Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το Master Plan του ΟΛΠ στο “μικροσκόπιο” – Συζήτηση στο δ.σ. ενώπιον φορέων/παραγόντων

Χωρίς κατηγορία στις 13/03/2018

Ρήσεις και αντιρρήσεις

|> Πραγματοποιήθηκε χθες παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, των βουλευτών και των φορέων της πόλης, η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, με μοναδικό θέμα το προτεινόμενο από τον ΟΛΠ Επενδυτικό Πρόγραμμα, σε ό,τι αφορά στα όρια του Δήμου Πειραιά.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης αφού καλωσόρισε τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή και τους βουλευτές Ε. Σταματάκη,Θ. Δρίτσα, Κ. Κατσαφάδο και Ν. Κούζηλο, τον αντιπεριφερειάρχη  Γ. Γαβρίλη, τον γ.γ. του υπουργείου Χ. Λαμπρίδη, καθώς και όλους τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, τόνισε ότι είναι μια συνεδρίαση που αφορά στην συζήτηση και ενημέρωση για το Master Plan του ΟΛΠ στα όρια του Δήμου Πειραιά.

Ο κ. Μώραλης, μιλώντας για το επενδυτικό κομμάτι τόνισε ότι η άποψή του είναι ότι το πρόσημο είναι θετικό για την πόλη του Πειραιά. «Αυτές οι επενδύσεις εφόσον υλοποιηθούν σε κάποιους συγκεκριμένους χρόνους, πιστεύω ότι μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη και του λιμανιού και κατ επέκταση της πόλης του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής. Επαναλαμβάνω υπό κάποιες προϋποθέσεις».

Ως Δημοτική Αρχή είμαστε υπέρ των ξενοδοχειακών μονάδων των οποίων λέει ότι θα κατασκευάσει ο ΟΛΠ, σημείωσε ο κ. Μώραλης, λέγοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για την Παγόδα και ένα νέο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε, αυτά που αφορούν τον Δήμο Πειραιά. Eπίσης έκανε αναφορά και στα άλλα δύο που αφορούν στις αποθήκες και ανήκουν στον Δήμο Κερατσινίου -Δραπετσώνας, αλλά επειδή είναι στο κεντρικό λιμάνι, μάς αφορούν και εμάς –όπως είπε.

«Είμαι υπέρ. Πιστεύω η ανάπτυξη του Πειραιά εστιάζεται στο να γίνει λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας. Για να γίνεις λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας πρέπει απαραίτητα να έχεις τετράστερες, πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες κάτι που η πόλη μας δεν έχει. Πιστεύω λοιπόν ότι επειδή τα ακίνητα είναι λίγα στον Δήμο Πειραιά, ότι υπάρχει ο χώρος εκεί και είμαστε θετικοί στην ανέγερση αυτών των ξενοδοχείων. Άλλωστε τα τρία κτήρια είναι υπάρχοντα, ένα θα είναι νέο» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μώραλης.

Επίσης, ο δήμαρχος Πειραιά τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας Μουσείου Μετανάστευσης και Ιστορικού Αρχείου του ΟΛΠ στην πέτρινη αποθήκη.

Στη συνέχεια, τάχθηκε υπέρ του νέου προβλήτα κρουαζιέρας, ασχέτως αν δεν μπορούμε εξειδικευμένα να το αξιολογήσουμε όπως είπε. Μιλώντας με τους εκπροσώπους της κρουαζιέρας, του ΟΛΠ και άλλους, πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν στον Πειραιά θέσεις για πολύ μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, σημείωσε.

Ο κ. Μώραλης εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στην προτεινόμενη ανέγερση mall, στο εμπορικό κέντρο που θέλει να φτιάξει ο ΟΛΠ στην χερσαία λιμενική ζώνη και να είναι προσβάσιμο σε όλους, ανεξάρτητα αν είναι ταξιδιώτες ή όχι.

Ο δήμαρχος Πειραιά σημείωσε μεταξύ άλλων ότι, επιθυμεί τη διάχυση του κόσμου στην πόλη και τόνισε αν υπάρχουν ξενοδοχεία, ένα μουσείο, ένα mall είναι πιθανόν κάποιος να σκέφτεται ότι μπορεί να κρατήσει τον κόσμο μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη και να αυξάνει τους δικούς του τζίρους και τη δική του ανάπτυξη, αλλά να μην δούμε ανάπτυξη μέσα στην πόλη. Είμαστε αρνητικοί. Θα το θέσουμε και στην ΕΣΑΛ, σημείωσε ο δήμαρχος.

Ο δήμαρχος Πειραιά στη συνεδρίαση αναφέρθηκε στο περιορισμένο χρονικό διάστημα που ζητούσε ο ΟΛΠ να γίνει η διαβούλευση για ένα τόσο μεγάλο επενδυτικό πλάνο, μέσα σε 8-9 εργάσιμες ημέρες. Υπήρξαν ορισμένες παρατάσεις, για να είμαστε ειλικρινείς -όπως είπε- όμως προσωπική μου άποψη είναι ότι εμείς πέρα από την όποια ανταλλαγή απόψεων, μπορούμε να έχουμε με τον ΟΛΠ, το όργανο το οποίο οφείλουμε να διαβουλευτούμε είναι η ΕΣΑΛ. Είναι το όργανο με τους εννέα ή δέκα Υπουργούς, οι οποίοι συμμετέχουν και οι οποίοι τελικά θα εγκρίνουν ή μη επιμέρους αυτά τα οποία ζητάει η ΟΛΠ, η COSCO.

Ο κ. Μώραλης, στη διάρκεια της πολύωρης συνεδρίασης αναφέρθηκε και στις συναντήσεις που είχε και με τον αντιπεριφερειάρχη και με τους άλλους Δημάρχους, τονίζοντας ότι ανεξάρτητα των απόψεων που ο καθένας έχει για την παραχώρηση του λιμανιού στην COSCO, τόσο εκείνος, αλλά και οι περισσότεροι από τους δημάρχους, προσήλθαν σε έναν διάλογο χωρίς να «πετάξουν πέτρες», χωρίς να δημιουργήσουν πρόβλημα, γιατί διαπιστώσαμε – όπως έχει πει πολλές φορές – ότι περίπου 270 βουλευτές ψήφισαν θετικά γι αυτήν την παραχώρηση, ανεξαρτήτως των απόψεων που είχαν.

Ο δήμαρχος τόνισε ότι στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ υπήρξε –όπως είπε- μία δυνατότητα και υποχρέωση, του ΟΛΠ να διαβουλεύεται με τον Δήμο Πειραιά τουλάχιστον στα ζητήματα που αφορούν τις προαιρετικές επενδύσεις στον κεντρικό λιμένα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, στον σύντομο χαιρετισμό του αφού ευχαρίστησε τον δήμαρχο και τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, για την πρόσκλησή του στη συνεδρίαση, τόνισε ότι μέσα από τη διαβούλευση θα βρεθούν οι καλύτερες λύσεις, ώστε να μπορέσουμε να πούμε στον ΟΛΠ τις απόψεις μας, σε ένα πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης, διότι θεωρούμε ότι δεν είμαστε απέναντι αλλά είμαστε στην ίδια όχθη όλοι μαζί.

Πρέπει να κάνουμε το καλύτερο για την πόλη, για μία μακροχρόνια ανάπτυξη της πόλης, το λιμάνι παίρνει πολύ δυναμική ανάπτυξη, από την 90η θέση που ήταν κάποτε, είναι στην 38η η δυναμικότητα που έχει τώρα και  μπορεί να φτάσει στα επόμενα δύο χρόνια στην 20η θέση, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κουρουμπλής.

Στη συνέχεια τόνισε ότι 305 εταιρείες έχουν έρθει και έχουν εγκατασταθεί στον Πειραιά τα τελευταία 2,5 -3 χρόνια και συνέχισε ο κ. Κουρουμπλής ότι είναι συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να αξιοποιηθούν όλα αυτά. Μάλιστα, ζήτησε να παρευρεθεί και σε επόμενη συνεδρίαση «για να συζητήσουμε και τα υπόλοιπα έργα που πρέπει να στηρίξουμε και εγώ ως υπουργός Ναυτιλίας στην κυβέρνηση, στην κεντρική εξουσία,  τα οποία πρέπει να προωθηθούν το ταχύτερο, ώστε η πόλη αυτή πραγματικά να αλλάξει  όψη, να αλλάξει ύφος, να αλλάξει χαμόγελο, να αποκτήσει χαμόγελο αναπτυξιακό, που να αφορά όλους τους κατοίκους αυτής της περιοχής» σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας.

