Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Κουβέλης και Πλακιωτάκης στο συνέδριο της “Ν”

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 03/10/2018

Θέμα: “Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία – Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον”

|> Επίθεση κατά όσων στέκονται υποκριτικά στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και εκφράζουν έναν έντονο αρνητισμό κατά τη ναυτιλίας, υπονομεύοντας ακόμη και τις συνθήκες ασφάλειας των πλοίων, εξαπέλυσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης (φωτό), ανοίγοντας τις εργασίες του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της “Ναυτεμπορικής”, που πραγματοποιείται από το πρωί στο Μέγαρο Μουσικής.

Στο συνέδριο, μίλησαν επίσης ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης και ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης. Είπαν:

Φώτης Κουβέλης 

«Το Συνέδριό σας, το οποίο κάθε χρόνο ξεχωρίζει για το περιεχόμενό του και αποτελεί ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας, πραγματοποιείται φέτος σε μία ιδιαίτερη χρονική και οικονομική συγκυρία.

Η ελληνική οικονομία επιχειρεί τα πρώτα της αυτόνομα βήματα μετά από οκτώ χρόνια μνημονίων, λιτότητας, συρρίκνωσης του εθνικά παραγόμενου πλούτου και του κοινωνικού κράτους.

Η χώρα πρέπει να γυρίσει σελίδα. Η απονευρωμένη οικονομία της χώρας πρέπει να αποκτήσει προοπτική και δυναμική ανάπτυξης.

Σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη περίοδο για τη χώρα μας, ο δημόσιος διάλογος οφείλει και πρέπει να έχει στο επίκεντρό του, την ανάπτυξη.

Όχι ως μία έννοια γενική και αποχρωματισμένη για τους ανθρώπους της εργασίας και τις παραγωγικές τάξεις συνολικά.

Φιλοδοξούμε και εργαζόμαστε, προκειμένου η ανάπτυξη να είναι δίκαιη. Να έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο, τα δικαιώματά του και τις διαρκώς διευρυνόμενες ανάγκες του.

Η ανάπτυξη της χώρας πρέπει να υπάρξει, παρακολουθώντας και αξιοποιώντας το διεθνές περιβάλλον.

Είχαμε και παλαιότερα ανάπτυξη στη χώρα μας. Ας θυμηθούμε το 2003, το 2004 και το 2005, χρονιές κατά τις οποίες η Ελλάδα είχε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρωζώνη, με μέσο όρο 5%.

Τι απέγινε αλήθεια αυτή η ανάπτυξη; Και εάν ήταν πραγματική, γιατί πέντε μόλις χρόνια μετά, ήρθε η χρεωκοπία για τη χώρα μας;

Αυτή η ανάπτυξη δεν ήταν μόνο κοινωνικά άδικη, καθώς δεν διένεμε με δίκαιο τρόπο τον παραγόμενο πλούτο. Αποδείχθηκε και καταστροφική για τη χώρα και τις παραγωγικές της δυνάμεις. Είναι σαφής και ξεκάθαρη η επιλογή μας η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, να αναφέρεται και να υπηρετεί τη χώρα και την κοινωνία.

Οφείλουμε λοιπόν όλοι να μαθαίνουμε από τα λάθη μας, να αναθεωρούμε τις επιλογές μας, να επαναπροσδιοριζόμαστε μέσα από την οικονομική και κοινωνική εξέλιξη. Μέσα από την ίδια την πραγματικότητα η οποία θέτει με ωμό τρόπο τα ερωτήματα και τα διλήμματα.

Τα ερωτήματα λοιπόν που τίθενται σήμερα με επιτακτικό τρόπο είναι: Θα έχουμε μία ανάπτυξη δίκαιη; Στο πλαίσιο αυτής της ανάπτυξης θα αλλάξουμε ή όχι το παραγωγικό μοντέλο;

Στο πλαίσιο αυτής της ανάπτυξης θα εκμεταλλευθούμε ή όχι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας σε περιφερειακό και σε διεθνές επίπεδο;

Η απάντηση για εμάς, για την κυβέρνηση, είναι απλή και το μόνο δίλημμα που θέτουμε στις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας είναι το εξής: Θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο ή θα προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις και τομές στην οικονομία που θα αντανακλούν θετικά στην κοινωνία;

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, που μπορεί να αποτελέσει έναν βασικό μοχλό για την ανάπτυξη της χώρας, είναι η ναυτιλία μας. Πρόκειται για έναν τεράστιο πλούτο, τον οποίο όμως δεν αξιοποιούμε στο βαθμό που οφείλουμε.

Το 25% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας ανήκει σε ελληνόκτητα πλοία. Και όμως ελάχιστα από αυτά είναι ενταγμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Το τελευταίο διάστημα γίνονται κάποια βήματα αλλά δεν είναι αυτά που θα μπορούσαν άμεσα ή μεσοπρόθεσμα να αντιστρέψουν την πραγματικότητα.

Οι ναυτικοί μας διαθέτουν σύμφωνα με την αξιολόγηση της διεθνούς ναυτικής κοινότητας, το υψηλότερο επίπεδο μόρφωσης, ικανότητας και εμπειρίας. Και όμως, πολλοί από αυτούς είναι άνεργοι.

Για εμάς, η ανάπτυξη στο χώρο της ναυτιλίας ξεκινά από την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των στελεχών μας. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στο περιεχόμενο και στο επίπεδο των σπουδών στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι μέχρι τον Ιανουάριο του 2015, το 80% των εκπαιδευτικών στις παραγωγικές Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού ήταν ωρομίσθιοι.

Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και με περιορισμένες τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας και του προϋπολογισμού του υπουργείου μας – κατά συνέπεια – προχωρήσαμε σε 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες ημέρες, ύστερα και από τις εισηγήσεις των Εκλεκτορικών Σωμάτων, θα προσληφθούν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί.

Προχωρήσαμε παράλληλα σε νομοθετική τροπολογία και το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί το νέο οργανόγραμμα, με το οποίο αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν και οι σχετικές προσλήψεις.

Ενώ στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να εκσυγχρονισθούν ο εσωτερικός κανονισμός και ο κανονισμός σπουδών.

Για εμάς η ανάπτυξη περνά μέσα από την υγιή επαναλειτουργία αλλά και την ενίσχυση των ναυπηγείων που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία.

Ένα θετικό βήμα είναι η επαναλειτουργία των ναυπηγείων της Σύρου και το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από επενδυτές για τα ναυπηγεία «Σκαραμαγκά» και «Ελευσίνας».

Δυστυχώς η χώρα μας στον τομέα της ναυπήγησης υποχώρησε παρά το γεγονός ότι διαθέτουμε ένα εξαιρετικά εκπαιδευμένο και άξιο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό.

Για εμάς η ανάπτυξη στο χώρο της ναυτιλίας περνά και μέσα από την αντικατάσταση των παλαιών πλοίων με νέα, αλλά και μέσα από τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τη συμμόρφωση με τις οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, με κατάλληλη προπαρασκευή.

Η ανάπτυξη στο χώρο της Ναυτιλίας πρέπει να νοείται με ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα, για την προστασία της ζωής και της υγείας των ναυτικών μας.

Αποτελεί όμως παράλληλα και βασικό παράγοντα για την προστασία του περιβάλλοντος, για την αειφορία της θάλασσας.

Ένα θέμα πολυπαραγοντικό, στο οποίο εμπλέκονται πολλοί φορείς, ο καθένας από τους οποίους πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. Η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα προϋποθέτει υψηλού επιπέδου πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, τα οποία με βάση τη Νομοθετική μας πρωτοβουλία θα χορηγούνται από το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από τους Νηογνώμονες.

Η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα προϋποθέτει επίσης υψηλού επιπέδου γνώσης και επιμόρφωσης των ναυτικών μας. Η ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα προϋποθέτει ασφαλή πλοία, προϋποθέτει την αυστηρή εφαρμογή των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, την αυστηρή εφαρμογή των ωραρίων εργασίας στα πλοία.

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα προς τις συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Οι προκλήσεις ωστόσο παραμένουν με δεδομένο τον διεθνή ανταγωνισμό και τις εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας.

Είμαστε υποχρεωμένοι, ο καθένας από τη δική του θέση ευθύνης, να καταβάλλει όλες εκείνες τις προσπάθειες για να κατακτήσουμε τον κοινά επιδιωκόμενο στόχο.

Οι προσπάθειες αυτές ωστόσο οφείλουν να είναι επικαιροποιημένες, διαρκείς και με αυστηρά χρονοδιαγράμματα.

Από την πλευρά μας επιδιώκουμε να πράττουμε το καθήκον μας στο ακέραιο.

Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι σε εγρήγορση και διαρκή επιφυλακή για την τήρηση της νομιμότητας επ΄ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου.

Και φυσικά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι ανοικτό σε οποιαδήποτε πρόταση, σε οποιαδήποτε θέση που μπορεί να υπηρετήσει τους προαναφερόμενους στόχους.

Με αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχαριστήσω τη Διεύθυνση της «Ναυτεμπορικής» για την πρόσκληση και να ευχηθώ το τέταρτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της εφημερίδας σας, να είναι ακόμη πιο παραγωγικό από τα προηγούμενα».

Γιάννης Πλακιωτάκης

«Με ιδιαίτερη χαρά συμμετέχω στο 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της “Ναυτεμπορικής” για το μέλλον της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Ένα συνέδριο που αποτελεί πλέον θεσμό στα ναυτιλιακά δρώμενα της Ελλάδας, αφού συγκεντρώνει την ελίτ του ναυτιλιακού κόσμου και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά φόρα ανταλλαγής απόψεων και διαλόγου, για την ελληνική και παγκόσμια ναυτιλία.

Ευχαριστώ επίσης θερμά, τους διοργανωτές του Συνεδρίου για την τιμητική πρόσκλησή τους, την Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Ναυτεμπορικής κα Αθανασιάδου, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. για την πολυετή προσπάθειά τους να προάγουν την υγιή επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Εμπνεόμενος από τον τίτλο του συνεδρίου που μας ζητά να στρέψουμε την πυξίδα στο μέλλον, θα προτιμήσω να μην αναφερθώ στο παρελθόν, αλλά να μιλήσω για το αύριο της ελληνικής ναυτιλίας.

Άλλωστε, θεωρώ πως δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε να μιλάμε για τις παθογένειες της ελληνικής ναυτιλίας, αφού παρά τις επισημάνσεις όλων μας, δεν έχει αλλάξει τίποτε και απ’ ότι διαφαίνεται, δεν θα αλλάξει και στο προσεχές διάστημα.

Για του λόγου το αληθές, χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα όσα διαδραματίζονται τις τελευταίες ημέρες  με τη διαδικασία  έκδοσης των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων.

Αγαπητές φίλες και φίλοι,

Στο προσεχές μέλλον η ελληνική ναυτιλία παρά το δυναμικό και εξωστρεφή της χαρακτήρα, αλλά και την κυρίαρχη θέση που κατέχει στην παγκόσμια ναυτιλία, θα κληθεί να αντιμετωπίσει σημαντικές απειλές: Συγκεκριμένα:

  • Το διεθνές κανονιστικό πλαίσιο γίνεται όλο πιο σύνθετο και η υιοθέτησή του απαιτεί επιπλέον πόρους. Αντί να διαμορφωθεί ένα ενιαίο νομικό καθεστώς παρατηρούμε, ότι συνεχώς κατακερματίζεται και συνεχώς δημιουργούνται επιπρόσθετα εμπόδια στο ελεύθερο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία. Ο πρόσφατος εμπορικός πόλεμος που έχει ξεκινήσει ανάμεσα στις μεγάλες εμπορικές δυνάμεις του κόσμου είναι πιθανό να πλήξει ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον και να δημιουργήσει στρεβλώσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το κόστος μεταφοράς, αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό. Στο πλαίσιο αυτό, η ακαμψία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ο στρουθοκαμηλισμός των αξιωματούχων της, είναι πιθανό να οδηγήσουν σημαντικό αριθμό εφοπλιστών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Η εισαγωγή των νέων τεχνολογικών επιλογών που προσφέρει η τεχνολογία της πληροφορικής, αλλάζει άρδην τον τρόπο λειτουργίας των ναυτιλιακών εταιρειών και αναδεικνύει τα κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών και του προσωπικού της ελληνικής ναυτιλίας. Παράλληλα, εγείρει και πρόσθετες χρηματοδοτικές ανάγκες για την επάνδρωση τόσο των ναυτιλιακών εταιρειών όσο και των πλοίων με τα εν λόγω εξελιγμένα τεχνολογικά προϊόντα που θα βοηθήσουν στην ψηφιοποίηση και τον αυτοματισμό της ελληνικής ναυτιλίας. Υπό την ίδια οπτική, δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί και το πρόβλημα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και την ανάγκη ενίσχυσης της ασφάλειας των πλοίων και των πληρωμάτων.
  • Οι διακυμάνσεις στις ναυλαγορές, έχουν επιφέρει μείωση στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιριών, κλιμάκωση των δανειακών τους επιβαρύνσεων και την αύξηση των χρηματοδοτικών τους απαιτήσεων για την κάλυψη των υποχρεώσεών τους και την αγορά νέων σκαφών. Στο πλαίσιο αυτό, αναδεικνύεται το υπαρκτό πρόβλημα της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας, ώστε ένα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά της.
  • Ο διεθνής ανταγωνισμός για την ελληνόκτητη ναυτιλία εντείνεται συνεχώς, αφού καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους Κινέζικους, Ιαπωνικούς, Γερμανικούς ακόμη και Ιρανικούς ναυτιλιακούς ομίλους που προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην ναυτιλιακή αγορά. Επίσης, παρατηρείται αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου και της οικονομικής ισχύος στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας. Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι όλο και πιο έντονες πιέσεις συγκεκριμένων λόμπι για την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για την ελληνόκτητη ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο ίδιο πλαίσιο, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2020 σύμφωνα με το ΙΜΟ και το αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για νεότευκτα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία.

Κυρίες και κύριοι,

Σε αυτό το ασταθές και αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που σας περιέγραψα, δεν υπάρχουν μόνο απειλές, αλλά και ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία.

Ευκαιρίες που θα πρέπει να τις εντοπίσουμε και μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο να τις αξιοποιήσουμε, ώστε να ενισχύσουμε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ναυτιλιακού μας προϊόντος. Ειδικότερα:

  • Η Ελλάδα κατέχει προνομιακή γεωστρατηγική θέση αφού βρίσκεται στο επίκεντρο τριών ηπείρων και τριών θαλασσών, είναι το σημείο εισόδου και εξόδου με την Βαλκανική και την Ευρώπη και βρίσκεται πολύ κοντά στη διώρυγα του Σουέζ. Επίσης, η στρατηγική συνεργασία με τους Κινέζους και η αξιοποίηση των λιμανιών μας ως πύλη εισόδου των Κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη, δίνει ευρύτερες προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα.
  • Η ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών, θα καταστήσει τον Πειραιά κύρια εμπορική πύλη της Ευρώπης με τις οικονομίες της Ασίας, αλλά και επιχειρηματικό και τουριστικό προορισμό που θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα.
  • Η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης στην Ελλάδα το 2017 όπου ήταν η πρώτη σε αριθμό επιβατών στην Ευρώπη σε συνδυασμό με τη βελτίωση της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη και τη διατήρηση της τιμής των καυσίμων σε ευνοϊκά επίπεδα.
  • Οι προοπτικές που ανοίγονται στους τομείς του γιότινγκ και της κρουαζιέρας.
  • Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και
  • Η χαλάρωση των ελέγχων κεφαλαίων και η ανάκαμψη των αγορών,

διαμορφώνουν ένα περιβάλλον ευκαιριών όπου είμαι βέβαιος, ότι το ελληνικό ναυτιλιακό δαιμόνιο θα αξιοποιήσει κατάλληλα, ώστε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.

Αξιότιμοι Κυρίες και κύριοι

Για να αξιοποιηθούν κατάλληλα οι ανωτέρω ευκαιρίες, δεν απαιτείται μόνο η δραστηριοποίηση του ναυτιλιακού κόσμου που -αν κρίνουμε από τη δράση του τα προηγούμενα χρόνια- τη θεωρώ δεδομένη.

Απαιτείται άμεση πολιτική αλλαγή και η διαμόρφωση μιας νέας εθνικής στρατηγικής για τη στήριξη και αξιοποίηση του εθνικού κεφαλαίου της χώρας που ονομάζεται ναυτιλία.

Με δεδομένο, ότι η κλεψύδρα του χρόνου για τις προσεχείς  εκλογές έχει αρχίσει να μετρά αντίστροφα, θεωρώ χρέος μου ως Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας να επισημάνω κάποιες προτεραιότητες που θα υλοποιήσει άμεσα η νέα κυβέρνηση  του Κυριάκου Μητσοτάκη και που είμαι βέβαιος, ότι θα αλλάξουν το σημερινό ζοφερό περιβάλλον της ελληνικής ναυτιλίας.

1η προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι να διαμορφώσει ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

2ηπροτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. Παράλληλα, η παροχή κινήτρων για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, καθώς και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου.

3ηπροτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι νεκρανάσταση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν δράσεις με μορφή έργων – project – από κοινοπρακτικά σχήματα (σε μορφή cluster ή κοινοπραξίας) αποτελούμενα από μικρό αριθμό επιχειρήσεων ή υιοθέτηση στρατηγική «έξυπνης εξειδίκευσης» για τα μικρότερα ναυπηγεία που θα δραστηριοποιούνται στην κατασκευή, τις επισκευές ή μετασκευές, σκαφών αναψυχής,  επιβατηγών/οχηματαγωγών, πλοίων ανεφοδιασμού, και μετασκευές πλοίων για καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις (LNG-fuelled conversions, hybrids).

4ηπροτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα. Η αναβάθμιση των λιμένων μας, θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την μεγέθυνση της ναυτιλιακής και τουριστικής πίτας της χώρας μας. Για παράδειγμα, αν αναβαθμιστούν τα ελληνικά λιμάνια θα αποτελούν ελκυστικό home port για τα κρουαζιερόπλοια και παράλληλα, θα αναβαθμιστεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού. Στο πλαίσιο αυτό, θα επικαιροποιηθεί η εθνική στρατηγική λιμένων και θα ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τα logistics.

5η προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης με την παράλληλη λειτουργία ιδιωτικών Ακαδημιών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές στις Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.

 προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας είναι η εξασφάλιση διαδικασιών ομαλής χρηματοδότησης του κλάδου της ελληνικής ναυτιλίας τόσο σε βραχυχρόνιο όσο και μακροχρόνιο επίπεδο. Με δεδομένο, ότι η ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο εντάσεως κεφαλαίου με πολύ μεγάλες διακυμάνσεις και λόγω των ναυτιλιακών κύκλων οι ναύλοι παρουσιάζουν έντονες διακυμάνσεις, θα πρέπει να ξεφύγουμε από τον παραδοσιακό τρόπο χρηματοδότησης μέσω των ελληνικών, ευρωπαϊκών ή κινεζικών τραπεζών και να εξεύρουμε εναλλακτικούς τρόπους εξεύρεσης πόρων για την κάλυψη των αναγκών της ελληνικής ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορούσαν για παράδειγμα να υιοθετηθούν πρακτικές όπως η χρηματοδοτική μίσθωση (Leasing), τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (Venture Capital), η σύναψη ομολογιακών δανείων ή η ίδρυση επενδυτικών εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Acquisition Companies), ώστε να εξασφαλίσουμε πόρους για την αγορά ή ναυπήγηση νέων πλοίων, ώστε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας και στο μέλλον.

Εκλεκτά και άξια στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας,

Είμαι βέβαιος, ότι παρά τις παθογένειες του ελληνικού πολιτικού συστήματος, την αναποτελεσματική δημόσια διοίκηση, την πολυνομία, το ασαφές και δαιδαλώδες φορολογικό σύστημα της χώρας μας και την αναιμική και στρεβλή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, εσείς θα επιβιώσετε και θα συνεχίσετε και στο μέλλον, να αποτελείται την αιχμή του δόρατος της ελληνικής οικονομίας.

Άλλωστε χρόνια τώρα, έχετε αποδείξει ότι είσαστε ικανοί και άξιοι καπεταναίοι και τα βγάζετε πέρα στις φουρτούνες.

Αντιμετωπίσατε επιτυχώς την παγκόσμια οικονομική κρίση με αποτέλεσμα, ο ελληνικός στόλος να εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο και η ελληνική ναυτιλία, να συνεχίζει να κατέχει δεσπόζουσα θέση στα παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον.

Θέλω να γνωρίζετε ότι στην τιτάνια προσπάθειά σας για να διατηρηθείτε στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας, τόσο εγώ όσο και ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, θα είμαστε στο πλευρό σας.

Πιστοί στις φιλελεύθερες αρχές μας, θα προχωρήσουμε άμεσα και αταλάντευτα τις απαραίτητες πολιτικές και θεσμικές αλλαγές που απαιτούνται για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη και το επιχειρηματικό κλίμα στη χώρα μας και να στηριχτεί η ελληνική ναυτιλία.

Σε αυτή τη νέα εθνική προσπάθεια που πολύ σύντομα θα αναλάβουμε, είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε σύμμαχοι και στο τέλος αυτής της διαδρομής, τόσο εσείς όσο και η ελληνική ναυτιλία θα βγείτε πιο δυνατοί.

Η Ελλάδα με μπροστάρη την ελληνική ναυτιλία και τα στελέχη της, θα ξαναβρεί το βηματισμό της δίπλας στις ισχυρές δυνάμεις της Ευρώπης και θα διαδραματίσει το ρόλο που της αναλογεί ως ειρηνική δύναμη προόδου και ανάπτυξης, στην ευρύτερη περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Κλείνοντας, αξιότιμοι κυρίες και κύριοι, Θα ήθελα να συγχαρώ για ακόμη μια φορά την “Ναυτεμπορική” για την ιδιαίτερα τιμητική της πρόσκληση και για την προσφορά της στην ελληνική ναυτιλία και την  ελληνική οικονομία γενικότερα».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: