
Πειραϊκές λεωφορειολωρίδες, κυκλοφοριακό αδιέξοδο και τουριστική ανάπτυξη
Παρά την απαγόρευση για τα ταξί, η διέλευση στις λεωφορειολωρίδες ‘’επιτρέπεται’’ σε πούλμαν, ΙΧ, μηχανάκια μέχρι και σε πατίνια!
Παντελής Ξανθίδης |> Μετά την προ αρκετών ετών μονοδρόμηση της κεντρικής πειραϊκής λεωφόρου Πολυτεχνείου, εδέησαν να προχωρήσουν σε διαγράμμιση – τουλάχιστον να είναι ευδιάκριτα τα όρια με την λεωφορειολωρίδα.
Η διαγράμμιση έγινε μέχρι την οδό Χαρ. Τρικούπη και όχι έως την οδό Αφεντούλη – ένα αρκετά επικίνδυνο σημείο λόγω ύπαρξης δύο σχολείων και διέλευσης ασθενοφόρων προς Τζάνειο και Μεταξά. Ίσως να γίνει μελλοντικά…
Η διαγράμμιση συνέπεσε με την ισχύ του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που απαγορεύει ρητώς την διέλευση των ταξί και κάθε άλλου τροχοφόρου από τις λεωφορειολωρίδες. Όμως, παρά την ‘’αυστηρότητα’’ του νέου ΚΟΚ, η διέλευση παντός είδους τροχοφόρων – από πούλμαν και ΙΧ, μέχρι μηχανάκια και πατίνια – γίνεται προκλητικά και με πλήρη… άνεση!
Η φωτογραφία με το ‘’παπάκι’’ να κινείται στην λεωφορειολωρίδα (και σε αντίθετη κατεύθυνση!) δεν αποτελεί ‘’είδηση’’. Δυστυχώς είναι μία συνηθέστατη εικόνα στην μεγάλης κυκλοφορίας λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου, όπου και στα πεζοδρόμια παρατηρείται… κυκλοφοριακό ‘’τράφφικ’’ ακόμα και από μηχανές μεγάλου κυβισμού!
Από την πλευρά της η Τροχαία Πειραιώς έχει κάνει μπλόκα 2-3 φορές για παραβάτες λεωφορειολωρίδων, αλλά αυτό δεν αρκεί. Για να υπάρξει αποτέλεσμα, χρειάζονται επισταμένα μπλόκα. Όμως η έλλειψη στελεχών στερεί την δυνατότητα της Τροχαίας να λειτουργήσει επαρκώς και γενικότερα για το κυκλοφοριακό αδιέξοδο του Πειραιά – μιάς πόλης, που η ραγδαία τουριστική της ανάπτυξη στερείται βασικών υποδομών. Κάτι περίεργο για τους τουρίστες και τραγικό για τους κατοίκους…
Υ/Γ: Λέμε ότι μας φταίνε οι παρανόμως κινούμενοι στις λεωφορειολωρίδες! Πού; Σε μια πόλη με ‘’άσχετο’’ οδικό δίκτυο, χωρίς χώρους στάθμευσης, η οποία αναπτύσσεται ‘’ανταλλάσσοντας’’ την διαβίωση των κατοίκων της με airbnb και κρουαζιερόπλοια…