Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Έβδομο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link και βραβεία για το 2016

Πρωτόγνωρη συμμετοχή

Με επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 1100 άτομα πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Divani Caravel της Αθήνας, το έβδομο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Opportunities & Challenges».

Η Capital Link διοργανώνει σε ετήσια βάση ναυτιλιακά συνέδρια στη Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Αθήνα και Σαγκάη όπου εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, τραπεζίτες και αναλυτές απευθύνονται στο διεθνές επενδυτικό κοινό, ενώ στο Συνέδριο των Αθηνών η διεθνής χρηματοοικονομική κοινότητα και παράγοντες της αγοράς απευθύνονται στην Ελληνική και διεθνή ναυτιλία.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Capital Link σε συνεργασία με το New York Stock Exchange και NASDAQ. Η Capital Link είναι εταιρία συμβούλων Επενδυτικής Επικοινωνίας και Επενδυτικών Σχέσεων με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Όσλο, που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στο χώρο της ναυτιλίας, συνεργαζόμενη με την πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης και Αμερικής.

capital link

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στην παγκόσμια οικονομία και στο διεθνές εμπόριο. Επίσης εξετάστηκε λεπτομερώς μια πληθώρα εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης από εισηγμένες, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας. Παράλληλα, ειδικοί στον τομέα της Ναυτιλίας, παρουσίασαν τις κατάλληλες αποτελεσματικές στρατηγικές μεθόδους επενδύσεων και διαχείρισης κινδύνων.

Ο πρόεδρος της Capital Link Νικόλαος Μπορνόζης, καλωσόρισε το ακροατήριο στο συνέδριο δηλώνοντας πως το 7ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link λαμβάνει έδαφος σε μια κρίσιμη εποχή και πως οι ομιλητές θα αναπτύσσουν θέματα μείζονος σημασίας και σημαντικού ενδιαφέροντος ως προς την  Ναυτιλία. Ο σκοπός ήταν να απεικονιστεί η παγκόσμια οικονομία όσο θετικά δύναται.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους:

Ο Πέτρος Δούκας (φωτό), πρόεδρος – Capital Partners, S.A., και πρώην υφυπουργός Οικονομικών στην παρουσίασή του με τίτλο “Is the Global Economy Really in Such a Mess?” αναφέρθηκε στην οικονομική κρίση που διανύουμε. Ανέπτυξε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του τις τέσσερεις κύριες αιτίες της πρόσφατης υποχώρησης της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας και την οικονομική κρίση που βιώνει ο κόσμος. Οι τέσσερεις κύριες αιτίες ονομαστικά ήταν: 1) οι εισοδηματικές ανισότητες 2) οι γεωπολιτικές αναταράξεις που επηρεάζουν την παγκόσμια δραστηριότητα, 3) το υπερ- χρέος σε παγκόσμια κλίμακα και 4) η τάση των νικητήριων, ισχυρών και ανεξάρτητων χωρών και των ανθρώπων να τα διεκδικούν όλα. Ο κ. Δούκας κατέληξε στο ότι παρόλη την ύπαρξη των προαναφερθέντων προβλημάτων, υπάρχει μια γενικότερη αισιοδοξία πως θα υπάρξουν λύσεις, όπως άλλωστε συνέβη και στο παρελθόν σε παρόμοιου είδους καταστάσεις.

Ο  Stuart McAlpine, Partner – Clyde & Co LLP στην ομιλία του: “The Evolving Landscape of Asian Maritime Finance”, αναφέρθηκε στη συμμετοχή διαφόρων κινεζικών οικονομικών οργανισμών στην Ναυτιλία. Ξεκίνησε αναφέροντας το Leasing Market, και τις ευκαιρίες που δίνει η αγορά. 3 από τις 7 κορυφαίες τράπεζες ήταν Κινέζικες το 2015, με συνολικό portfolio 50 δις. δολάρια. Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην Ελλάδα αναφέροντας πως το τέλος του 2015 σηματοδότησε τη χρονιά της συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας και μίλησε εκτενέστερα για τη πρόσφατη ανακοίνωση της Cosco περί ελέγχου του λιμανιού του Πειραιά. Αναφέρθηκε στην διαφοροποίηση μεταξύ bank και lease financing ενώ επεσήμανε πως στην Κίνα υπάρχουν 3 είδη εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης. Κατέληξε με τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα καθώς και τα ρίσκα για τον εκμισθωτή.

Ο Χρήστος Τιμαγένης – Δικηγορική Εταιρεία Τιμαγένη, μίλησε για “” All an Investor Needs to Know About Greek Shipping Taxation; Myth & Reality” και τόνισε: «Είναι «μύθος» ότι δεν φορολογείται η Ελληνική Ναυτιλία. Η πραγματικότητα είναι ότι φορολογείται απλά με διαφορετικό τρόπο… Μάλιστα, οι φόροι και στον κλάδο αυτό έχουν αυξηθεί ουσιωδώς τα τελευταία χρόνια, μεταξύ άλλων και λόγω της επέκτασης του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) στα πλοία ξένης σημαίας, του συνυποσχετικού περί «οικειοθελούς παροχής της ναυτιλιακής κοινότητας», αλλά και της εισφοράς αλληλεγγύης στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων. Παρά ταύτα οι νομοθετικές τροποποιήσεις και οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι των τελευταίων τριών ετών έχουν καταστήσει το φορολογικό τοπίο της ελληνικής ναυτιλίας πιο σαφές και σε βιώσιμα επίπεδα, επιτρέποντας σε επενδυτές στον εν λόγω κλάδο να γνωρίζουν «που πατούν». Η «Εταιρία του Νόμου 89» (βλ. άρθρο 25 του Ν.27/1975) δεν παύει να αποτελεί το πιο ελκυστικό «εταιρικό όχημα» για εγκατάσταση ενός κέντρου διεθνών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα».

Ο Τάσος Βαμβακίδης, Commercial Manager – Piraeus Container Terminal, μίλησε για “Piraeus as a Global Logistics Hub” και εξέτασε το γεγονός ότι ο Πειραιάς ως λιμάνι, αποτελεί παγκόσμιο κέντρο μεταφορών και διοίκησης. Ο Πειραιάς διαθέτει προηγμένο γεωπολιτικό ρόλο, που προσελκύει στρατηγικούς επενδυτές, λόγω της γεωγραφικής του θέσης, καθώς συνδέει τρεις ηπείρους, την Ευρώπη, την Αφρική και την Ασία. Επιπλέον, το λιμάνι του Πειραιά, με τη δικαιολογία ότι έχει μια σημαντική υλικοτεχνική είσοδο, κάνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία την ταχύτερη στην αγορά. Στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά υπάρχουν τακτικές υπηρεσίες με δίκτυο μεγάλων τροφοδοτών, που διανέμουν τα φορτία στα λιμάνια της Μέσης Ανατολής, της Μαύρης Θάλασσας, της Βόρειας Αφρικής και της Αδριατικής. Νέα δρομολόγια προς την Ευρώπη είναι ο καλύτερος πρεσβευτής καθιέρωσης του Πειραιά ως διεθνή εφοδιαστικό κόμβο. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε μια τεράστια αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ των ετών 2010-2015.

Ο Κυριάκος Αττικούρης, Senior Manager – Ernst & Young (EY), μίλησε για “Data Analytics and Enterprise Intelligence in Modern Shipping”και εξήγησε την επιχειρηματική νοημοσύνη στη σύγχρονη ναυτιλία. Βασικοί στόχοι στον τομέα αυτό ανέφερε πως είναι η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα της κάθε απόφασης ή / και δράσης. Στη ναυτιλία, το τοπίο των δεδομένων είναι τόσο εσωτερικό, όσο και εξωτερικό, προσπαθώντας να ωφελήσουν εταιρείες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Προτάσεις για το μέλλον θα μπορούσαν να είναι η αγορά “έξυπνων πλοίων” για την ανάδειξη της  διαφάνειας, της καινοτομίας, της ασφάλειας και της βιωσιμότητας. Βρίσκοντας το βασικό πρόβλημα της εταιρείας και αναλύοντας τα δεδομένα, ο καθένας μπορεί να πράξει βάσει ενός στρατηγικού σχεδίου και να ενστερνιστεί μια αλλαγή.

Ο Dalibor Gogic, Principle Analyst – IHS Maritime & Trade, στην ομιλία του με τίτλο: “IHS Reviews Contrasting 2016 Markets: Dry Bulk & Dirty Tanker” αναφέρθηκε στην προηγούμενη άνοδο της παγκόσμια οικονομίας των ναυτιλιακών αγορών εξηγώντας τις μελλοντικές τάσεις στην αγορά ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια και τα προϊόντα αργού πετρελαίου. Η αγορά του ξηρού χύδην φορτίου, λόγω των δυσμενών συνθηκών εμπορίας και των μεγάλων παραγγελιών, θα αντιμετωπίσει μια επίπονη και αργή ανάκαμψη. Από την άλλη πλευρά, ο τομέας του ακατέργαστου πετρελαίου με δεξαμενόπλοια και τα προϊόντα στις αγορές των δεξαμενοπλοίων, θα έχουν γενικά ισχυρές αποδόσεις μέχρι το τέλος του 2016 με υψηλό βαθμό χρησιμοποίησης των διυλιστηρίων, υψηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα και τις χημικές ουσίες που βασίζονται σε χαμηλό σενάριο των τιμών του αργού πετρελαίου και του αδιεξόδου μεταξύ του ΟΠΕΚ και των αμερικανικών παραγωγών.

Η Isabella Schidrich, Senior Managing Director – NASDAQ OMX, στην παρουσίασή της με τίτλο: “US Capital Markets–Raising Capital Overview ” αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν δημόσιες εγγραφές στις ΗΠΑ. Τα τελευταία 6 χρόνια ήταν τα καλύτερα χρόνια σε δημόσια εγγραφή, είτε με βάση τον αριθμό του κεφαλαίου IPO , ή από την αρχική δημόσια προσφορά ή δευτερεύουσα. Υπήρχαν 194 δημόσιες εγγραφές πέρυσι με αύξηση περίπου 34 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι διατάξεις των θέσεων εργασίας ήταν το σλόγκαν αυτής της αυξημένης δραστηριότητας. Η δραστηριότητα του IPO κατά τα τελευταία 6 χρόνια γίνεται ανά τομέα δραστηριότητας και ειδικότερα, κατά τα 3 πρώτα χρόνια η δημόσια εγγραφή ελέγχτηκε από τον τεχνολογικό τομέα, τον τομέα χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και της υγείας. Το προβάδισμα είχε ξεπεραστεί από τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και την τεχνολογία. Είναι πολύ νωρίς για να πραγματοποιηθούν προβλέψεις για το υπόλοιπο του έτους, αλλά η αγορά του ΙΡΟ δεν λειτουργεί μεμονωμένα, οπότε εξαρτάται από την παγκόσμια οικονομία. Η αγορά πρέπει να έχει τώρα ποιοτικές εταιρείες.

Τέλος, ο Νικόλαος Μπορνόζης, πρόεδρος – Capital Link, μίλησε για “The Changing Investor Landscape in US Listed Shipping Companies” και ανέφερε μερικά στατιστικά στοιχεία για την εξέλιξη της μετοχικής σύνθεσης των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών στα Αμερικανικά Χρηματιστήρια. «Υπάρχουν 49 ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στα Αμερικανικά Χρηματιστήρια  με συνολική χρηματιστηριακή αξία 20.5 δις. δολαρίων. Από τα 20.5 δις. δολάρια, τα 13,8 δις τα κατέχουν θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές και τα υπόλοιπα ιδρυτές, η διοίκηση και οι στρατηγικοί επενδυτές (insiders). Από τα $18.8 δις Δολάρια που κατέχουν συνολικά οι επενδυτές, 63% ανήκουν στους θεσµικούς επενδυτές  και 37% σε ιδιώτες επενδυτές, υποδηλώνοντας την αυξανόμενη σημασία των  ιδιωτών ως μετόχων των ναυτιλιακών εταιρειών. Σήμερα υπάρχουν 1,200 θεσμικοί επενδυτές οι οποίοι έχουν επενδύσεις στις 49 εισηγμένες Ναυτιλιακές εταιρείες. Πέραν των 18.8 δις δολαρίων επενδυμένων σε κοινές μετοχές, υπάρχουν επίσης 22 εκδόσεις προνομιούχων μετοχών που άντλησαν επιπλέον 1.8 δις δολάρια και 72 εκδόσεις ομολόγων που άντλησαν 19.4 δις».

Τέλος, ο κ. Μπορνόζης ανέφερε ότι μια σύγκριση ανάμεσα στους Ναυτιλιακούς Χρηματιστηριακούς Δείκτες της Capital Link και στους δείκτες της ναυλαγοράς δείχνει τον βαθμό στον οποίο η χρηματιστηριακή και η ναυτιλιακή αγορά κινούνται με την ίδια τάση η αποκλίνουν.

capital link2

CAPITAL LINK GREEK SHIPPING LEADERSHIP AWARD 2016

Κατά τη διάρκεια του επίσημου γεύματος του 7ου Ετήσιου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Capital Link πραγματοποιήθηκε η απονομή του “2016 Capital Link Greek Shipping Leadership Award” στους Νίκο, Γιώργο και Ανδρέα Τσαβλίρη της Tsavliris Salvage Group, σε αναγνώριση της σημαντικής και εκτεταμένης συμβολής τους στην ναυτιλία και στην Ελλάδα καθώς και για το σύνολο των υπηρεσιών που έχουν προσφέρει τόσο προσωπικά ως οικογένεια, όσο και με την εταιρεία τους.

Η απονομή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Επίσημου Γεύματος στα πλαίσια του 7ου Ετήσιου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Capital Link’s στο ξενοδοχείο Divani Caravel της Αθήνας. Περισσότεροι από 450 συμμετέχοντες υψηλού επιπέδου παρακολούθησαν το γεύμα αντιπροσωπεύοντας την ελίτ της  ναυτιλίας, της χρηματοοικονομικής και επενδυτικής  κοινότητας, καθώς και των επιχειρήσεων, τόσο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και από την Ελλάδα και το Λονδίνο.

Το «Capital Link Greek Shipping Leadership Award» στοχεύει στην αναγνώριση των «πατριαρχών» της Ελληνικής Ναυτιλίας, των προσωπικοτήτων που μέσα από την καταξιωμένη μακρόχρονη πορεία τους συνέβαλαν αποφασιστικά στην ανάδειξη της Ελληνικής Ναυτιλίας στην ηγετική της θέση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το 2015 το βραβείο απενεμήθη στον Λάμπρο Βαρναβίδη, Vice Chairman of the Baltic Exchange, Trustee of the Lloyds Register Foundation, Managing Director και Global Head of Shipping RBS 1998 έως 2014. Το 2014 στον Περικλή Παναγόπουλο ενώ το 2013 στον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο.

 

Ο πρόεδρος της Capital Link Νικόλαος Μπορνόζης, παρουσίασε τον Όμιλο Τσαβλίρη ως μια πολύ επιτυχημένη, παραδοσιακή ναυτιλιακή επιχείρηση τρίτης γενιάς. Αναφέρθηκε στον Ιδρυτή και πατέρα των τριών αδερφών, Αλέξανδρο Γ. Τσαβλίρη και στα επιτεύγματα του. Συγκεκριμένα ανέφερε: “η κληρονομιά του τιμήθηκε, συνεχίστηκε, αναβαθμίστηκε και επεκτάθηκε  από τους τρεις γιους του Νικόλαο, Γιώργο και Ανδρέα τους οποίους και τιμούμε σήμερα”.

Την απονομή του βραβείου πραγματοποίησε ο Νίκυ Παππαδάκης, επίτιμος πρόεδρος, Intercargo και Πρόεδρος της A.G. Pappadakis &Co., ο οποίος αναφέρθηκε στην συμβολή της οικογένειας Τσαβλίρη στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τόνισε μεταξύ άλλων: «Ο Όμιλος Τσαβλίρη γιόρτασε πρόσφατα τα 100 έτη από την γέννηση του ιδρυτή  Αλέξανδρου Γ. Τσαβλίρη,  75 χρόνια από την ίδρυση της πρώτης ναυτιλιακής εταιρείας  ΤΣΑΒΛΙΡΗ και 50 χρόνια από την ίδρυση της TSAVLIRIS SALVAGE. Η οικογένεια Τσαβλίρη δραστηριοποιείται στη ναυτιλία με ήθος, δεοντολογία, ηθική, τιμή και εξαιρετικά υψηλό επαγγελματισμό».

Στην ομιλία του, ο Ανδρέας Τσαβλίρης ανέφερε ότι η επιτυχία της επιχείρησης οφείλεται στην υψηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών που εκτιμώνται από τους πελάτες. «Αυτό το βραβείο μας ενθαρρύνει να διατηρήσουμε τα ίδια υψηλά πρότυπα και να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε όπου είναι εφικτό».

Ο Γεώργιος Τσαβλίρης συγκινημένος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του υπογράμμισε τη σημασία της συνέργειας μεταξύ των τριών αδερφών για την επαγγελματική τους επιτυχία. Παράλληλα με την εξύμνηση του πατέρα τους Αλέξανδρου Γ. Τσαβλίρη, τόνισε με ιδιαίτερη συγκίνηση και την εξαιρετικά σημαντική συμβολή της μητέρας τους Κλαίρης στην επιτυχία των οικογενειακών επιχειρήσεων».

Ο  Νίκος Τσαβλίρης ανέφερε: «Η επιτυχία της εταιρείας οφείλεται στην αδελφική μας σχέση, στο δεσμό του αίματος και στην αγάπη που υπάρχει ανάμεσα σε εμάς και στις οικογένειές μας ». Ευχαρίστησε το προσωπικό του Ομίλου Τσαβλίρη για την πιστή τους υποστήριξή, την Capital Link για τη σημαντική αυτή βράβευση και όλους στο εκλεκτό ακροατήριο «για τη μεγάλη τιμή που απένειμε στην οικογένεια Τσαβλίρη και στον ιδρυτή και πατέρα τους».

Απάντηση