Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Πλούσιε… Έλληνα καλείσαι να ανανεώσεις τον στόλο των ΙΧ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 03/11/2019

Για… πέταμα όλα τα αυτοκίνητα “παλαιάς τεχνολογίας”, εκτός και αν πληρώνουν αλμυρά τέλη

Τ/Π |> Μπήκε ο Νοέμβρης και οσονούπω φτάνουμε στις 15 του μηνός, που σημαίνει ότι μας περιμένει μία νέα ψυχρολουσία, αφού κατά πάσα πιθανότητα θα δημοσιοποιηθούν τα τέλη κυκλοφορίας και θα κληθούμε να βάλουμε το χέρι βαθιά στην τσέπη, όπως και πέρυσι…

Κατά γενική ομολογία οι ριγμένοι είναι οι κάτοχοι των παλαιών και μεγάλου κυβισμού αυτοκινήτων. Εκείνων δηλαδή, που όταν είχαν δουλειά ή έπαιρναν κανονικούς μισθούς έκαναν το λάθος να ακούσουν προτροπές ιθυνόντων και αγόρασαν δίλιτρα! Και τώρα τους λένε πως επειδή είναι παλαιάς τεχνολογίας πρέπει να τα πετάξουν! Όμως, τη… βαζελίνη ποιός θα την βάλει;

Για να μιλάμε λογικά, όταν ένας είναι κάτοχος ενός καλοσυντηρημένου δίλιτρου (Mercendes, BMW, Citroen κ.ά), εάν το πετάξει, πόσα θέλει για να αγοράσει ένα περίπου εφάμιλλο αυτοκίνητο; Έστω και… χιλιάρι να είναι, με τι χρήματα θα το πάρει;

Καλή η Ευρώπη και οι οδηγίες για τα μη ρυπαντικά αυτοκίνητα, αλλά καιρός είναι να γίνει αντιληπτό ότι δεν υπάρχουν συμφέροντα μόνον για βιομηχάνους και εμπόρους αυτοκινήτων, αλλά και καταναλωτές! Σημαντικός παράγων για να κινείται το εμπόριο και να ζει σε καθαρό “περιβάλλον” η κοινωνία. Από την πλευρά τους, ακόμη και οι πιό “απληροφόρητοι” καταναλωτές κάπου υποψιάζονται ότι αυτό το μεγάλο ενδιαφέρον για το περιβάλλον, ίσως δεν αφορά τόσο τις εξατμίσεις αλλά τα φουγάρα των εργοστασίων…

Όσο για την Ελλάδα, που σε κάτι τέτοια το παίζει πολύ… Ευρωπαία, αλλά σε κάτι άλλα προτιμά την τριτοκοσμική νοοτροπία, σε αυτή την περίπτωση ίσως πρέπει να βρει κάποια λύση, διότι παραδάκι δεν υπάρχει. Μπορεί να θέλει να κινηθεί η εμπορία αυτοκινήτων, αλλά τα ταμεία του κράτους ίσως δεν αντέξουν την εξαγωγή μεγάλων κεφαλαίων.

Προκειμένου δε να “υποχρεωθούν” οι κάτοχοι παλαιάς τεχνολογίας αυτοκινήτων να αλλάξουν τα ΙΧ τους, από το 2021 -κατόπιν Οδηγίας της ΕΕ- αυξάνονται κάθετα τα τέλη κυκλοφορίας! Όμως, δεν είδαμε καμμία Οδηγία που να λέει ότι τα τέλη κυκλοφορίας σε ένα κράτος-μέλος της ΕΕ, πρέπει να είναι ανάλογα με τους μισθούς και τις συντάξεις! Αυτό ας το προσέξει πολύ η Ελλάδα και οι αρμόδιοι ας ψάξουν να βρουν κάποια λύση…

Πάντως λύσεις δεν βρίσκονται όταν ό ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, δηλώνει ότι “το σύστημα χρήζει βελτιώσεων και κάθε αλλαγή θα κινείται προς τη δικαιότερη κατανομή της επιβάρυνσης για τους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και προς τον στόχο της ανανέωσης του στόλου αυτοκινήτων στη χώρα“. Ίσως κάνει κάποια τροπολογία στην άποψή του…

Και εφέτος τα ίδια με πέρυσι

Αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από 1 Νοέμβριου 2010 και μετά, πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2. Όσα έχουν ταξινομηθεί μέχρι 31 Οκτωβρίου 2010, καθώς και μοτοσυκλέτες (ανεξάρτητα από ημερομηνίας ταξινόμησης) πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης.

Τέλη κυκλοφορίας
με βάση τον κυβισμό και το έτος κυκλοφορίας

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: