
Με την ένοχη σιωπή των καταναλωτών οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων
Συνεχίζεται το ράλλυ αυξήσεων σε υγεία, ενοίκια, ηλεκτρικό, τρόφιμα, εκπαίδευση, ένδυση, υπόδηση και σε ό,τι άλλο διατίθεται…
Παντελής Ξανθίδης |> Ο πληθωρισμός τον Ιούλιο αυξήθηκε 3,1% και σημειώθηκε άνοδος τιμών σε ενοίκια, ηλεκτρικό, τρόφιμα, ένδυση και υπόδηση, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Παρακάτω θα δούμε τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αλλά δεν είναι για να ξαφνιαστεί κανείς. Η συνεχής άνοδος των τιμών αποτελεί… σπορ για τη χώρα μας, καθώς ελευθερία στον ανταγωνισμό που επιτάσσεται από την ΕΕ, στην Ελλάδα μεταλλάσσεται σε ελευθεριότητα – προς τέρψη των καρτέλ!
Όμως ας μην αδικούμε την ΕΕ, καθώς δεν φταίει η Κομισιόν αν ο Έλληνας στερείται καταναλωτικής συνείδησης και το ελληνικό εμπόριο… σέβεται αυτή την ιδιομορφία μας! Άλλωστε δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι στον τόπο μας δεν ευδοκιμεί κάποια καταναλωτική οργάνωση.
Ο πληθωρισμός και γενικά η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα, μπορεί να εξαρτώνται από ευρωπαϊκές προδιαγραφές, αλλά μάλλον λειτουργούν με το δικό μας στυλ – με αρκετή δόση ωχαδερφισμού και ίσως με ολίγη ραγιαδισμού.
Όταν αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων πρώτης ανάγκης εντελώς αδικαιολόγητα, έχοντας καταναλωτές οικονομικώς ‘’γονατισμένους’’ – έως και στερούμενους ουσιαστικών αναγκών – και δεν ‘’κουνάει φύλλο’’, τι να πεις;
Όταν επί τόσα χρόνια είναι κουτσουρεμένες και καθισμένες οι συντάξεις, οι συλλογικές συμβάσεις εργαζομένων είναι ανύπαρκτες, οι μισθοί, τα μεροκάματα και τα ωράρια είναι κατά το δοκούν των επιχειρηματιών και αντί για τη λέξη ‘’εργασία’’ χρησιμοποιείται η ‘’απασχόληση’’, τι να πεις;
Όταν σούπερ-μάρκετ (τουριστικών νησιών) προβάλλουν την πραμάτεια τους χωρίς ένδειξη τιμών και μάλλον δεν το γνωρίζουν τα αρμόδια υπουργεία, αλλά ούτε σημειώνεται κάποια διαμαρτυρία, τι να πεις;
Τι να πεις… όταν ‘’μιλάει’’ η ένοχη σιωπή των καταναλωτών! Αλλά ας δούμε τι ‘’λέει’’ η είδηση:
Στοιχεία Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
Στο 3,1% ανήλθε ο πληθωρισμός τον μήνα Ιούλιο 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Ιουλίου 2025 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2024 προέκυψε αύξηση 3,1% έναντι αύξησης 2,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023.
Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιούλιο 2025, σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2025 παρουσίασε μείωση 0,4%, έναντι μείωσης 0,7%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2024 – Ιουλίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2023 – Ιουλίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,6%, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2023 – Ιουλίου 2024 με το δωδεκάμηνο Αυγούστου 2022 – Ιουλίου 2023.
Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 3,1% τον μήνα Ιούλιο 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2024, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 2,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γιαούρτι, φρούτα (γενικά), λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη-σοκολάτες- γλυκά-παγωτά, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ζυμαρικά, ελαιόλαδο.
• 1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
• 8,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 6,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
• 2,0% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές- οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων.
• 0,8% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 6,2% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,6% στην ομάδα άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Από τη μείωση του δείκτη κατά:
• 1,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.