Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ένας Αλέξανδρος – θεός που ήταν κρυμμένος σε αποθήκη…

Αποψη/Θεμα στις 08/08/2019

Κατηγορήθηκε η προϊσταμένη του Αρχαιολογικού Μουσείου Βέροιας η οποία βρήκε την προτομή (;)

Π. Π. Ξανθίδης |> Η δημοσιοποίηση ενός εντυπωσιακού γλυπτού του μεγάλου Αλεξάνδρου, έρχεται να ενισχύσει την άποψη της Ελένης Γλύκατζη – Αρβελέρ και Αμερικανών επιστημόνων ότι ο τάφος του Μεγαλέξανδρου είναι στη Βεργίνα! Παράλληλα, δημιουργεί μπελάδες στην  αρχαιολόγο που το έφερε στο φως, επειδή, λέει, δεν τήρησε το τυπικό της δημοσιοποίησης…

Το γλυπτό έφερε στο φως η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας, Αγγελική Κοτταρίδη. Σε προσωπική της ιστοσελίδα στο facebook, αναφέρεται σχετικά για το γλυπτό και μεταξύ άλλων γράφει χαρακτηριστικά: «η λεοντίσια χαίτη, τα ονειροπόλα μάτια, το απαραγνώριστο βλέμμα ήταν εκεί… ο Αλέξανδρος που αναζητούμε τα ζωντανά του ίχνη στην Οικουμένη!..» και -σε… ελεύθερη μετάφραση- μπορεί κάποιος να υποστηρίξει ότι μία τέτοιας τελειότητας προτομή, ίσως να προέρχεται από τους τάφους της Βεργίνας…

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

«Το γλυπτό αυτό ήταν για χρόνια ξεχασμένο στις αποθήκες του Αρχαιολογικού Μουσείου Βέροιας και η Αγγελική Κοτταρίδη κατηγορήθηκε επειδή δεν τήρησε το τυπικό για την ανακοίνωση. Μάλιστα, κάπου θα διαβάσουμε: Εάν η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας επιθυμεί να κάνει μια ανακοίνωση, πρέπει να ακολουθήσει την κανονική οδό: να δημοσιοποιήσει μέσω συνέντευξης Τύπου ή ανακοίνωσης από την υπηρεσία της. Όχι από το προφίλ της στο facebook, ανάμεσα σε καρδούλες, λουλουδάκια και ζωάκια, ταγκάροντας τους φίλους της, γράφοντας κείμενα ελαφρώς ακατάληπτα»…

Αντί να ασχοληθούν κάποιοι με το ποιά ήταν τα ¨αστροπελέκια” που είχαν πεταμένο τον Μεγαλέξανδρο στις αποθήκες τους μουσείου, τους ενοχλεί ο τρόπος δημοσιοποίησης! Όμως, εάν τυχόν η προϊσταμένη ήταν κανένα λαμόγιο και βούταγε το γλυπτό στο σπίτι της, δεν θα υπήρχαν σχόλια… Αλλά τι να πει κανείς; Τα τυπικά, προηγούνται της ουσίας…

Στην ανάρτησή της στο f/b η Αγγελική Κοτταρίδη, επί λέξει, αναφέρει:

«Ήθελα να σας τον φανερώσω αύριο, αλλά με έπιασε ανυπομονησία! Ένα “ολοκαίνουριο” πορτραίτο του Μεγαλέξανδρου, άγνωστο ακόμη σε αρχαιολόγους και φιλότεχνους…

Για δεκαετίες χαμένος σε μια σκοτεινή γωνιά της αποθήκης του Αρχαιολογικού Μουσείου της Βέροιας ανάμεσα σε κλούβες με κεραμεική, μισοκρυμμένος κάτω από παλιά κονιάματα και ρύπους -βλέπετε είχε χρησιμοποιηθεί σαν οικοδομικό υλικό και βρέθηκε στα μπάζα κοντά σε ένα χωριό του ημαθιώτικου κάμπου…

Πριν μερικούς μήνες, καθώς αδειάζαμε τις αποθήκες για τις αναπροσαρμογές, τον είδα… Παρά τις πληγές που άφησαν στο ωραίο του πρόσωπο οι αιώνες και η άγνοια, η λεοντίσια χαίτη, τα ονειροπόλα μάτια, το απαραγνώριστο βλέμμα ήταν εκεί… ο Αλέξανδρος που αναζητούμε τα ζωντανά του ίχνη στην Οικουμένη!…

Ένα υστεροελληνιστικό πορτραίτο με έντονο τον απόηχο του Περγαμηνού μπαρόκ, ένας Αλέξανδρος θεός, όπως είχαν μάθει να τον βλέπουν οι πολίτες του κόσμου που εκείνος ονειρεύτηκε, πίσω στην πατρώα γη, τόσο κοντά στους τάφους των προγόνων και του γιου του, ένας απροσδόκητος και ανέλπιστος θησαυρός, που στα χέρια των άξιων συντηρητών μας ξαναβρήκε κάτι από την παλιά του αίγλη!..

Αυτός ο Αλέξανδρος θα πρωταγωνιστήσει στην έκθεση “Οικουμένης Αντίδωρο” που μαζί με την μεγάλη έκθεση “Αιγών μνήμη” θα ανοίξει, στο τέλος του 2020, το νέο Μουσείο των Αγών για τους φίλους της ιστορίας και του πολιτισμού!..». Δεν χρειάζεται επίλογος…

Απάντηση