Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Υψηλά τέλη κυκλοφορίας των ΙΧΕ για… περιβαλλοντικούς λόγους!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 19/11/2015

Καταθέσεις πινακίδων…

«Βροχή» καταθέσεων πινακίδων αναμένεται και πάλι στις εφορίες μετά την τροπολογία για την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας που κατατέθηκε από το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή, όπου συζητείται στις αρμόδιες Επιτροπές το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.

Σημειώνεται πως ο αν. υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, καταθέτοντας την διάταξη είπε ότι όπου υπάρχουν αυξήσεις είναι πολύ μικρές και «διαψεύδονται όσοι καταστροφολογούσαν», ενώ υπάρχει ελάφρυνση κατά 5% έως 7% στα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων παλαιάς κυκλοφορίας και μικρή επιβάρυνση σε αυτοκίνητα από το 2006 και μετά, καθώς και σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.

Όμως η ελάφρυνση 5%-7%, σε μία χώρα όπου έχουν ισοπεδωθεί τα έσοδα των πολιτών και τα οποία δεν συνάδουν με τις φορολογήσεις του κράτους, αυτό που κάνεις είναι να μειώνεις σημαντικά τα τέλη κυκλοφορίας, μήπως και εισπράξεις!

Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, ο ΣΥΡΙΖΑ ό,τι είχε αντιληφθεί ως αντιπολίτευση, κάτι έπαθε και το… ξέχασε ως κυβέρνηση! Και είναι να απορεί κανείς, με ποιο σκεπτικό αποφασίστηκαν αυτά τα «τρελά» τέλη, αλλά και ποιός είναι ο στόχος!

Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να περιμένει κάποιος υγιής νους την επιστροφή στην κυκλοφορία των δίλιτρων ΙΧ (κυκλοφορίας πριν από το 2001) επειδή από 660 ευρώ καλούνται να πληρώσουν… 615 ευρώ!

Άγνωστό πόσα έσοδα θα φέρουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας, αφού το υπουργείο Οικονομικών απέφυγε να αντικρίσει την σκληρή και πικρή πραγματικότητα και να κατανοήσει ότι μόνον με κάθετη μείωση των τελών είχε ελπίδες να εισπράξει.

Ίσως να μην θέλουν να καταλάβουν κάποιοι ότι τα κρατικά έσοδα από την αυτοκίνηση,  δεν προέρχονται μόνον από τα τέλη, αλλά και από άλλα τινά;

Για παράδειγμα, εάν π.χ. στα προαναφερόμενα οχήματα των 2000 cc, τα τέλη από 600 μειώνονταν σε 300 ευρώ, το κράτος θα έχανε μεν 360 ευρώ, αλλά θα κέρδιζε πολύ περισσότερα εάν κυκλοφορούσαν αυτά τα οχήματα, από τα καύσιμα, τα λάστιχα, τα συνεργεία, τα ανταλλακτικά, τις ασφάλειες κ.ά. Κάτι που ίσως τους διέφυγε, εκτός και αν κρατήθηκαν υψηλά τα τέλη, επειδή η περεταίρω κατάθεση των πινακίδων θα επιφέρει μείωση των… καυσαερίων!

Στην περίπτωση που μειώνονταν τα τέλη, το κράτος δεν «πείραζε» τα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, διότι θα είχαν αυξηθεί τα έσοδά του, αφού οι πάντες θα ζητούσαν πίσω τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους. Ας θυμηθούμε κάτι…

Έγγραφο που είχε διαβιβάσει στη Βουλή εφέτος τον Απρίλιο η τότε αν. υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη έδειχνε ότι, από το 2009 κατατέθηκαν πινακίδες από 771.873 ΕΙΧ αυτοκίνητα (ανεξαρτήτως cc) και η εκτίμηση είναι πως τα απολεσθέντα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται από το 2009 σε 754.748.423,45 ευρώ.

Από τα αυτοκίνητα αυτά, τα 129.915 είναι κυβισμού άνω των 1929 cc και τα απολεσθέντα τέλη κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα οχήματα, ανέρχονται σε 302.555.185 ευρώ.

Άραγε, αυτό το στοιχείο δεν ήταν επαρκές, για να θυμηθούν κάποιοι, τουλάχιστον την εποχή που ήταν και αυτοί «κοινοί θνητοί»; Κρίμα…

Η «ψυχρολουσία» με την τροπολογία-φωτιά για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, στους παρακάτω πίνακες:

Αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2006 έως το 2010:

  1. Έως300 κυβικά: 22 ευρώ
  2. Από301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ
  3. Από786 έως 1071 κυβικά 120 ευρώ
  4. Από1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ
  5. Από1358 έως 1548 κυβικά: 255 ευρώ
  6. Από1549 έως 1738 κυβικά: 280 ευρώ
  7. Από1739 έως 1928 κυβικά: 320 ευρώ
  8. Από1929 έως 2357 κυβικά: 690 ευρώ
  9. Από2358 έως 3000 κυβικά: 920 ευρώ
  10. Από3001 έως 4000 κυβικά: 1150 ευρώ και
  11. Από4001 κυβικά και πάνω: 1380 ευρώ.

Αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2001 έως το 2005

  1. Από301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ
  2. Από786 έως1071 κυβικά 120 ευρώ
  3. Από1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ
  4. Από1358 έως 1548 κυβικά: 240 ευρώ
  5. Από 1549 έως 1738 κυβικά: 265 ευρώ
  6. Από 1739 έως 1928 κυβικά:300 ευρώ
  7. Από1929 έως 2357 κυβικά: 630 ευρώ
  8. Από2358 έως 3000 κυβικά: 840 ευρώ
  9. Από3001 έως 4000 κυβικά: 1050 ευρώ και
  10. Από4001 κυβικά και πάνω: 1260 ευρώ.

Αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πριν το 2001

  1. Έως 300 κυβικά: 22 ευρώ
  2. Από301 έως 785 κυβικά: 55 ευρώ
  3. Από786 έως1071 κυβικά 120 ευρώ
  4. Από1072 έως 1357 κυβικά 135 ευρώ
  5. Από1358 έως 1548 κυβικά: 225 ευρώ
  6. Από1549 έως 1738 κυβικά: 250 ευρώ
  7. Από1739 έως 1928 κυβικά: 280 ευρώ
  8. Από1929 έως 2357 κυβικά: 615 ευρώ
  9. Από2358 έως 3000 κυβικά: 820 ευρώ
  10. Από3001 έως 4000 κυβικά: 1025 ευρώ και
  11. Από4001 κυβικά και πάνω: 1230 ευρώ.

Επίσης:

Για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010, τα τέλη υπολογίζονται με τον πολλαπλασιασμό των ρύπων με ένα ποσόν. Αυτό το ποσόν, μέχρι τώρα κυμαινόταν από 0,9 έως 3,4 ευρώ. Για το 2016, το ποσό θα ανέβει από 0,98 ευρώ έως τα 3,72 ευρώ πάντοτε για τα ΙΧ που εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια. Ειδικότερα:

  1. Για ΙΧ από 101 έως 120 γραμμάρια: από τα 0,9 στα 0,98 ευρώ
  2. Για τα ΙΧ από 121 έως 140 γραμμάρια, το ποσό θα διαμορφωθεί στα 1,2 ευρώ ανά γραμμάριο
  3. Στα ΙΧ που εκπέμπουν από 141 έως 160 γραμμάρια η επιβάρυνση θα είναι 15 λεπτά και το ποσό θα διαμορφωθεί στα 1,85 ευρώ ανά γραμμάριο.
  4. Από 161 έως 180 γραμμάρια το τέλος διαμορφώνεται στα 2,45 ευρώ ανά γραμμάριο
  5. Από 181 έως 200 γραμμάρια τέλος 2,78 ευρώ ανά γραμμάριο
  6. Από 201 έως 250 τέλος 3,05 ευρώ
  7. Άνω των 251 γραμμαρίων 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: