
Σοβαρές καταγγελίες για απόπειρες παραβίασης απαγορευτικού απόπλου
Μηχανικοί και κατώτερο πλήρωμα καταγγέλλουν ακτοπλοϊκές εταιρείες ότι «αναζητούσαν τρόπους παράκαμψης των περιορισμών»
|> Ακτοπλοϊκές εταιρείες, «αναζητούσαν τρόπους παράκαμψης των περιορισμών», στις 8 Αυγούστου που ίσχυε απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου – με εξαίρεση τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, ενώ στις Κυκλάδες επικρατούσαν θυελλώδεις άνεμοι, 8-9 Μποφόρ.
Αυτό καταγγέλλεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και της ΠΕΜΚΕΝ ‘’Ο ΣΕΦΕΝΣΩΝ’’, με τον τίτλο ‘’Κίνδυνος για επιβάτες και ναυτεργάτες η παράκαμψη του απαγορευτικού, για τα κέρδη των εφοπλιστών’’.
Παράλληλα καταγγέλλουν ότι: «Σ’ αυτή την επικίνδυνη τακτική, σύμμαχο είχαν και το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές, που δεν εξέδιδαν νέο απαγορευτικό, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν».
Στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
«Αξιοποιώντας το παράλογο μιας νομοθεσίας, ‘’κομμένης και ραμμένης’’ στα συμφέροντα των εφοπλιστών, που προβλέπει ότι σε ακραίες καιρικές συνθήκες την ευθύνη έχει ο πλοίαρχος για την εκτέλεση των δρομολογίων, χωρίς φυσικά παράλληλα, να εξασφαλίζονται ουσιαστικά μέτρα τέτοιων λιμενικών εγκαταστάσεων, που να διασφαλίζουν τον ασφαλή κατάπλου και απόπλου των πλοίων, προσπαθούσαν με κάθε τρόπο, να παρακάμψουν το απαγορευτικό. Έτσι προχώρησαν σε τροποποιήσεις δρομολογίων ώστε να καταφέρουν να αναχωρήσουν τα πλοία, υποτάσσοντας στα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών, την ασφάλεια των επιβατών και των ναυτεργατών.
Σ’ αυτή την επικίνδυνη τακτική, σύμμαχο είχαν και το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές, που δεν εξέδιδαν νέο απαγορευτικό, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.
Ο κίνδυνος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθούν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, το υπουργείο ναυτιλίας και οι λιμενικές αρχές.
Το αποτέλεσμα ήταν:
- Επικίνδυνες συνθήκες ναυσιπλοΐας με σοβαρό κίνδυνο για επιβάτες και πληρώματα.
- Μεγάλες καθυστερήσεις με συνέπεια την παραβίαση των προβλεπόμενων χρόνων εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, ιδίως σε ορισμένα ταχύπλοα.
- Καταπόνηση των μηχανοστασίων και ζημιές σε πλοία, όπως στον καταπέλτη του “ΤΕΡΑ ΤΖΕΤ 2”, γεγονός που υπονομεύει την ασφαλή λειτουργία τους.
- Αδυναμία προσέγγισης σε λιμάνια, όπως συνέβη με το “ΤΕΡΑ ΤΖΕΤ 2” που δεν κατάφερε να προσεγγίσει το λιμάνι της Ηρακλειάς, αναδεικνύοντας και τα σοβαρά προβλήματα λιμενικών υποδομών σε πολλά νησιά.
- Ουρές από ταλαιπωρημένο κόσμο στο λιμάνι του Πειραιά, να τους κρατάνε για ώρες σε αναμονή οι ναυτιλιακές εταιρείες, με στόχο να πιέσουν για την εκτέλεση των δρομολογίων».
Τέλος, στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:
«Καλούμε τους ναυτεργάτες και τους κάτοικους των νησιών, να διεκδικήσουμε ένα σύγχρονο ακτοπλοϊκό δίκτυο, με φθηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με οργανικές συνθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των πλοίων και με ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.
Απαιτούμε από το υπουργείο Ναυτιλίας και τις αρμόδιες λιμενικές αρχές, την πλήρη ανάληψη των ευθυνών τους, για την ασφαλή μετακίνηση επιβατών και ναυτεργατών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».