Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το 2020 είναι έτος σημαντικών παρεμβάσεων για τη ναυτιλία

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 24/01/2020

Τι είπε ο Γιάννης Πλακιωτάκης στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της εφημερίδας “Ναυτεμπορική”

|> Σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε ακτοπλοΐα, λιμάνια, ναυτική εκπαίδευση, ελληνικό νηολόγιο καθώς και έναν ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό νησιωτικής πολιτικής προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.

«Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση, σε λίγους μόλις μήνες, έχουμε αποδείξει απόλυτη συνέπεια στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, συστηματικότητα στην ενασχόληση με την καθημερινότητα, αποτελεσματικότητα σε φορολογικές ελαφρύνσεις και μέτρα που ενισχύουν τους πολίτες, γρήγορη πορεία σε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που είναι απαραίτητες για τη χώρα μας», σημείωσε μεταξύ άλλων στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο κ. Πλακιωτάκης και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις προγραμματισμένες παρεμβάσεις του υπουργείου.

Ακτοπλοΐα και Μεταφορικό Ισοδύναμο
Αναφερόμενος στο θέμα της ακτοπλοΐας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε: «Τις επόμενες εβδομάδες καταθέτουμε σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου, τη διόρθωση των κακώς κειμένων, αλλά και την εξάλειψη των πολλών γκρίζων ζωνών, που όπως διαπιστώσαμε, δυστυχώς, υπάρχουν σήμερα, επιτρέποντας  διαφορετικές ερμηνείες,  οι οποίες με την σειρά τους προκαλούν μια ακτοπλοΐα πολλών ταχυτήτων. Στο θέμα αυτό θα είμαι κάθετος. Θα υπάρξουν κανόνες. Κανόνες κοινοί για όλους. Το ίδιο θα συμβεί και στο μεταφορικό ισοδύναμο. Θα διορθωθούν στρεβλώσεις για να καταστεί το μέτρο αυτό ένα πραγματικά αναπτυξιακό εργαλείο για τα νησιά μας, μέσω του οποίου θα επιτευχθεί κοινωνική συνοχή και οικονομική ανάπτυξη».
Λιμάνια
«Στο λιμενικό τομέα, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος,  εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Με τον τρόπο αυτό, αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που όπως ευθύς εξ αρχής είχα δηλώσει, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητές του», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε: «Προωθούμε αλλαγές στο μοντέλο λιμενικής διακυβέρνησης με απώτερο στόχο την ένταξη των λιμένων που σήμερα βρίσκονται υπό τον έλεγχο Δήμων και Κοινοτήτων υπό τον έλεγχο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».
Ναυτική εκπαίδευση
Ο υπουργός Ναυτιλίας, σημείωσε: «Θέλουμε οι Έλληνες ναυτικοί και όχι μόνο οι αξιωματικοί να γίνουν ανταγωνιστικοί. Αναλάβαμε πρωτοβουλίες ώστε να ενεργοποιηθεί άμεσα το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας το οποίο παρέμενε ανενεργό, ενώ ολοκληρώσαμε και όλες τις αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που είχαν υποστεί οι κτιριακές υποδομές της Σχολής Πλοιάρχων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, όσο και προσωπικά τον πρόεδρο της κ. Θεόδωρο Βενιάμη για την σημαντική συμβολή του στα έργα αυτά. Αν δεν είχε στηρίξει την προσπάθειά μας τίποτε δεν θα ήταν εφικτό. Παραλλήλως, αυξήσαμε τον αριθμό των εισερχομένων σπουδαστών, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία του πλήρους εκσυγχρονισμού των κτιριακών και άλλων υποδομών της ΑΕΝ Ασπροπύργου με απώτερο στόχο να καταστεί Ακαδημία πρότυπο.Η ναυτική εκπαίδευση είναι ένας τομέας στον οποίον στην διάρκεια του 2020 θα δώσουμε ξεχωριστή βαρύτητα, με σκοπό να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τη ναυτοσύνη των Ελλήνων, με την κατάθεση σχεδίου νόμου που θα επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τη Δημόσια ναυτική εκπαίδευση,  μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, ενώ συνάμα θα δημιουργεί και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης».
Εθνικό νηολόγιο
«Στον επίσης κρίσιμο τομέα της ανταγωνιστικότητας του εθνικού μας νηολογίου ήδη η κυβέρνηση προχώρησε στην τροποποίηση των διατάξεων του Ν.27/75 και πλέον τυγχάνουν των ευεργετικών φορολογικών διατάξεων όχι μόνο οι πλοιοκτήτες αλλά και οι ναυλωτές γυμνών πλοίων. Με αυτό τον τρόπο εκσυγχρονίσαμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να συμβαδίζει με τα όσα συμβαίνουν στην παγκόσμια ναυτιλία εδώ και χρόνια», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης. Εξ άλλου, συνέχισε, «είμαστε από τις πρώτες χώρες που με διάταξη νόμου υιοθετήσαμε πλήρως την σύσταση του ΙΜΟ και προβλέψαμε διοικητικές κυρώσεις κατά εκείνων των προμηθευτών καυσίμων που προμηθεύουν ναυτιλιακά καύσιμα που δεν καλύπτουν την απαίτηση για αποθεωμένα καύσιμα. Παραλλήλως, μέσα στο 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων, εξαλείφοντας κυριολεκτικά την γραφειοκρατία και καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ισχυρά ανταγωνιστική την γαλανόλευκη και το εθνικό νηολόγιο», πρόσθεσε.
Νησιωτικότητα 
«Ειδικά στον τομέα της νησιωτικότητας τα όσα θα συμβούν στην διάρκεια του 2020 θα είναι πρωτόγνωρα μιας και είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο, ώστε να ενισχύσουμε και να ενδυναμώσουμε την νησιωτική επιχειρηματικότητα», είπε ο κ. Πλακιωτάκης.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: