Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Κινδυνεύει με μπάζωμα ΚΑΙ ο τάφος του Θεμιστοκλέους!

Χωρίς κατηγορία στις 23/02/2019

Έρχονται εκλογές. Ας αποφασίσουν οι Πειραιώτες αν θα ολοκληρωθεί η καταστροφή της πόλης, που άρχισε με το τραμ. Στο χέρι τους είναι…

|> Επί σαράντα και πλέον χρόνια παρακολουθώ το ρεπορτάζ της Ναυτιλίας. Παραμένω κοντά σ’ αυτόν τον θαυμαστό κόσμο, που έχει καθιερώσει την Ελλάδα, αυτή την μικρή χώρα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στην κορυφή του ναυτιλιακού κόσμου!

Από φοιτητής ακόμη, όταν άρχισα να εργάζομαι στην “Βραδυνή”, ζω και κινούμαι πλάι στο λιμάνι, στον Πειραιά και έχω ζήσει όλα τα γεγονότα από το 1973 μέχρι και σήμερα.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

|>Δημήτρης Καπράνος

Και δεν μπορώ, σε καμία περίπτωση, να πω ότι μου είναι ευχάριστο να βλέπω πλέον να κυματίζει στο διευθυντήριο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και η κινεζική σημαία, να βλέπω τα κινεζικά ιδεογράμματα και τα κινεζικά φανάρια στην είσοδο του διοικητηρίου.

Όχι, δεν έχω κάτι κατά των Κινέζων οι οποίοι έχουν “νοικιάσει” τον ΟΛΠ για πενήντα χρόνια. Έβλεπα, από καιρό, ότι η παραχώρηση του λιμένος σε ιδιώτες ήταν αναπόφευκτη. Έβλεπα ότι ο ΟΛΠ αποτελούσε “φέουδο” των κυβερνήσεων και ένας χώρος ρουσφετιού και “βολέματος” φίλων, συγγενών και ημετέρων. Αλλά δεν μπορώ να πω ότι με ευχαριστεί η σημερινή κατάσταση.

Ναι, ο ΟΛΠ έπρεπε να παραχωρηθεί, αλλά περίμενα να βρεθούν Έλληνες επιχειρηματίες (κυρίως από την θάλασσα) που θα έμπαιναν μπροστά και θα “ιδιωτικοποιούσαν” τον Οργανισμό. Οι Κινέζοι, όμως, πλειοδότησαν, κέρδισαν τους διαγωνισμούς και-καθαρά και με τον Νόμο- είναι σήμερα τα αφεντικά.

Ναι, το λιμάνι πήρε αμέσως τα πάνω του και σήμερα διεκδικεί κορυφές στην Ευρώπη. Ναι, η Cosco άλλαξε τα πάντα προς την θετική κατεύθυνση. Ναι, τα εμπορευματοκιβώτια πλημμύρισαν το Ικόνιο και το Πέραμα. Και μένει η πίκρα και το ερώτημα: Δεν θα μπορούσαμε να τα είχαμε κάνει εμείς όλα αυτά;

Δεν προσπαθήσαμε, δεν τολμήσαμε και χάσαμε την διαχείριση του μεγαλύτερου λιμένος της χώρας.

Τώρα, όμως, κινδυνεύουμε να χάσουμε και τον Πειραιά! Και όχι με ευθύνη των Κινέζων., αλλά με ένα “μάστερ πλαν” της τελευταίας ελληνικής διοικήσεως, το οποίο προβλέπει την κατασκευή νέων προβλητών για κρουαζιερόπλοια στην Πειραϊκή! Προβλέπει ακόμη την κατασκευή ενός “Μall” και ενός πολυορόφου ξενοδοχείου στο “Παλατάκι”.

Δηλαδή η ελληνική διοίκηση του ΟΛΠ, με το σχέδιό της (που έχει εγκριθεί και από την ΕΕ) αποφάσισε να μετατρέψει σε “μπλόκια” από τσιμέντο την τελευταία γραφική περιοχή της πόλεως, την Πειραϊκή Ακτή. Επέλεξε να εξαφανίσει τον τάφο του Θεμιστοκλέους και να κυκλώσει με “μπλόκια” την Σχολή Δοκίμων! Και όλα αυτά, την ώρα που το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετεί επαρκέστατα τα κρουαζιερόπλοια που το επιλέγουν ως σημείο προσεγγίσεως…

Προχθές, η “Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων”, αποφάσισε να εγκρίνει τα “μπλόκια” αλλά όχι το “Mall”.
Οι Κινέζοι-δικαίως- διαμαρτύρονται γιατί αλλάζει το “πιάτο” που τους προσέφερε η ελληνική διοίκηση και εκπέμπουν “μήνυμα δυσαρέσκειας”.

Τον λόγο έχουν πλέον οι πολίτες του Πειραιά. Επίκεινται δημοτικές εκλογές. Ας μελετήσουν το πρόγραμμα και τις δηλώσεις των υποψηφίων και ας θέσουν το πρόβλημα: Θα “μπαζωθεί” και η Πειραϊκή; Θα φορτωθεί και με επιπλέον κυκλοφοριακό πρόβλημα ο ήδη συμφορημένος Πειραιάς; Θα ολοκληρωθεί η καταστροφή που άρχισε με το τραμ;
Στο χέρι τους είναι…

Απάντηση