Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το Εθνικό με τις “Ευμενίδες” σε Λειψούς, Κάλυμνο και Κω

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ στις 10/06/2019

Με χορηγία του υπ. Ναυτιλίας οι παραστάσεις του τρίτου έργου της αισχύλειας τριλογίας “Ορέστεια”

|> Οι “Ευμενίδες” του Αισχύλου, το τελευταίο της τριλογίας “Ορέστεια”, πρόκειται να ταξιδέψει τον Ιούλιο σε νησιά του Αιγαίου. Με την εγγύηση του Εθνικού Θεάτρου, που επιμελείται της παράστασης και με σύνθημα «το θέατρο κοντά στους νησιώτες», ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, μέσω του προϋπολογισμού της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενέκρινε επιχορήγηση για την παρουσίαση της παράστασης “Ευμενίδες” στους Λειψούς (18/7), στην Κάλυμνο (21/7) και στην Κω (25/7). Οι συγκεκριμένες παραστάσεις θα παρουσιάζονται δωρεάν και η πρόσκληση συμμετοχής σε αυτές είναι ανοιχτή.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία έρχεται σε συνέχεια της περσινής συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με το Εθνικό Θέατρο, όταν και πάλι, η παράσταση Ηλέκτρα είχε ταξιδέψει στην Λήμνο, την Λέσβο και τον Άη Στράτη και είχε τύχει θερμής υποδοχής από κατοίκους και επισκέπτες των νησιών.

Τέλος, όπως υπογράμμισε ο Νεκτάριος Σαντορινιός, το Εθνικό για πολλά χρόνια, μέσα από το υψηλό επιπέδου έργο του, αλλά και με την συνεργασία του με σημαντικούς ανθρώπους της Τέχνης, αποτελεί εγγύηση για ένα ποιοτικό Θέατρο. Και τόνισε: «Σκοπός του υπουργείου είναι η ισότιμη πρόσβαση των νησιωτών σε πολιτιστικά δρώμενα και αξιόλογες δουλειές που δυστυχώς, μέχρι τώρα, περιορίζονταν στην Πρωτεύουσα. Το για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ταξίδι του Εθνικού στα απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, έτσι ώστε οι ντόπιοι και οι επισκέπτες των νησιών να απολαύσουν δωρεάν σημαντικές κλασικές παραστάσεις αποδεικνύει την πολυεπίπεδη μέριμνα που επιδεικνύεται για την τόνωση των νησιών».

Τις «Ευμενίδες», που θα κάνουν πρεμιέρα στην Επίδαυρο, στις 28 και 29 Ιουνίου -ως μέρος της τριλογίας που θα παρουσιαστεί σε ενιαία παράσταση- υπογράφει σκηνοθετικά η Γεωργία Μαυραγάνη.

O Oρέστης είναι στους Δελφούς καταδιωκόμενος από τις Ερινύες. Είναι ικέτης στο ιερό του Απόλλωνα ζητώντας την προστασία του θεού. Ακολουθώντας τις συμβουλές του έρχεται στην Αθήνα όπου προσπέφτει ικέτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οι εξαγριωμένες Ερινύες παρακινημένες από το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας τον ακολουθούν.  Η λύση θα δοθεί στον Άρειο Πάγο, το δικαστήριο των Αθηνών. Ο Χορός των Ερινυών και ο Ορέστης θα υπερασπιστούν τα πιστεύω τους. Η ισοψηφία που προκύπτει με την ψήφο της Αθηνάς κηρύσσει αθώο τον Ορέστη ο οποίος εξυμνεί την Πόλη των Αθηνών και διακηρύσσει ότι στο εξής συμμαχία ακατάλυτη θα δένει την πατρίδα του με την Αθήνα. Η Αθηνά καθιερώνει τιμές για τις Ερινύες και τις ανακηρύσσει αγαθοποιές θεότητες, δηλαδή Ευμενίδες.

Η τριλογία κλείνει τον κύκλο της με την αποκατάσταση της ισορροπίας, μέσα σε μια ατμόσφαιρα συμφιλίωσης, σε μια τραγική σύγκρουση που ο άνθρωπος δεν μπορεί να δώσει λύση.  Η κρίση αυτή έρχεται λίγο μετά το 462 όταν με τη μεταβολή του πολιτεύματος είχε μεταφερθεί στον Άρειο Πάγιο η δικαιοπραξία των φονικών υποθέσεων.

Ταυτότητα παράστασης

  • Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημοσθένης Παπαμάρκος
  • Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
  • Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Νικολάου
  • Μουσικός σχεδιασμός: Χάρης Νείλας
  • Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαϊδίτη
  • Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφου και ενδυματολόγου: Λίλη Κυριλή

Διανομή (αλφαβητικά): Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: