Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

ΕΒΕΠ: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το σχέδιο ενεργειακής θωράκισης

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 01/04/2022

Ήρθε η ώρα να εκτιμήσει η ΕΕ την σημασία μιας αξιόπιστης συμφωνίας και φιλικής μελλοντικής αντιμετώπισης της ελληνικής ναυτιλίας

|> Στο προσκήνιο φέρνει την τεχνογνωσία της ναυπηγικής βιομηχανίας και των δυνατοτήτων των ελληνικών ναυπηγείων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, για την κατασκευή δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμου LNG, τόσο για τις ανάγκες τις Ελλάδας, όσο και άλλων χωρών της ΕΕ, που στερούνται υποδομών.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΕΒΕΠ, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του ισχυρού ελληνόκτητου ευρωπαϊκού στόλου για την μεταφορά LNG, ήρθε η ώρα η ΕΕ να εκτιμήσει την σημασία μιας αξιόπιστης συμφωνίας, αλλά και μιας φιλικής μελλοντικής αντιμετώπισης της ελληνικής ναυτιλίας. Η ΕΕ των 27 χωρών καταναλώνει συνολικά 260 δις κ.μ. εκ των οποίων τα 156 δις τ.μ. μέσω αγωγών από την Ρωσία, ενώ μόλις το 25% καλύπτεται σήμερα με μεταφορά LNG δια θαλάσσης.

Στην έκτακτη σύσκεψη για την επάρκεια εφοδιασμού της χώρας παρουσιάστηκαν εναλλακτικά σχέδια στο τραπέζι από ΔΕΣΦΑ, είτε με πλωτή δεξαμενή LNG ή αποθήκευση ποσοστού της ετήσιας κατανάλωσης στην Ιταλία, ενώ προχώρησε ο περιορισμός νερού και λιγνίτη με τρία νέα φορτία LNG τον Απρίλιο. Τη δυνατότητα αποθήκευσης του 15% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου της χώρας μας σε εγκαταστάσεις της Snam στην Ιταλία θα εξετάσει ο ΔΕΣΦΑ τις επόμενες μέρες, στο πλαίσιο των μέτρων για την ασφάλεια εφοδιασμού.

Η αποθήκευση αερίου είναι ένα σχέδιο, που μελετά ο διαχειριστής για να εξασφαλίσει την επάρκεια του καυσίμου και την απρόσκοπτη τροφοδοσία της χώρας μας ακόμη και στο δυσμενέστερο σενάριο που είναι η διακοπή της ροής φυσικού αερίου. Η μεταφορά Φ.Α. μπορεί να γίνει μέσω του αγωγού TAP που μεταφέρει 1 δις κ.μ αζέρικο αέριο. Θα χρειαστεί όμως να μελετηθεί από το ΔΕΣΦΑ αν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να έρθουν οι ποσότητες αυτές στην Ελλάδα. Η χώρα μας εισάγει το 45% των ετήσιων αναγκών μας σε Φ.Α. με 3 δις κ.μ. από την Ρωσία και το 20% από το Αζερμπαϊτζάν μέσω αγωγών, ενώ το 35% δια θαλάσσης από ΗΠΑ, Αίγυπτο, Αλγερία και Κατάρ.

Το ΕΒΕΠ τάσσεται υπέρ του βασικού σχεδίου που προβλέπει την κατασκευή μιας τέταρτης πλωτής δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, προκειμένου να ενισχυθεί σε μόνιμη βάση η δυναμικότητα της Ρεβυθούσας. Το σχέδιο για το οποίο όπως συμφωνήθηκε κατά την σύγκλιση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων υπό την ΡΑΕ, προβλέπει ο ΔΕΣΦΑ να καταθέσει την επόμενη εβδομάδα στη κυβέρνηση την μελέτη κόστους-οφέλους. Η Ρεβυθούσα με χωρητικότητα αποθήκευσης 260.000 κ.μ. και την δυνατότητα άμεσης αύξησης άνω του 50% με επιπλέον 150.000 κ.μ. σε πλωτές δεξαμενές, μπορεί να μας εξασφαλίσει ενεργειακή επάρκεια σε φυσικό αέριο σχεδόν ενάμιση μήνα.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: