Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ενδιαφέρον της «πειραϊκής τριανδρίας» για την Πειραϊκή

Χωρίς κατηγορία στις 23/10/2018

Συνατήσεις Κουβέλη – Γαβρίλη – Μώραλη μετά την συγκέντρωση διαμαρτυρίας και την πορεία

|> Αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Γαβρίλη και τον δήμαρχο Γιάννη Μώραλη, είχε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής Φώτη Κουβέλη, μετά την προχθεσινή μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των κατοίκων της Πειραϊκής. Οι συγκεκτρωθέντες ενημερώθηκαν για το “εφιαλτικό σενάριο της επέκτασης του λιμανιού με κολοσσιαίο μπάζωμα σχεδόν 200 στρεμμάτων θάλασσας μπροστά στην Πειραϊκή για τον ελλιμενισμό 6 τεράστιων κρουαζιερόπλοιων ή κοντεϊνερόπλοιων μήκους γύρω στα 400 και ύψους ουρανοξύστη 60-70 μέτρων“.

Η σχετική ανακοίνωση των διοργανωτών, μεταξύ άλλων αναφέρει

Έγινε συζήτηση για τις ολέθριες συνέπειες στο περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων ολόκληρου του Πειραιά, στην καταστροφή του φυσικού κάλλους του τοπίου της Πειραϊκής, στην υποβάθμιση του Κονώνειου Τείχους που, ως το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο τείχος, είναι ο σημαντικότερος τουριστικός πόλος του Πειραιά, στο ‘θάψιμο’ του τάφου του ιδρυτή της πόλης μας Θεμιστοκλή καθώς και του αρχαιολογικού και ιστορικού χώρου της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας. Κάναμε έκκληση στον δήμαρχο, τον αντιπεριφερειάρχη κι όλους τους βουλευτές του Πειραιά να στηρίξουν τον αγώνα των κατοίκων για την ακύρωση του παράλογου και καταστροφικού αυτού έργου. Από την Κυβέρνηση ζητήσαμε να προχωρήσει στην ακύρωση μιας εξόφθαλμα λανθασμένης απόφασης. Οι πολλαπλές εκλογές είναι προ των πυλών και τον τελευταίο λόγο έχει ο λαός με την ψήφο του…

Τη συγκέντρωση χαιρέτησαν εκπρόσωποι συλλογικοτήτων του ευρύτερου Πειραιά καθώς και εκπρόσωπος του Δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης συγκεντρώθηκαν πάνω από 300 νέες υπογραφές κατά της νότιας επέκτασης, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό στις 8000. Μετά τη συγκέντρωση ακολούθησε δυναμική πορεία με πανό και πικέτες κατά μήκος της Ακτής Θεμιστοκλέους“.

Συνάντηση Κουβέλη – Γαβρίλη

Συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη είχε χθες Δευτέρα 22/10 ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και του παρουσίασε τις θέσεις της Αυτοδιοίκησης για τη σχέση της πόλης με το λιμάνι και την αναπτυξιακή πρόταση για την ευρύτερη περιοχή.

Ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά αναπτύχθηκε διαχρονικά γύρω από το λιμάνι χωρίς σχέδιο και κανόνες με αποτέλεσμα να συναθροίζει κατοικίες, βιομηχανικές και άλλες συναφείς οχληρές δραστηριότητες που εκτείνονται από τη θάλασσα και τις διαδοχικά επιχωματωμένες περιοχές έως την κορυφή του βουνού με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει κανένας τα όρια του αιγιαλού, της βιομηχανικής ζώνης, της ζώνης κατοικίας ή ότι απέμεινε απ’ το δάσος.

Η επίσημη πολιτεία ουδέποτε άσκησε το θεσμικό ρόλο και τις αρμοδιότητές της, επιλέγοντας να “κλείνει το μάτι” προς όλες τις πλευρές, δημιουργώντας μια περιοχή χωρίς υποδομές και προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης. Σήμερα, η εμπειρία απ’ αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, πρέπει να κάνει όλες τις πλευρές σοφότερες.

Με αφορμή το υπό έγκριση “Επιχειρησιακό Σχέδιο ΟΛΠ” (Cosco), πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η υλοποίησή του δεν πρέπει να δημιουργεί νέες, πρόσθετες επιβαρύνσεις για την πόλη και τους κατοίκους, δεν θα επεκτείνει απεριόριστα το λιμάνι προς τη θάλασσα δημιουργώντας γη και υπεραξίες από το μηδέν και δεν θα προσθέσει στην ήδη επιβαρυμένη περιβαλλοντικά περιοχή του λιμανιού νέες χρήσεις πέραν των απολύτως απαραίτητων λειτουργικών αναγκών του λιμένα.

Το λιμάνι πρέπει να είναι ανοικτό στην πόλη και στις ανάγκες της και να μην λειτουργεί ανταγωνιστικά προς αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να υπάρξουν άμεσες παρεμβάσεις που θα εξασφαλίζουν την περιβαλλοντική ισορροπία στην ευρύτερη περιοχή, που θα αίρουν χρόνια προβλήματα και κινδύνους με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις εκατοντάδες δεξαμενές καυσίμων στο Πέραμα.

Ο Γιώργος Γαβρίλης διατύπωσε την άποψη ότι η σημερινή συγκυρία, όπου εξετάζεται η έγκριση ή η απόρριψη του Επιχειρησιακού Σχεδίου του ΟΛΠ, παρέχει την ιστορική ευκαιρία στο υπουργείο και στην ΕΣΑΛ, να λάβουν υπ’ όψιν τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις που με υπομνήματα και στο δημόσιο λόγο έχουν τεθεί από την Αυτοδιοίκηση και τους φορείς της πόλης και να συνδράμουν στη συγκρότηση μιας αντίληψης και πρότασης που θα λαμβάνει υπ’ όψιν τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προτεραιότητες και προσδοκίες της πόλης και των κατοίκων της.

Ο υπουργός Ναυτιλίας έδειξε να κατανοεί τις ανησυχίες της Αυτοδιοίκησης και ζήτησε οι δύο πλευρές να συνεργαστούν στενά και συστηματικά για το σύνολο των θεμάτων. Επί πλέον, ενημερώθηκε για τα τρία ερευνητικά περιβαλλοντικά προγράμματα που υλοποιεί η Περιφέρεια Αττικής στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, σε συνδυασμό με την ανάγκη λήψης επιπλέον μέτρων που θα αμβλύνουν χρόνια προβλήματα, όπως η ηλεκτροδότηση των πλοίων απ’ την ξηρά, η ποιότητα και οι συστηματικοί έλεγχοι των καυσίμων, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος, της επανάχρησης των υδάτων του βιολογικού καθαρισμού της Ψυτάλλειας κ.ά.

Τέλος, τέθηκε το ζήτημα της εξασφάλισης της εύκολης, ασφαλούς και αξιοπρεπούς πρόσβασης των ΑΜεΑ στα πλοία της ακτοπλοΐας, θέμα για το οποίο η πολιτική η ηγεσία του υπουργείου έχει προβεί στην έκδοση της σχετικής εγκυκλίου.

Συνάντηση Κουβέλη – Μώραλη

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης συναντήθηκε χθες με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη και κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν θέματα τα οποία αφορούν στον Πειραιά και άπτονται του ενδιαφέροντος των δύο πλευρών.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο Master Plan του ΟΛΠ, με τον κ. Μώραλη να τονίζει πως προσεγγίζει θετικά το αναπτυξιακό πρόγραμμα που αφορά στα όρια του δήμου Πειραιά, εκφράζοντας ωστόσο την αντίθεσή του στη δημιουργία μεγάλου εμπορικού κέντρου (mall) εντός της λιμενικής ζώνης.

Επί πλέον ο κ. Μώραλης, εξέφρασε την αντίθεσή του ως προς το ύψος των κτηρίων και τα αναφερόμενα ύψη των 55 μέτρων σε συγκεκριμένες ζώνες, λέγοντας χαρακτηριστικά πως τουλάχιστον για το τμήμα του λιμανιού που αφορά στον Δήμο Πειραιά, θα πρέπει τα ύψη να συμμορφώνονται με τον πολεοδομικό κανονισμό του Δήμου, έτσι ώστε να είναι σε αρμονία οι όποιες λιμενικές εγκαταστάσεις με τα κτήρια του Δήμου και με το περιβάλλον.

Μάλιστα ο δήμαρχος Πειραιά παρέδωσε στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 2018, που αφορά στο Master Plan του ΟΛΠ.

Επίσης συζητήθηκε το αντισταθμιστικό όφελος το οποίο λαμβάνει για πρώτη φορά ο δήμος Πειραιά από τον ΟΛΠ, για την επιβάρυνση που δέχεται η πόλη από τη λειτουργία του λιμανιού.

Ακόμα ο κ. Μώραλης, έθεσε στον κ. Κουβέλη το θέμα της δημιουργίας προβλήτας για την κρουαζιέρα στην Πειραϊκή – η οποία περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του Master Plan – εκφράζοντας την ανησυχία του για το γεγονός ότι δεν έχει υποβληθεί περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή μελέτη, όπως έχει ζητηθεί από τον δήμο Πειραιά με απόφαση δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου να μπορεί να γίνει μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση της συγκεκριμένης υποχρεωτικής από τη σύμβαση παραχώρησης, επένδυσης.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: