Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ποια είναι τα δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 15/03/2019

Σήμερα η Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή και η ευρωπαϊκή Ελλάδα στερείται οργανώσεων

|> Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η σημερινή και ελλείψει ενεργών καταναλωτικών οργανώσεων εν Ελλάδι, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, με την Ελληνική Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), εξέδωσαν σχετικές ανακοινώσεις.

Η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, με την ανακοίνωσή της υπενθυμίζει στους καταναλωτές μερικά από τα βασικά δικαιώματα που διατηρούν κατά την αγορά αγαθών και υπηρεσιών και σημειώνει ότι οι καταναλωτές έχουν:

  • Δικαίωμα σε συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
  • Δικαίωμα σε πλήρη και σαφή ενημέρωση.
  • Δικαίωμα σε αναιτιολόγητη υπαναχώρηση εντός 14 ημερών στις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
  • Δικαίωμα σε παροχή οδηγιών χρήσης και τεχνικής υποστήριξης.
  • Δικαίωμα σε ασφαλή προϊόντα.
  • Δικαίωμα σε αληθείς και αξιόπιστες διαφημίσεις.

Τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο από τα δικαιώματα των καταναλωτών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Η βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους σε συνδυασμό με την επιβολή των κανόνων για την προστασία τους, ενισχύουν  την εμπιστοσύνη  των καταναλωτών κατά την διενέργεια των συναλλαγών τους.

Η προάσπιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών αποτελεί στρατηγικό σκοπό της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία για το έτος 2018 επέβαλε σε βάρος προμηθευτών που παραβίασαν την κείμενη νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών, χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους € 404.600,00 και εξέδωσε 9 διοικητικές πράξεις σύστασης για συμμόρφωση.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά για τα δικαιώματά τους από τη Γραμμή Καταναλωτή 1520 και όταν διαπιστώνουν παραβάσεις των δικαιωμάτων τους να αποστέλλουν τις καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση 1520@efpolis.gr, ή μέσω της φόρμας καταγγελιών στο http://www.1520.gov.gr/.

Ο γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Δημήτρης Αυλωνίτης δήλωσε: «Η προάσπιση των δικαιωμάτων του Καταναλωτή αποτελεί μια καθημερινή μάχη για τα στελέχη της γενικής διεύθυνσης Καταναλωτή. Πολύτιμοι συμπαραστάτες σε αυτό το έργο, το οποίο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό στην ψηφιακή εποχή είναι ο Συνήγορος του Καταναλωτή, το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς και η Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων. Η σημερινή ημέρα υπενθυμίζει σε όλους μας το χρέος που έχουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την καλλιέργεια καταναλωτικής συνείδησης».

Ανακοίνωση ΕΣΕΕ

Από την πλευρά της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), ο πρόεδρός της, δήλωσε:

«Σήμερα, σε μια περίοδο που η αγορά δέχεται τεράστιες πιέσεις από την κρίση, την έλλειψη ρευστότητας και την ασφυξία στην οικονομία, το σύνολο του εμπορικού κόσμου πρέπει να ευχαριστήσει από καρδιάς τους Έλληνες καταναλωτές για την αμέριστη βοήθεια και διαχρονική στήριξη τους στο ελληνικό εμπόριο.

Οι ευχαριστίες αυτές κάθε άλλο παρά εθιμοτυπικές είναι, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Οι Έλληνες καταναλωτές απέδειξαν τον οικονομικό πατριωτισμό τους και στήριξαν ενεργά τις τοπικές αγορές, τα ελληνικά προϊόντα και την ελληνική μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, δίνοντας ελπίδα και προοπτική σε όλους όσους αντιμάχονταν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες.

Βασικός στόχος μας είναι η ανάδειξη και επικράτηση της υγιούς επιχειρηματικότητας, η οποία τυχαίνει να συμπίπτει απόλυτα με την προστασία του συμφέροντος του Έλληνα καταναλωτή. Η απαλλαγή της αγοράς από χρόνιες στρεβλώσεις, η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της, η πάταξη της παραβατικότητας κάθε μορφής και ο έλεγχος του εκτεταμένου παραεμπορίου από μόνες τους διαμορφώνουν ένα ισχυρό προστατευτικό πλέγμα για τον καταναλωτή, που προφυλάσσει τα δικαιώματά του και τον θωρακίζει από τους επιτήδειους που εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη του και υποτιμούν τη νοημοσύνη του. 

Ως ΕΣΕΕ έχουμε πολλές φορές αναλάβει πρωτοβουλίες για την σωστή ενημέρωση των καταναλωτών, ενώ συνεργαζόμαστε τακτικά και αρμονικά με τις οργανώσεις τους, τόσο αυτόνομα όσο και στο πλαίσιο της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής.  Τους αισθανόμαστε συνεργάτες στην δύσκολη μάχη που ακόμα δίνει η ελληνική οικονομία και τους οφείλουμε την ευγνωμοσύνη μας.

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι καταναλωτές είμαστε και εμείς οι ίδιοι, οι μικρομεσαίοι έμποροι και επιχειρηματίες και πρέπει αντίστοιχα να τύχουμε και εμείς της δέουσας προσοχής και προστασίας της Πολιτείας με την ιδιότητά μας αυτή.  Έχουν και οι μικρομεσαίοι έμποροι χρέη και κόκκινα δάνεια και έχουν και αυτοί, όπως οι υπόλοιποι Έλληνες καταναλωτές, ανάγκη προστασίας της πρώτης κατοικίας τους και της θέσπισης ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού για την δραστηριότητά τους. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, βασικό συστατικό ενός υγιούς και διαρκούς καταναλωτικού περιβάλλοντος αποτελεί και η υποστήριξη των εμπόρων, επιχειρηματιών και επαγγελματιών, με στόχο μία δυναμική, ανταγωνιστική οικονομία που παράγει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες και δημιουργεί μόνιμες και ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Ως Έλληνες έμποροι, ευχόμαστε χρόνια πολλά στον Έλληνα καταναλωτή και υποσχόμαστε ότι θα συνεχίζουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να προσφέρουμε άριστες υπηρεσίες, χαμηλές τιμές και ποιοτικά προϊόντα στο ελληνικό κοινό».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: