Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Κορκίδης από Μάλτα: Να μην φοβάται κανείς τη συναλλαγή με συνεπείς ελληνικές επιχειρήσεις

Χωρίς κατηγορία στις 05/06/2017

Τα 5 σενάρια…

|> Στην ολομέλεια της διάσκεψης των Ευρωπαίων μικρομεσαίων (UEAPME), που πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα, μίλησε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας των ΜμΕ, Βασίλης Κορκίδης και ανέλυσε του 5 βασικούς λόγους και τα σενάρια που καθιστούν αναγκαία τη συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, τόνισε τα παρακάτω σημεία:

Γιατί είναι απαραίτητη μια συζήτηση της ΕΕ με τους μικρομεσαίους σχετικά με το μέλλον της Ευρώπης;

Α. Για τις Μελλοντικές προκλήσεις
•Ασφάλεια: τρομοκρατία, μετανάστευση, συγκρούσεις γύρω από την Ευρώπη
• Το καλό του λαού: ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, ισότητα
•Το ρόλο της ΕΕ σε έναν πολυπολικό κόσμο: παγκοσμιοποίηση & Εμπόριο, κλιματικές αλλαγές, άμυνα, παγκόσμια διακυβέρνηση

Β. Γιατί η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι
• Η Ενιαία αγορά είναι υπό πίεση: ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και των κεφαλαίων, παροχή υπηρεσιών. Η κρίση στην Ένωση δεν έχει ξεπεραστεί: ανεργία, ανισορροπίες και ανισότητες
•Globalisation ή localization όλο και περισσότερο είναι υπό αμφισβήτηση: εμπορικές συμφωνίες, προστασία των επενδυτών, η Λευκή Βίβλος στο εμπόριο με 5 σενάρια:
1. συνεχίστε έτσι
2. τίποτα άλλο, παρά μόνο η ενιαία αγορά
3. όσοι θέλουν περισσότερο, να κάνουμε περισσότερα
4. Να κάνουμε λιγότερα, αλλά πιο αποτελεσματικά
5. Να κάνουμε μαζί, πολύ περισσότερα

Ακολουθείται από 5 έγγραφα προβληματισμού:
1. Η κοινωνική διάσταση
2. Αξιοποίηση παγκοσμιοποίησης
3. Η εμβάθυνση της ΟΝΕ
4. Το μέλλον της άμυνας της Ευρώπης
5. Το μέλλον της χρηματοδότησης της ΕΕ

Σενάριο 1: “Συνεχίστε”

Θετικά
• Συνέχιση της τρέχουσας ατζέντας μεταρρυθμίσεων
• Διαμόρφωση παγκόσμιας ατζέντας για την πολιτική για το κλίμα
• Μικρή πρόοδος στη λειτουργία της ΟΝΕ

Αρνητικά
• το 95% των κρατικών ενισχύσεων στα χέρια των εθνικών αρχών
• Παραμένοντας νομικά και τεχνικά εμπόδια στις υπηρεσίες και τους εργαζόμενους
• Συνέχιση της πολύπλοκης και περίπλοκης λήψης αποφάσεων
• Η διαφορά μεταξύ υποσχέσεων και παραδόσεων θα παραμείνει

Δυνητικός αντίκτυπος στις ΜΜΕ

• Ενίσχυση της εσωτερικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας και της ψηφιακής
• Συμπληρωματικές εμπορικές συμφωνίες, μακρά λήψη αποφάσεων
• Ενιαία αγορά για τη βελτίωση των αγαθών, λιγότερο για τις υπηρεσίες
• Ο προϋπολογισμός της ΕΕ θα εκσυγχρονιστεί μόνο εν μέρει

Σενάριο 2: “Τίποτα άλλο, παρά η ενιαία αγορά”

Θετικά
• Πρόοδος στην ελεύθερη κυκλοφορία κεφαλαίων και αγαθών
• Μείωση των κανονισμών σε επίπεδο ΕΕ που δεν σχετίζονται με την ενιαία αγορά

Αρνητικά
• Αυξημένες διαφορές στα καταναλωτικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά πρότυπα, φορολογία και χρήση επιδοτήσεων
• Κίνδυνος φυγής προς τα κάτω
• Δεν υπάρχει συμφωνία για την κινητικότητα των εργαζομένων και για τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα
• Ένα ενιαίο νόμισμα πιο ευάλωτο και ακεραιότητα σε κίνδυνο

Δυνητικός αντίκτυπος στις ΜΜΕ
• Η ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων και των υπηρεσιών που δεν έχουν χορηγηθεί πλήρως
• Συστηματικότεροι έλεγχοι στα σύνορα
• Περισσότερες δυσκολίες να συμφωνηθούν διεθνείς συμφωνίες και εκπροσώπηση (κλίμα, φοροδιαφυγή κ.λπ.)
• Περισσότερες ανισορροπίες στην ευρωζώνη

Σενάριο 3: “Αυτοί που θέλουν περισσότερα κάνουν περισσότερα”

Θετικά
• Ως Σενάριο 1, αλλά μερικοί κάνουν περισσότερα σε π.χ.:

➢Αξιολόγηση
➢ Κοινωνικά πρότυπα
➢ Έρευνα και Καινοτομία

Αρνητικά
• Περισσότεροι ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τους εμπλεκόμενους
• Ισχυρότερη ενιαία αγορά

Δυνητικός αντίκτυπος στις ΜΜΕ

• Όπως στο Σενάριο 1, αλλά μόνο για τους ξένους
• Οι διαφορετικές ομάδες εντός της ΕΕ αυξάνουν την πολυπλοκότητα και υποκρύπτουν τη διαφάνεια / υπευθυνότητα

Σενάριο 4: “Κάνοντας λιγότερα, αλλά αποτελεσματικά”

Θετικά
• Να ενεργείτε ταχύτερα, πιο αποφασιστικά και με περισσότερους πόρους σε τομείς προτεραιότητας
• Σταματήστε να ενεργείτε ή να κάνετε λιγότερα σε περιοχές μη προτεραιότητας
• Νέοι κανόνες και μέσα ενημέρωσης για την ενιαία αγορά
• Σαφέστερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ του επιπέδου ΕΕ

Αρνητικά
• Κίνδυνος λιγότερων δραστηριοτήτων σε τομείς όπως η περιφερειακή ανάπτυξη, το περιβάλλον, η δημόσια υγεία
• Έλεγχος λιγότερων κρατικών ενισχύσεων, μόνο ελάχιστα πρότυπα για την προστασία του καταναλωτή, το περιβάλλον για την υγεία και την ασφάλεια

Δυνητικός αντίκτυπος στις ΜΜΕ
• Κοινά πρότυπα σε ελάχιστο επίπεδο, αλλά ισχυρότερη εφαρμογή
• Η εμπορική πολιτική ισχυρότερη και αποφασίστηκε ταχύτερα
• Βήματα για την ενοποίηση της ΟΝΕ
• Οι μισθοί, η κοινωνική νομοθεσία και τα επίπεδα φορολογίας εξακολουθούν να διαφέρουν σημαντικά σε ολόκληρη την Ευρώπη
• Περισσότερες και καλύτερες διασυνδεδεμένες υποδομές και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας στον τομέα της ενέργειας και των μεταφορών

Σενάριο 5: “Κάνοντας πολύ περισσότερα μαζί”

Θετικά
• Η συνεργασία συνεχίζεται σε όλους τους τομείς
• Ενίσχυση της ευρωζώνης
• Ταχύτερη λήψη αποφάσεων και ισχυρότερη επιβολή
• Περισσότερα δικαιώματα που απορρέουν άμεσα από το δίκαιο της ΕΕ

Αρνητικά
• Σημαντική ανάληψη της εξουσίας από τις εθνικές αρχές
• Πρόσθετοι οικονομικοί πόροι σε επίπεδο ΕΕ για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση οικονομικών κλυδωνισμών

Δυνητικός αντίκτυπος στις ΜΜΕ

• Περισσότερη συντονισμένη δημοσιονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική πολιτική
• Η εμπορική πολιτική αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ
• Ενισχυμένη ενιαία αγορά μέσω εναρμόνισης και καλύτερης επιβολής
• Αύξηση των προγραμμάτων της ΕΕ όπως το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» και ταμεία επενδύσεων

Γ. Αντανάκλαση στην κοινωνική διάσταση
Πρόσκληση στα κράτη μέλη, τους κοινωνικούς εταίρους και τους πολίτες να προβληματιστούν σχετικά με μια μελλοντική κοινωνική διάσταση της ΕΕ σε τρεις πιθανές επιλογές:

• Περιορισμός της κοινωνικής διάστασης στην ελεύθερη κυκλοφορία – προώθηση της διασυνοριακής μετακίνησης ανθρώπων (απόσπαση, αναγνώριση του τίτλου), αλλά όχι πλέον ελάχιστες προδιαγραφές της ΕΕ για την υγεία και την ασφάλεια, τον χρόνο εργασίας και τον χρόνο ανάπαυσης, τη μητρότητα ή τη γονική άδεια.
• Μερικοί κάνουν περισσότερα στον κοινωνικό τομέα – π.χ. Εντός της ευρωζώνης, προκειμένου να αποφευχθούν απότομες προσαρμογές στο βιοτικό επίπεδο και στις κοινωνικές αναταραχές
• Η ΕΕ-27 εμβαθύνει την κοινωνική διάσταση μαζί – κοινά πρότυπα σε ορισμένους τομείς, αυξημένη οικονομική αλληλεγγύη, σε βάθος συνεργασία

Δ. Αντανάκλαση στην αξιοποίηση της παγκοσμιοποίησης

Με βάση τις ακόλουθες εκτιμήσεις, η Επιτροπή καλεί να προβληματιστεί σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθεί καλύτερα η παγκοσμιοποίηση:

• Παγκοσμιοποίηση εάν είναι καλό για τη συνολική οικονομία 1 δισεκατομμύριο περισσότερες εξαγωγές σημαίνει περισσότερες από 14.000 θέσεις εργασίας. Ωστόσο, τα οφέλη δεν κατανέμονται δίκαια και ομοιόμορφα. Η λύση δεν έγκειται ούτε στον προστατευτισμό ούτε στη λέξη laissez-faire.
• Ανάγκες στο εξωτερικό μέτωπο: ισχυρότερη παγκόσμια τάξη βασισμένη στον κανόνα (ΟΟΣΑ, G20, ΠΟΕ), αποφασιστικές ενέργειες εναντίον αθέμιτων πρακτικών (φοροδιαφυγή, επιδοτήσεις, κοινωνική ζύμωση) => εμπορική άμυνα και δικαστήριο πολυμερών επενδύσεων
• Ανάγκες στο εσωτερικό μέτωπο: εκπαίδευση και κατάρτιση, ισχυρά κοινωνικά μέτρα που συνοδεύουν την αναδιάρθρωση, δίκαιη κατανομή του πλούτου, αλλά και αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Ε. Πρώτη αξιολόγηση της Λευκής Βίβλου

• Η UEAPME δεσμεύεται να αναπτύξει κοινή γνώμη για το μέλλον της Ευρώπης. Η συζήτηση δεν πρέπει να αφεθεί μόνο στις κυβερνήσεις.
• Η συζήτηση 5 σεναρίων μπορεί να μην φτάσει στα υποκείμενα προβλήματα:

➢ διαφορές όσον αφορά την ιδέα του τρόπου λειτουργίας της ενιαίας αγοράς (απόσπαση, ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και ελευθερία εγκατάστασης, «κοινωνικό ντάμπινγκ» κ.λπ.)
➢ διαφορές ως προς τον τρόπο λειτουργίας της ΟΝΕ (δημοσιονομική βιωσιμότητα έναντι αλληλεγγύης)

Το Διοικητικό Συμβούλιο της UEAPME πρέπει να συζητήσει με την ΕΕ και να παρουσιάσει το όραμά μας. Η ΕΣΕΕ ως εθνική οργάνωση πρέπει να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις και να βρεί ισορροπημένες λύσεις. Οι πέντε ομάδες ερωτήσεων της UEAPME για τις ΜμΕ στις οποίες πρέπει να δοθούν απαντήσεις από την ΕΣΕΕ είναι:

1.Σύμφωνα με την ενιαία αγορά και το χάσμα Ανατολής-Δύσης

• Μια ισορροπημένη και ανοικτή αγορά για τις ΜμΕ πρέπει να είναι προς το συμφέρον όλων των περιφερειών της Ευρώπης. Πώς θα επιτευχθεί καλύτερη ισορροπία και για τις δύο πλευρές;
• Δεν μπορεί να είναι προς το συμφέρον των ΜμΕ και από τις δύο πλευρές, εάν οι οικονομικές και κοινωνικές εντάσεις δημιουργούν πολιτικές πιέσεις για τη δημιουργία μονομερών εμποδίων στην ενιαία αγορά. Πώς να το αποφύγετε αυτό;
• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της πρόσβασης στις αγορές υπηρεσιών και του θεμιτού ανταγωνισμού;
• Πώς να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των υφιστάμενων κανόνων προκειμένου να διασφαλιστούν ισότιμοι όροι;

2.Σχετικά με την κοινωνική πολιτική και τον πυλώνα των κοινωνικών δικαιωμάτων της ΕΕ

• Πώς θεωρείτε την πρωτοβουλία της ΕΕ για την πρόσβαση στην κοινωνική προστασία για όλους τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένων των αυτοαπασχολούμενων, των ελεύθερων επαγγελματιών, των αυτόνομων εργαζομένων, των εργαζομένων σε πλατφόρμες κ.λπ .;
• Ποια θα ήταν η σωστή προσέγγιση για τη διασφάλιση της σωστής προστασίας των εργαζομένων με άτυπες συμβάσεις και τη διατήρηση της απαραίτητης ευελιξίας στις επιχειρήσεις;
• Υπάρχει ανάγκη να υπάρξει μια έννοια της ΕΕ και ορισμός του «εργαζομένου» για να αποφευχθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός για διασυνοριακές δραστηριότητες και νέες μορφές εργασίας (όπως η πλατφόρμα);

3.Σχετικά με τη δημοσιονομική πολιτική και το σημερινό χάσμα Βορρά-Νότου

• Ποια θα ήταν η σωστή ισορροπία μεταξύ της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της ανάγκης για επενδύσεις και οικονομικά κίνητρα;
• Υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη οικονομική αλληλεγγύη εντός της ευρωζώνης;
• Εάν πρέπει να αυξηθεί η οικονομική αλληλεγγύη, με ποια μέσα και υπό ποιες συνθήκες;
• Η εμβάθυνση της ευρωζώνης είναι απαραίτητη για να σταθεροποιηθεί και να ενισχυθεί η οικονομική της δύναμη;

4. Σχετικά με την παγκοσμιοποίηση

• Πώς να διασφαλιστεί ότι οι ΜμΕ μπορούν να επωφεληθούν από μια νέα παγκόσμια διακυβέρνηση;
• Πώς θα εξασφαλιστεί η πρόσβαση των ΜμΕ σε μέτρα εμπορικής άμυνας;
• Θα ωφεληθούν οι ΜμΕ από ένα πολυμερές δικαστήριο έρευνας ως εναλλακτική λύση στην ISDS;
• Η έκκληση για έναν ισχυρότερο κανόνα βασισμένο στην παγκόσμια τάξη και τις αποφασιστικές ενέργειες εναντίον της αθέμιτης πρακτικής είναι προς τη σωστή κατεύθυνση;
• Πώς να διασφαλίσουμε μια δίκαιη κατανομή των οφελών από την παγκοσμιοποίηση στις κοινωνίες μας;
• Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να υποστηριχθεί η κοινωνική προσαρμογή στις αλλαγές στις ΜμΕ;

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & αντιπρόεδρος της UEAPME Βασίλης Κορκίδης μεταξύ άλλων στην ομιλία του στην ολομέλεια, ανέφερε:

Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ επεξεργάζεται ήδη όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, ώστε να δώσει πριν τον Σεπτέμβριο τις σωστές απαντήσεις αναφορικά με τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να συμπεριληφθούν στο σύνολο των απαντήσεων της UEAPME προς την ΕΕ. Με την ευκαιρία της παρουσιάσης επιτυχημένων ελληνικών πρακτικών στο πλαίσιο της ψηφιοποίησης, στη γειτονική Μάλτα, σας βεβαιώ ότι η πρωτοφανής 7ετής κρίση στην Ελλάδα έχει κάνει τους Έλληνες μικρομεσαίους πιό Ευρωπαίους από ποτέ, αφού οι συστημικές τράπεζες ανήκουν στην ECB, τα αεροδρόμια σε Γερμανούς, οι σιδηρόδρομοι σε Ιταλούς, ενώ όλο και περισσότερες επενδύσεις ανήκουν σε ευρωπαϊκά funds. Και να θέλαμε λοιπόν να φύγουμε από την ΕΕ, πιστέψτε με, ούτε θα μπορούσαμε, ούτε θα μας άφηναν. Καλώ λοιπόν όλους τους Ευρωπαίους συνεργάτες μας, παρά τα capital controls, να μην φοβούνται να συναλλάσσονται με τις συνεπείς ελληνικές επιχειρήσεις και βεβαίως μπορούμε όλοι πλέον να ξεχάσουμε το Grexit…

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: