Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Εικονική επιχείρηση από μαθητές στο Διδυμότειχο

ΕΠΙΣΤΗΜΗ στις 19/02/2015

Είναι μια παρέα 21 παιδιών, ηλικίας 15 έως και 16 ετών, μαθητές και μαθήτριες της α’ τάξης του Γενικού Λυκείου Διδυμότειχου, που πέρα από τα καθιερωμένα καθήκοντά τους -εξισώσεις, άλγεβρα, αρχαία κ.ά.- ανέλαβαν και άλλα, αυτά του… επιχειρηματία!

Πώς; Συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εικονική Επιχείρηση“, που υλοποιείται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)/Junior Achievement Greece και δημιουργώντας τη δική τους εικονική επιχείρηση, με την επωνυμία Zeosoap Therapy. “Τα παιδιά δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση που παράγει χειροποίητο σαπούνι από ελαιόλαδο και ζεόλιθο. Την εντάξαμε στο πλαίσιο ενός μαθήματος που ονομάζεται διαχείριση φυσικών πόρων στην Α’ Λυκείου” εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη καθηγήτρια Μαρία Κάλτσου.
Στη διαφορετική αυτή… επιχείρηση, τα παιδιά είναι ταυτόχρονα διευθυντές τμημάτων, υπάλληλοι και μέτοχοι και έχουν πολλαπλούς ρόλους.

Τα πρώτα “βήματα” της Zeosoap Therapy έγιναν στο χριστουγεννιάτικο bazaar, στη διάρκεια του οποίου πωλήθηκαν περίπου 120 σαπούνια. Το επόμενο θα γίνει τον Μάρτιο, στη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια της Εμπορικής Μαθητικής Έκθεσης 2015, όπου οι μαθητές – επιχειρηματίες θα παρουσιάσουν και θα προωθήσουν τα προϊόντα τους, τα οποία διατίθενται σε τρεις διαφορετικές ποσότητες και σχήματα (από 40 μέχρι 80 γραμμάρια) και πωλούνται σε τιμές από 2 έως 3 ευρώ, έκαστο. Ενδιαφέρουσες είναι οι συσκευασίες που κάνουν τα παιδιά και οι τιμές πώλησης διαμορφώθηκαν έπειτα από έρευνα αγοράς, όπως θα έκανε άλλωστε κάθε καλός επιχειρηματίας.
Στην έκθεση της Θεσσαλονίκης θα δώσουν το “παρών” 13 μαθητές – επιχειρηματίες για να προωθήσουν τα προϊόντα της επιχείρησης, των οποίων η βασική συνταγή παρασκευής παραμένει “επτασφράγιστο μυστικό”, αφού σ’ αυτήν βασίζεται -κατά μεγάλο ποσοστό- και η επιτυχία των προϊόντων.
Το σίγουρο είναι ότι τα αγόρια και τα κορίτσια – μέλη της επιχείρησης γνωρίζουν από “πρώτο χέρι” δύο από τους φυσικούς πόρους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ελαιόλαδο και ζεόλιθος), τους αναδεικνύουν, τους αξιοποιούν και, τελικά, παράγουν ένα προϊόν αξίας.
Η επιχείρηση “λειτουργεί” και παράγει τα προϊόντα της στη διάρκεια του ωρολόγιου σχολικού προγράμματος, όμως δεν λείπουν και οι στιγμές που τα ίδια τα παιδιά “θυσιάζουν” ελεύθερο χρόνο (παράδειγμα μία εκδρομή) για να μείνουν πίσω στο εργαστήριο και να συνεχίσουν την παραγωγή ή πολλές φορές μετά τις 2 το μεσημέρι να αφήσουν τη σχολική σάκα και να πιάσουν δουλειά.
Τα παιδιά, πρόσθεσε η κ. Κάλτσου, κάνουν σωστή διαχείριση και τηρούν υπεύθυνη στάση, καθώς συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα που -μεταξύ άλλων- κεντρίζει τη δημιουργική σκέψη, αναπτύσσει την αυτοπεποίθησή τους, αναδεικνύει την ικανότητα της ομαδικής συνεργασίας.
Εθελοντής σύμβουλος μάρκετινγκ των παιδιών είναι η Νανά Ζυγούρα και τα παιδιά, όπως λέει η κ. Κάλτσου, είναι ενθουσιασμένα μαζί της καθώς τα αντιμετωπίζει σαν να είναι πραγματικά ενήλικες και επιχειρηματίες.

** Το ΣΕΝ/JA Greece) είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός και ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης & επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που βασίζεται στην αρχή της “εκμάθησης μέσα από την πράξη” και απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15-18 ετών. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή των μαθητικών επιχειρήσεων σε εθνικές εμπορικές εκθέσεις που διεξάγονται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και σε διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Απάντηση