Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Μώραλης: “Τα 80 εκ. δεν είναι εξαγγελία, είναι πραγματικότητα και θα πιστωθούν τον Σεπτέμβριο!”

Χωρίς κατηγορία στις 10/08/2017

Τι είπε στα “Παραπολιτικά”

|> Μέσω συνέντευξης σε ραδιοφωνικό σταθμό, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, έκανε αναλυτική αναφορά για το “χρηματοδοτικό εργαλείο” των 80 εκατ. που δίνονται στον Πειραιά για το επιτυχές στρατηγικό σχέδιο για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση. Συγκεκριμένα ο Γιάννης Μώραλης μίλησε στον Σωτήρη Ξενάκη (“Παραπολιτικά 90,1”) και είπε:

«Ομολογώ ότι κι εγώ ως πολίτης ή ως δημότης θα ήμουν δύσπιστος ακούγοντας για τόσα πολλά εκατομμύρια. Όμως αυτή είναι μια διαδικασία η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, στις δημοτικές εκλογές, όταν τότε ως υποψήφια παράταξη είδαμε ένα χρηματοδοτικό εργαλείο καινούργιο, σύγχρονο, την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση πάνω στο οποίο στηρίξαμε όλη τη στρατηγική μας. Το κρίσιμο δεν είναι  να εξαγγέλλεις έργα. Το σημαντικό νομίζω είναι να έχεις εξασφαλίσει τα χρήματα και η προσπάθεια που κάναμε ως Δημοτική Αρχή ήταν να εξασφαλίσουμε τα χρήματα. Είναι ικανοποίηση για εμάς ότι πλέον δεν μιλάμε για κάποια εξαγγελία ή υπόσχεση. Μπήκαμε σε μια συναγωνιστική διαδικασία με τον Δήμο Αθηναίων και άλλους Δήμους. Το ποσό ήταν συγκεκριμένο, θα μοιραζόταν σε όσους υπέβαλαν προτάσεις. Έχουμε έγκριση του ποσού αυτού, δεν είναι κάτι το οποίο ελπίζουμε, υποθέτουμε, τάζουμε ή εξαγγέλλουμε. Έχουμε μια απόφαση ότι 80 εκ. ευρώ θα πιστωθούν στον λογαριασμό του Δήμου Πειραιά από τον Σεπτέμβριο. Θα ανήκουν πλέον στον Δήμο Πειραιά προκειμένου να κάνει μια σειρά έργων. Από τα 110 εκ., τα 30 εκ. δεν τα έχει ο Πειραιάς, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί το κάθε έργο ξεχωριστά. Τα 80 εκ. όμως θα πιστωθούν στον λογαριασμό του Δήμου Πειραιά και θα τα διαχειριστεί ο Δήμος Πειραιά τα επόμενα πέντε χρόνια».

Αναπλάσεις, Κοινωνία, Επιχειρηματικότητα, Όμορφη Πόλη, οι τομείς των έργων

«Πρόκειται για διαφόρων ειδών έργα, όχι όμως όπως τα έχουμε ενδεχομένως στο μυαλό μας οι περισσότεροι. Είναι χρήματα για την κοινωνία, γι αυτούς που τα έχουν ανάγκη και δυστυχώς στις μέρες μας είναι πάρα πολλοί. Είναι χρήματα για μια πιο όμορφη πόλη, για αναπλάσεις, για «έξυπνες» υπηρεσίες. Είναι για πιο μεγάλα έργα, όπως επιχειρηματικότητα, νεοφυείς επιχειρήσεις. Είναι αυτά τα οποία λέγαμε προεκλογικά ότι μπορούμε να κάνουμε για την πόλη του Πειραιά. Άρα προφανώς κι είμαστε ικανοποιημένοι. Όλο το ποσό θα είναι στη διάθεση του Δήμου Πειραιά. Πιστώνονται 80 εκατ. στον Δήμο Πειραιά και αντίστοιχα στους άλλους Δήμους. Το πλεονέκτημα της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης είναι ότι αυτά τα χρήματα πλέον τα διαχειρίζεσαι εσύ ως Δήμος, δεν υπάρχει ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης. Θα πάνε ονοματισμένα σε μια σειρά έργων συγκεκριμένων κατηγοριών. Οι μεγάλες κατηγορίες είναι η κοινωνία, η επιχειρηματικότητα και η «όμορφη πόλη». Ένα παράδειγμα είναι οι αναπλάσεις. Η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου, η ανάπλαση του Μικρολίμανου, η ανάπλαση των αρχαιολογικών χώρων που θέλουμε να κάνουμε, η ενοποίηση αρχαιολογικών διαδρομών για να κάνουμε τουριστικές διαδρομές, αυτά  είναι κλασσικές αστικές αναπλάσεις. Η άλλη κατηγορία είναι η επιχειρηματικότητα. Η χρηματοδότηση δηλαδή νεοφυών επιχειρήσεων, το κέντρο καινοτομίας το οποίο ενεκρίθη και είναι σημαντικό. Το πρώτο στην Ελλάδα κέντρο καινοτομίας, για τη γαλάζια ανάπτυξη στον Πειραιά. Είναι κλασσικές μέθοδοι χρηματοδότησης μικρότερων επιχειρήσεων, νεοφυών επιχειρήσεων για στήριξη τους, ώστε να σταματήσουμε το να  χάνονται θέσεις εργασίας  και να δημιουργήσουμε νέες.

Τρίτο σημαντικότερο, σημαντικότατο θα έλεγα για αυτήν την περίοδο, είναι οι λεγόμενες κοινωνικές παρεμβάσεις, το να μπορείς δηλαδή – με την καλή έννοια – να δώσεις χρήματα και «ανάσα» σε αυτούς που τα έχουν ανάγκη και πραγματικά είναι πάρα πολλοί, μέσα από πολλά προγράμματα που υπάρχουν είτε για τους ανέργους είτε για τους χαμηλοσυνταξιούχους είτε για τους ανθρώπους που έχουν μηδενικό εισόδημα. Υπάρχουν προγράμματα με τα οποία μπορείς να δώσεις χρήματα σε αυτούς τους ανθρώπους.  Αυτή είναι και η έννοια της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης, για αυτό λέγεται Ολοκληρωμένη. Ουσιαστικά είναι ένα εργαλείο καινούργιο. Είναι ένα master plan για την πόλη και τους πολίτες.

«Ο Δήμος Πειραιά πήρε την υψηλότερη βαθμολογία στην αξιολόγηση των προτάσεων»

 «Είμαστε πρώτοι στην αξιολόγηση σε όλη την Αττική και κατ’ επέκταση, θα έλεγα σε όλη τη χώρα. Δεν μπορεί αυτό να μην είναι ικανοποιητικό. Ο Δήμος Αθηναίων υπέβαλε πρόταση 100 εκ. και πήρε περίπου 85 εκ. Εμείς υποβάλαμε πρόταση για 90 εκ. και επιτύχαμε 80 εκ. Ο Δήμος Πειραιά είναι πρώτος στην αξιολόγηση. Αυτό που αξιολογήθηκε για τον Πειραιά και είναι το θετικό είναι ότι υπήρχε ωριμότητα των έργων αυτών, υπήρχε δηλαδή μελέτη. Δεν το αμφισβητεί κανείς. Το αντιλαμβάνεστε ότι εάν δεν το έχεις μελετήσει, όχι 80 εκατ. ούτε 10 εκατ. δεν θα παίρναμε και είναι και λογικό. Άρα αυτό που αξιολογήθηκε ήταν ότι είναι μια σωστή ολοκληρωμένη πρόταση, με ώριμα έργα, έργα δηλαδή που μπορούμε, νομίζω από το τέλος του έτους αυτού να αρχίσουμε να δημοπρατούμε και να φαίνεται το αποτέλεσμα στην κοινωνία. Γιατί είναι πολύ θετικό για τον Πειραιώτη να ακούει ότι στον λογαριασμό του Δήμου μπαίνουν 80 συν 30 εκατ. ευρώ που έχει ήδη εγκρίνει η Περιφέρεια, 110 εκατ. ευρώ. Αυτό που πρέπει να δει ο πολίτης είναι ότι αλλάζει η καθημερινότητά του και η ζωή του. Αυτό προφανώς δεν θα γίνει από την μια ημέρα στην άλλη. Θα γίνει όμως. Τα χρήματα πιστώνονται για το 2017 μέχρι το 2022. Όπως ξέρετε η δημοτική περίοδος τελειώνει το 2019. Είναι όμως πάρα πολύ θετικό νομίζω να υπάρχει μια συνέχεια και να υλοποιούνται έργα ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος».

«Ο Πειραιάς πλέον είναι στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος»

«Όταν υλοποιούνται κάποια έργα προφανώς δουλεύει κόσμος, είτε είναι τεχνικά έργα είτε είναι έργα επιχειρηματικότητας ή κοινωνικού περιεχομένου. Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι έμμεσες ή οι άμεσες θέσεις εργασίας, μόνιμες ή πρόσκαιρες. Για να επιλεχτεί η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση πρέπει να υπάρχουν δύο προϋποθέσεις στην πόλη: ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις. Αυτό που μας ικανοποιεί είναι ότι ο Πειραιάς αυτήν την στιγμή είναι το επίκεντρο, μέσω της επένδυσης στο λιμάνι με την COSCO, της οποία τα αποτελέσματα σιγά – σιγά  θα δούμε και πιστεύω θα είναι θετικά όχι μόνο για το λιμάνι αλλά και για την πόλη. Είναι σημαντικό όταν γίνονται ιδιωτικές επενδύσεις όπως είναι π.χ. στα ακίνητα της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτου στον Πειραιά ή όταν έχουμε επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Πύργο του Πειραιά ή για άλλα ακίνητα δημοτικά ή ιδιωτικά, όταν έχουμε 110 εκατ. πλέον για επενδύσεις από τον Δήμο Πειραιά, αντιλαμβάνεστε ότι ο Πειραιάς ξαναμπαίνει στο προσκήνιο. Στον Πειραιά υπήρχε μια εσωστρέφεια, είχε μείνει λίγο πίσω, ίσως είχαν οι προκάτοχοί μου άλλες προτεραιότητες. Αυτήν την στιγμή νομίζω όμως ότι μέσα από τη δυναμική του λιμανιού, από την προσπάθεια του Δήμου, από τη στήριξη και την εμπιστοσύνη που δείχνει η Περιφέρεια, από ιδιωτικό ενδιαφέρον για επενδύσεις που πραγματικά φαίνεται ότι υλοποιούνται σιγά – σιγά στον Πειραιά, αυτό μας ικανοποιεί. Επαναλαμβάνω ότι ο Πειραιάς ξαναμπαίνει στο επίκεντρο αν θέλετε, της συζήτησης για την ανάπτυξη όχι μόνο της πόλης του Πειραιά αλλά και της χώρας. Αυτό ήταν το σημαντικό για εμάς, αυτό θέλουμε να πετύχουμε. Πετύχαμε τον πρώτο, αν θέλετε, στόχο μας. Είμαστε σε συζητήσεις για επενδύσεις, είμαστε πρώτοι στη χρηματοδότηση, έρχονται ιδιώτες και ενδιαφέρονται για ακίνητα – κουφάρια –  όπως είναι ο Πύργος, η Ράλλειος για το Δικαστικό Μέγαρο. Όλο αυτό δεν μπορεί παρά να μας ικανοποιεί και εμένα ως Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή, ελπίζω και τους δημότες».

 «Ο χρόνος θα δείξει εάν δικαιώνεται η δημοτική αρχή και οι προσπάθειες που κάνουμε όλοι μαζί αυτά τα χρόνια»

 «Υπάρχουν και ορισμένοι οι οποίοι είτε λόγω άγνοιας είτε λόγω εμπάθειας θέλουν να κάνουν τη δική τους κριτική ή αξιολόγηση σε αυτά τα θέματα. Είναι δικαίωμά τους, θεμιτό είναι και αυτό. Νομίζω ότι ο χρόνος θα δείξει εάν δικαιώνεται η δημοτική αρχή και οι προσπάθειες που κάνουμε όλοι μαζί αυτά τα χρόνια ή το αντίθετο. Βεβαίως, θα κριθούμε από την απορρόφηση των κονδυλίων αυτών και την υλοποίηση όλων αυτών των έργων. Άλλα όταν έχεις  εξασφαλισμένα τα χρήματα τα οποία θέλεις να ξοδέψεις, νομίζω ότι είναι βλακώδες – να το πω έτσι λαϊκά – να μην μπορείς να κάνεις τα έργα. Τα χρήματα συνήθως είναι το πρόβλημα σε ένα έργο στη χώρα μας. Αν έχεις τα χρήματα, έστω και λίγο καθυστερημένα τα έργα γίνονται. Άρα, είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι».

«Τα έργα του Τραμ έχουν ταλαιπωρήσει πολύ την πόλη»

«Νομίζω ότι είναι το τελευταίο καλοκαίρι ταλαιπωρίας. Υπήρξε μια πολύ μεγάλη ταλαιπωρία ειδικά στο τέλος Ιουλίου και αρχές Αυγούστου στο λιμάνι. Υπήρξαν άνθρωποι που δυσκολεύτηκαν να προλάβουν τα καράβια τους ή και τα έχασαν ακόμα. Υπάρχει αυτή η ταλαιπωρία. Θέλω να πιστεύω, είμαι βέβαιος δηλαδή, ότι βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση, είναι σαφές αυτό από την εικόνα των έργων. Είναι ένα δημόσιο έργο από την κεντρική διοίκηση που επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι δεν είναι δημοτικό έργο. Υπάρχει αυτή η παθογένεια στη δημόσια διοίκηση, έργα τα οποία έχουν χρονοδιαγράμματα δύο ετών να τελειώνουν στα τέσσερα ή στα πέντε. Βλέπετε τι γίνεται με το Μετρό Θεσσαλονίκης εδώ και πολλές δεκαετίες, πάρα πολλά χρόνια, το Μετρό του Πειραιά που θα ολοκληρωνόταν το 2017 και είμαστε στο 2020 και βλέπουμε. Εν πάση περιπτώσει αυτά είναι υπόγεια έργα. Το Τραμ μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ και τους δημότες και τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες. Τελειώνει το έργο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τέλος του 2017 θα έχει τελειώσει. Να πω ότι θα πέσουν και πάλι έξω για λίγο; Πιστεύω όμως ότι αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε τελειώσει. Είναι πραγματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη λειτουργία της πόλης ή αυτό που φαίνεται, αν θέλετε, περισσότερο. Προφανώς και διαμαρτύρεται ο κόσμος. Εγώ όμως δεν είμαι ο τύπος που θα βγω να φωνάζω στα κανάλια και να βρίζω. Δεν θεωρώ ότι έτσι θα τελειώσει ένα έργο. Αλλά πραγματικά είναι λίγο περίεργο, ένα τέτοιο έργο, όχι πολύ μεγάλο, ένα υπέργειο έργο, είναι πραγματικά αξιοπερίεργο πως από τον Μάρτιο του 2015 που έλεγε το χρονοδιάγραμμα είμαστε στον Αύγουστο του 2017 και έχουμε λίγο δρόμο ακόμα. Εάν εμείς ήμασταν δημοτική αρχή πριν ξεκινήσει το έργο, δεν θα επιλέγαμε ή θα βάζαμε τα δυνατά μας, ώστε να εμποδίσουμε την έλευση αυτής της γραμμής του Τραμ. Διότι ξέρουμε και εμείς από συνοικίες όπως η Νέα Σμύρνη, το Φάληρο ή η Γλυφάδα ότι δεν βοήθησε όσο θα ήθελαν αυτοί που το σχεδίασαν. Ίσως επειδή δεν είναι στην κουλτούρα μας ως Έλληνες ίσως και δεν το επιλέγουμε. Από το Φάληρο ήταν διαφορετική διαδικασία. Πέρασε παραλιακά. Εμάς πέρασε μέσα από το κέντρο της πόλης. Η ταλαιπωρία τεσσάρων και πλέον ετών για τα καταστήματα, τους επισκέπτες, τους τουρίστες, τους διερχόμενους, τους κατοίκους ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη και δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα. Πρέπει να κοιτάμε όμως το μέλλον με αισιοδοξία και να μην στεκόμαστε στο παρελθόν. Πραγματικά πιστεύω ότι το μέλλον είναι ευοίωνο για την πόλη του Πειραιά».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: