Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Με συμμετοχή Δρίτσα η ναυτιλιακή συνάντηση Μάλτας, Ελλάδας και Κύπρου

ΕU,ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 07/10/2016

Έγινε στην Βαλέτα

Στην 4η Τριμερή Ναυτιλιακή Συνάντηση Ελλάδας-Κύπρου-Μάλτας, που πραγματοποιήθηκε στη Βαλέτα στις 4/10 συμμετείχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα καθ. Ιωάννη Θεοτοκά και υπηρεσιακά στελέχη.

Στο πλαίσιο της 4ης τριμερούς συνάντησης, ο Υπουργός συναντήθηκε με τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων της Κύπρου, κ.Μάριο Δημητριάδη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών της Μάλτας, Joe Mizzi. Οι τρεις υπουργοί είχαν την ευκαιρία, στο πλαίσιο ενός δομημένου διαλόγου, να ανταλλάξουν απόψεις επί επίκαιρων ναυτιλιακών θεμάτων και να επιβεβαιώσουν τη σκοπιμότητα περαιτέρω διεύρυνσης της συνεργασίας των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών χωρών της Ε.Ε. στον τομέα της ναυτιλίας, τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ όσο και του ΙΜΟ ειδικότερα, ενόψει της ανάληψης της Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. από τη Μάλτα (Α’ 6μηνο 2017), για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Τα κύρια θεματικά αντικείμενα που συζητήθηκαν κατά τη συνάντηση αφορούσαν τη περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την ψηφιοποίηση και απλοποίηση των ναυτιλιακών διαδικασιών, την κοινωνική διάσταση της ναυτιλίας, την αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων, την παρουσίαση των ναυτιλιακών προτεραιοτήτων της Προεδρίας της Μάλτας στο Συμβούλιο της Ε.Ε., την ενδιάμεση αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον τομέα Θαλασσίων Μεταφορών μέχρι το 2018 και την προοπτική της μέχρι το 2020 και συμφώνησαν στην ανάγκη υποστήριξης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία στην τρέχουσα περίοδο παρατεταμένης ύφεσης προβάλει περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας υπογράμμισε την πάγια πολιτική της Ελλάδας για την υιοθέτηση και εφαρμογή διεθνών κανόνων για ποιοτική ναυτιλία μέσω του μοναδικού διεθνούς οργανισμού με την αναγκαία τεχνογνωσία, του ΙΜΟ. Αναφέρθηκε επιπρόσθετα στις προτεραιότητες της Ελλάδας σε συνάρτηση με την προαγωγή του ανθρώπινου κεφαλαίου της ναυτιλίας και την περαιτέρω εξειδίκευσή του, που αποτελεί πρωταρχικό σημείο βιωσιμότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας και την αναβάθμιση των επιπέδων ασφάλειας και προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Ο υπουργός εξέφρασε την πλήρη υποστήριξή του στην πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναδείξει το έτος 2017 ως «Ευρωπαϊκό Έτος για τη Ναυτιλία», γεγονός το οποίο αναμένεται να στρέψει τα φώτα στην ευρωπαϊκή ναυτιλία ως σημαντικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη και ως αναπόσπαστο μέρος του συστήματος μεταφορών της ΕΕ, βελτιώνοντας παράλληλα την εικόνα της ναυτιλίας και του ναυτικού επαγγέλματος.

Τέλος, τόνισε πως η Ελλάδα, ως παραδοσιακά ναυτική χώρα, με σημαντική πλοιοκτησία και ναυτεργασία, αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στο ανθρώπινο κεφάλαιο, στο ναυτικό επάγγελμα και στη διασφάλιση των βέλτιστων συνθηκών διαβίωσης και εργασίας στα πλοία. Οι δράσεις των Διεθνών Οργανισμών και της Ε.Ε., αλλά και οι εθνικές πολιτικές θα πρέπει να ενσκήψουν στο σοβαρό ζήτημα της έλλειψης αξιωματικών για τη στελέχωση του παγκόσμιου στόλου με ολοκληρωμένα μέτρα προσέλκυσης νέων, αναβάθμισης της εκπαίδευσης και σεβασμού του κρίσιμου ρόλου του ναυτικού για τη ναυτιλία και τη ναυτική τεχνογνωσία, σε ένα επάγγελμα με άριστες προοπτικές.

Ο κ. Δρίτσας παρακολούθησε, ως επίσημος προσκεκλημένος και βασικός ομιλητής, τις εργασίες του Ναυτιλιακού Συνεδρίου Υψηλού Επιπέδου (Malta MaritimeSummit) (Βαλέτα, 03-06.10.2016). Στο πλαίσιο του συνεδρίου ο υπουργός συμμετείχε σε υπουργική στρογγυλή τράπεζα όπου με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Μάλτας, τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Κύπρου, τον γενικό γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), τον γενικό γραμματέα της Ένωσης Εφοπλιστών της ΕΕ (ECSA), τον διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τον γενικό γραμματέα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) τοποθετήθηκε επί θεμάτων διεθνούς και ευρωπαϊκής ναυτιλιακής νομοθεσίας.

Ειδικότερα ο Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή στρατηγική για τις θαλάσσιες μεταφορές υπό το πρίσμα της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, στην αναγνώριση του ρυθμιστικού ρόλου του ΙΜΟ αλλά και στις προκλήσεις εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαχείριση του θαλασσίου έρματος και τις αέριες εκπομπές, τις προτεραιότητες νομοθέτησης για το ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο της ΕΕ και την υποστήριξη της κυρωτικής διαδικασίας Διεθνών Οργάνων του ΙΜΟ.

Παράλληλα ο υπουργός συμμετείχε στη συνάντηση υψηλού επιπέδου για τον εορτασμό της 40ηςεπετείου ίδρυσης του REMPEC (Περιφερειακού Κέντρου Καταπολέμησης Έκτακτων Περιστατικών Θαλάσσιας Ρύπανσης στη Μεσόγειο Θάλασσα) όπου πραγματοποίησε ομιλία επισημαίνοντας ότι:

«Ευρισκόμενοι αντιμέτωποι με την απειλή της κλιματικής αλλαγής παγκοσμίως και την πρόκληση για την επίτευξη των στόχων της ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών για τη βιώσιμη ανάπτυξη, τοREMPEC θα μπορούσε να αποτελέσει μέσο συνένωσης όλων των μεσογειακών κρατών σε μια κοινή προσπάθεια να διασφαλιστεί η βιώσιμη διαχείριση των φυσικών θαλάσσιων και παράκτιων πόρων μας».

Επιπρόσθετα, ο κ. Δρίτσας απέδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο συντονιστικό ρόλο του REMPEC σε συνάρτηση με την εφαρμογή της συμφωνίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ για τη δημιουργία Υπο-περιφερειακού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης (Sub-Regional Contingency Plan/SRPC).

Τέλος, ο κ. Δρίτσας κατά τη παραμονή του στη Μάλτα πραγματοποίησε διμερή συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Eduardo Chagas και τον πολιτικό γραμματέα Philippe Alfonso της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Ενώσεων Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF) όπου ενημερώθηκε και αντάλλαξε απόψεις επί πρωτοβουλιών της ETF που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων στον τομέα των μεταφορών και ειδικότερα ενημερώθηκε επί της πρωτοβουλίας «Fair Transport Europe Campaign» και τις 10 προτάσεις του ETF για ποιοτική ναυτιλία στην Ευρώπη. 

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: