Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, άσχετα αν δεν υπάρχει καταναλωτικό κίνημα!

ΚΟΙΝΩΝΙΑ στις 15/03/2018

Μήνυμα Αντ. Παπαδεράκη

Τ/Π |> Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η σημερινή (15η Μαρτίου) και ταυτόχρονα ημέρα προβληματισμού για τους Έλληνες πολίτες, που στην χώρα τους δεν υπάρχει κάποιο κίνημα καταναλωτών, που να σηκώνει το ανάστημά του. Και η κατάντια είναι τόση, που έτσι και δεν υπήρχε ο Συνήγορος του Καταναλωτή και  γενική γραμματεία Καταναλωτή, η λέξη “καταναλωτής” θα είχε απαλειφθεί από τα λεξικά μας. Είναι κάπως περίεργο, που δεν υπάρχει μία δυναμική οργάνωση καταναλωτών στην Ελλάδα της κρίσης κ;αι της κερδοσκοπίας, αλλά και αν τυχόν υπάρχει κάποια ΜΚΟ, δεν την βλέπουμε να προβαίνει σε δράσεις ή τουλάχιστον να “υπενθυμίζει” τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Με αφορμή τον εορτασμό της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή  (15η Μαρτίου) ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, έκανε την παρακάτω δήλωση με “Οι καταναλωτές ως ενεργοί πολίτες”:

«Ο καταναλωτής δεν είναι μόνο ένα υποκείμενο δικαιωμάτων, ούτε απλά ένα πρόσωπο που χρήζει προστασίας. Είναι πάνω απ’ όλα ένας ενεργός πολίτης, ο οποίος διεκδικεί τα δικαιώματά του και δρα με κοινωνική συνείδηση. Υποχρέωση της Πολιτείας είναι να ενισχύσει αυτές της ιδιότητες σε τρία πεδία παρέμβασης:

Πρώτον, σε θέματα ενημέρωσης. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ολοκλήρωσε πρόσφατα (ΦΕΚ Β΄40/2018) την κωδικοποίηση του ν. 2251/1994, ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια δικαίου και να αποσαφηνιστούν τα δικαιώματα του καταναλωτή.

Δεύτερον, στην εφαρμογή της νομοθεσίας. Κατά το έτος 2017 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε συνολικά 26 χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 269.000 ευρώ και έγιναν 3 συστάσεις για συμμόρφωση με την κείμενη νομοθεσία. Αντίστοιχη ενεργοποίηση παρατηρήθηκε και σε περιπτώσεις παραβίασης αγορανομικών κανόνων (επιβολή προστίμων ύψους 747.000), αλλά και για την καταπολέμηση του παραεμπορίου, με το αρμόδιο Συντονιστικό Κέντρο να διενεργεί πάνω από 6.000 ελέγχους μέσα σε δύο χρόνια.

Τρίτον, στην ενεργοποίηση του καταναλωτικού κινήματος. Η ουσιαστική ενεργοποίηση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς, καθώς και η θεσμική συμμετοχή καταναλωτικών οργανώσεων στη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, αποτελούν δύο μόνο παραδείγματα αυτής της προσπάθειας.

Σε κάθε περίπτωση, η 15η Μαρτίου δεν ανήκει μόνο στους καταναλωτές. Στον συγκεκριμένο εορτασμό συμμετέχει σύσσωμη η υγιής επιχειρηματικότητα, που αναγνωρίζει ότι η διάχυση της πληροφορίας στην ψηφιακή εποχή έχει αναδείξει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε βασικό στοιχείο της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς. Συμμετέχουν επίσης τα αρμόδια όργανα της χώρας, προεξάρχοντος του Συνηγόρου του Καταναλωτή, με σημαντικό έργο στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Και φυσικά συμμετέχουν οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, οι οποίοι υποστηρίζουν καθημερινά τους πολίτες στην τηλεφωνική γραμμή καταναλωτή (1520), σε αγορανομικούς ελέγχους και σε κάθε δράση η οποία αναδεικνύει τον κοινωνικά πολυσήμαντο ρόλο των καταναλωτών».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: