Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Μέλημα της ΕΕ η προσιτή οικονομικά στέγαση και η καθαρή αυτοκινητοβιομηχανία

ΕU στις 17/12/2025

Για να μην υπονομεύονται η κοινωνική συνοχή της Ευρώπης και οι προσπάθειες του τομέα για μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα

|> Η στεγαστική κρίση υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική συνοχή της Ευρώπης, περιορίζοντας την εργασιακή και εκπαιδευτική κινητικότητα, αυξάνοντας την οικονομική ανασφάλεια και καθυστερώντας τη δημιουργία οικογένειας. Η αντιμετώπιση αυτής της κρίσης αποτελεί προτεραιότητα στις πολιτικές κατευθύνσεις της Προέδρου Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.  Σήμερα, προτείνοντας το πρώτο ευρωπαϊκό σχέδιο οικονομικά προσιτής στέγασης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει τα κράτη μέλη, τις περιφέρειες και τους δήμους αναλαμβάνοντας δράση εκεί όπου μπορεί να προσδώσει προστιθέμενη ευρωπαϊκή αξία. Η αντιμετώπιση αυτής της κρίσης απαιτεί μια πραγματικά ευρωπαϊκή προσπάθεια που θα εδράζεται στην τοπική πραγματικότητα.

Το σχέδιο εστιάζει στην αύξηση της προσφοράς κατοικιών, στην ενεργοποίηση επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων, στην αντιμετώπιση των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων σε περιοχές που αντιμετωπίζουν στεγαστική πίεση και στη στήριξη των ατόμων που πλήττονται περισσότερο. 

Δεδομένου ότι το σχέδιο αποτελεί απλώς το πρώτο βήμα για τη στήριξη των κρατών μελών, ώστε να παρέχουν οικονομικά πιο προσιτές, πιο βιώσιμες και πιο ποιοτικές κατοικίες σε ολόκληρη την Ευρώπη, θα δοθεί πλέον έμφαση στην εφαρμογή του, με τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Στεγαστικής Συμμαχίας και τη δρομολόγηση της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη στέγαση το 2026.

Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε χθες τη δέσμη μέτρων για την αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να στηρίξει τις προσπάθειες του τομέα για μετάβαση στην καθαρή κινητικότητα. Η δέσμη θέτει ένα φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό πλαίσιο πολιτικής για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας και στρατηγικής ανεξαρτησίας έως το 2050, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη ευελιξία στους κατασκευαστές. Επίσης, ανταποκρίνεται στις εκκλήσεις της ενωσιακής βιομηχανίας για απλούστευση των κανόνων.

Ο ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υπάρξει καθοριστικός για τη βιομηχανική ισχύ της Ευρώπης εδώ και δεκαετίες, καθώς συντηρεί εκατομμύρια θέσεις εργασίας και προωθεί την τεχνολογική καινοτομία. Καθώς ο κόσμος αλλάζει, η αυτοκινητοβιομηχανία μετασχηματίζεται μέσα από νέες τεχνολογίες και νέους παράγοντες.

Η σημερινή δέσμη μέτρων διατηρεί ένα ισχυρό μήνυμα προς την αγορά υπέρ των οχημάτων μηδενικών εκπομπών, παρέχοντας παράλληλα στη βιομηχανία μεγαλύτερη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων CO2, ενώ στηρίζει τα οχήματα και τις μπαταρίες που κατασκευάζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η πρωτοβουλία για τους εταιρικούς στόλους θα προωθήσει τη χρήση οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Η δέσμη μέτρων Omnibus για την αυτοκινητοβιομηχανία ενισχύει την ανταγωνιστικότητα με την εξοικονόμηση κόστους, που αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 706 εκατ. ευρώ ετησίως, και με τη μείωση της γραφειοκρατίας, παρέχοντας παράλληλα μεγαλύτερη επενδυτική ασφάλεια.

Ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε σχετικά: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι ακρογωνιαίος λίθος της οικονομίας μας, καθώς συνεισφέρει το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ και στηρίζει σχεδόν 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Με τη σημερινή δέσμη μέτρων για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα, θεσπίζοντας ευελιξία στα πρότυπα CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, καθώς και ένα τεχνολογικά ουδέτερο πλαίσιο. Επίσης, δημιουργούμε ζήτηση για καθαρότερα εταιρικά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, ενισχύοντας τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού της ΕΕ.»

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: