Αυτοκτόνησε ο Κυριάκος Μαμιδάκης, μετά το αίτημα της Jet Oil για το άρθρο 99
Με σφαίρα στο κεφάλι
Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, φαίνεται ότι “όπλισαν” το χέρι του 84χρονου Κυριάκου Μαμιδάκη ιδιοκτήτη της Jet Oil και έδωσε τέλος στη ζωή του. Βρέθηκε νεκρός το μεσημέρι μέσα στο σπίτι του στο Διόνυσο, από τον γαμπρό του. Δίπλα του βρέθηκε ένα όπλο, ενώ κατά πληροφορίες φέρει ένα και μοναδικό τραύμα. Όμως ακούστηκε ότι εντοπίστηκε σημάδι από πυροβολισμό στο δωμάτιο, κάτι που δείχνει ότι πριν από το δεύτερο θανατηφόρο πλήγμα είχε προηγηθεί ακόμη μια βολή.
Αυτή την ώρα στο σπίτι του Κυριάκου Μαμιδάκη στο Διόνυσο βρίσκεται κλιμάκιο του τμήματος Ανθρωποκτονιών της ΕΛ.ΑΣ., για τις σχετικές έρευνες, ενώ δεν υπάρχουν ακόμη πληροφορίες για το αν ο Κυριάκος Μαμιδάκης είχε αφήσει κάποιο σημείωμα.
Σημειώνεται, ότι δύο ημέρες πριν η εταιρεία Jet Oil του ομώνυμου ομίλου είχε καταθέσει αίτηση προστασίας από τους πιστωτές, βάσει του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα. Αναφερόμενη στους λόγους που την οδήγησαν στην κατάθεση της αίτησης, η εταιρεία τονίζει την ανάγκη προστασίας από τους πιστωτές της προκειμένου να υλοποιήσει σχέδιο εξυγίανσης.
Αποδίδει τα προβλήματα και τη συσσώρευση συνολικών υποχρεώσεων ύψους 314,5 εκατ. ευρώ προς πιστωτές στην ύφεση της ελληνικής οικονομίας αλλά και στην επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας διεθνώς, που επηρέασε τη ζήτηση στον κλάδο πετρελαιοειδών, καθώς και στη δυστοκία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές της κυρίως μέσω της παροχής εγγυήσεων για την πραγματοποίηση εισαγωγών. Από τις συνολικές υποχρεώσεις της Jetοil ύψους 314,5 εκατ. ευρώ, τα 184 εκατ. είναι προς τις τράπεζες, 87 εκατ. προς προμηθευτές, 2,5 εκατ. ευρώ προς το ελληνικό Δημόσιο, 650.000 ευρώ προς ασφαλιστικά ταμεία, 920.000 ευρώ προς τους εργαζομένους, κ.ά.
Τα αδιέξοδα προβλήματα της εταιρείας του κλάδου, που ιδρύθηκε στα τέλη του 1960 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη και εξελίχθηκε μέσα στις επόμενες δεκαετίας στην τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία της εγχώριας αγοράς, ξεκίνησαν εδώ και ένα χρόνο περίπου. Με ένα δίκτυο 600 πρατηρίων, τις μεγαλύτερες μετά τα διυλιστήρια εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην Ελλάδα και μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα στα Βαλκάνια, κρατούσε μέχρι και προ ενός έτους την πέμπτη θέση της αγοράς.
Τα προβλήματά της είναι γνωστά στην αγορά εδώ και πολύ καιρό και αποδίδονται τόσο στην ύφεση που έχει αφαιρέσει από την αγορά το 30% του τζίρου της, όσο και σε λανθασμένες διαχρονικά εμπορικές επιλογές της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίες βεβαίως μπορεί να μην οδηγούσαν στο ίδιο αποτέλεσμα εάν δεν μεσολαβούσε η κρίση.
Είναι γνωστό για παράδειγμα ότι μεσούσης της κρίσης το 2010, η Jet Oil προχώρησε στην εξαγορά των εταιρειών Dracoil και El Petrol, διευρύνοντας το δίκτυο πρατηρίων της, φορτώθηκε όμως και τα ανοίγματα και τις επισφάλειες των δύο εταιρειών.
Σήμερα η δραστηριότητά της στη λιανική είναι σχεδόν μηδενική, με τα 600 πρατήριά της να έχουν αλλάξει εμπορικό σήμα, ενώ σταδιακά περιορίστηκαν τους τελευταίους μήνες και οι εξαγωγές στις χώρες των Βαλκανίων. Στο διάστημα του τελευταίου έτους μεσολάβησαν προσπάθειες της διοίκησης για αναζήτηση επενδυτή, οι οποίες όμως δεν τελεσφόρησαν. Η αγορά πετρελαιοειδών θεωρούσε εδώ και μήνες την κατάσταση της εταιρείας εξαιρετικά δύσκολη, καθώς οι συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά δεν άφηναν μεγάλα περιθώρια για βελτίωση.
Ποιος ήταν ο Κυριάκος Μαμιδάκης:
Γεννήθηκε στο χωριό Ανώσκελη της επαρχίας Κισσάμου του νομού Χανίων Κρήτης το 1932, από τους Αλέξανδρο και Ειρήνη Μαμιδάκη.
Τελείωσε την Εμπορική Σχολή το 1951 και παρακολούθησε δι’ αλληλογραφίας και ολοκλήρωσε τον κύκλο σπουδών του Κολλεγιακού School of Career του LSE. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1952 δίπλα στον θείο του Γ. Ι. Μαμιδάκη στην Εμπορία Πετρελαιοειδών.
Το Νοέμβριο του 1968 μαζί με τα αδέρφια του Γιώργο και Νίκο προχώρησαν σε δικές τους δραστηριότητες ιδρύοντας τη Jet Oil.