Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Προωθείται νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ναυάγια

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 12/06/2018

Έγινε ανέλκυση του “Corfu Iasland”

|> Μετά από 32 χρόνια, βγήκε χθες στην επιφάνεια της θάλασσας, στην Προβλήτα-2 του Περάματος, το ναυαγισμένο Ε/Γ – Ο/Γ “Corfu Isaland”, στο πλαίσιο της επιχείρησης που έχει αναθέσει στη Δημόσια Αρχή Λιμένα το yπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και που είναι η ανέλκυση των ναυαγισμένων πλοίων από το βυθό, ώστε να πάψουν τα ναυάγια να επιβαρύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον.

Η ανέλκυση γίνεται χωρίς έξοδα του Δημοσίου και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής εξήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν για τυχόν επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον, τα πλοία που ασφαλίζουν.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, δήλωσε:

«Ξεκινάμε μια πρωτόγνωρη μεγάλη επιχείρηση ανέλκυσης των ναυαγίων από τις θάλασσες του Πειραιά και της Ελευσίνας και διερωτώμεθα γιατί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να τα βγάλει και γιατί δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν την ανέλκυσή τους. Η ανέλκυση αυτή γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια απομάκρυνσης των επικίνδυνων και εγκαταλειμμένων πλοίων που μπορεί να χρησιμοποιούνται για έκνομες ενέργειες. Η εντολή του πρωθυπουργού είναι να καθαρίσει ο Πειραιάς και η Ελευσίνα από τα ναυάγια και από τα εγκαταλειμμένα και επικίνδυνα πλοία στις ακτές αυτών των περιοχών. 
Θέλω να σημειώσω ότι το Κορφού Άϊλαντ που βλέπετε να ανελκύεται, έχει προηγουμένως καθαριστεί από πετρελαιοειδή και λιπαντικά ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Γίνεται και εδώ σωστή και ποιοτική δουλειά όπως έγινε και με τον Σαρωνικό Κόλπο, δουλειά που πλέον αποτελεί πρότυπο για άλλες χώρες, κάτι που, προσωπικά, με γεμίζει περηφάνια. Για τις όλη αυτή την προσπάθεια θέλω να ευχαριστήσω το Διοικητή της ΔΑΛ και τους συνεργάτες του, οι οποίοι δουλεύουν ακατάπαυστα για να κατορθώσει η Δημόσια αυτή Αρχή να επιτελέσει το έργο της.
Είναι μια επιχείρηση που μπορεί να μας φέρει αντιμέτωπους με συμφέροντα, καθώς θα φτιάξουμε νέο θεσμικό πλαίσιο που θα προστατεύει αποτελεσματικά το περιβάλλον και θα δεσμεύει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν πολύ ακριβά σε περίπτωση που συμβεί στις ελληνικές θάλασσες κάποιο ατύχημα».

Ο διοικητής της ΔΑΛ, Δημοσθένης Μπακόπουλος, μεταξύ άλλων, δήλωσε:

«Η ανέλκυση του “Corfu Island” ξεκίνησε με μια σύμβαση που υπεγράφη ανάμεσα στη Δημόσια Αρχή Λιμένα και στην εταιρία “Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ” και είχε αντικείμενο την αζήμια και απολύτως αδάπανη για το Ελληνικό Δημόσιο ανέλκυση του πλοίου, μετά από 32 χρόνια που ήταν παρατημένο στο βυθό. Υλοποιούμε μια ρητή εντολή που μας έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και που είναι να καθαρίσει το λιμάνι του Πειραιά από τα ναυάγια που αποτελούν περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος των κατοίκων του Αργοσαρωνικού».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: