Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ο Πειραιάς σαν κέντρο ναυτιλίας και ναυτική πρωτεύουσα της Ευρώπης

Αποψη/Θεμα στις 31/05/2015
Κορκίδης: “Η ανάπτυξη θα έρθει από τον πλούτο της θάλασσας”
Η εβδομάδα εορτασμού της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας στον Πειραιά ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και το ΔΣ του Ε.Β.Ε.Π. ευχαριστεί όλη την πειραϊκή επιχειρηματική κοινότητα τους φορείς της Πόλης και κυρίως τον Δήμο Πειραιά για τις Εκθέσεις, ξεναγήσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παραδοσιακούς χορούς, γευσιγνωσίες, κινηματογραφικές προβολές, διαγωνισμούς, ποδηλατοδρομίες, δράσεις αθλητισμού, parties και πολλές ακόμα εκπλήξεις, που χάρηκαν όλοι οι επισκέπτες στην μεγαλύτερη εκδήλωση της Ευρώπης για τη θάλασσα!
Oλες οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της «Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας», έγιναν με μεγάλη επιτυχία σε κάθε γωνιά του Πειραιά και κορυφώθηκαν, το τριήμερο από τις 28 έως τις 31 Μαΐου 2015. Επισήμως για το 2015, ο Πειραιάς είναι επάξια η Ναυτική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και φιλοξένησε δικαιωματικά την Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας, τη μεγαλύτερη εκδήλωση της Ευρώπης για τη θάλασσα με πρωτοβουλία της ΕΕ από το 2008.
Το Ε.Β.Ε.Π. συμμετείχε στη μεγάλη γιορτή με μία σειρά δράσεων, όπως η λειτουργία περιπτέρου στο Μέγαρο Μουσικής, ο διαγωνισμός της καλύτερης «γαλάζιας» φωτογραφίας, καθώς επίσης και η έκθεση φωτογραφίας, με θέμα «Πειραιάς – Θάλασσα – Λιμάνι. Ιστορία και εξέλιξη», στην κεντρική είσοδο του Μεγάρου του Ε.Β.Ε.Π. Επίσης στις αίθουσες του Επιμελητηρίου πραγματοποιήθηκαν 3 πολύ ενδιαφέρουσες ενημερωτικές εκδηλώσεις για επαγγελματική καριέρα στη θάλασσα και workshops για “start ups” νέων με εξαιρετική συμμετοχή. Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, που φιλοξενήθηκαν στο Ε.Β.Ε.Π. για την «Ευρωπαϊκή Ημέρα Θάλασσας 2015», πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα, με θέμα: «Πειραιάς, Θάλασσα και Ναυτιλία: αναζητώντας όραμα για το μέλλον», του Ομίλου Economia. Οι ομιλητές, καταξιωμένοι επαγγελματίες από διαφορετικούς τομείς, συνέθεσαν το τρίπτυχο Πειραιάς, Θάλασσα και Ναυτιλία και μοιράστηκαν το όραμά τους για το μέλλον. Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Β. Κορκίδης, ανέφερε :
«Για πρώτη φορά, οι εκδηλώσεις για την “European MaritimeDay”, ρίχνουν «άγκυρα» στo μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας  και κορυφώνονται από τις 28 έως και τις 31 Μαΐου, φτάνοντας, μάλιστα, τις 70. Πιστεύω, λοιπόν, πως, με την παρούσα διοργάνωση, έχουμε μία εξαιρετική ευκαιρία στα «χέρια» μας! Να αναδείξουμε την υπεροχή της ελληνικής ναυτιλίας, που, ως γνωστό, είναι ηγέτιδα δύναμη σε όλο τον κόσμο. Ήδη από τη δεκαετία του 1960, η Ελλάδα διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία, συμβάλλοντας άμεσα ή έμμεσα, κατά 6% στην ελληνική οικονομική δραστηριότητα. Η ελληνόκτητη ναυτιλία απαριθμεί περισσότερες από 700 επιχειρήσεις, ενώ στον ναυτιλιακό κλάδο ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα 250.000 εργαζόμενοι. Η ελληνική ναυτιλία διατήρησε και το 2014 τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, επενδύοντας περισσότερα από 13,5 δισ. δολ. σε αγορές πλοίων και νέες ναυπηγήσεις. Παράλληλα συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία συνάλλαγμα, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Αξίζει, ωστόσο να υπογραμμιστεί, ότι στη δεκαετία 2004-2013 το συνάλλαγμα, που εισέφερε στην εθνική οικονομία ξεπέρασε τα 146,1 δισ. ευρώ. Εάν, μάλιστα, είχαμε φροντίσει να διατηρήσουμε και να αναπτύξουμε τη Ναυπηγοεπισκευή, τότε, τόσο οι θέσεις εργασίας, όσο και τα έσοδα θα ήταν πολλαπλάσια. Σύμφωνα με έρευνες, τα δυνητικά οφέλη, που μπορεί να αποκομίσει η ελληνική οικονομία στην περίπτωση προσέλκυσης περισσότερων δραστηριοτήτων διαχείρισης της ποντοπόρου ναυτιλίας, ακόμα και από ξένες ναυτιλιακές εταιρείες σε ελληνικό έδαφος, σε όρους συνολικής προστιθέμενης αξίας, υπερβαίνουν τα 25,9 δις ευρώ, ενώ η δυνητική απασχόληση, τόσο στην ποντοπόρο, όσο και στους κλάδους, που εμπλέκονται έμμεσα, θα μπορούσε να υπερβεί τις 550 χιλ. θέσεις εργασίας. Αναμφίβολα ο ναυτιλιακός κλάδος, επηρεάζει καθοριστικά τα είκοσι κράτη – μέλη, που διαθέτουν ακτές, νησιά με 1.200 λιμένες μικρούς και μεγάλους, από τους σημαντικότερους στον κόσμο. Παράλληλα, αποτελεί παράγοντα κλειδί για το σύνολο του ευρωπαϊκού συστήματος εναλλακτικών μεταφορών και κινητήριο μοχλό του ευρωπαϊκού εμπορίου, συμβάλλοντας, μεταξύ άλλων, στην περιφερειακή ανάπτυξη και συνοχή. Ειδικότερα, το ελληνικό εμπόριο οφείλει πάρα πολλά στην πρωτοπορία της ποντοπόρου ναυτιλίας, στον εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας  και γενικότερα στην ισχυρή παρουσία του ελληνικού εφοπλισμού στον κυρίαρχο  τομέα των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Γι’ αυτό και όσοι σκέφτονται να  αλλάξουν το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας, το οποίο είναι δομημένο πάνω σε διεθνή πρότυπα, θα πρέπει να καταλάβουν, όπως έχω επισημάνει και στο παρελθόν, ότι η ναυτιλία είναι ένας “παγκόσμιος παίχτης”, που δεν περιορίζεται σε “στενόμυαλες” φορολογικές πολιτικές. 
Σε αυτό το πλαίσιο και με γνώμονα, τόσο το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, που ήδηδημιουργείται στον Πειραιά, με τις ξένες επενδύσεις, ιδιαίτερα της COSCO – ανοίγοντας μία παρένθεση, επιτρέψτε μου, να αναφέρω πως, με βάση εκτιμήσεις μελέτης, η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 4,7 εκατ. το 2015 από 3 εκατ. το 2012, μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξεως των 0,9 δις ευρώ- όσο και τις τεράστιες, αναπτυξιακές δυνατότητές του, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, το όραμα της Διοίκησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς. Να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο “Logistics”, αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, Kρουαζιέρας, Ναυπηγοεπισκευής και διαμετακομιστικού εμπορίου!  
Για αυτό το σκοπό μοχθούμε καθημερινά και σας θέλουμε όλους συμμέτοχους στην προσπάθειά μας! Αν και γνωρίζουμε,  ότι τα εμπόδια είναι πάρα πολλά, αφού, για να είμαστε ειλικρινείς, είναι αρκετά δύσκολο, να χτίσεις ένα νέο «αφήγημα» παραγωγής στη χώρα με παλαιά υλικά, εμείς όμως, δεν το βάζουμε κάτω! Γιατί, πιστεύω βαθειά, πως  η ανάπτυξη θα έρθει από τον πλούτο της θάλασσας και πως τελικά, αξίζει τον κόπο! Το οφείλουμε στους νέους ανθρώπους, στις επόμενες γενιές… ».

Απάντηση