Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ερώτηση από την ΝΔ για το σχέδιο για την ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων

ΕΛΛΑΔΑ στις 05/08/2017

Κατάθεση από 33 βουλευτές

|> Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή από τον αναπληρωτή Τομεάρχη Εξωτερικών της ΝΔ , βουλευτή Ευβοίας Σίμου Κεδίκογλου, την οποία συνυπογράφουν 32 βουλευτές του κόμματος, για τον νέο νόμο για την «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών». Η ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή και Οικονομίας & Ανάπτυξης Δημήτρη Παπαδημητρίου, αναφέρει:

Σε μία ακόμα αυταπάτη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τείνει να εξελιχθεί το σχέδιο για την ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων, μετά και τα προβλήματα που δημιουργούν νέες μεταβατικές διατάξεις στο σχέδιο νόμου: «Ίδρυση και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 2 παρ. 2α του νέου προτεινόμενου νόμου αναφέρεται ότι η άδεια ίδρυσης Υδατοδρομίου χορηγείται «μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο».

Αυτό συνεπάγεται ότι ο Δημόσιος Φορέας αναλαμβάνει το κόστος της αδειοδότησης και το κόστος κατασκευής των απαιτούμενων υποδομών γεγονός, που θα επιφέρει δυσμενείς επιπτώσεις δεδομένων των δυσχερειών τόσο στο δημοσιονομικό πεδίο, όσο και εξαιτίας γραφειοκρατικών διαδικαστικών ζητημάτων.

Παρά τις εξαγγελίες των συναρμόδιων Υπουργών για στήριξη όλων των επενδυτικών πρωτοβουλιών στον τομέα των υδροπλάνων η έλλειψη σχεδιασμού και η ανικανότητα της κυβέρνησης, που οδηγεί σε συνεχείς τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, όχι μόνο καθυστερεί ακόμα περισσότερο την υλοποίηση των επενδύσεων, αλλά και πλέον ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά Υδατοδρόμια με την αιτιολογία, ότι οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο. Παράλληλα, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο εταιρείες, που έχουν υλοποιήσει ήδη μελέτες, να αξιοποιήσουν τη νέα διάταξη, ζητώντας αποζημιώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις ανέρχονται στο ποσό της τάξεως του 1 εκ. Ευρώ.

Επιπλέον, στην περίπτωση που οι Φορείς Διοίκησης Λιμένων (Οργανισμοί, Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία) δεν είχαν τους πόρους να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής και προχώρησαν σε διαγωνιστικές διαδικασίες για την παραχώρηση χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση Υδατοδρομίου από ιδιώτες δεν είναι βέβαιο, εάν λόγω έλλειψης πόρων, θα μπορέσουν να καλύψουν το απαιτούμενο κόστος για να προχωρήσουν στις επενδύσεις.

Αποκαρδιωτικό δε για το μέλλον του συνολικού εγχειρήματος είναι το γεγονός ότι, σήμερα, πλήρως αδειοδοτημένα είναι μόνο τρία Υδατοδρόμια, της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, έναντι του αρχικού στόχου για τουλάχιστον 10 Υδατοδρόμια μέχρι το 2016.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Δεδομένης της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης πώς θα μπορέσουν οι Δημόσιοι ή Δημοτικοί Φορείς να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τις άδειες ίδρυσης και την κατασκευή των Υδατοδρομίων;
Κατά πόσο αποτελεί εθνικό στόχο η ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων από τη στιγμή που η υλοποίησή του εναποτίθεται στη βούληση και τη δυνατότητα κάθε Δημόσιου Φορέα;
Για ποιο λόγο στη μεταβατική διάταξη δεν μνημονεύεται με σαφήνεια η πηγή χρηματοδότησης;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Σίμος Κεδίκογλου, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, Αθανάσιος Μπούρας, Χρήστος Κέλλας, Ντόρα Μπακογιάννη, Ελευθέριος Αυγενάκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Στέργιος Γιαννάκης, , Σοφία Βούλτεψη, Χαράλαμπος Αθανασίου, Σταύρος Καλαφάτης, Μάνος Κόνσολας, Χρήστος Μπουκώρος, Νότης Μηταράκης, Κώστας Σκρέκας, Μαρία Αντωνίου, Γεώργιος Γεωργαντάς, Γεώργιος Κουμουτσάκος, Δημήτριος Κυριαζίδης, Ιωάννης Ανδριανός, Θεόδωρος Καράογλου, Κώστας Κατσαφάδος, Ιωάννης Αντωνιάδης, Αικατερίνη Παπακώστα-Σιδηροπούλου, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βασίλειος Γιόγιακας, Αθανάσιος Δαβάκης, Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, Άννα Καραμανλή, Βασίλειος Οικονόμου, Κωνσταντίνος Τζαβάρας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: