Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ας ‘’γκαζώσει’’ η Τροχαία γιατί είναι κρίμα να χάνονται τόσοι οδηγοί των δύο τροχών

FLASH στις 28/05/2023

Πότε είναι νόμιμη και πότε παράνομη η διήθηση των μοτοσυκλετιστών – Τι προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και τι… βλέπουμε εμείς!

Παντελής Ξανθίδης |> «Μετά το σημερινό θανατηφόρο στην Αλίμου, τι άλλο θέλει η Τροχαία για να ασχοληθεί ΣΟΒΑΡΑ με τους ‘’καμικάζι’’». Αυτή τη φράση ανέβασα στο f/b, όταν έμαθα το θλιβερό συμβάν με τη μοτοσυκλέτα που έκανε… σιρκουί ανάμεσα σε σταματημένα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 57χρονος οδηγός της.

Με δυό λόγια, τα αυτοκίνητα είχαν σταματήσει στο κόκκινο και ο συγχωρεμένος ήθελε να βγει μπροστά περνώντας απ’ όπου εύρισκε κενό και ίσως με ταχύτητα. Κάποια στιγμή χτυπάει σε έναν καθρέπτη και με την κεκτημένη ταχύτητα προσκρούει και σε άλλα 5-6 αυτοκίνητα. Αυτό ήτανε…

Εν κατακλείδι, ο οδηγός της μηχανής ήταν πολύ άτυχος, καθώς η διήθηση μηχανών επιτρέπεται όταν τα αυτοκίνητα είναι ακίνητα κι αυτός ο καημένος την ‘’πάτησε’’, λόγω της ταχύτητας που είχε αναπτύξει.

Το τραγικό περιστατικό ήρθε να αναδείξει ένα μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στους αττικούς δρόμους, αλλά και πανελλαδικώς, που δεν είναι άλλο από την επικίνδυνη οδήγηση μοτοσυκλετιστών με ‘’λεβέντικες’’ διηθήσεις.

> Όπως προαναφέρθηκε, η διήθηση επιτρέπεται όταν τα αυτοκίνητα είναι ακίνητα και ακόμη όταν κινούνται με ταχύτητα 30-50 χλμ την ώρα. Όμως σε υψηλότερες ταχύτητες οι μοτοσυκλετιστές είναι υποχρεωμένοι να κινούνται πίσω από τα αυτοκίνητα. Η δε ταχύτητα κίνησης δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20-25 χλμ την ώρα, επιπλέον της ταχύτητας που κινούνται τα αυτοκίνητα.

> Εάν δεν τηρούνται τα παραπάνω, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Σε περίπτωση δε, που προκληθεί τροχαίο ατύχημα υπαίτιος είναι ο οδηγός του δίκυκλου, όπως άλλωστε προβλέπεται από σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου εν έτει 2017.

Εκτός από τα προαναφερθέντα τυπικά υπάρχουν και τα ουσιαστικά, με πρώτο ερώτημα: «Και τι κάνει η Πολιτεία;»…

Η Πολιτεία διαθέτει μία Τροχαία, η οποία έχει οριστεί για να ασχολείται με την τροχαία κίνηση. Τώρα, κατά πόσο αυτή η υπηρεσία τής Ελληνικής Αστυνομίας λειτουργεί σωστά ή πλημμελώς, αυτό βέβαια αφορά την πολιτική ηγεσία, αλλά κυρίως τον φορολογούμενο πολίτη που έχει απαίτηση η λειτουργία της να εξυπηρετεί την καθημερινότητα με κύριο μέλημα την ασφάλεια της σωματικής του ακεραιότητας και της ζωής του.

Επειδή, ο κάθε πολίτης θέλει την Τροχαία ‘’του’’ να λειτουργεί υποδειγματικά και να μην είναι μόνον για κλήσεις και… αλυσίδες, ίσως θεωρεί σωστό πως τα στελέχη της θα πρέπει να αστυνομεύουν την κυκλοφορία (ναι, με ραντάρ και κάμερες!) και ο ΚΟΚ να τηρείται για όλους! Και για ‘’παπάκια’’ και μεγάλου κυβισμού που ξεσηκώνουν γειτονιές με τις εξατμίσεις τους ή που δεν φέρουν πινακίδες, αλλά και για αμαξάκια ή ‘’λιμουζίνες’’ με φυμέ τζάμια.

Εάν τυχόν δε, υπάρχει η διάθεση, είναι δυνατή η συνεργασία της Τροχαίας με τις δημοτικές αστυνομίες για την απαγόρευση της κυκλοφορίας δικυκλιστών πάνω στα πεζοδρόμια, που τελευταία είναι πολύ της μόδας! Ας αφήσουμε τα πατίνια που κυκλοφορούν όπου και όπως θέλουν, χωρίς απαραίτητη άδεια κυκλοφορίας και από οποιονδήποτε…

Τελευταία Κυριακή σήμερα του Μαΐου, αύριο η ‘’μαύρη’’ Επέτειος από την Άλωση της Πόλης και την Πέμπτη ‘’λέει’’ ο Ιούνιος την ‘’καλημέρα’’ του στο καλοκαίρι, που μακάρι να είναι θερμό μόνον από πλευράς καιρικών συνθηκών! Κι ας ‘’γκαζώσει’’ λιγάκι η Τροχαία…

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: