Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Μπελαβίλας: Η θολή εικόνα της “νεκρής” δημοτικής περιουσίας

Χωρίς κατηγορία στις 15/03/2022

Η Ιπποδάμεια Αγορά μαζί με το κτίριο Κεράνη και το κτίριο του Τελωνείου είναι η κορυφή του παγόβουνου της μεγάλης ακίνητης περιουσίας

|> Για την Ιπποδάμεια Αγορά, τα ερειπωμένα κτίρια του Πειραιά αλλά και για τη «θολή εικόνα της ακίνητης δημοτικής περιουσίας» μίλησε το περασμένο Σάββατο ο επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού  “Πειραιάς για Όλους”, καθ. Νίκος Μπελαβίλας, στο δημοτικό ραδιόφωνο “Κανάλι Ένα 90,4” και στην εκπομπή των Γιάννη Κλάδη και Νίκου Παρασκευά “Στον παλμό του Πειραιά”.

«Η Ιπποδάμεια Αγορά μαζί με το κτίριο Κεράνη και το κτίριο του Τελωνείου είναι η κορυφή του παγόβουνου της μεγάλης ακίνητης περιουσίας η οποία είναι νεκρή στο Δήμο Πειραιά» επισήμανε ο Νίκος Μπελαβίλας.

Από τον δημοτικό συνδυασμό  “Πειραιάς για Όλους”, ανακοινώθηκαν τα παρακάτω:

Για την Ιπποδάμεια Αγορά…

Γίνεται συντονισμένη προσπάθεια από φορείς του Πειραιά για την αναθέρμανση του θέματος. Πρόσφατα, συναντήθηκαν στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ο πρόεδρος του Βασίλης Κορκίδης και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θοδωρής Καπράλος με την τέως περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, τον τέως αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και τον επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Πειραιάς Για Όλους» Νίκο Μπελαβίλα, προκειμένου να μη ναυαγήσει το σχέδιο για τη δημιουργία σύγχρονης, κλειστής αγοράς στον χώρο του παλιού αμαξοστασίου των λεωφορείων των πρώην ΗΣΑΠ.

Η δρομολογημένη λύση σταμάτησε την επόμενη μέρα της αλλαγής της κυβέρνησης, το 2019. Ο νέος, τότε, υπουργός Ανάπτυξης είχε άλλα σχέδια: Μια έκθεση αυτοκινήτων, ακούστηκε, αλλά δεν προχώρησε γιατί υπήρξε έντονη αντίδραση από τους εμπλεκόμενους εμπορικούς φορείς.

Τώρα, ο ΗΣΑΠ ξαναφέρνει το project ενός mall 140.000τμ στην καρδιά της πόλης, ανέφερε ο Νίκος Μπελαβίλας, επισημαίνοντας τις αρνητικές συνέπειες μιας τέτοιας επένδυσης στην τοπική αγορά. Αντίθετα, τόνισε, η αξιοποίηση του κτιρίου του ΗΣΑΠ προς την κατεύθυνση στέγασης Υπηρεσιών όχι μόνο δεν θα είναι ανταγωνιστική απέναντι στον εμπορικό κόσμο του Πειραιά, αλλά θα μπορούσε να φιλοξενήσει και την κλειστή αγορά που χρειάζεται 4.000τμ και τελικά όλο αυτό θα λειτουργούσε προς όφελος της πόλης. Γι’ αυτό και στο θέμα πρέπει να δοθεί άλλη διάσταση: Να τοποθετηθούν άμεσα οι βουλευτές του Πειραιά και να συζητηθεί στη Βουλή.

Για τα ερειπωμένα κτίρια…

Το μέλλον των Δικαστηρίων θα συζητήσει ο Νίκος Μπελαβίλας στην επικείμενη συνάντησή του με τον νέο πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου, Ηλία Κλάππα, καθώς το θέμα έχει πέσει σε τοίχο με τα σχέδια για το κτίριο Κεράνη να έχουν ναυαγήσει. Πίσω από αυτά βρίσκεται το τεράστιο απόθεμα κτιρίων που είναι νεκρά σε όλη την πόλη.

Περισσότερα από χίλια ερειπωμένα κτίρια σε όλη την έκταση του Δήμου Πειραιά αποκάλυψε η πρόσφατη απογραφή του Τομέα Πολεοδομίας και Χωροταξίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ. Σαν βομβαρδισμένη πόλη μοιάζει ο Πειραιάς στον χάρτη αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο, καθώς κάθε εγκαταλειμμένο κτίριο κουβαλάει τρόμο και φόβο για πυρκαγιά, κατάρρευση, μετατροπή σε στέγη παραβατικότητας, ενώ δημιουργεί μια γκρίζα ζώνη στη γύρω από αυτό περιοχή.

Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από αυτά τα κτίρια, περισσότερα από εκατό και τα μεγαλύτερα όλων, ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, στους ασφαλιστικούς οργανισμούς ή σε κοινωφελή ιδρύματα. Ένας επίσης σημαντικός αριθμός μεγάλων ακινήτων ανήκει σε τράπεζες ή σε εταιρείες της κτηματαγοράς.

Πληγές της πόλης που συναντώνται ακόμα και στους ογκώδεις τόμους της ακίνητης δημοτικής περιουσίας. Με λάθη, ελλείψεις, ανακρίβειες και απουσία καρτελών στις οποίες θα καταγράφονταν με σαφήνεια οι τίτλοι, τα τετραγωνικά, η χρήση, η κατάσταση κ.ά. Γι’ αυτό και τίθεται θέμα αναξιοπιστίας της διεύθυνσης Δημοτικής Περιουσίας. Και για να μπει τάξη στο χάος, να απεγκλωβιστούν τα κτίρια από τις βασικές αιτίες της ερήμωσης, χρειάζεται ένα στρατήγημα και μια στιβαρή διοίκηση με προγράμματα να τρέχουν, όπως τα αντίστοιχα της Αθήνας, για να ζωντανέψουν τα νεκρά κτίρια και μαζί τους να πάρει ανάσες η πόλη.

Απάντηση