Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

“Κώδωνας κινδύνου” από τους εμπόρους του Πειραιά

Χωρίς κατηγορία στις 01/01/2021

Ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου καταδεικνύει το πώς (δεν) κινήθηκε η αγορά

Τ/Π |> Οι “ουρές” που παρατηρούνται στα σούπερ μάρκετ, στα καταστήματα κινητής τηλεφωνίας και στις οργανωμένες μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις με take away, δυστυχώς δεν αφορούν τον υπόλοιπο εμπορικό κόσμο που αποτελεί την σπονδυλική στήλη της οικονομίας. Ο κορωνοϊός χτύπησε και χτυπάει για τα καλά τον καταστηματάρχη, που έχει ξεχάσει πως είναι το ευρώ.

Τα περιοριστικά μέτρα που λειτούργησαν το 2020 και συνεχίζουν να λειτουργούν ευνόησαν τους “μεγάλους” και έλιωσαν τους “μικρούς”. Γιατί δηλαδή να γίνεται το πατείς με πατώ σε, σε ένα σούπερ μάρκετ και να απαγορεύεται η είσοδος ενός πελάτη σε ένα κατάστημα για να διαλέξει π.χ. ένα εσώρουχο; Τι είδους λογική είναι αυτή και πού αποσκοπεί τελικά αυτό το μέτρο;

Μία ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιά παρουσιάζει μία γλαφυρή εικόνα, για το πώς κινήθηκε το (μουδιασμένο) εμπόριο κατά τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η ανακοίνωση-κύκνειο άσμα του μικρομεσαίου, αναφέρει:

“Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιά, επειδή η συγκεκριμένη περίοδος, αντιστοιχεί -παραδοσιακά-  σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, καθώς πρόκειται για την κορυφαία περίοδο πωλήσεων για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και φτάνει ή ακόμα και ξεπερνάει το 1/4 του ετήσιου τζίρου, απεικονίζοντας σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.

Ειδικότερα εφέτος, μετά την χαμένη περίοδο του Πάσχα και με αισθητά μειωμένο τζίρο  κατά την καλοκαιρινή περίοδο, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της  Πρωτοχρονιάς ίσως αποτελούσε την τελευταία ευκαιρία για την όποια ανάκαμψη.

Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.

Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα.

Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη  προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει  ηλεκτρονικό κατάστημα το 1/3 απάντησε θετικά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, δεδομένων των απογοητευτικών αποτελεσμάτων και μπροστά στον κίνδυνο μιας ολοκληρωτικής καταστροφής, “κρούει τον κώδωνα κινδύνου” για την σοβαρότητα της κατάστασης και τονίζει την ανάγκη διάσωσης του εμπορικού κόσμου που προσπαθεί να επιβιώσει κάτω από τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.

  • Ξεκαθαρίζει πως το λιανεμπόριο  παρέμεινε ουσιαστικά κλειστό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
  • Η απώλεια του εορταστικού και ετήσιου τζίρου κάνει απαραίτητο τον επανασχεδιασμό του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων. Για την δημιουργία αυτού του νέου πλαισίου δεσμευόμαστε να επανέλθουμε με τεκμηριωμένες προτάσεις με επιπλέον μέτρα στήριξης και με εκτεταμένο χρονικό ορίζοντα.
  • Επισημαίνει ότι τα συναισθήματα που επικρατούν σε όλους τους συναδέλφους μας είναι απογοήτευση, αβεβαιότητα και θυμός καθώς για μία ακόμη φορά, δημιουργήθηκαν ξεκάθαρα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, με εμπόριο δύο ταχυτήτων, που ευνοεί τις μεγάλες οργανωμένες αλυσίδες. Το εμπόριο και η αγορά είναι έννοιες που έχουν αξία, μόνο ως ενιαίο σύνολο και δεν μπορούν να λειτουργούν αποσπασματικά.
  • Ξεκαθαρίζει πως κανένα υποκατάστατο αγοράς δεν μπορεί να αντικαταστήσει την έννοια του φυσικού καταστήματος και της λειτουργίας του. Επανερχόμαστε στην πρόταση μας για λειτουργία με ραντεβού σύμφωνα με τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος”.

Και η ανακοίνωση του ΕΣΠ καταλήγει:

“Καθώς η κρίση δυστυχώς έχει πολλαπλές επιπτώσεις αλλά και διάρκεια που ακόμα δεν μπορούν να εκτιμηθούν στο σύνολο τους, είναι ανάγκη η άμεση λήψη αποφάσεων για αποφυγή δραματικής αύξησης των λουκέτων και της ανεργίας. Η πανδημία δεν ήταν επιλογή, η απόφαση όμως για την μεγάλη επανεκκίνηση είναι”.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: