που “πιάνουν” καθημερινά στα λιμάνια όλου του κόσμου, ανήκει σε Έλληνες! Πώς να μην θυμώνει ο χερ Σόιμπλε! Κι εγώ θα θύμωνα στην θέση του. Και με το δίκιο μου…

Όμως και τα περισσότερα πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο, είναι δεξαμενόπλοια. Μάλιστα τα υπό ελληνική σημαία πλοία αποτελούν το 8,8% του παγκοσμίου στόλου δεξαμενοπλοίων σε αριθμό πλοίων, το 8,8% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 9,2% σε dead weight.

Ας πάμε τώρα στις αγοραπωλησίες των δεξαμενοπλοίων. Όπως αναφέρουν στοιχεία του εγκύρου οίκου Allied Shipping Research, μέχρι  και το πρώτο δεκαήμερο του τρέχοντος μηνός Ιουνίου, οι Έλληνες έχουν επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την αγορά 33 δεξαμενοπλοίων από τα 195 που έχουν αγορασθεί (πωληθεί) σε παγκόσμιο επίπεδο ,δηλαδή ποσοστό 16,9%.

Οι συμπατριώτες μας εφοπλιστές, λοιπόν, έχουν διαθέσει ήδη 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 151 πλοίων εκ των οποίων (εκτός από τα δεξαμενόπλοια) τα 100 είναι φορτηγά, 16 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο υγραεριοφόρα.

Οι Έλληνες  εφοπλιστές, κατά τα στοιχεία, έχουν καταβάλει το 27%  του συνόλου των κεφαλαίων που έχουν επενδυθεί σε αγορές πλοίων παγκοσμίως, τα οποία  φθάνουν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια!

Μέσα σε όλα αυτά, έχουμε ήδη σε εξέλιξη  το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Εnergy Navigation (TEN), της οποία ηγείται ο Νίκος Παν. Τσάκος.

Η εταιρεία έχει παραλάβει έξι από τα εννέα συνολικώς δεξαμενόπλοια τύπου aframax, τα οποία  ναυπηγούνται στα κορεατικά ναυπηγεία  Daewoo Mangalia Heavy Industries. Και τα έξι πλοία είναι χρονοναυλωμένα.

Η ΤΕΝ έχει υπογράψει μεγάλη συμφωνία με την νορβηγική πετρελαϊκή εταιρεία Statoil, στην οποία έχει ναυλώσει εννέα δεξαμενόπλοια για να μεταφέρουν το πετρέλαιό της. Η συμφωνία απασχόλησε και την Βουλή της Νορβηγίας, όπου κατετέθη ερώτηση για το πως μια εταιρεία εκτός Σκανδιναβίας συνεργάζεται με τον νορβηγικό κολοσσό!

Το ναυπηγικό πρόγραμμα του Ομίλου εγκαινιάσθηκε το 1997. Τον Ιούλιο εκείνου του έτους παρελήφθη το δεξαμενόπλοιο «Toula Z». Μέσα σε 20 χρόνια το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου έχει υπερβεί τα 100 πλοία.

Προ ημερών η εταιρεία είχε την ετησία γενική της συνέλευση. Μίλησαν οι επικεφαλής, αναφέρθηκαν αριθμοί, υπήρξε ικανοποίηση. Μέχρι που ζήτησε τον λόγο ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.

Ωραία όλα αυτά που ακούσαμε. Αριθμοί, αποδόσεις,. δείκτες, ναυλώσεις, έπαινοι. Μπράβο σας. Μήπως, όμως, λησμονούμε το βασικότερο στοιχείο από όλα; Τον ανθρώπινο παράγοντα;“…

Και καθώς το ακροατήριο κρεμόταν από τα χείλη του, ο έμπειρος θαλασσόλυκος έθεσε τον δάκτυλο επί των τύπων των ήλων. “Πώς μπορεί να προχωρήσει η ελληνική ναυτιλία όταν έχει τόσες χιλιάδες βαπόρια αλλά μόνο 15.000 Έλληνες ναυτικούς;“.

Ωραίοι οι αριθμοί, η χωρητικότητα, το LNG και τα τηλεκατευθυνόμενα πλοία. Η χειμαζόμενη πατρίδα, όμως, έχει ανάγκη από θέσεις εργασίας. Και αυτές μπορεί να τις προσφέρει μόνο η θάλασσα. Γρηγορείτε!

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: