Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ο Πειραιάς αναδεικνύεται σε συνδετικό κρίκο μεταξύ Κίνας και Λατινικής Αμερικής

Αγορα/Επιχειρειν στις 20/07/2016

Ημερίδα στο ΕΒΕΠ

Τις τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού του Πειραιά, απ’ όπου περνάει ο θαλάσσιος δρόμος του μεταξιού και καταλήγει στη Βενετία, ανέδειξε η εκδήλωση, με θέμα: «Πειραιάς και Νέες Ευκαιρίες Ανάπτυξης για την Ελλάδα», που συνδιοργανώθηκε την Δευτέρα από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο “Centre International de Formation Europeenne” (CIFE) με την υποστήριξη του chinaandgreece.com.

Βασικό συμπέρασμα των εισηγήσεων ήταν, πως ο Πειραιάς έχει πλέον αναβαθμίσει την οικονομική και γεωπολιτική σημασία του και πως μπορεί, να αποτελέσει σημείο επαφής και επιχειρηματικό σύνδεσμο για πολλές χώρες σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν η Κίνα και τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, όπως υπογραμμίστηκε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της ημερίδας.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Στο χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδης, επισήμανε, μεταξύ άλλων:

«Οι τελευταίες εξελίξεις παραχώρησης του ΟΛΠ στην ΣΕΠ, ανοίγουν νέους ορίζοντες για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η παρουσία ξένων επενδυτών στον Πειραιά, μας δίνει το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων, σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, δια θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ’ όπου και θα μεταφέρονται, διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Για τη χώρα μας ο νέος δρόμος του μεταξιού θα είναι μια χρυσή ευκαιρία για την ανάπτυξη μιας μακροχρόνιας αναπτυξιακής στρατηγικής, η οποία μπορεί να έχει τέτοια εμβέλεια, που ίσως, αν αξιοποιηθεί σωστά, να μπορέσει να βελτιώσει την οικονομική και τη στρατηγική θέση της Ελλάδας για πολλούς αιώνες. Το όφελος θα πολλαπλασιαστεί, εάν η χώρα μας χρησιμοποιήσει αντίστροφα το δρόμο του μεταξιού για να εξαγάγει τα δικά μας προϊόντα και να προσελκύσει τουρίστες, τόσο από την Κίνα, όσο και από τις χώρες, που εμπλέκονται στο δρόμο του μεταξιού».

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το επιχειρησιακό πλάνο του κινεζικού κολοσσού Cosco στη χώρα μας, καθώς επίσης και την μεγάλη συνεισφορά της εταιρείας στην τοπική και εθνική οικονομία, ανέπτυξε ο εμπορικός διευθυντής της ΣEΠ ΑΕ,  Τ. Βαμβακίδης, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Το βασικό στρατηγικό σχέδιο της Cosco προβλέπει την ένταξη της χώρας στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών, δεδομένου, άλλωστε, ότι ο Πειραιάς αποτελεί ήδη το προγεφύρωμα της Κίνας στην Ευρώπη. Η Ελλάδα βρίσκεται στο κρισιμότερο από γεωπολιτικής πλευράς σημείο της ανατολικής Μεσογείου έχοντας μια στρατηγική θέση και αποτελώντας κομβικό σημείο ανάμεσα στη νοτιοανατολική Ευρώπη, την Ασία, και την Αφρική».

Ο Μ. Σαρλής, μέλος του ΔΣ του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο οποίος εκπροσώπησε τον πρόεδρο, Γ. Πατέρα, επισήμανε:

«Η Ελληνική Ναυτιλιακή κοινότητα αναπτύχθηκε, χωρίς καμία χρηματοδότηση, κρατικές ενισχύσεις και εθνικά φορτία. Η ναυτική τέχνη και ο ναυτικός πολιτισμός συνιστούν τα κύρια στοιχεία της εν λόγω ανάπτυξης. Αυτή είναι η νοοτροπία που προσπαθούμε να περάσει στους  Έλληνες, ως η μόνη διέξοδος από αυτή την μακροχρόνια κρίση. Πολύ ενθαρρυντικό είναι το γεγονός, ότι μεγάλο άλμα προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, που εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία, στο Ελληνικό Ναυτικό Επιμελητήριο, υποστηρίζουμε σθεναρά».

Την αναπτυξιακή προοπτική του Πειραιά, μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης και καινοτομίας, παρουσίασε στο χαιρετισμό της η αντιδήμαρχος Οικονομικών του δήμου Πειραιά, Α. Γλύκα- Χαρβαλάκου, τονίζοντας:

«Θέλουμε ο Πειραιάς, η ναυτιλιακή πρωτεύουσα της Ελλάδος, να εστιάσει και να γίνει γνωστή, ως ο τόπος στην Ελλάδα ή στην Ευρώπη ή στην νότια Ευρώπη, όπου πάει κανείς για να αναζητήσει καινοτομία στις θαλάσσιες μεταφορές. Έχουμε τις δεξιότητες, έχουμε την νοοτροπία, που χρειάζεται και έχουμε και τους ανθρώπους, που θα παράγουν καινοτομία».

Ακολούθως,  χαιρετισμό απηύθυνε ο δρ. Michael Meimeth, διευθυντής των Θερινών Προγραμμάτων του CIFE, o οποίος περιέγραψε τα πανεπιστημιακά εκπαιδευτικά προγράμματα, που προσφέρονται από το CIFE, τονίζοντας τη σημασία τους για την ακαδημαϊκή εκπαιδευτική συνεργασία Ευρώπης-Κίνας.

Κατά τη δεύτερη ενότητα της ημερίδας, πέντε πρέσβεις από κράτη της Λατινικής Αμερικής – συγκεκριμένα του Μεξικού, της Ουρουγουάης, του Περού, της Χιλής και της Αργεντινής – μίλησαν για τις επενδυτικές ευκαιρίες, που παρουσιάζονται  στις χώρες τους.

Κατά σειρά πραγματοποίησαν εισηγήσεις ο πρέσβης του Μεξικού  Tarcisio Navarette-Montes de Oca, η πρέσβης της Ουρουγουάης  Adrianna Lissidini, o πρέσβης του Περού Jorge Roman Morey, η πρέσβης της Χιλής Maria Pia Busta και η πρέσβης της Αργεντινής  Carolina Perez Colman.  Όλοι οι πρέσβεις έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στα ιδιαίτερα οικονομικά χαρακτηριστικά των χωρών τους, στους τομείς όπου δίδεται η δυνατότητα νέων επενδύσεων, καθώς επίσης και στο πολιτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον.

Με τις μεγάλες προοπτικές για το μέλλον, συμφώνησε ο Κων. Αντωνόπουλος, πρόεδρος του Επιχειρηματικού Συμβουλίου Ελλάδος-Λατινικής Αμερικής, αντιπρόεδρος «Intralot», ο οποίος σχολίασε τις προαναφερθείσες ομιλίες των πρέσβεων όπως, επίσης, και ο αρθρογράφος του “Macropolis” Νίκος Μαλκουτζής, ο οποίο συντόνισε την ημερίδα.

Η τρίτη ενότητα της ημερίδας περιεστράφη, γύρω από «Το λιμάνι του Πειραιά στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού». Βασικός ομιλητής ήταν ο επιτετραμμένος της πρεσβείας της Κίνας στην Ελλάδα, Gao Wenqi. Αρχικά, ο κ. Wenqi μίλησε για τη σημασία της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη και τις περαιτέρω δυνατότητες συνεργασίας των δύο πλευρών.

Επίσης, υπογράμμισε πως, η επένδυση της Cosco στον Πειραιά εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής «Μία Ζώνη και Ένας Δρόμος» και με τον τρόπο αυτό ο Πειραιάς εξελίσσεται σταδιακά στο πιο σημαντικό λιμάνι της Μεσογείου.

Στη συνέχεια, ο  Φώτης Προβατάς, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Οικονομικού Συμβουλίου, περιέγραψε τις  επενδυτικές ευκαιρίες, που μπορεί να προκύψουν για τις δύο χώρες, μέσω της επένδυσης της Cosco, αλλά και τη σημασία της αλληλοκατανόησης των δύο πλευρών κατά τη διάρκεια των διμερών επαφών.

Στο τέλος, μίλησε ο δρ. Γεώργιος Τζογόπουλος, ιδρυτής του chinaandgreece.com., ο οποίος εστίασε στους βασικούς άξονες της στρατηγικής συνεργασίας ΕΕ-Κίνας, θεωρώντας πως. η βελτίωση των σινοελληνικών σχέσεων εντάσσεται στο πλαίσιο, ευνοώντας τόσο την Αθήνα, όσο και το Πεκίνο.

Την εκδήλωση τίμησαν ο δήμαρχος Περάματος, Γ. Λαγουδάκης, η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Πολιτισμού του δήμου Πειραιά, Ειρήνη Νταϊφά, διπλωμάτες, ξένοι καθηγητές πανεπιστημίων, εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, ενώ την παρακολούθησαν 30 Κινέζοι πανεπιστημιακοί φοιτητές από κινεζικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, με αφορμή τη διοργάνωση του “Summer School” από το CIFE.

Απάντηση