Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ναυπηγοεπισκευαστική… ‘’κόντρα’’ επιχειρήσεων με COSCO

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 09/12/2022

Οι μεν μιλάνε για ‘’κινέζικη αδιαλλαξία και αποικιοκρατική συμπεριφορά’’ και οι δε για ‘’ευκαιρίες απασχόλησης και αύξησης εισοδηματικών πόρων για εργαζομένους

|> Στα ‘’μαχαίρια’’ βρίσκεται η Ναυπηγοεπισκευαστική με την κινεζική COSCO και χθες Πέμπτη 8/12οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευής Πειραιά, Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Σαλαμίνας, συγκεντρώθηκαν στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας, όπου εξέδωσαν Ψήφισμα (Καταγγελία – Διαμαρτυρία) και το έστειλαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, τον πρόεδρο του ΟΛΠ και εκτελεστικό μέλος του δ.σ. Yu Zeng Gang και την πρεσβεία της Κίνας.

Το Ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

 ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ:

  • Την συρρίκνωση και ακύρωση θέσεων επισκευής πλοίων από την ΟΛΠ/COSCO.
  • Την χωροθέτηση από την ΟΛΠ/COSCO δραστηριοτήτων ασχέτων με τη Ναυπηγοεπισκευή σε θέσεις παραδοσιακά εκτέλεσης επισκευών πλοίων.
  • Την εκτέλεση έργων από την ΟΛΠ/COSCO ταυτόχρονα σε πολλές θέσεις Ναυπηγοεπισκευής με αποτέλεσμα την δραστική μείωσή τους και την άρνηση εφαρμογής κοινά αποδεκτού χρονοδιαγράμματος.
  • Την άρνηση διαβούλευσης, την πλήρη κινέζικη αδιαλλαξία και τη χαρακτηριστική κινέζικη αποικιοκρατική συμπεριφορά.
  • Την κατάληψη μεγάλου αριθμού θέσεων επισκευής από αργούντα ή διαχειμαζόμενα πλοία με ευθύνη της ΟΛΠ/COSCO.
  • Την κινέζικη κακοδιαχείριση στον ΟΛΠ, που διώχνει πλοία από την Ναυπηγοεπισκευή, ακόμα και όταν υπάρχουν διατιθέμενες υποδομές.
  • Την κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης Παραχώρησης, που δεν επιτρέπει τη συρρίκνωση των θέσεων επισκευής, αλλά αντίθετα προάγει «… την παροχή, παράδοση και εκμίσθωση επιπρόσθετων υποδομών και ναυπηγοεπισκευαστικών δυνατοτήτων …, σε περιοχές που επί του παρόντος δεν φιλοξενούν Ναυπηγοεπισκευαστικές ιδιότητες …».
  • Την κατάφωρη παραβίαση της Εθνικής μας και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
  • Την αυθαίρετη επιβολή και την υπέρμετρη αύξηση τελών σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευής και της Ελληνικής Ναυτιλίας από την ΟΛΠ/COSCO, που καθημερινά επιδεικνύει συμπεριφορά ακραιφνούς αποικιοκράτη με πλήρη περιφρόνηση των τοπικών κοινωνιών και επιχειρήσεων.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ:

Ότι οι Κινέζοι της COSCO παραβιάζουν καθημερινά τη Σύμβαση Παραχώρησης και παρανομούν ατιμώρητα, ως εάν ήλθαν στη χώρα μας όχι ως επενδυτές, αλλά ως αποικιοκράτες. Η COSCO οδηγεί συστηματικά τη Ναυπηγοεπισκευή στον όλεθρο, την καταστροφή και τις τοπικές κοινωνίες στην ανεργία, την πείνα και την εξαθλίωση.

ΖΗΤΑΜΕ:

Την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για να σταματήσει η παράνομη συμπεριφορά της COSCO και η καταστροφική της δράση για τις Ελληνικές επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες. Ο χρόνος και η υπομονή μας έχει εξαντληθεί. Επιχειρήσεις και εργαζόμενοι θα δράσουμε βροντοφωνάζοντας: ‘’ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΙΟΥ!’’.

  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ-(Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.)
  • ΕΝΩΣΗ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ-(ΕΝΩ.ΜΗΧ.ΠΕ.)

Οι πρόεδροι

Βασίλης Κανακάκης  – Κωνσταντίνος Σπυρόπουλος

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

  1. Κυριάκο Μητσοτάκη-Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας
  2. Όλα τα κόμματα της Βουλής
  3. Βουλευτές `Α & `Β Πειραιά
  4. Δημάρχους παραλιμένιων Δήμων: Πειραιά, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος, Σαλαμίνος.
  5. Απόστολο Παπαποστόλου-Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων(Ρ.Α.Λ.)
  6. Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ν. Αττικής & Ναυπ/κής Βιομ/νίας Ελλάδος.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΠ/COSCO

Από την άλλη πλευρά η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και συγκεκριμένα στην Ανατολική πλευρά του Προβλήτα ΙΙ.

Οι εργασίες αποτελούν τμήμα της δεύτερης φάσης του ευρύτερου έργου βελτίωσης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και περιλάμβαναν την πλήρη αντικατάσταση του κρηπιδώματος.

Μάλιστα, το πρώτο πλοίο, που ελλιμενίστηκε στον ολοκαίνουργιο προβλήτα και είχε πρώτο τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις νέες αναβαθμισμένες υπηρεσίες έτυχε θερμής υποδοχής από το αρμόδιο τμήμα της ΟΛΠ Α.Ε.

Ωστόσο, επισημαίνεται, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε τμήματα της δυτικής πλευράς του Προβλήτα ΙΙ και της ανατολικής πλευράς του Προβλήτα Ι, προκειμένου στις αρχές του 2023 να εγκατασταθούν εκεί δύο νέοι γερανοί τύπου Jib Crane, που θα παραδοθούν στην ΟΛΠ Α.Ε.

Επιπλέον, κατά το Β’ εξάμηνο του 2022 ξεκίνησαν και περατώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στην πλωτή δεξαμενή Πειραιάς Ι.

Το αντικείμενο του έργου αφορούσε μεταξύ άλλων στην αντικατάσταση έως 400 τόνων χαλύβδινων ελασμάτων & ενισχυτικών, υδροβολή υψηλής πίεσης και αντισκωριακής βαφής σε εσωτερικούς και σε εξωτερικούς χώρους, καθώς και στη συντήρηση και επισκευή αντλιών, βαλβίδων και συστημάτων σωληνώσεων. Καθ’ όλη διάρκεια των επισκευαστικών εργασιών και επιθεωρήσεων του έργου, ο μέσος αριθμός εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού ανήλθε στους 150 ημερησίως, αυξάνοντας παράλληλα τις ανάγκες προμήθειας μεγάλου όγκου πρώτων υλών και υλοποίησης σχετικών υποστηρικτικών εργασιών.

Ως αποτέλεσμα, οι ευκαιρίες απασχόλησης, αλλά και αύξησης εισοδηματικών πόρων για εργαζομένους και επαγγελματίες του κλάδου από την ευρύτερη περιοχή ενισχύθηκαν σημαντικά το προηγούμενο διάστημα.

Σε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΠ ΑΕ, αναφέρεται ότι: «Τα συστηματικά έργα αναβάθμισης και οι στοχευμένες επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος που ξεκίνησαν το 2016 από τον Όμιλο COSCO SHIPPING συνέβαλαν συνολικά στην ενίσχυση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στη χώρα μας. Όλοι οι σχετικοί δείκτες απόδοσης βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο, παράλληλα με τις λύσεις τελευταίας τεχνολογίας, τη διευρυμένη δυναμική σε χωρητικότητα και τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας που παρέχονται. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2016 ελλιμενίστηκαν μόνο 69 πλοία σε πλωτές δεξαμενές του ΟΛΠ, ενώ το έτος 2022 αναμένεται να φτάσουν τα 150 περίπου πλοία. Οι ημέρες εργασίας στις δεξαμενές αυξήθηκαν ομοίως από 435 το 2016 σε 1306 το 2022».

Ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zenggang ανέφερε: «Στόχος της ΟΛΠ Α.Ε. είναι η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών για την επιδιόρθωση και συντήρηση των πλοίων, η οποία θα είναι προσβάσιμες προς όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Το σημαντικότερο όμως από όλα γεγονός είναι πως πλέον η ΝΕΖ αποτελεί πόλο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με θετική επίδραση στην τοπική οικονομία. Όλα τα σχετικά έργα που προβλέπονται στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 55 εκατ. ευρώ προχωρούν ομαλά, βάσει προγραμματισμού και δίνουν ισχυρή ώθηση στην τοπική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία προς την πορεία ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά σε έναν σημαντικό περιφερειακό κόμβο επισκευής πλοίων».

Απάντηση