Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

ΚΥΑ: Θα προκαλέσει πλήγμα για την ναυπηγοεπισκευαστική και την εφοδιαστική δραστηριότητα

Χωρίς κατηγορία στις 12/06/2018

Άμεση λύση ζητά το ΕΒΕΠ

|> Με αφορμή το Σχέδιο της ΚΥΑ, αναφορικά με τους «Όρους και τις προϋποθέσεις για τη διενέργεια δραστηριότητας των πλοίων, κυρίως στην ανοιχτή θάλασσα, για σκοπούς χορήγησης απαλλαγών από το φόρο προστιθέμενης αξίας»,  ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), κ. Κορκίδης, ζητά να δοθεί άμεση λύση, με επιστολές προς τον υπουργό Οικονομικών, κ. Τσακαλώτο, τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κουρουμπλή, τον υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Δραγασάκη, τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Πιτσιόρλα και τον διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κ. Πιτσιλή.

Στις επιστολές , επισημαίνεται:

«Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τον σχετικό προβληματισμό μας, καθώς πιστεύουμε ότι, εάν τελικά υπογραφεί η ΚΥΑ, θα προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στην εφοδιαστική και ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα, αλλά και δημιουργία αντεγκλήσεων μεταξύ φορέων και τελωνειακών – φορολογικών αρχών, λόγω της ασάφειας των ρυθμίσεων γύρω από την έννοια της “ανοιχτής θάλασσας”. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ απαλλάσσονται από Φ.Π.Α. οι παραδόσεις αγαθών τα οποία προορίζονται για εφοδιασμό των πλοίων, που χρησιμοποιούνται στη ναυσιπλοΐα “ανοικτής θαλάσσης” και εκτελούν μεταφορά επιβατών με κόμιστρο ή με τα οποία ασκείται εμπορική και βιομηχανική ή αλιευτική δραστηριότητα, καθώς και των ναυαγοσωστικών και άλλων πλοίων. Επίσης απαλλάσσονται οι παραδόσεις, κατασκευές, επισκευές, η συντήρηση, η ναύλωση και η μίσθωση πλοίων, καθώς και οι παροχές που πραγματοποιούνται για τις άμεσες ανάγκες των πλοίων του φορτίου, εκτός από τα εφόδια των πλοίων που εξυπηρετούν την παράκτια αλιεία. Σε αυτό το πλαίσιο, πιστεύουμε τέλος ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρέπει να συμπεριλάβει στους διεθνείς πλόες και τα κρουαζιερόπλοια, που κάνουν κυκλικά ταξίδια, καθώς θεωρούμε ότι, ένα πλοίο εκτελεί διεθνείς πλόες, όταν ο τελικός προορισμός του είναι ένα λιμάνι της αλλοδαπής, ανεξάρτητα από τα λιμάνια προσόρμισης, πριν την έξοδο από την Ελληνική Επικράτεια».

 

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: