Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Σαλπάρισαν… τα “Ποσειδώνια” με… κωπηλάτες 1.948 εκθέτες!

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 06/06/2022

Τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τελετή εγκαινίων – Ολόκληρη η ομιλία του και τα μηνύματα της επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ και της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

|> Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκαν σήμερα το απόγευμα τα επίσημα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2022″, της κορυφαίας ναυτιλιακής διοργάνωσης στον κόσμο, που υποδέχθηκε και πάλι η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα έπειτα από τέσσερα χρόνια, μετά την ακύρωση της διοργάνωσης του 2020 λόγω της πανδημίας.

Η τελετή των εγκαινίων σηματοδότησε την επανέναρξη της πιο αναμενόμενης εκδήλωσης του διεθνούς ναυτιλιακού ημερολογίου, η οποία είναι εφέτος η μεγαλύτερη σε μέγεθος στα 54 χρόνια ιστορίας της, έχοντας αυξήσει κατά 7% τον καθαρό εκθεσιακό χώρο σε σύγκριση με την διοργάνωση του 2018.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Συνολικά, 1.948 εκθέτες από 88 χώρες και 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και καταθέτουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, την οποία αναμένεται να επισκεφθούν περισσότεροι από 18.000 ξένοι και Έλληνες επισκέπτες. Ανάμεσά τους χιλιάδες σύνεδροι που έχουν φτάσει στην Ελλάδα για να παρακολουθήσουν τα 68 συνέδρια, σεμινάρια και εργαστήρια που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την Έκθεση στους χώρους του Metropolitan Expo τις επόμενες τέσσερις ημέρες.

Απευθυνόμενος σε ένα ακροατήριο 800 ατόμων αποτελούμενο από αρχηγούς κρατών, υπουργούς Ναυτιλίας, αξιωματούχους της Ε.Ε., προέδρους διεθνών οργανισμών, μέλη του υπουργικού συμβουλίου της Ελλάδας, εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων και φορείς λήψης αποφάσεων από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου, ο Έλληνας Πρωθυπουργός άνοιξε την ομιλία του επαινώντας την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία για τη συνεισφορά της κατά 7% στο ΑΕΠ της χώρας και για τις 200.000 θέσεις εργασίας που προσφέρει σε Έλληνες πολίτες.

Στον χαιρετισμό του ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, μεταξύ άλλων επεσήμανε:

«Σε επιστολή μου προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula Von der Leyen, την κάλεσα η ναυτιλία να γίνει ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Με 4 προτάσεις: Πρώτον, να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων που θα είναι συμβατά με το περιβάλλον. Ασφαλή για τα πλοία. Και βιώσιμα για την οικονομία. Δεύτερον, να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού στις Μεταφορές. Τρίτον, να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα απ’ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο. Και τέταρτον, να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Θέση που συμμερίζεται πλήρως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (…) Μιλώ για πρωτοβουλίες που υπερβαίνουν το μέγεθος της χώρας μας. Αντανακλούν, ωστόσο, την επιρροή της στα ναυτιλιακά πράγματα. Και, κυρίως, ευθυγραμμίζονται με το μέλλον».

Από την πλευρά της, η επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. Adina Valean τόνισε:

«Πιστεύω στη δύναμη της αγοράς να επιλέγει τις καλύτερες τεχνολογίες για να πετύχει συγκεκριμένους στόχους. Ο ρόλος μας ως ρυθμιστικών φορέων είναι να θέσουμε τους στόχους και να δείξουμε τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Εναπόκειται στη βιομηχανία να επιλέξει την καλύτερη τεχνολογία για τα πλοία και τις επιχειρήσεις της. Οι τεχνολογίες είναι άφθονες –αλλά δεν είναι απαραίτητα εύκολο να εφαρμοστούν σε ευρεία κλίμακα. Αυτές ακριβώς οι προκλήσεις είναι που κάνουν τα Ποσειδώνια τόσο σημαντικά: ένα μέρος για να φέρεις όλους τους φορείς μαζί, να συζητήσουμε, να δοκιμάσουμε και να σφυρηλατήσουμε νέες συνεργασίες που θα μας πάνε μπροστά».

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού στον χαιρετισμό της ανέφερε:

«Είναι ύψιστη προτεραιότητα, το ευρωπαϊκό αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο να συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και πάνω απ’ όλα εφικτές! Λύσεις, που δε θα στρεβλώνουν τον διεθνή ανταγωνισμό και δε θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Μόνο έτσι, μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου μας».

Εκ μέρους των διοργανωτών ο διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων “Ποσειδώνια ΑΕ”,  Θοδωρής Βώκος, δήλωσε:

«Τα Ποσειδώνια επιστρέφουν ισχυρότερα και μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ανανεωμένη δυναμική του κλάδου τροφοδοτεί τη δέσμευσή μας να κάνουμε αυτή τη διοργάνωση μια αξέχαστη συγκέντρωση όπου τα μέλη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας θα δικτυωθούν, θα μάθουν και θα αλληλεπιδράσουν, για σήμερα και για αύριο. Η επανέναρξη των Ποσειδωνίων είναι, επίσης, μια σπουδαία εξέλιξη για την οικονομία της Αθήνας, καθώς η εκδήλωσή μας συνεισφέρει τζίρο 60 εκατομμυρίων ευρώ στους τοπικούς τομείς φιλοξενίας, μεταφορών και εστίασης».

Χ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Σ Μ Ο Ι

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ:
“Η Ευρώπη να αντιληφθεί ότι τα ελληνόκτητα
πλοία θα συμβάλλουν στην στρατηγική της αυτονομία”

Κυρία Επίτροπε, Κυρία Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι,

Με χαρά, αλλά και υπερηφάνεια δηλώνω παρών στη γιορτή της ναυτιλίας μας, που, καθημερινά, ταξιδεύει στον χρόνο τη ρήση του Περικλή για το «μέγα της θαλάσσης κράτος». Ενός αληθινού πρωταθλητή των θαλασσών, αφού εδώ και δεκαετίες στέκει σταθερά στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Και, βέβαια, ενός πολύτιμου τροφοδότη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, καθώς προσφέρει το 7% του ΑΕΠ στη χώρα μας και 200.000 θέσεις εργασίας στους πολίτες της.

Δεν είναι τυχαίο, συνεπώς, ότι φέτος στα Ποσειδώνια συναντώνται όλα τα μέλη της εγχώριας ναυτιλιακής κοινότητας με εκπροσώπους κυβερνήσεων και επιχειρήσεων από 100 και πλέον κράτη. Φιλοξενώντας 2.000 εκθέτες και 25.000 επισκέπτες, που ήλθαν στην Αθήνα και στον Πειραιά για να κλείσουν συμφωνίες και να συζητήσουν τις εξελίξεις στον κλάδο. Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι πράγματι η πυξίδα μας δείχνει τη σωστή κατεύθυνση. Και το τιμόνι μας μένει σταθερό στην πορεία μας.

Μια πορεία, που διαρκεί μέσα στους αιώνες. Γιατί, κάποτε, τα ελληνικά ιστιοφόρα κουβαλούσαν το στάρι των ουκρανικών πεδιάδων στη Σύρο και από εκεί σε όλη την Ευρώπη, την Αφρική και τη Μ. Ανατολή. Ενώ, σήμερα, τα πλοία μας συνδέουν κάθε γωνιά του πλανήτη, αντιπροσωπεύοντας το 1/5ο της παγκόσμιας χωρητικότητας: σχεδόν το 1/3ο όλων των δεξαμενοπλοίων και το 1/4ο των bulk carriers και του LNG. Το 1/6ο των  χημικών και το 1/10ο  της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Επικαλούμαι αυτούς τους «ουδέτερους» αριθμούς γιατί θεωρώ ότι κρύβουν πίσω τους την ζωτική σημασία της ναυτιλίας μας στη διεθνή συγκυρία: τον καθοριστικό ρόλο της στον εφοδιασμό της Ευρώπης, τις ανάγκες της οποίας καλύπτει κατά 60%. Την κρίσιμη συμμετοχή της στην παγκόσμια διακίνηση καυσίμων. Τους κινδύνους που διατρέχει, όπως η περιπέτεια δύο τάνκερ μας στο Ιράν. Αλλά και την ικανότητα της ελληνικής ναυτοσύνης να μετατρέπει σε ευκαιρία την κάθε δοκιμασία.

Πριν από λίγες μόλις μέρες, στις Βρυξέλλες, η Σύνοδος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου  αποφάσισε να μειωθούν οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου κατά 90%, ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία. Κάτι που πλήττει την ρωσική οικονομία. Στρέφει, όμως, ταυτόχρονα, την Ευρώπη προς τις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Αμερικής. Και μαζί της, παρά τις δυσκολίες, ανοίγει νέα λιμάνια για να κατακτηθούν από τα ελληνικά πετρελαιοφόρα που κυριαρχούν στον παγκόσμιο στόλο.

Με άλλα λόγια, η συγκυρία και η νομιμότητα ζητούν και από τη ναυτιλία να συμμεριστεί την ανάγκη να επιστρέψει η σταθερότητα και η ισορροπία στην υφήλιο. Ο πόλεμος πρέπει να λήξει. Και μαζί του, να αποτραπεί το καταστροφικό μοντέλο των αυταρχικών ηγετών οι οποίοι, με οποιοδήποτε πρόσχημα, θα καταπατούν τα σύνορα των γειτόνων τους. Πρόκειται για καθήκον της διεθνούς κοινότητας και ολόκληρου του πολιτισμένου κόσμου. Με κόστος σήμερα, αλλά και με κέρδος αύριο.

Γιατί, την ίδια στιγμή καθίσταται κομβική η σημασία της θάλασσας και στη διακίνηση  φυσικού αερίου. Επιλογή που δεν εξασφαλίζει μόνο ενεργειακή ασφάλεια απ’ τους ρωσικούς εκβιασμούς. Αλλά γίνεται και ασπίδα στις παράλογες αυξήσεις των τιμών που ήδη εκτροχιάζουν τους κρατικούς και τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Πρόκειται για πεδίο που δηλώνει την κοινωνική διάσταση της ναυτιλιακής δράσης. Αλλά και μία καινούργια πρόκληση για τα ελληνόκτητα πλοία μεταφοράς LNG.

Οι κινήσεις της Ελλάδας προς την ενεργειακή της αυτάρκεια είναι ταχύτατες: προ μηνός βρεθήκαμε στο έργο για τον νέο τερματικό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης στην Αλεξανδρούπολη. Αυξάνουμε, επίσης, τη χωρητικότητα των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας, που θα μπορούν, πλέον, να υποδέχονται και πλοία με υγροποιημένο αέριο. Ενώ επιταχύνουμε την ανάπτυξη αγωγών οι οποίοι θα μας διασυνδέουν με τα Βαλκάνια και ηλεκτρικών δικτύων που θα μας ενώνουν με τη Βόρεια Αφρική.

Η πατρίδα μας γίνεται, έτσι, ενεργειακή πύλη προς την Ευρώπη και κρίσιμος κόμβος για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Με σταθερούς πυλώνες της, τα «ξύλινα τείχη» του Θεμιστοκλή. Που σήμερα, βέβαια, κυβερνώνται από σύγχρονες γέφυρες και ηλεκτρονικά πιλοτήρια. Όμως δεν έπαψαν ποτέ να υπηρετούν μία πολύπλευρη αποστολή: παράγοντας πλούτο στους πρωταγωνιστές τους. Παρέχοντας ελεύθερο εμπόριο στις χώρες. Και προσφέροντας ευημερία στον δικό τους τόπο.

Κυρίες και κύριοι,

Το στοίχημα των καιρών είναι διπλό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε κατάματα. «Ορθόπλωρα», όπως θα έλεγαν οι καπετάνιοι μας. Ο πόλεμος της Ουκρανίας άνοιξε το ζήτημα της ενέργειας και επιτάχυνε τη συζήτηση για την «πράσινη μετάβαση». Σήμερα το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τα χημικά προϊόντα αντιστοιχούν στο 1/3ο των θαλάσσιων μεταφορών. Όμως, όσο η σημασία τους για τις εθνικές οικονομίες  θα υποχωρεί, τόσο λιγότερο θα αποτελούν φορτία με ενδιαφέρον για τα  ποντοπόρα πλοία.

Είναι βέβαιο, συνεπώς, ότι σύντομα θα αναδυθούν νέοι εμπορικοί δρόμοι, αλλά και διαφορετικές ανάγκες για νέα σκάφη. Τώρα, τα δεξαμενόπλοια μεταφέρουν αέριο, πετρέλαιο ή λιθάνθρακες. Αύριο στις δεξαμενές και στα αμπάρια τους θα υπάρχει υδρογόνο και αμμωνία, ακόμη και διοξείδιο του άνθρακα που θα ταξιδεύει προς αποθήκευση. Αλλά και ηλιακά πάνελ ή στρόβιλοι ανεμογεννητριών. Ενώ θα αυξηθεί το εμπόριο κρίσιμων μετάλλων, όπως ο χαλκός, το κοβάλτιο, το νικέλιο, το λίθιο και οι σπάνιες γαίες.

Με άλλα λόγια, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών μεταβάλλεται, επιβάλλοντας τον συνολικό αναπροσανατολισμό και της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Και οι πρώτοι που θα το αντιληφθούν θα είναι και οι κερδισμένοι. Όπως συνέβη και άλλοτε: Τον 19ο αιώνα, όταν οι Έλληνες εφοπλιστές εκμεταλλεύτηκαν την τεχνολογική επανάσταση της μετάβασης από το ιστίο στον ατμό. Ε, λοιπόν, σήμερα καλούνται να πορευθούν τον αντίστροφο δρόμο: να επιστρέψουν σε μια ναυτιλία ενεργειακά ουδέτερη.

Και εδώ θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί, ο κλάδος αντιπροσωπεύει το 2,5% των συνολικών εκπομπών αεριών του θερμοκηπίου. Ένα μέγεθος αρκετά μεγάλο για να αγνοηθεί, και εξόχως σημαντικό για να αναδείξει τη δυναμική σας να συμβάλλετε στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ένας πιο «πράσινος» στόλος, άλλωστε, δεν αφορά μόνο την προστασία της φύσης. Αλλά αποτελεί και μια σημαντική επένδυση για τις επιχειρήσεις σας.

Είναι, λοιπόν, η ιδανική στιγμή για να «βάλετε πλάτη» στην εθνική επιδίωξη και  στους ευρωπαϊκούς στόχους του «Fit for 55». Την μείωση, δηλαδή, κατά 55% των αερίων θερμοκηπίου έως το 2030, σε σύγκριση με το 1990. Κάτι το οποίο, ασφαλώς, συναρτάται με τη σταδιακή απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ξέρω, βέβαια, ότι ο ελληνικός εφοπλισμός κινητοποιείται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση. Η προσπάθεια, όμως, πρέπει να επιταχυνθεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να κατακτηθεί.

Εμπόδια προφανώς υπάρχουν. Για την υπέρβασή τους, ωστόσο, έχω δώσει αγώνες και το ξέρετε. Όχι μόνο εδώ, αλλά και στις Βρυξέλλες. Σε επιστολή μου, μάλιστα, προς την ίδια την Πρόεδρο της Επιτροπής Von der Leyen, την κάλεσα η ναυτιλία να γίνει ευρωπαϊκή προτεραιότητα. Με 4 προτάσεις: Πρώτον, να ενταθεί η έρευνα και η ανάπτυξη τεχνολογιών και εναλλακτικών καυσίμων που θα είναι συμβατά με το περιβάλλον. Ασφαλή για τα πλοία. Και βιώσιμα για την οικονομία.

Δεύτερον, να αναθεωρηθεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζονται ίσοι όροι ανταγωνισμού στις Μεταφορές. Τρίτον, να κατανέμονται δίκαια μεταξύ των κρατών-μελών τα έσοδα απ’ το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών ειδικά στο θαλάσσιο εμπόριο. Και τέταρτον, να ισχύσει ο μηχανισμός της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» με υπεύθυνο τον χειριστή και όχι τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Θέση που συμμερίζεται πλήρως και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Πρόκειται για ιστορική πρόκληση που απαιτεί κοινό μέτωπο: οι δράσεις της ναυτιλίας για την καινοτομία να συνδυαστούν με την έρευνα  του IMO. Οι παραγωγοί ενέργειας και καυσίμων και οι κατασκευαστές μηχανών να εφαρμόσουν πρωτοποριακές μεθόδους. Και οι πολιτικοί θεσμοί να διευκολύνουν τον συντονισμό αυτών των δυνάμεων. Πιστέψτε με, για να μιλήσω ξανά στη γλώσσα σας, μπορούμε να κινηθούμε «πρόσω ολοταχώς» για την πράσινη ναυτιλία. Και πρέπει να είμαστε πρωταγωνιστές και όχι ουραγοί!

Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,

Μιλώ για πρωτοβουλίες που υπερβαίνουν το μέγεθος της χώρας μας. Αντανακλούν, ωστόσο, την επιρροή της στα ναυτιλιακά πράγματα. Και, κυρίως, ευθυγραμμίζονται με το μέλλον. Θα ήταν εύκολο να τηρήσουμε στάση αναμονής, αφήνοντας χώρες που ρυπαίνουν πολύ περισσότερο να κινηθούν πρώτες. Ως κομβικός παίκτης, όμως, επιβάλλεται να αναλάβουμε πρωτοβουλίες. Η ναυτιλία είναι, άλλωστε, απ’ τη φύση της η πιο ανοιχτή δραστηριότητα. Ο προάγγελος, θα έλεγα, της παγκοσμιοποίησης.

Από τη νέα σελίδα της ναυτιλίας θα ωφεληθεί, λοιπόν, το διεθνές εμπόριο. Η Ευρώπη θα δει στα ελληνόκτητα πλοία ένα πλεονέκτημα που θα συμβάλει στη στρατηγική αυτονομία της. Γι΄αυτό και πρέπει να γίνει σεβαστό από την γραφειοκρατία της. Ενώ και ο κάθε επενδυτής θα έχει την ικανοποίηση όχι μόνο του κέρδους. Αλλά και της συμβολής στην πορεία προς έναν πλανήτη φιλόξενο για τον ίδιο και τα παιδιά του.

Η μεγάλη αυτή στροφή αφορά, βέβαια, και την ακτοπλοΐα μας. Αυτήν που διατηρεί την κοινωνική συνοχή ενός τόπου με 115 μικρά και μεγαλύτερα κατοικημένα νησιά. Που μετέχει αποφασιστικά στο θαύμα του ελληνικού τουρισμού. Και που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους. Τώρα είναι η ώρα να κάνει και αυτή το μεγάλο βήμα. Γιατί η πράσινη ακτοπλοΐα δεν θα αναδείξει μόνο στους επισκέπτες ένα νέο μοντέλο γνωριμίας με την Ελλάδα. Αλλά θα προστατέψει την ίδια τη ζωή της: τη θάλασσα και τον αέρα της.

Ακριβώς για όλα τα παραπάνω, είμαι έτοιμος να προτείνω στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα ο Πειραιάς να φιλοξενήσει ένα «Center Of Excellence» για Carbon Neutral Maritime Technologies. Η χώρα μου γνωρίζει καλά πόσο βοήθησε ο κλάδος στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας τροφοδοσίας κατά την πανδημία. Αναγνωρίζει, επίσης, τον ρόλο που αναλαμβάνει σήμερα απέναντι στην ενεργειακή αναταραχή. Είναι έτοιμη, λοιπόν, να γίνει και φορέας της νέας εποχής του.

Το ενδιαφέρον μας, άλλωστε, καταγράφεται και στις εθνικές πολιτικές μας σε όλα τα πεδία: από τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που, ήδη, έχει αναστρέψει τη μείωση του νηολογίου μέχρι την καθιέρωση των διεθνών συμβάσεων εργασίας των πληρωμάτων. Και από την αναμόρφωση του φορολογικού καθεστώτος για τους αλλοδαπούς ναυτικούς μέχρι τον καινούργιο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, που άλλαξε επιτέλους, ύστερα από 64 ολόκληρα χρόνια.

Γνωρίζετε, επίσης, ότι ήδη ψηφιοποιούνται και απλοποιούνται όλες οι διαδικασίες νηολόγησης, με αποτέλεσμα πέρυσι οι σχετικές αιτήσεις να είναι 61% περισσότερες από το 2020. Και έως τα τέλη αυτής της χρονιάς θα είναι έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης για την προσέλκυση και άλλων νέων στη θάλασσα. Ενώ σ’ ένα παράλληλο μέτωπο, στον τόπο μας αναβιώνει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος. Ο δίδυμος αδελφός της γαλανόλευκης ναυτιλίας.

Έτσι, το «Νεώριο» της Σύρου ξαναγίνεται πνεύμονας απασχόλησης και ατμομηχανή ευημερίας για το νησί. Τα «Ναυπηγεία Σκαραμαγκά» χαράζουν νέα ρότα, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έλυσε και το τελευταίο εκκρεμές ζήτημα. Αναμένω, έτσι, από τον νέο ιδιοκτήτη του να μιμηθεί τον ιδρυτή τους, Σταύρο Νιάρχο. Και να δούμε σύντομα νέα σκαριά στις εγκαταστάσεις του. Και, τέλος, τον ίδιο δρόμο παίρνουν και τα «Ναυπηγεία Ελευσίνας» με ειδικό σχέδιο εξυγίανσης που έρχεται στη Βουλή.

Ενοποιούνται, έτσι, οι πολλαπλοί εθνικοί μας στόχοι. Που είναι Αναπτυξιακοί. Γιατί κινητοποιούν εδώ μεγάλες εταιρίες σαν την αμερικανική Onex και την ιταλική Fincantieri. Είναι, επίσης, Κοινωνικοί. Αφού αυξάνουν τα δημόσια έσοδα και ιδρύουν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όπως και Αμυντικοί. Με τα αναγεννημένα ναυπηγεία να εκτελούν και έργα του Πολεμικού Ναυτικού. Αλλά είναι και στόχοι οικολογικοί. Γιατί εκεί, πλέον, θα γίνονται και πράσινες κατασκευές, όπως οι πλωτές ανεμογεννήτριες.

Σας ζητώ, λοιπόν, να εμπιστευτείτε και εσείς όχι μόνο τους Έλληνες καπετάνιους και μηχανικούς στα πλοία σας αλλά και τους άξιους ναυπηγούς και τεχνικούς του τόπου μας. Και μαζί τους, τη συνολική αντίληψη για την καινούργια μέρα της ναυτιλίας την  οποία θέλησα, σήμερα, να περιγράψω. Κερδισμένοι θα βγούμε όλοι: η υφήλιος και η Ευρώπη. Το ποντοπόρο εμπόριο, η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα. Οι οικονομίες και οι κοινωνίες. Αλλά και το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε και κινούμαστε όλοι.

Ανέκαθεν η ναυτιλία, ειδικά στην Ελλάδα, είναι δραστηριότητα συνυφασμένη με την ζωή, την οικονομία ακόμη και τον πολιτισμό της. Πεδίο όχι μόνο επαγγελματικό. Αλλά και ζωντανό κομμάτι του λαού από τον οποίο αντλεί άξια στελέχη. Και στον οποίο, βέβαια, οφείλει μέρισμα της επιτυχίας της. Γιατί δεν υπάρχει ακμαία ναυτιλία χωρίς ακμαία κοινωνία. Γι’ αυτό και τα καράβια μας μπορεί να αρμενίζουν παντού. Αλλά η σκέψη τους μένει πάντα αγκυροβολημένη εδώ.

Στο νέο τοπίο, κερδισμένη θα είναι και η πατρίδα μας, που -πρώτη ξανά- θα υψώσει στα πλοία της τη σημαία της εξέλιξης. Για να συνεχίσει να ταξιδεύει σε όλους τους ωκεανούς με πρεσβευτή της την ελληνική ναυτοσύνη . Όπως έγραφε, άλλωστε, και ο Στρατής Μυριβήλης «όλα τα κύματα ξέρουν τις καρίνες των ελληνικών πλοίων». Την   γνωριμία αυτήν με τις θάλασσες του κόσμου καλούμαστε, τώρα, να ανανεώσουμε. Και το μπορούμε. Με τόλμη, με γνώση και συνέπεια.  Έχοντας πρίμα τον καιρό!

Καλά ταξίδια και καλές θάλασσες, λοιπόν! Εύχομαι κάθε επιτυχία στα φετινά Ποσειδώνια! Σας ευχαριστώ.

ADINA VALEAN:
“Έχουμε το πλεονέκτημα ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε
τη μετάβασή μας προς έναν πιο βιώσιμο και αποδοτικό
τρόπο λειτουργίας, αξιοποιώντας πλήρως την ψηφιακή επανάσταση”

Cssr Valean in Bucharest

Αξιότιμε Πρωθυπουργέ κ. Μητσοτάκη, κυρίες και κύριοι,

Γνωρίζω πολύ καλά πού θα έπρεπε να πάω αν ήθελα να αναζητήσω ιδέες και λύσεις μαζί με κάποια από τα πιο λαμπρά μυαλά, τους καλύτερους φορείς καινοτομίας και τους πιο πρωτοποριακούς επιχειρηματίες της ναυτιλίας. Ακριβώς εδώ!

Τα Ποσειδώνια, η πιο φημισμένη ναυτιλιακή έκθεση του Πλανήτη, διοργανώνονται στην Ελλάδα, κι αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας, χάρη στους πρώτους Έλληνες που καινοτόμησαν στη θάλασσα πριν από χιλιάδες χρόνια, αλλά και χάρη στους σημερινούς της επιχειρηματίες.

Αυτό αποτελεί ευτύχημα για την Ελλάδα αλλά και για την υπόλοιπη ΕΕ, η οποία επωφελείται από έναν ακμάζοντα ναυτιλιακό κλάδο που περιλαμβάνει ναυτιλιακές εταιρίες, ναυπηγεία όπου δοκιμάζονται, ναυπηγούνται και επισκευάζονται πλοία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών, νηογνώμονες διεθνούς κύρους και εταιρείες διαχείρισης πλοίων.

Εδώ και μισό αιώνα, στα Ποσειδώνια έχουμε δει τη δημιουργία εταιρειών που πλέον τις γνωρίζουν και τις θαυμάζουν σε όλο τον κόσμο. Ίσως κατά τις επόμενες ημέρες οι συζητήσεις να στραφούν γύρω από τη γέννηση νέων εταιρειών ή συμπράξεων, καθώς ο κλάδος ετοιμάζεται για μια πιο έξυπνη και βιώσιμη ναυτιλία.

Χάρη στην αποδοτικότητα και στο συγκριτικά χαμηλό κόστος τους, οι θαλάσσιες μεταφορές ξεχωρίζουν από τους άλλους τρόπους μεταφορών. Ωστόσο, η αποδοτικότητα αυτή πρόσφατα δοκιμάστηκε, καθώς ο κορονοϊός άλλαξε τα καταναλωτικά πρότυπα από τη μια μέρα στην άλλη, δυσχέρανε τη διαθεσιμότητα των εργαζομένων και τις αλλαγές πληρωμάτων και αύξησε τη συμφόρηση, τόσο στα λιμάνια όσο και σε ολόκληρο το δίκτυο μεταφορών. Η ασύμμετρη ανάκαμψη που παρατηρείται ανά τον κόσμο δεν έχει βοηθήσει την κατάσταση.

Το 2020, το θαλάσσιο εμπόριο κατέγραψε πτώση της τάξης του 3,8 %. Το ποσοστό αυτό κρατήθηκε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα χάρη στις προσπάθειες των ανδρών και των γυναικών που, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, συνέχισαν να μπαρκάρουν για να μεταφέρουν τρόφιμα, φάρμακα και καθημερινά αγαθά. Οι ναυτικοί συγκαταλέγονται στους αφανείς ήρωες της εποχής μας, αφού διατήρησαν ανέπαφες τις εφοδιαστικές αλυσίδες και κράτησαν το διεθνές εμπόριο σε λειτουργία.

Όπως γνωρίζετε, το 2021 καταγράφηκε αύξηση του εμπορίου, το οποίο ξεπέρασε τα προ της πανδημίας επίπεδα, με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, η οποία είχε ως συνέπεια μακρύτερους χρόνους διαμετακόμισης και αύξηση του κόστους μεταφοράς.

Σήμερα, ο κλάδος σας είναι και πάλι αντιμέτωπος με δυσκολίες για τις οποίες δεν ευθύνεται ο ίδιος. Ο πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας έχει γεωπολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Ξέρω όμως ότι ο κλάδος σας μπορεί να παραμείνει ευέλικτος, δραστήριος και ενωμένος, όπως και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν απέδειξε την ανθεκτικότητα και την προσήλωσή του.

Εν τω μεταξύ, στον ορίζοντα ορθώνονται άλλες δύο τεράστιες προκλήσεις: η απανθρακοποίηση και η ψηφιοποίηση. Εδώ, σε αντίθεση με τον κορωνοϊό και την επιθετικότητα της Ρωσίας, ξέρουμε τι μας περιμένει. Έχουμε το πλεονέκτημα ότι μπορούμε να σχεδιάσουμε τη μετάβασή μας προς έναν πιο βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο λειτουργίας, αξιοποιώντας πλήρως την ψηφιακή επανάσταση. Πρόκειται για μια ευκαιρία ανάπτυξης για όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας.

Η μείωση των εκπομπών ρύπων θα ήταν εύκολη εάν είχαμε μια ενιαία τεχνολογία απανθρακοποίησης που να ικανοποιεί ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο. Κάτι τέτοιο όμως δεν υπάρχει. Σε κάθε δραστηριότητα και τύπο σκάφους ταιριάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Δεν μπορούμε να τρέφουμε την ελπίδα ότι οι νέες θαλάσσιες τεχνολογίες θα αναπτυχθούν αποκλειστικά στα εργαστήρια. Πρέπει και οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων να αρχίσουν να κάνουν τις επιλογές τους. Πρέπει να δοκιμάσουμε λύσεις και να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων βιοκαυσίμων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η μετάβαση θα διαρκέσει πολλά χρόνια και γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα καθαρά καύσιμα. Δεν έχουμε πολλές εναλλακτικές λύσεις αντί των σημερινών καυσίμων, και όσες υπάρχουν είναι ακριβές. Για να αποφύγουμε έναν φαύλο κύκλο, όπου η έλλειψη ζήτησης προκαλεί έλλειψη προσφοράς και τούμπαλιν, είναι αναγκαίος ο συντονισμός μεταξύ των προμηθευτών, των διανομέων και της ζήτησης. Η πρότασή μας «FuelEU Maritime» ενθαρρύνει αυτό το εγχείρημα, δημιουργώντας σταδιακά ζήτηση για τα καύσιμα αυτού του είδους. Ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, τον οποίο προτείναμε, είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να εξασφαλίσει τον εξοπλισμό των λιμανιών με τις κατάλληλες υποδομές, ενώ η οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας απαιτεί την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών σε επαρκείς ποσότητες.

Πιστεύω στη δύναμη της αγοράς να επιλέγει τις καλύτερες τεχνολογίες για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Ο δικός μας ρόλος, ως ρυθμιστικών αρχών, είναι να ορίσουμε τον στόχο και την ακολουθητέα πορεία. Εναπόκειται στον κλάδο να επιλέξει την καλύτερη τεχνολογία για τα σκάφη και τις δραστηριότητές του. Τεχνολογίες υπάρχουν πολλές, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα

Αυτές είναι οι προκλήσεις που καθιστούν τα Ποσειδώνια τόσο σημαντικά, ως ένα χώρο όπου όλοι οι παράγοντες του κλάδου συγκεντρώνονται για να συζητήσουν, να δοκιμάσουν και να συνάψουν νέες συμπράξεις που θα μας πάνε πιο μπροστά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι επίσης παρούσα για να στηρίξει τις προσπάθειες που καταβάλλετε για την απανθρακοποίηση. Από το 2014 ως το 2020, μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», στηρίξαμε 185 θαλάσσια έργα με συνολικά 1,64 δισ. ευρώ. Μεταξύ αυτών, και 14 ελληνικά έργα.

Η Ελλάδα ωφελήθηκε επίσης από τα περίπου 30 εκατ. ευρώ που κινητοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων για την κατασκευή ενός νέου σκάφους ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο στο λιμάνι του Πειραιά.

Μέσω του έργου EFerry, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ορίζων 2020», η Επιτροπή χρηματοδότησε το πρώτο 100 % ηλεκτρικό οχηματαγωγό στον κόσμο, το «Ellen», το οποίο τροφοδοτείται με τη μεγαλύτερη μπαταρία στον κόσμο. Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε και με ελληνική συμμετοχή.

Είμαι επίσης χαρούμενη που τους τελευταίους μήνες βλέπω να αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης, μεταξύ άλλων και στην Ελλάδα. Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την έναρξη της κατασκευής, τον περασμένο μήνα, ενός νέου τερματικού σταθμού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Ελπίζω επίσης σύντομα να μπορέσουν να ξεκινήσουν και οι εργασίες για τη μονάδα που έχει σχεδιαστεί για την Κόρινθο.

Η ψηφιοποίηση και ο αυτοματισμός συνδέονται στενά με την απανθρακοποίηση. Αποτελούν το καλύτερο εργαλείο που έχουμε στα χέρια μας για αύξηση της αποδοτικότητας. Ξέρω ότι δεν είμαι η μόνη που εξετάζει τι μπορεί να επιτύχει η ψηφιοποίηση για τη ναυτιλία. Φέτος, στα Ποσειδώνια παρατηρείται μεγάλη αύξηση νέων συμμετοχών, ιδίως από νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά και από εδραιωμένες εταιρείες πληροφορικής που στρέφονται στην ανάγκη ψηφιοποίησης της ναυτιλίας.

Κυρίες και κύριοι, αξιότιμε Πρωθυπουργέ κ. Μητσοτάκη,

Πριν κλείσω, θα ήθελα από το βήμα αυτό, μπροστά στην ελίτ της παγκόσμιας ναυτιλίας, να πω λίγα λόγια για μία από τις τελευταίες πρωτοβουλίες μας: τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας. Όπως όλοι γνωρίζετε, ο αποκλεισμός των λιμανιών του Ευξείνου Πόντου από τη Ρωσία έχει διαταράξει σοβαρά τις ουκρανικές εξαγωγές γεωργικών προϊόντων, θέτοντας σε κίνδυνο την επισιτιστική ασφάλεια πολλών χωρών που εξαρτώνται από αυτές. Η παροχή βοήθειας στην Ουκρανία για την εξαγωγή από το έδαφός της 5 εκατ. τόνων σιτηρών τον μήνα αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς απαιτεί φορτηγά, βαγόνια, εμπορευματοκιβώτια, πλοία, ειδικό εξοπλισμό, γνώση της εφοδιαστικής και συντονισμό. Αποτελεί σημαντική πρόκληση που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αν δεν συνεργαστούν οι παράγοντες των αγορών των μεταφορών και της εφοδιαστικής, μαζί με τις περιφερειακές, εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές. Βασίζομαι στη συμμετοχή σας.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. Και τώρα ας ξεκινήσει η δικτύωση, η ανταλλαγή ιδεών και τη σύναψη νέων συμπράξεων!

ΜΕΛΙΝΑ ΤΡΑΥΛΟΥ
“Δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου,
η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα
και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών,
προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης”

Κύριε Πρωθυπουργέ, Κυρία Επίτροπε, Κυρίες και κύριοι Υπουργοί, Εκπρόσωποι Πολιτικών Κομμάτων, Πρέσβεις, Βουλευτές, Κυρίες και κύριοι, Καλωσήρθατε στην συνάντηση κορυφής της παγκόσμιας ναυτιλίας!

Σας καλωσορίζω στα Ποσειδώνια 2022, που μετά από 4 χρόνια επιστρέφουν πιο ισχυρά, πιο σύγχρονα και πιο επιδραστικά από ποτέ.

Είμαι βέβαιη, ότι αυτά τα Ποσειδώνια, θα υπερβούν τις προσδοκίες όλων μας, ως μία διεθνής και  ουσιαστική συνάντηση εργασίας, συνεργασίας κι εξέλιξης του κλάδου μας.

Σε αυτά τα 4 χρόνια που πέρασαν, η ναυτιλία απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι είναι… παντός καιρού! Σε περίοδο ειρήνης, σε περίοδο παγκόσμιων κρίσεων, σε περίοδο πολέμου, η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της, κατάφεραν, όχι μόνο να αντιμετωπίζουν το ασταθές, κρίσιμο αυτό περιβάλλον, αλλά και να προστατεύουν καθοριστικά τη λειτουργία του παγκόσμιου οικοσυστήματος.

Από το βήμα αυτό, θέλω να πω ένα μεγάλο, «ευχαριστώ» στους ναυτικούς μας και στις οικογένειες τους, που ανταποκρίνονται, με δύναμη ψυχής, στις πρωτόγνωρες  καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε.

Κυρίες και κύριοι, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και είναι αδιάψευστοι.

Η ναυτιλία μεταφέρει πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, και πάνω από το 70% του εξωτερικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι η ναυτιλία μας αποτελεί θεματοφύλακα της ευημερίας και της εύρυθμης λειτουργίας λαών, κρατών και των οικονομιών τους. Γεγονός είναι, ότι η ναυτιλία δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας παγκόσμιος, οικονομικός, στρατηγικός εταίρος.

Κράτη, διεθνείς οργανισμοί, κέντρα λήψης αποφάσεων, οφείλουν να το λαμβάνουν υπόψη τους. Οφείλουν να συνεργάζονται στενά με τη ναυτιλιακή κοινότητα για την προάσπιση της λειτουργίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οικονομίας. Οφείλουν να διασφαλίζουν την ομαλή διαβίωση των πολιτών σε ολόκληρο τον κόσμο. Επίσης, είναι γεγονός, ότι η ναυτιλία διαχρονικά γίνεται αποδέκτης πίεσης κι επίρριψης ευθυνών που δεν της αναλογούν.

