Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Παρατηρήσεις Κορκίδη για τους 4 στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce (περίοδος 2019-21)

Χωρίς κατηγορία στις 22/03/2018

Ποιοί είναι οι πυλώνες

|> Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δ.σ. της EuroCommerce στις Βρυξέλλες 21-22 Μαρτίου, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ σχολίασε και συμφώνησε με τους τέσσερις προτεινόμενους στρατηγικούς στόχους της EuroCommerce για την περίοδο  2019-2021, δεδομένου ότι βασίζονται στην ανάλυση τάσεων και στις διάφορες συνεδριάσεις ιδέα. Οι τρεις πρώτοι προσανατολίζονται προς τις δράσεις του λόμπι, τόσο αμυντικές όσο και επιθετικές. Ο τέταρτος, ενώ περιέχει νομοθετικούς και πολιτικούς στόχους, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του λιανικού εμπορίου θετικά στην ευρωπαϊκή οικονομία και κοινωνία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι οι ακόλουθοι:

  1. Να είστε έτοιμοι για την οικονομία δεδομένων “data economy”
  2. Θέσπιση σαφών κανόνων για τον θεμιτό ανταγωνισμό
  3. Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ
  4. Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση – άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί

Τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν αναλυτικά σε 4 διαφορετικές ομάδες. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, συμμετείχε στη πρώτη, αλλά εκπροσωπώντας το ελληνικό εμπόριο, απηύθυνε με e-mail σε όλα τα μέλη του ΔΣ της EuroCommerce και για τα τέσσερα θέματα τα ακόλουθα σχόλια και σκέψεις:

1. «Να είστε έτοιμοι για την οικονομία δεδομένων»

Η ΕΣΕΕ είναι πολύ δραστήρια στην αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με την επερχόμενη εφαρμογή της GDPR και τη βασική συμμόρφωση. Ωστόσο, λόγω της αργής προσαρμογής της σχετικής εθνικής νομοθεσίας, οι ΜμΕ φοβούνται ότι δεν θα έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για όλες τις διατάξεις που πρέπει να συμμορφωθούν. Τελικά το όλο θέμα για τις ΜμΕ επιχειρήσεις κατώ των 259 εργαζομένων περιορίζεται σε μία θέση ενός “υπευθύνου δεδομένων”. Μας ενδιαφέρει πολύ να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις των μεγάλων δεδομένων και να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ΜμΕ. Γι ‘ αυτόν τον λόγο, πριν από δύο χρόνια, υλοποιήσαμε ένα σχέδιο να βοηθήσουμε τις ΜμΕ να μπουν στο διαδίκτυο (G2 trade), αλλά πρέπει επίσης να τους επιτρέψουμε να δημιουργήσουν και να συλλάβουν την αξία του, χρησιμοποιώντας ενοποιημένα δεδομένα για να κινηθούν από το επίπεδο 2 στο εμπόριο της τρίτης γενιάς G3. Στις επιχειρήσεις της τέταρτης τεχνολογικής γενιάς εμπορικής δραστηριότητας χρησιμοποιώντας τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, το «G4 εμπόριο» σημαίνει πρώτα τεχνολογική εταιρεία και μετά εμπορικά καταστήματα.

2. «Πάρτε σαφείς κανόνες για τον θεμιτό ανταγωνισμό»

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία σχετικά με την ανάγκη για σαφείς κανόνες για τον θεμιτό ανταγωνισμό. Η ΕΣΕΕ έστειλε μια επιστολή στη EuroCommerce τονίζοντας ακριβώς αυτή την αναγκαιότητα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα θα ήταν οι τεράστιες αποκλίσεις των ετήσιων ορίων κύκλου εργασιών μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά τις εξαιρέσεις από τον ΦΠΑ. Αυτά τα εθνικά κατώτατα όρια θα πρέπει να καθορίζονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ενιαίας αγοράς, με στόχο την εξάλειψη των αθέμιτων περιστατικών ανταγωνισμού, οι οποίες είναι αρκετά επιζήμιες για τις διασυνοριακές επιχειρήσεις. Για τον λόγο αυτόν, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις μικρές επιχειρήσεις που εμπορεύονται εντός της ΕΕ. Φυσικά, το επίπεδο του ΦΠΑ χωρίς εξαιρέσεις δεν αποτελεί λύση.

Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, οι φορολογικοί συντελεστές, η ευκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων, κλπ. Θα πρέπει να είναι κορυφαίες προτεραιότητες, εξασφαλίζοντας τη σωστή μεταχείριση για όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους (μικρό, μικρό κλπ). Κάθε επαχθής κανονισμός πρέπει να καταργηθεί, ενώ οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι εξωστρεφείς με όλα τα μέσα. Επιπλέον, ένα οριστικό και ενιαίο σύστημα ΦΠΑ θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της φορολογίας στη χώρα προορισμού των εμπορευμάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της ευρωπαϊκής κοινότητας.

3. «Αγώνας για το ανοικτό εμπόριο εντός και εκτός της ΕΕ»

Η ελευθέρωση του εμπορίου δεν είναι επιλογή. Συμβαίνει ήδη, παρά τις προσπάθειες των “μεγάλων παικτών” να αλλάξουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Ωστόσο, το πλαίσιο δεν είναι σαφές, αλλά θολό. Ένας ισχυρότερος ποε θα μπορούσε να διασφαλίσει ότι οι όροι του εμπορίου είναι ίσοι για όλους τους ενδιαφερόμενους, αλλά πρέπει να εργαστούμε περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η συζήτηση μεταξύ του ελεύθερου εμπορίου και του προστατευτισμού είναι ένα από τα πιο διάσημα θέματα της οικονομίας. Η επιλογή μεταξύ της ελευθερίας και των δασμών είναι ένα θέμα που επηρεάζεται από διάφορους ιστορικούς και οικονομικούς λόγους. Παραδοσιακά, το ελεύθερο εμπόριο στηρίζει την οικονομική ανάπτυξη μέσω της ελευθερίας της ανταλλαγής. Ωστόσο, αυτή η στήριξη ωφελεί περισσότερο τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις που μπορούν, θεωρητικά, να προσαρμοστούν ταχύτερα στην ανταγωνιστικότητα του Διεθνούς Περιβάλλοντος. Οι ΜμΕ χαρακτηρίζονται ως ο πυλώνας της εγχώριας οικονομίας, αλλά είναι υποχρεωμένοι να αντιμετωπίζουν υψηλότερες προκλήσεις και κινδύνους όταν προσπαθούν να εξάγουν. Με το να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομική ανάπτυξη, πρέπει να αναζητήσουμε ιδιαίτερη μέριμνα για τις ΜμΕ του εμπορίου στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τους φραγμούς που αφορούν τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό.

4. «Δέσμευση για βιώσιμη διαβίωση: άνθρωποι, προϊόντα, πλανήτης, παραγωγοί (αλυσίδες εφοδιασμού), “poli” (πόλεις)»

Το κλείσιμο των μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων οδήγησε την ερευνητική μας στρατηγική στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να υιοθετήσει μια διεπιστημονική προσέγγιση. Θα κατά τα τελευταία έξι χρόνια τα περιγραφικό και αναλυτικά εργαλεία της οικονομικής γεωγραφίας, αποδίδοντας ενδιαφέροντα και εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα, σχετικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας. Η ιδέα ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2010, σε μια εποχή κατά την οποία ο τομέας του εμπορίου βρισκόταν ήδη στα πρόθυρα της οικονομικής κρίσης. Η ΕΣΕΕ επιθυμούσε να διερευνήσει τις ταχείες οικονομικές αλλαγές στη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας, και ιδιαίτερα την ανησυχητική τάση των κλεισίματα των καταστημάτων (“λουκέτα”) στον τομέα του εμπορίου, ξεκίνησαν μια έρευνα από πόρτα σε πόρτα για εκτεταμένες πτωχεύσεις, καθώς και νέα Επιχειρήσεις στους μεγάλους δρόμους των μεγάλων πόλεων. Καταγράφονται όλες οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα σε μεγάλους δρόμους μεγάλων πόλεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη χωρική διάσταση των κλεισίματα καταστημάτων και στην εμφάνιση παρόμοιων επιχειρήσεων. Οι τελευταίες δημιουργούν μεμονωμένες τομεακές αγορές στα κέντρα της πόλης, σχηματίζοντας τον ειδικό χαρακτήρα της περιοχής. Αυτή η πρωτοβουλία παρακολούθησης και αποτύπωση των αλλαγών όσον αφορά τη δομή και τη σύνθεση της Επιχειρηματικότητας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμη. Τα σχετικά στοιχεία είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τη σύγχρονη ανάλυση της οικονομικής πραγματικότητας, ποσοτικά τον αντίκτυπο της ύφεσης και τη βιωσιμότητα της μικρής και μέσης επιχειρηματικότητας και παρέχουν νέους λόγους για προτάσεις πολιτικής. Αυτή η έρευνα παρήγαγε πολυδιάστατη δεδομένα που μας οδήγησαν να προτείνουμε τη δημιουργία ανοικτών εμπορικών κέντρων. Το έργο αυτό αποσκοπεί στην προσομοίωση των συνθηκών και των εγκαταστάσεων, οι καταναλωτές βρίσκουν σε κλειστά εμπορικά κέντρα, στην παραδοσιακή ανοικτή τοπική αγορά, προκειμένου να καταστεί η τελευταία τόσο ελκυστική και ανταγωνιστική. Στόχος της δράσης είναι η οριοθέτηση μιας αστικής περιοχής, η οποία θα περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων και όπου θα λαμβάνουν χώρα ορισμένες δραστηριότητες, όπως το τοπικό σύμπλεγμα. Οι τέσσερις έξυπνοι παράγοντες για τα “ανοιχτά εμπορικά κέντρα” είναι η κινητικότητα, η ασφάλεια, η συνδεσιμότητα και η βιωσιμότητα.

Όσον αφορά τώρα την προσπάθεια ενίσχυσης της εκπροσώπησης του χονδρικού εμπορίου στη EuroCommerce, η ΕΣΕΕ υποστηρίζει πλήρως το σχέδιο και επίσης πιστεύει ότι αυτός είναι ο δρόμος για την επέκταση των μελών της σε περισσότερες συναφείς εμπορικές δραστηριότητες, όπως οι ευρωπαϊκές εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και οργανώσεις και μεγάλες εταιρείες logistics.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ & του ΕΒΕΠ δήλωσε ότι είναι υπέρ της EuroCommerce να εγγράψει νέα μέλη με επιλεκτικό τρόπο και να μην απομονωθεί με αυστηρούς κανόνες εισόδου όπως σε ένα «British member club”. Τελος ανέφερε ότι εφόσον στη EuroCommerce υπάρχουν πολλές οργανώσεις και εταιρείες από διαφορετικές χώρες σε διαφορετικά επίπεδα και μεγέθη, “φήμη” και επιτυχία για τη EuroCommerce θα είναι, καθώς πάει μπροστά να μην αφήσει κανέναν πίσω.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: