Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Κυκλοφοριακή αγωγή, “ιερές αγελάδες” και ανάγωγοι οδηγοί

Flash στις 05/05/2022

Πειραιάς: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ΙΟΑΣ “Πάνος Μυλωνάς” – Και μοτό να γκαζώνουν σε πεζοδρόμια και πατίνια για τσάρκα σε λεωφόρους

Παντελής Ξανθίδης |> Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας άρχισε να λειτουργεί ο Δήμος Πειραιά με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) “Πάνος Μυλωνάς”. Το πρόγραμμα τιτλοφορείται “Κάν’ το Σωστά” και απευθύνεται πρωτίστως σε μαθητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς, γονείς και κάθε άλλον ενδιαφερόμενο.

Η είδηση αναρτήθηκε χθες στον Τ/Π και στον πρόλογο υπήρχε η “εικασία”: «Στα μαθήματα, ίσως να εξηγούνται οι λόγοι που δεν πρέπει να κυκλοφορούν τα πατίνια στις λεωφόρους και οι μηχανές στα πεζοδρόμια»… Κι αυτό επειδή είναι δύο “συνήθειες” που τείνουν να γίνουν “καθεστώς” και όχι μόνον στον Πειραιά.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Οι μεν μηχανές να αντιμετωπίζονται όπως οι “ιερές αγελάδες” στην… Ινδία και να κυκλοφορούν ή να παρκάρουν οπουδήποτε. Τα δε πατίνια (“e-scooters” τα λένε…) να είναι παντός… εδάφους. Από πεζοδρόμια και σοκάκια μέχρι λεωφόρους και εθνικές οδούς!

Οι δύο αυτές “συνήθειες” δεν είναι κάτι καινούργιο, άσχετα εάν περνάνε απαρατήρητες από αρμοδίους και ενημερωτικά μέσα. Κι αυτό μέχρι να συμβεί κάποιο κακό! Τότε θα κάνουν την εμφάνισή τους οι διάφορες όμορφες με φιλοξενούμενους στα “τηλεπαράθυρα” διάφορους ιθύνοντες, συγκοινωνιολόγους, “αναλυτές” και… ευαισθητοποιημένους πολίτες

Δεν χρειάζονται περισσότερα, παρά μόνον να εκφραστεί μία απορία -όχι για τις “ιερές αγελάδες”, γιατί αυτές κάνουν ό,τι θέλουν – αλλά για τα πατίνια. Δηλαδή…

Στην περίπτωση που γίνει σύγκρουση αυτοκινήτου με πατίνι, σε ποιο άρθρο του ΠΚ (Ποινικός Κώδικας) ή του ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας) εμπίπτει το τροχαίο περιστατικό; Το πατίνι θεωρείται όχημα; Εάν “ναι”, τότε:

  • γιατί δεν φέρει πινακίδες κυκλοφορίας,
  • γιατί δεν έχει ασφάλεια και
  • γιατί ο οδηγός δεν προβλέπεται να διαθέτει άδεια οδήγησης;

Η απάντηση οπωσδήποτε αφορά τα υπουργεία Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, τις Περιφέρειες, τους Δήμους. Ακόμη και όσους βουλευτές και περιφερειακούς ή δημοτικούς συμβούλους δεν τους ενοχλεί ή δεν έχουν αντιληφθεί αυτό το “αλαλούμ” στους δρόμους…

> Έτσι και συμβεί κάποιο δυστύχημα, σε ποιούς πρέπει να ασκηθούν διώξεις από τις εισαγγελικές αρχές;  Μόνον στους υπαίτιους του συμβάντος ή μήπως και σε εκείνους που αδιαφορούσαν για το πρόβλημα;

Αλλά πριν συμβεί κάτι -και δεδομένης της γενικής αδιαφορίας- η Εισαγγελία δύναται να παρέμβει με παραγγελία της προς τους αρμόδιους, όπως τότε που με μία παραγγελία του ο επίτιμος αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αναστάσιος Κανελλόπουλος, μείωσε -σε χρόνο μηδέν- κατά 30% τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία!

Ο Αν. Κανελλόπουλος, πρόεδρος της πολιτικής κίνησης “Εάν…”, ήταν τότε προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών και είχε λάβει μέτρα για όσους οδηγούσαν μεθυσμένοι ή υπερέβαιναν κατά πολύ το όριο ταχύτητος ή προκαλούσαν εκκωφαντικούς θορύβους (ντεσιμπέλ), αλλά και άλλων παραβατικών συμπεριφορών! Τότε… Τώρα;

Απάντηση