Εμείς, που ζούμε τη ναυτιλία, γνωρίζουμε ότι είναι πολυδιάστατη. Γνωρίζουμε, ότι η κατανόησή της προϋποθέτει την γνώση των πολυεπίπεδων χαρακτηριστικών της. Προϋποθέτει, μελέτη, υψηλή εξειδίκευση, τεχνογνωσία και εμπειρία ετών. Απ’ την πλευρά μας, οφείλουμε, λοιπόν, να ενισχύσουμε τη συμμετοχή μας στην ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων. Να αφυπνιστούν οι αρμόδιοι και οι υπεύθυνοι, έχοντας γνώση για το τι πραγματικά είναι βιώσιμο.

Κυρίες και κύριοι, ας μην εθελοτυφλούμε.

Είναι ύψιστη προτεραιότητα, το ευρωπαϊκό, αλλά και το διεθνές κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο να συμβάλουν στην πρόοδο και στην εξέλιξη της ναυτιλίας και όχι στη δημιουργία αδιεξόδων. Απαιτούνται λύσεις οικουμενικές και πάνω απ’ όλα εφικτές! Λύσεις, που δε θα στρεβλώνουν τον διεθνή ανταγωνισμό και δε θα θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Μόνο έτσι, μπορούν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, οι σύγχρονες προκλήσεις του κλάδου μας. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να καλωσορίσω την Επίτροπο Βαλεάν και να την ευχαριστήσω για την ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση που είχαμε σήμερα το πρωί στα γραφεία της Ένωσης. Η Επίτροπος αποτελεί μία αληθινή φίλη της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Είμαστε βέβαιοι, ότι θα συμβάλει ανεκτίμητα στην ευαισθητοποίηση των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων για τον στρατηγικό ρόλο που κατέχει η ναυτιλία μας στην Ευρώπη.

Επίτροπε Βαλεάν, σας θεωρούμε… είστε σύμμαχός μας!!

Η ναυτιλία μας, περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται λύσεις ρεαλιστικές, λύσεις που θα προχωρήσουν τον κλάδο μας στη νέα του εποχή. Και η νέα εποχή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ενεργειακή μετάβαση. Καταρχάς, θέλω να τονίσω, ότι η Ελλάδα, διακρίνεται για τη συνεπή και διαχρονική προσήλωσή της, στην εξέλιξη της ναυτιλίας. Η ελληνική ναυτιλία επενδύει συνεχώς, σε νεότευκτα πλοία και σε νέες τεχνολογίες. Κατέχοντας το πλεονέκτημα της μακρόχρονης τεχνογνωσίας και εμπειρίας, έχουμε χαράξει τις εξελίξεις κι έχουμε ανταπεξέλθει με ιδιαίτερη προνοητικότητα και ξεχωριστή επιτυχία στις προκλήσεις κάθε εποχής. Η θετική περιβαλλοντική απόδοση του στόλου μας είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη. Από τα ιστία, στον ατμό και στη συνέχεια στις μηχανές εσωτερικής καύσης, ο ελληνικός εφοπλισμός, διαχρονικά, τολμά, πρωτοπορεί κι επενδύει αποφασιστικά. Έτσι και τώρα, οι Ελληνίδες και Έλληνες πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν και στην εποχή της μετάβασης στη ναυτιλία των μηδενικών εκπομπών.

Κυρίες και κύριοι,

Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινάμε μία παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης με ένα σαφές, ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα: «Navigating the Future of Sustainable Shipping».

Σας προσκαλώ να συμμετέχετε ως αγγελιοφόροι της πρωτοβουλίας αυτής. Σας καλώ να στηρίξετε την αναγκαιότητα της συντονισμένης ενεργοποίησης, όλων των συμμετεχόντων στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Το βιώσιμο μέλλον της ναυτιλίας μας χρειάζεται όλους!

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Είναι ιδιαίτερη τιμή και υψηλής συμβολικότητας για τη ναυτιλιακή κοινότητα, ότι βρίσκεστε σήμερα μαζί μας. Η ελληνική ναυτιλία είναι ένας ζωτικός κλάδος για την εθνική οικονομία και ένας ισχυρός κοινωνικός εταίρος της Πολιτείας. Αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ότι η Πολιτεία το αντιλαμβάνεται. Αντιλαμβάνεται την ποσοτική και ποιοτική υπεροχή της ναυτιλίας μας και μας στηρίζει έμπρακτα τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας, είναι ο πολιτισμός μας και οφείλουμε να προστατεύουμε την ταυτότητα μας ως έθνος ναυτικό. Οφείλουμε να εμπνέουμε τους νέους ανθρώπους να συμμετέχουν σε αυτήν. Οφείλουμε να την κατευθύνουμε, με όραμα, σεβασμό και εθνική υπερηφάνεια προς ύδατα ασφαλή.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

σας ευχαριστούμε για το ενεργό ενδιαφέρον και την αμεσότητά σας, στη στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας.

Κυρίες και κύριοι,

εθνικό κεφάλαιο για μας, σημαίνει εθνικό κοινωνικό αποτύπωμα.

Ως πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, θα εργαστώ με όλες μου τις δυνάμεις, ώστε η συνεπής κοινωνική μας  προσφορά να καταγραφεί όπως της αξίζει και να μεγιστοποιηθεί ως οφείλει. Ας ενωθούμε όλοι μαζί, ναυτιλία, κοινωνία και Πολιτεία για ένα μέλλον καλύτερο, για ένα μέλλον πιο ανθρώπινο.

Αγαπητές φίλες και φίλοι,

ως υπερήφανη Ελληνίδα, σας καλωσορίζω στην έδρα του μεγαλύτερου στόλου του πλανήτη, στην πατρίδα των 5.500 πλοίων. Σας ευχαριστώ.

Απάντηση