Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Οργάνωση και πρωτοβουλίες για να κερδίσουν οι ΜμΕ τις “αμερικανιές” της αγοράς

Χωρίς κατηγορία στις 27/11/2016

Δεν είμαστε για “ουάου”! 

xanthidis p

|> Παντελής Ξανθίδης

|> Αναστάτωση προκάλεσε σε κάποιους… Ελληνοέλληνες η πρώτη φορά “Black Friday”, ξεχνώντας πόσες και πόσες «αμερικανιές» έχουν περάσει εντελώς αδικαιολόγητα στη ζωή μας. “Ουάου!” θα πουν οι… προχωρημένοι, με το κινητό στο ένα χέρι και με τον freddo στο άλλο!

Τουλάχιστον αυτή η “Black Friday” είναι μία «αμερικανιά» που έχει κάποιο στόχο για τα άγρια κεσάτια που περνάει το ελληνικό εμπόριο.

Εντάξει, οι εκπτώσεις που έγιναν την Παρασκευή (και το Σάββατο!) στα μαγαζιά μας, δεν ήταν σαν αυτές που γίνονται στην Αμερική και αλλού, όπου π.χ. παίρνεις ένα ψυγείο με 5 δολάρια! Εδώ ήταν πιο «δειλά» και πιο «ελληνικά» τα πράγματα! “Όλα είναι σχετικά” που έλεγε ο Αϊνστάϊν, αλλά δεν είναι και τόσο άσχετο αν πει κάποιος ότι από… μαθηματικά η ελληνική αγορά δεν τα πήγαινε ποτέ και τόσο καλά. Ειδικότερα στις εκπτώσεις, που δεν ξέρεις εάν πράγματι είναι «σκοτωμένες» οι τιμές ή απλώς σεμνά «τσιμπημένες»…

Ζούμε σε μέρες, που ευτυχώς οι πάντες έχουν «προσγειωθεί» και έχουν πάρει χαμπάρι ότι δεν μπορεί να δουλεύεις με κέρδος 500% και να έχεις απαιτήσεις. Βέβαια, αισχροκέρδεια συνεχίζει να υπάρχει, ιδιαίτερα σε ήδη μικρής χρηματικής αξίας, αλλά αυτό θα συμβαίνει όσο θα υπολειτουργεί η γενική γραμματεία Καταναλωτή.

Η “Black Friday” που πέρασε στα καθ΄ ημάς, είναι μία «ανάσα» για το πληγωμένο εμπόριο και μία «παρένθεση» για τα κεσάτια. Επόμενο ήταν να δουλέψουν περισσότερο τα μεγάλα καταστήματα, διότι έχουν την δυνατότητα να ρίχνουν περισσότερο τις τιμές. Βέβαια, εάν υπήρχε οργανωμένο κράτος, τα μεγάλα καταστήματα θα είχαν στηθεί εκτός κέντρου, γιατί όσο νά’ ναι θα πρέπει να επιζούν και οι μικρομεσαίοι.

Επ΄ αυτού, στο διπλανό άρθρο με τις διαπιστώσεις της ΕΣΕΕ για την “Black Friday”, θα διαβάσουμε δύο σημαντικές υποσημειώσεις, Ότι:

1.Σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους, στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετέχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή.

2.Η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως  μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

Μετά από αυτή την “επίσημη” άποψη της ΕΣΕΕ, οι μικρομεσαίοι ίσως θα πρέπει να εκλάβουν σοβαρά το θέμα της οργάνωσής σας οργάνωσης και να “απαντήσουν” στις πολυεθνικές αλυσίδες επιθετικά και με πρωτοβουλίες.

Όσο για τις “αμερικανιές” ας κοιτάξει κάθε θερμοκέφαλος την “καμπούρα” του, με τα διάφορα “οκέϊ“, “όου γιέ” και “ουάου“, που κουβαλάει! Όβερ.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: