Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Η αναλγησία με το πρόστιμο στα τέλη, “κρατούν” τις πινακίδες των ΙΧ στις εφορίες

Χωρίς κατηγορία στις 16/05/2016

Τι σκαρφίστηκαν τα άτομα!

Τ/Π |> Υπήρχε μία ελπίδα ότι η κυβέρνηση, τελικά θα νομοθετούσε φιλολαϊκά και ρεαλιστικά, σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Κι αυτό διότι εκτός από την λεγόμενη «αριστεροσύνη» και την δεδομένη… υπέρ αδυνάτων ευαισθησία, θα επιδείκνυε και μία εξυπνάδα, έστω λόγω της επ΄ αρκετόν μελέτης του προβλήματος των τελών κυκλοφορίας. Ιδιαίτερα δε για το δείγμα γραφής που είχε δείξει τότε που ίσχυε (έως τον Ιανουάριο) το μέτρο την πληρωμής των τελών για όσους μήνες απέμεναν και χωρίς πρόστιμο.

Όταν έληξε, όλοι περίμεναν ότι το μέτρο θα συνεχιζόταν προς το καλύτερο και μάλιστα ότι ο κάτοχος ΙΧ θα πλήρωνε τέλη, ανάλογα με τους μήνες που θα κυκλοφορούσε το όχημα.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Κάποια στιγμή, το «όνειρο» αυτό έμεινε στην ιστορία, καθώς άρχισε να γίνεται γνωστό πώς ο κάτοχος ενός ΙΧ ή μοτό θα πλήρωνε ολόκληρο το υπόλοιπο του φορολογικού έτους! Και πες-πες, διάδοση στη διάδοση, ξαφνικά «έσκασε» το μέτρο «στα ψιλά» του φορολογικού νομοσχεδίου και προβλέπει ό,τι το πιο αντιλαϊκό μπορούσε να φανταστεί «ανθρώπινος» νους.

Δηλαδή, ένας ο οποίος, που λόγω οικονομικών είχε αναγκαστεί να καταθέσει τις πινακίδες του ΙΧ του, έτσι και θέλει να τις πάρει θα πρέπει να τιμωρηθεί με δύο μήνες πρόστιμο και θα πληρώσει εφάπαξ! Και όχι μόνον αυτό, αλλά όποια ημέρα π.χ. του Ιουνίου (ή την 1η ή στις 30 του μηνός) θέλει να πάρει τις πινακίδες, θα πρέπει να πληρώσει ολόκληρο τον Ιούνιο!

Ο μαθηματικός τύπος είναι:
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας : 12 μήνες Χ υπόλοιπους μήνες του έτους + 2 μήνες (το πρόστιμο!).
Εάν π.χ. πάρει κάποιος τις πινακίδες τον Ιούνιο, δεν θα πληρώσει μόνον τους υπόλοιπους 7 μήνες μέχρι το τέλος του χρόνου, αλλά και +2 (= 9) πρόστιμο!

Ιδού τι ακριβώς αναφέρει ο Ν. 4387/Άρθρο 117/Παρ. 4: (ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 85/12.5.2016/Τεύχος Πρώτο, σελ. 2257)

TELH KYKLOFORIAS

Πώς μπορεί να κρίνει κανείς αυτό το μέτρο και πώς εκείνους τους «απίθανους» που το σκαρφίστηκαν! Ποιος να είναι άραγε ο σκοπός του μέτρου και ο στόχος των «απίθανων»…

Εάν νομίζουν ότι έτσι θα προσελκύσουν τους έχοντες οικονομικό πρόβλημα να πάρουν τις πινακίδες που έχουν καταθέσει, μάλλον δεν θα τους βγει η «πασιέντζα», για τον απλό λόγο ότι αν είχαν την δυνατότητα θα επανακυκλοφορούσαν τα αυτοκίνητά τους από την αρχή του χρόνου και δεν θα περίμεναν εναγωνίως το νομοσχέδιο. Θα ήταν γελοίο να υπολογίζεται ότι θα προκύψουν έσοδα, απ΄όσους πάρουν τις πινακίδες λόγω καλοκαιριού…

Εάν πράγματι τους ενδιέφερε να έχει το κράτος κάποια αύξηση εισοδημάτων, σίγουρα δεν θα έβαζαν «χαράτσι» στο «χαράτσι». Βέβαια, μπορεί να μην γνωρίζουν πως όταν ένα αυτοκίνητο τίθεται σε κυκλοφορία, χρειάζεται: βενζίνη, λάστιχα, μηχανικό, ηλεκτρολόγο, φαναρτζή, ανταλλακτικά, αξεσουάρ κ.ά. Δηλαδή για 100 ή 200 ευρώ, το δημόσιο και η αγορά χάνουν τόσα, όσα δεν φαντάζονται! Αυτή τη χασούρα, ποιός θα την πληρώσει; Οπωσδήποτε όχι οι υπαίτιοι “τεχνοκράτες”, αλλά οι συνήθως “καρπαζοεισπράκτορες”, “ψύχραιμοι” και μη διαμαρτυρόμενοι πολίτες: Εμείς!

Θα ήταν «κακία» εάν υποστήριζε κανείς ότι αυτό το μέτρο είναι προϊόν μελέτης, διότι εμμέσως πλην σαφέστατα δεν θα ήταν και τόσο… «κομπλιμάν» για κάποιον υπεύθυνο δημόσιο λειτουργό.

Τέλος, ας μην επιρρίπτονται ευθύνες μόνον στην “τρόϊκα” ή στο «κουαρτέτο», γιατί όπως δείχνουν τα πράγματα διαθέτουμε κάτι “μπουμπούκια” που είναι μοναδικές “περιπτώσεις” και… δανειστικότεροι των δανειστών! Ας προσέχουμε…

Απάντηση