Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Μετά από ώρες ειδοποιήθηκαν για την εργολαβία δύο συγκεκριμένες αντιρρυπαντικές εταιρείες

Χωρίς κατηγορία στις 13/09/2017

Τις πταίει;

|> Δημήτρης Καπράνος

|> Χωρίς προηγούμενο είναι η καταστροφή που έχει προκαλέσει στη Σαλαμίνα, την Πειραϊκή και ευρύτερα στον Σαρωνικό, η βύθιση του ηλικίας 45 ετών, τροφοδοτικού δεξαμενοπλοίου “Αγία Ζώνη 2”, που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Κυριακής υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο κοντά στην βραχονησίδα Αταλάντη, μεταξύ Σεληνίων και Ψυττάλειας.

Κατά πληροφορίες, το τάνκερ μετέφερε 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil τους οποίους είχε φορτώσει από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου.

Οι αρχές ειδοποιήθηκαν από παραπλέον φορτηγό πλοίο, λίγο πριν τις 2 π.μ. της Κυριακής, ότι το “Αγία Ζώνη2” παρουσίαζε μεγάλη κλίση.

Μέχρι να φθάσουν κοντά ένα ρυμουλκό και σκάφος του Λιμενικού, το πλοίο είχε βυθιστεί με την πρύμνη. Δυο ναυτικοί που επέβαιναν, ένας Έλληνας και ένας; Αλβανός, μεταφέρθηκαν στο Τζάνειο νοσοκομείο.

Το περιστατικό, κατά τα φαινόμενα, δεν αξιολογήθηκε σωστά τόσο από τις λιμενικές αρχές όσο και από τον Δήμο Σαλαμίνας.

Έτσι, ο κόσμος συνέχισε να κολυμπά αμέριμνος στα Σελήνια και την Λιμνιώνα, την τελευταία ημέρα των σχολικών διακοπών, αλλά το απόγευμα οι κάτοικοι διαπίστωσαν με δέος ότι η ρύπανση από πετρελαιοειδή και πίσσα εκτεινόταν πλέον σε μήκος 1,5 χλμ. μεταξύ Κυνόσουρας και Σεληνίων, ενώ μαύρες έγιναν οι παραλίες της Σαλαμίνας από την Κυνόσουρα έως τα Σελήνια λόγω της διαρροής μαζούτ από το δεξαμενόπλοιο!

Κατά πληροφορίες, αντί να ειδοποιηθούν αμέσως όλες οι αντιρρυπαντικές εταιρείες και να αρχίσει χωρίς καθυστέρηση το προληπτικό αντιρρυπαντικό έργο, πέρασαν ώρες μέχρι να ανατεθεί (προφανώς από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, που εδρεύει στο Πέραμα) η “εργολαβία” σε δυο εταιρείες.

Σύμφωνα με τον δήμο Σαλαμίνας οι δύο εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη τις εργασίες απορρύπανσης με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας αν και, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «θα χρειαστεί χρόνος».

«Οι εταιρείες με εμπειρία σε τέτοια περιστατικά μας διαβεβαίωσαν ότι θα επαναφέρουν τις ακτές και την θάλασσα στην πρότερη κατάσταση» ανέφερε η ανακοίνωση.

Κατά τις εκτιμήσεις αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος, η σφράγιση των “στεγανών” του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, αλλά εν τω μεταξύ η ζημιά έχει γίνει και η μειοψηφία στον Δήμο μιλά για “εγκληματική καθυστέρηση και αδιαφορία”.

Κάποιοι, μάλιστα συνδέουν την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών με την ανάθεση της “εργολαβίας” σε συγκεκριμένες εταιρείες.

Τα αίτια της βύθισης του πλοίου δεν έχουν ακόμα διευκρινιστεί, ωστόσο πληροφορίες που αναμένεται να διερευνηθούν και από τον πραγματογνώμονα που έχει ορίσει για το ναυτικό ατύχημα το κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά, κάνουν λόγο για εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο.

Αν τω μεταξύ, προσωρινά ελεύθεροι έως ότου οριστεί τακτική δικάσιμος, αφέθησαν ο πλοίαρχος και πρώτος μηχανικός του πλοίου ενώ ιδιοκτήτες περιουσιών και επιχειρήσεων που επλήγησαν από την ρύπανση, έχουν ήδη κινήσει την διαδικασία υποβολής απαιτήσεων κατά της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: