Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ο απολογισμός του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου

ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 05/10/2018

Τι ειπώθηκε από τους συνέδρους για την ελληνική και ευρωπαϊκή ναυτιλία

|> Με πάνω από 500 σύνεδροι και με πλήρη εκπροσώπηση από όλο το φάσμα της ναυτιλιακής κοινότητας και των κλάδων που την υποστηρίζουν διεξήχθη στις 3/10, στο Μέγαρο Μουσικής το 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της “Ναυτεμπορικής” με τίτλο «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον».

Τις εργασίες του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της “Ναυτεμπορικής” άνοιξε η πρόεδρος της Ναυτεμπορικής Ειρήνη Αθανασιάδου η οποία υπογράμμισε ότι το συνέδριο είναι πλέον θεσμός και η φετινή διοργάνωση πραγματοποιείται σε μια κρίσιμη περίοδο για την οικονομία και τη ναυτιλία.

Επεσήμανε ότι οι προκλήσεις είναι πολλές για τον ναυτιλιακό κλάδο και ευχήθηκε ότι το συνέδριο της Ναυτεμπορικής θα αποτελέσει ουσιαστικό βήμα προβληματισμού και συζήτησης των κορυφαίων παραγόντων του κλάδου.

Αυστηρή προειδοποίηση  προς όλους όσους εμφανίζονται  να «παίζουν» με την ασφάλεια πληρωμάτων και πλοίων και  στέκονται «υποκριτικά» στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος απηύθυνε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης, ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου.  Αναλυτικότερα, με αφορμή την εισαγωγή των νέων καυσίμων μειωμένου θείου από το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο, ο κ. Βενιάμης στηλίτευσε «την άδικη στάση, αλλά και την υποκρισία σε διεθνές επίπεδο των νομοθετών έναντι της ναυτιλίας, όπως αυτή εκδηλώνεται μέσα από το επίκαιρο θέμα της συμμόρφωσης της ναυτιλίας από 1/1/2020 με τον νέο Κανονισμό για χρήση καυσίμων χαμηλής (0,5%) περιεκτικότητας σε θείο.

Πρόκειται για μία πραγματικά συνταρακτική τεχνολογική αλλαγή στη λειτουργία της ναυτιλίας με προεκτάσεις οικονομικές και εμπορικές, αλλά κυρίως σχετικές με την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος. Ο χρόνος τρέχει και σε δεκαπέντε μήνες η παγκόσμια ναυτιλία θα κληθεί να εφαρμόσει έναν Κανονισμό για τον οποίο δεν έχουν εξετασθεί εγκαίρως οι συνέπειές του και δεν έχουν διαμορφωθεί δικλείδες ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους» είπε ο κ. Βενιάμης. Διευκρίνισε ότι όλοι οι φορείς της ναυτιλίας είναι, δεδηλωμένα, υπέρ της χρήσης αποθειωμένων καυσίμων, τα οποία όμως «απαιτούμε να τα παρέχει η πετρελαϊκή βιομηχανία. Αποθειωμένα καύσιμα, αλλά και συμβατά με τους διεθνείς κανονισμούς για τη λειτουργία των πλοίων και άρα ασφαλή» όπως είπε.

Τέλος, αναφέρθηκε και στις σφοδρές αντιπαραθέσεις που διχάζουν την ίδια τη ναυτιλιακή κοινότητα, λόγω θεμάτων που άπτονται αμιγώς εμπορικών και οικονομικών παραμέτρων. Εκφράζοντας, την ΕΕΕ, ο Θεόδωρος Βενιάμης απηύθυνε το ερώτημα αν έχει επιβεβαιωθεί επιστημονικά και ποιο είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των scrubbers. Τέλος, κάλεσε την ελληνική πολιτεία να συνειδητοποιήσει την υπεροχή που της προσδίδει η μεγάλη ναυτιλία που εκπροσωπεί και να υψώσει τη φωνή της αναλόγως στα διεθνή ναυτιλιακά fora που συμμετέχει, και κυρίως στον ΙΜΟ, διεκδικώντας ηγετικό ρόλο στη διαμόρφωση των εξελίξεων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, υπογράμμισε την ανάγκη να αξιοποιηθεί καλύτερα από τη χώρα μας ο πλούτος της ναυτιλίας και τάχθηκε υπέρ μιας ανάπτυξης της ναυτιλίας με προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αναγκαία  κατάλληλη προετοιμασία, καθώς  η ανάπτυξη στον χώρο της ναυτιλίας περνά και μέσα από την αντικατάσταση των παλαιών πλοίων με νέα, αλλά και μέσα από τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων και τη συμμόρφωση με τις οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Ο υπουργός εστίασε και στα θέματα της ανάπτυξης, τονίζοντας ότι η ανάπτυξη της χώρας πρέπει να επιτευχθεί με αξιοποίηση και παρακολούθηση του διεθνούς περιβάλλοντος, θα πρέπει να είναι δίκαιη και να έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο, τα δικαιώματά του και τις διαρκώς διευρυνόμενες ανάγκες του.

Η ναυτιλία είναι ένας τεράστιος πλούτος τον οποίον όμως η Ελλάδα δεν αξιοποίησε αντιστοίχως. Το 25% της παγκόσμιας θαλάσσιας μεταφορικής ικανότητας ανήκει σε ελληνόκτητα πλοία, όμως ελάχιστα από αυτά είναι ενταγμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Οι Έλληνες ναυτικοί διαθέτουν το υψηλότερο επίπεδο μόρφωσης, ικανότητας και εμπειρίας και παρά ταύτα. Και όμως πολλοί από αυτούς είναι άνεργοι. Για το υπουργείο Ναυτιλίας,  η ανάπτυξη στο χώρο της ναυτιλίας ξεκινάει από την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των στελεχών με ιδιαίτερο  βάρος στο περιεχόμενο και στο επίπεδο των σπουδών στις ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και ανέφερε τις σχετικές δράσεις: α) 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ στις επόμενες ημέρες θα προσληφθούν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί. Β) Νομοθετική τροπολογία για το επόμενο διάστημα, θα υπογραφεί το νέο οργανόγραμμα με το οποίο αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν και οι σχετικές προσλήψεις. Γ) Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα γίνει αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για να εκσυγχρονιστούν ο εσωτερικός κανονισμός και ο κανονισμός σπουδών.

Τέλος, σημείωσε ότι η ανάπτυξη περνά μέσα από την υγιή επαναλειτουργία αλλά και την ενίσχυση των ναυπηγείων που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία. Ένα θετικό βήμα είναι η επαναλειτουργία των ναυπηγείων της Σύρου και το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί από επενδυτές -επίσης σημαντικό- για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.

Στον χαιρετισμό του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και βουλευτής της ΝΔ, Γιάννης Πλακιωτάκης, άσκησε κριτή στην ακολουθουμένη κυβερνητική πολιτική η οποία δεν προχώρησε σε κάποιες βελτιώσεις τής όλης κατάστασης και ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το θέμα που δημιουργήθηκε με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων.

Επίσης, αναφέρθηκε στις βασικές θέσεις της Νέας Δημοκρατίας και τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει όταν γίνει κυβέρνηση: α) Διαμόρφωση φιλικότερου προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. β) Παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. Παράλληλα, η παροχή κινήτρων για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με τη ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, καθώς και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου. Γ) «Νεκρανάσταση» της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Δ) Αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους, καθώς και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα. Στ) Αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης με την παράλληλη λειτουργία ιδιωτικών Ακαδημιών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων για σπουδές στις Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα. Ε) Εξασφάλιση διαδικασιών ομαλής χρηματοδότησης του κλάδου της ελληνικής ναυτιλίας τόσο σε βραχυχρόνιο, όσο και μακροχρόνιο επίπεδο.

Στο συνέδριο χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος της ECSA (Ένωση Εφοπλιστικών Φορέων της Ευρώπης), Πάνος Λασκαρίδης, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η Ευρώπη έχει ένα μόνο μεγάλο στρατηγικό όπλο, τον τεράστιο εμπορικό της στόλο, που αποτελεί το 40% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Τα νομοθετικά σώματα της Ευρώπης πρέπει να κατανοήσουν τον ρόλο της ναυτιλίας, υπογράμμισε ο κ. Λασκαρίδης και ζήτησε να  σταματήσουν να σηκώνουν το δάκτυλο προς τη ναυτιλία σαν να φταίει αυτή για όλα τα προβλήματα του περιβάλλοντος.

Αντ’ αυτού η Ευρώπη πρέπει να σταθεί στο πλευρό μας, να είναι πίσω μας, να μας υποστηρίξει ούτως ώστε η ναυτιλία να μπορέσει να συνεχίσει να εκτελεί τον σκοπό για τον οποίο υφίσταται και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις τις οποίες  έχει οι οποίες πάρα πολύ γρήγορα είναι μεγάλες και πολλές μεταξύ των οποίων η διάσταση της μεταξύ στενά ερμηνευόμενης Ευρωπαϊκής ναυτιλιακής πολιτικής και των διεθνών κανονισμών, πράγμα το οποίο αντανακλάται σε πολλά θέματα. Εξήγησε  ακόμη ότι στην Ευρώπη η έννοια της ναυτιλίας έχει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος διότι συμπεριλαμβάνει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό όλο το πλέγμα των παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων –όπως ι τα λιμάνια και κατά συνέπεια τη λιμενική πολιτική, τη ναυσιπλοΐα των ποταμών στην Ευρώπη, και πάρα πολλές βιομηχανίες και βιοτεχνίες που έχουν σχέση με τη ναυτιλία. Αυτό έχει πολλά συγκεκριμένα αποτελέσματα είτε σε συνέδρια, είτε σε πολιτικά θέματα είτε στο πώς προσεγγίζουμε τους πολιτικούς της Ευρώπης. Και καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη διαφορά.

Τώρα γιατί συμβαίνει αυτό στην Ευρώπη; Ο απλούστατος λόγος είναι ότι το cluster έχει πολύ περισσότερη πολιτική δύναμη διότι αντιπροσωπεύει περισσότερους ψήφους. Επίσης υπάρχει μία μεγάλη διαφορά στην ερμηνεία, όχι τόσο στην ερμηνεία αλλά κυρίως στην εκτίμηση της βαρύτητας και της σημασίας των διαφορετικών τομέων της ναυτιλίας μεταξύ Ευρώπης και ημών εδώ στην Ελλάδα.

Χαιρετισμό στο συνέδριο εκ μέρους του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος απηύθυνε ο αντιπρόεδρος του, Γιώργος Αλεξανδράτος.

1η Ενότητα

Στο 1ο πάνελ με θέμα Οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις, το ελεύθερο εμπόριο, οι τάσεις προστατευτισμού και οι επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία» συμμετείχαν ο Χάρης Βαφειάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Stealthgas, δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Danaos  Corporation,  Βασίλης Μουγής, συνιδρυτής, Doric Shipbrokers SA και Γιώργος Παγουλάτος, καθηγητής Ευρωπαϊκής Πολιτικής και Οικονομίας, Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών │ Επισκέπτης Καθηγητής στο Κολέγιο της Ευρώπης, Bruges, Βέλγιο, ενώ τον συντονισμό είχε ο δικηγόρος και δημοσιογράφος Αντώνης Παπαγιαννίδης,

Ο κ. Παγουλάτος  ανέφερε για τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ Κίνας ότι η Ευρώπη μπορεί να παρακάμψει τις ΗΠΑ με πόλους τη Ρωσία και τη Κίνα. Η Κίνα προσεγγίζει την Ευρώπη ικανοποιώντας κάποιες από τις απαιτήσεις της, ενώ η Ρωσία που έχει την Ευρώπη πρώτο εμπορικό εταίρο σπεύδει να καλύψει το κενό στην Ευρώπη και να μεγιστοποιήσει το πλεονέκτημα. Ο κ. Μουγής σημείωσε ότι οι Κινέζοι χρησιμοποιούν άλλες πηγές για εισαγωγές, π.χ.  η Κίνα εισάγει σόγια από τη Βραζιλία η οποία εισάγει σόγια από τις ΗΠΑ. Το εμπόριο απλά αλλάζει ροές, αλλά καταγράφει  αύξηση και το ξηρό φορτίο ευνοείται προς το παρόν.  Ο Δρ. Κούστας υπογράμμισε ότι η οποιαδήποτε αναταραχή, μέχρι σήμερα, έχει ευνοήσει την ναυτιλία. Ο Πρόεδρος Τραμπ δεν ενδιαφέρεται να φέρει δουλειές στην Αμερική γιατί αν ήταν έτσι θα έβαζε δασμούς σε όλα τα προϊόντα, αλλά έχει εστιάσει στην αντιμετώπιση της  Κίνας. Ο κ. Βαφειάς  αναφέρθηκε στην πορεία των μεγάλων οικονομιών, όπως της Κινας και της Ρωσίας, και συνδύασε τις εξελιξειςς ε γεωπολιτκό επιεπδο με το περιβαλλοντικό ζήτημα. Επίσης αναφέρθηκε στο εμπόριο του αερίου το οποίο αναπτύσσεται καθώς επιστρέφουν όλοι σ’ αυτό για οικονομικούς αλλά και περιβαλλοντικούς λόγους. Ακόμη έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για άλλη μια φορά για τις πολλές παραγγελίες πλοίων.

2η ενότητα

Το δεύτερο πάνελ ξεκίνησε με ομιλία του προέδρου της BIMCO Αναστάσιου Παπαγιανόπουλου ο οποίος  εστίασε σε τρεις προτεραιότητες της ναυτιλιακής οργάνωσης της οποίας ηγείται: στη σύμβαση για την διαχείριση του θαλασσίου έρματος, στα καύσιμα μειωμένου θείου και στη μείωση των εκπομπών αέριων του θερμοκηπίου. Ειδικά για τη σύμβαση θαλασσίου έρματος (ballast Waters Cοnvention) ανέφερε ότι παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή της διότι οι πλοιοκτήτες δεν είναι σίγουροι εάν το σύστημα που έχουν εγκαταστήσει γίνεται αποδεκτό από όλες τις χώρες καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός έχει εγκρίνει 60 συστήματα ενώ η Αμερικανική Ακτοφυλακή μόνο 10. Άρα πρέπει να υπάρξει εναρμόνιση των διεθνών κανόνων με τον αμερικανικό.

Ακολούθησε συζήτηση με θέμα «Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα» στο πάνελ που συμμετείχαν οι Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής, Atlantic Bulk Carriers Management, Δημήτρης Ματθαίου, διευθύνων σύμβουλος, Arcadia Shipmanagement Co Ltd / Aegean Bulk Co Inc │ Πρόεδρος, Green Award Foundation, Wayne Jones, executive board member, MAN Energy Solutions SE, Γεώργιος Πολυχρονίου, συντονιστής διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης, Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) Α.Ε. – Poseidon Med II Project Manager και Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Seanergy Maritime Holdings Corp και συντόνισε ο Αντώνης Τσιμπλάκης, δημοσιογράφος στη “Ναυτεμπορική”

Ο κ. Ζαχαριάδης, αναφερόμενος στα νέα καύσιμα μειωμένου θείου, σημείωσε ότι δεν έχουν δοκιμασθεί και υπογράμμισε ότι, επειδή δεν υπάρχει η ποσότητα καθαρού ντίζελ που θα χρειαστεί η ναυτιλία,  αναγκαστικά θα χρησιμοποιηθούν μείγματα για τα οποία όμως τίθενται θέματα ασφάλειας. Ο κ. Ματθαίου αναφέρθηκε σε μια οικονομοτεχνική μελέτη που διεξήγαγε η εταιρεία του για να εκτιμήσει εάν συμφέρει η όχι η εγκατάσταση scrubbers και το αποτέλεσμα ήταν ότι συμφέρει η εγκατάσταση σε πλοία suezmax ή capes ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.

Ο κ. Wayne Jones ανέφερε ότι ο ντιζελοκινητήρας είναι ευέλικτος και μπορεί να κάψει πολλά καύσιμα μέχρι και ζωικό λίπος. Ο κ. Πολυχρονίου επισήμανε ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι μια δοκιμασμένη και φιλική προς το περιβάλλον λύση και εκτίμησε ότι το 2021 ή το 2022 θα αρχίσουν οι πρώτες παραδόσεις LNG  σε πλοία. Ο κ. Τσαντάνης εκτίμησε ότι τελικά θα υπάρξουν μεγαλύτερες ποσότητες καυσίμων μειωμένου θείου από ό,τι εκτιμάται σήμερα και έκανε λόγο για τεχνητή έλλειψη.

3η Ενότητα

Στο τρίτο πάνελ με θέμα «Ψηφιακή επανάσταση και ναυτιλία» συμμετείχαν οι  David Barrow, director Innovation Marketing  & Sales ,Lloyd’s Register, Γιάννης Δράγνης, CEO, Goldenport Shipmanagement,  Μιχάλης Κωνσταντινίδης, CEO, METIS Cyberspace Technology SA, Δρ. Ιωάννης Παυλής, Business and Product Development director, OTESAT_MARITEL και Κώστας Ρόκκος, chairman-CEO, TST International (GR) και συντόνισε ο Χρήστος Δόγας, διευθυντής “Η Ναυτεμπορική”.

Ο κ. Barrow έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι πρέπει να τύχει ιδιαίτερης αναγνώρισης η συμβολή τη τεχνολογίας την ενίσχυση της ασφάλειας των πληρωμάτων. Ο κ. Δράγνης αναφέρθηκε με συγκεκριμένα παραδείγματα στις καινοτόμες εφαρμογές που υλοποιεί ήδη η εταιρεία του για καλύτερο έλεγχο των πλοίων από τα γραφεία. Ο κ. Κωνσταντινίδης εκτίμησε ότι η ναυτιλία βρίσκεται λόγω τεχνολογίας στην αυγή μιας νέας εποχής και το smart shipping είναι η τέταρτη επανάσταση που βιώνει ο κλάδος από την αρχή της ύπαρξης του. Ο κ. Παυλής υπογράμμισε ότι η επανάσταση στις τηλεπικοινωνίες έχει κάνει το πλοίο μια νοητή προέκταση του ναυτιλιακού γραφείου και νέες τεχνολογίες επιτρέπουν την προσφορά επιπλέον υπηρεσιών συμπλήρωσε. Ο κ. Ρόκκος, από την πλευρά του πλοιοκτήτη , όπως ο κ. Δράγνης, είπε οι εφοπλιστές επενδύουν στη νέα τεχνολογία γιατί τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν καλύτερο έλεγχο του πλοίου και των εξόδων.

4η Ενότητα

Στην τέταρτη ενότητα με θέμα «Η ευρωπαϊκή ναυτιλία και ο διεθνής ανταγωνισμός: Θάρρος ή αλήθεια;» αρχικά πήρε τον λόγο ο Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης πρέσβης του ΙΜΟ στην Ελλάδα και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, οποίος σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η ευρωπαϊκή  ναυτιλία, της οποίας η συνεισφορά δεν έχει πλήρως ακόμη αναγνωριστεί, ειδικά από τους ευρωπαϊκούς θεσμικούς εταίρους, καλείται να δράσει σε ένα διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον βαλλόμενη υπέρμετρα, ειδικά σε θέματα αντιμετώπισης ρύπων, περιβάλλοντος και διαχείρισης θαλάσσιου έρματος. Επίσης υπογράμμισε ότι η μεγαλύτερη απειλή προέρχεται από την Ανατολή και αυτό είναι ένα θέμα εύκολα αντιληπτό απ’ όλους.

Στη συνέχεια διεξήχθη συζήτηση την οποία συμμετείχαν οι Γιάννης Κοτζιάς, xclusiv │ πρόεδρος, Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, Γιώργος Σπ. Αλεξανδράτος, Β’ αντιπρόεδρος, Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Ελλάδος │ γενικός διευθυντής, APOLLONIA LINES SA, Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στην Ελλάδα │ πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Ιωάννης Θεοτοκάς, καθηγητής Διοίκησης Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Έντυ  Βαλεντής, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος, Pyxis Tankers, Βασίλειος Μαντζαβίνος, γενικός διευθυντής Ελλάδος, Τράπεζα UniCredit Bank AG και Σταμάτης Μπουρμπούλης, general manager, Euronav Ship Management  (Hellas) Ltd, ενώ συντονιστής ήταν ο Λάμπρος Καραγεώργος, δημοσιογράφος στη “Ναυτεμπορική”.

Ο κ.  Κοτζιάς, μιλώντας για την Κίνα σημείωσε ότι έχει αλλάξει το μοντέλο καθώς έχει προχωρήσει στην κατανάλωση και στις εξαγωγές σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο που βασίζονταν στις εισαγωγές. Ο κ. Αλεξανδράτος έδωσε ένα παράδειγμα για το πώς αναπτύσσεται η Κίνα και σημείωσε ότι το 2000 η Ελλάδα ήταν 11 εκατ. και το 2018 ήταν πάλι 11 εκατ. ενώ η Κίνα το 2000 ήταν 1,228 δισ. και το 2018 έφτασε στα 1,42 δισ. προστέθηκε δηλαδή η Κίνα έφτιαξε 12 Ελλάδες σε 18 χρόνια.

Ο κ. Ευγενίδης εστίασε στις γερμανικές τράπεζες που έχασαν πολλά χρήματα από επιλεκτικές τοποθετήσεις σε containershipsπου απεδείχθησαν ζημιογόνες και την «πλήρωσε» έτσι όλος ο κλάδος. Ο κ. Θεοτοκάς είπε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ευρωπαϊκή και η ελληνική ναυτιλία έρχονται αντιμέτωπες με άλλους μεγάλους στόλους και δυνάμεις και πάντα βγήκαν νικήτριες και υπογράμμισε ότι οι ευκαιρίες είναι μπροστά.

Ο κ. Εντυ Βαλεντής υπογράμμισε ότι δεν είναι μόνο η Κίνα αλλά το παγκόσμιο εμπόριο στηρίζεται ακόμη στην Ινδία και συμπλήρωσε ότι τα νέα διυλιστήρια που ανοίγουν στη Κίνα θα συμβάλουν την αύξηση των εξαγωγών παραγώγων πετρελαίου από τη χώρα αυτή γεγονός που αποτελεί ευκαιρία για την ελληνική ναυτιλία.

Ο τραπεζίτης κ. Μαντζαβίνος, αναφέρθηκε στο εποπτικό πλαίσιο των ευρωπαϊκών τραπεζών που προστατεύουν τους μετόχους και τους  φορολογούμενους, αλλά δημιουργεί προσκόμματα στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας Παρ΄όλα αυτά ότι το 80% της παγκόσμιας χρηματοδότησης ναυτιλίας προέρχεται από ευρωπαϊκές τράπεζες.

Ο κ. Μπουρμπούλης σημείωσε ότι η Κίνα ξεκίνησε ως μια μεγάλη ευκαιρία και τώρα εμφανίζεται ως μια μεγάλη απειλή όμως η πραγματικότητα είναι ότι δημιουργεί κινδύνους και ευκαιρίες.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: