Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ενημερωτικό μήνυμα του Συνήγορου του Καταναλωτή για τα τέλη περιαγωγής κ.ά.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 17/05/2016
Και για τα πενταψήφια;
Μήνυμα του Συνήγορου του Καταναλωτή με αφορμή το σημερινό εορτασμό της Παγκόσμια Ημέρα Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της ΠληροφορίαςΣυγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Κανονισμό 2120/2015 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τις 15 Ιουνίου 2017 καταργούνται όλα τα τέλη περιαγωγής για κλήσεις, αποστολή μηνυμάτων κειμένου, μηνυμάτων MMS και χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου (mobile internet), στα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε., καθώς και στο Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Ισλανδία. Χάρη στον Κανονισμό αυτόν που εφαρμόζεται ταυτόχρονα σε όλες τις ανωτέρω χώρες η Ευρώπη θέτει τέρμα στις υπέρογκες χρεώσεις περιαγωγής υπό τον όρο της λελογισμένης χρήσης.

Η χρονική περίοδος από 30 Απριλίου 2016 ως και 14 Ιουνίου 2017 ορίζεται από τον Κανονισμό ως μεταβατική. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου οι επιπλέον χρεώσεις περιαγωγής δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν:

▪ τα 0,05 ευρώ ανά λεπτό για εξερχόμενες φωνητικές κλήσεις,

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

▪ τα 0,0114 ευρώ ανά λεπτό για εισερχόμενες φωνητικές κλήσεις,

▪ τα 0,02 ευρώ για μηνύματα κειμένου (SMS),

▪ τα 0,05 ευρώ ανά megabyte για χρήση διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου.

Οι τιμές αυτές δεν συμπεριλαμβάνουν Φ.Π.Α. ή άλλους ειδικούς φόρους.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να διευκρινίζουν με την εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της επιλογής τους, αν στο δικό τους πρόγραμμα παρέχεται ήδη, από 30.4.2016, η κατάργηση των χρεώσεων περιαγωγής, οπότε θα πρόκειται για πρόσθετη παροχή σε σχέση με τα οριζόμενα ως υποχρέωση των εταιρειών στον παραπάνω Κανονισμό ή αν επιβάλλονται τέλη περιαγωγής έως τις 14.6.2017, οπότε η νόμιμη δυνατότητα ανώτατης χρέωσης περιορίζεται στις παραπάνω μειωμένες ανώτατες τιμές του Κανονισμού.

Σε περίπτωση παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών ή παράβασης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τον Κανονισμό, οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλουν καταγγελία στην Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” ή, για διασυνοριακές διαφορές, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

>>> Και λόγω της… ημέρας, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή”, ίσως θα πρέπει να ερευνήσει το θέμα των sms μηνυμάτων που πληρώνει εν αγνοία του ο παραλήπτης! Οι τηλεφωνικές εταιρείες, δηλώνουν ότι δεν ευθύνονται και βασίζονται στα ψιλά γραμματάκια των όρων των  συμβολαίων τους με τους πελάτες. Έτσι ο καταναλωτής υποχρεώνεται να βρει και να “κυνηγήσει” τους κατόχους των πενταψήφιων αριθμών (54ΧΧΧ) και να τους ζητήσει τον λόγο!

Όμως από τη στιγμή που εταιρείες κινητής τηλεφωνίας γνωρίζουν από τις μύριες καταγγελίες τι ακριβώς συμβαίνει με τους πενταψήφιους αριθμούς, γιατί συνεχίζουν και συνεργάζονται; Βέβαια, με τη συνέχιση της συνεργασίας τους εισπράττουν και αυτές το μερίδιό τους, κάτι το οποίο, ίσως να δημιουργεί και ερωτήματα…

Επειδή το κακό έχει παραγίνει, καιρός είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή ή η γενική γραμματεία Καταναλωτή, ας μην περιμένουν επώνυμες καταγγελίες για να δράσουν αναλόγως.

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Τηλεπικοινωνιών και Κοινωνίας της Πληροφορίας, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» υπενθυμίζει στους καταναλωτές τη σταδιακή κατάργηση των εθνικών τελών περιαγωγής (roaming) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με εναρκτήρια ημερομηνία της σταδιακής μείωσης των τελών την 30.4.2016, γεγονός που απαλλάσσει, όσους ταξιδεύουν, από σημαντική οικονομική επιβάρυνση στις επικοινωνίες τους.

Απάντηση