Στην τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης, επεσήμανε τα θετικά και αρνητικά σημεία. Μίλησε με επιφύλαξη για τη συνολική πρόταση του master plan του ΟΛΠ, τονίζοντας πως είναι μια πρόταση εσωστρεφής και αυτοαναφορική και δημιουργεί μια ανταγωνιστική σχέση με την πόλη.

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, μίλησε για την ανάγκη που υπάρχει να συγκροτήσουν οι φορείς στο σύνολό τους, έναν ισχυρό κοινωνικοπολιτικό αυτοδιοικητικό πόλο, με ένα υπολογίσιμο μέγεθος,  με ειδικό πολιτικό βάρος –όπως είπε- ώστε ο συνομιλητής θα είναι αναγκασμένος να συνομιλεί μαζί τους.

Αυτή η σχέση μεταξύ λιμανιού και πόλης, -σημείωσε- δεν μπορεί να είναι ετεροβαρής σε βάρος της πόλης και ότι η όποια προστιθέμενη αξία που δημιουργείται δεν μπορεί να γυρίζει μόνο στον ιδιοκτήτη και οι επιπτώσεις και οι συνέπειες στην πόλη. Η τοποθέτηση της δεξαμενής στο Πέραμα είναι μια θετική εξέλιξη, αρκεί να ενταχθεί σε ένα σχέδιο περιβαλλοντικών όρων και κανόνων, τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά.

Στη συνέχεια ο κ. Γαβρίλης επεσήμανε ότι  πρέπει να συνάδει με το υφιστάμενο δομημένο περιβάλλον,  με την υφιστάμενη και ισχύουσα νομοθεσία,  χωρίς εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις. Εξάλλου υπεύθυνος για τη διαμόρφωση του αστικού ιστού και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, πρέπει να είναι το κράτος και οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και όχι εκ των υστέρων η νομοθεσία να προσαρμόζεται στις ανάγκες ενός επιχειρηματικού σχεδίου.

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Γαβρίλης, σχετικά με τα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά θέματα και τις επιβαρύνσεις που θα δεχθεί η πόλη. Οι επιβαρύνσεις της ατμόσφαιρας είναι υψηλότατες και η Περιφέρεια έχει κάνει προγραμματική σύμβαση με το Αστεροσκοπείο και μετράει για 12 μήνες με σταθερές και κινητές μονάδες την ατμοσφαιρική ρύπανση. Γι αυτό ζήτησε στις νέες προβλήτες κρουαζιέρας να προβλεφθούν υποδομές ηλεκτροδότησης των πλοίων  από τη στεριά.

Να σημειωθεί ότι κατά την χθεσινή συνεδρίαση τοποθετήθηκαν οι Βουλευτές, όλες οι δημοτικές παρατάξεις, καθώς και οι εκπρόσωποι των φορέων της πόλης.

Δήλωση Ελπίδας Παντελάκη

Εν τω μεταξύ, η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πειραιά, Ελπίδα Παντελάκη, δήλωσε: Η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά για το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, με καλεσμένους φορείς της πόλης – όχι όμως συνδικάτα εργαζομένων όπως το ΕΚΠ, τα ναυτεργατικά σωματεία κ.α., που εμπλέκονται στο λιμάνι – επιβεβαίωσε άλλη μια φορά την απόλυτη συμφωνία τόσο της δημοτικής πλειοψηφίας του Δημάρχου Μώραλη, όσο και όλων των άλλων συνδυασμών του Δημοτικού Συμβουλίου, εκτός της Λαϊκής Συσπείρωσης, στο περιβόητο master plan του ΟΛΠ, με ενστάσεις στα σημεία.  Δηλαδή στα ζητήματα του εμπορικού κέντρου, του ύψους των κτιρίων, του αριθμού των νέων ξενοδοχείων, στα ζητήματα της μόλυνσης κλπ.

Δεν ήταν υπερβολή αυτό που είπαμε: «Ότι έπρεπε να ανοίξετε σήμερα βιβλίο συγχαρητήριων προς την κυβέρνηση και να υπογράψετε όλοι».

Σωστά λοιπόν αποτυπώνεται στα ρεπορτάζ ότι υπήρχε θετικό πρόσημο από το προτεινόμενο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ από το Δημοτικό Συμβούλιο. Όμως «ξεχάστηκε» στα ρεπορτάζ των καλών δημοσιογράφων και έγινε εσκεμμένα, ότι υπάρχει διαφορετική φωνή και προσέγγιση, κατηγορηματικά αντίθετη, με το master plan του ΟΛΠ και αυτή προφανώς «χαλάει τη σούπα» της περιβόητης συναίνεσης!

Ας επαναλάβουμε άλλη μια φορά, αυτό που είπαμε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο και όχι μόνο. Ότι διαφωνούμε κατηγορηματικά με το περιεχόμενο και την κατεύθυνση του, γιατί αυτοί που θα ωφεληθούν είναι οι επενδυτές που θα έχουν ζεστό κρατικό χρήμα. Όσες θέσεις εργασίας δώσουν θα είναι κακοπληρωμένες, με τους επενδυτές να αξιοποιούν όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο, που έχει ενισχυθεί από όλες τις κυβερνήσεις στα χρόνια των μνημονίων.

Το λιμάνι του Πειραιά, τα λιμάνια γενικότερα, είναι στρατηγικός τομέας της οικονομίας, είναι πηγή πλούτου. Το θέμα είναι για ποιον. Είτε ιδιωτικοποιημένο, είτε με «δημόσιο έλεγχο» εξυπηρετούσε και εξυπηρετεί το κεφάλαιο. Με την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και την εξαγορά από την COSCO συνεχίζεται αυτή η εγκληματική πολιτική!

Δεν το προσπερνάμε βεβαίως και καλούμε το λαό να μη νομιμοποιήσει στη συνείδηση του αυτές τις εξελίξεις. Να τις αντιπαλέψει μέχρι ο λαός να έρθει στην εξουσία και τα λιμάνια να είναι μοχλός ανάπτυξης για το συμφέρον του.

Αντιπαραθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο τη δική μας πρόταση για το τι σημαίνει ανάπτυξη που απαντά στις ασφυκτικές λαϊκές ανάγκες, τόσο για το λιμάνι του Πειραιά δεμένο με τις λειτουργίες της ηπειρωτικής χώρας, όσο και της πόλης του Πειραιά.

Καλούμε τους εργαζομένους, τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της, που πλήττονται σήμερα να το παλέψουμε μαζί για να αλλάξουν τα πράγματα.

Καταθέσαμε συγκεκριμένους άξονες διεκδίκησης και δράσης, τις οποίες αναλύσαμε:

  1. Σύνδεση του Λιμανιού του Πειραιά από και προς τη νησιωτική Ελλάδα με συχνή, επαρκή και πάμφθηνη συγκοινωνία, για όλες τις ημέρες του χρόνου. Ειδικά μέτρα ανακούφισης στην τιμολογιακή πολιτική για το επιβατικό κοινό και τη μεταφορά εμπορευμάτων στα νησιά.
  2. Εργασιακές σχέσεις στο λιμάνι, στα καράβια.
  3. Στα ζητήματα ασφάλειας, προτάξαμε την αντισεισμική θωράκιση δημοσίων κτιρίων, σχολειών κλπ.
  4. Ζητήματα υγείας – πρόνοιας, έμφαση στην πρωτοβάθμια υγεία και στα νοσοκομεία του Πειραιά, Τζάνειο και Μεταξά.
  5. Ζητήματα εκπαίδευσης, κυρίως με έμφαση στα παιδιά με αναπηρία, να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, όταν το 80% είναι εκτός σχολείων.
  6. Ζητήματα άθλησης –πολιτισμού
  7. Ζητήματα ελεύθερων χώρων και αντιστοιχών υποδομών
  8. Κυκλοφοριακό, άμεσα μέτρα, κλπ –κλπ.

Ο κατάλογος είναι μακρύς που απαντάει στις λαϊκές ανάγκες.

Το κύριο είναι οι εργαζόμενοι να βγάλουν συμπεράσματα για τις αιτίες που ευθύνονται και τους βασανίζουν, αλλά και τους υπευθύνους για αυτό σε όλα τα επίπεδα. Κυρίως να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε τη δύναμη να τα αλλάξουμε όλα, να ανατρέψουμε αυτή τη βαρβαρότητα που ζούμε, αν μπούμε στο προσκήνιο της λαϊκής πάλης και οργανώσουμε τη ζωή μας προς όφελος μας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: