Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Σε εξέλιξη η “Black Friday”, με πικρά χαμόγελα αισιοδοξίας…

Χωρίς κατηγορία στις 24/11/2017

“Ήρθ΄ο χειμώνας κι ο κοσμάκης”… σκορπάει αφειδώς τον παρά για “ευκαιρίες”!

|> Σήμερα “γιορτάζεται” και στην Ελλάδα, η αμερικανική παραδοσιακή “Black Friday”, που ορίστηκε κάθε τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, μία ημέρα μετά την χθεσινή Πέμπτη των Ευχαριστιών.

Με την ευκαιρία αυτή οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις περιμένουν κάποια “ανάσα”, σαν μια παρένθεση στις αναδουλειές. Βέβαια τα “κεσάτια” για την ελληνική αγορά δεν είναι κάτι το καινούργιο, αλλά όσο περνάει ο χρόνος με λιτότητα, τόσο αυξάνεται και η στενότητα. Κι όσο μειώνεται η δυναμική μισθών-συντάξεων, τόσο και θα ακούμε για “λουκέτα” και “κανόνια”.

|> Παντελής Ξανθίδης

Τα πάντα στην αγορά διέπονται από τον νόμο των συγκινοινούντων δοχείων. Έτσι, όταν ένας υπάλληλος π.χ. αμείβεται με 230 ευρώ τον μήνα, τότε ας μην διερωτόμαστε για ποιόν λόγο δεν κινείται η αγορά. Πώς θα κινηθεί εάν δεν υπάρχουν στους καταναλωτές διαθέσιμα; Κι αν μιλάμε  για καταναλωτές ηλικιών 25-35, που τους δέρνει η ανεργία, η “απληρωσιά” και τα μεροκάματα των 15 ευρώ, τότε η κατάσταση είναι περισσότερο αφόρητη. Κάποια στιγμή θα πρέπει να το αντιληφθεί ο Έλληνας επιχειρηματίας…

Αν κρίνει κανείς από διαφημίσεις των τελευταίων ημερών, αρκετές επιχειρήσεις έδειξαν διατεθειμένες να προχωρήσουν σε “σοβαρές” εκπτώσεις, χωρίς αυτό να το “δένει κόμπο” ο καταναλωτής, καθώς μερικά προϊόντα που διατίθενται με μεγάλη έκπτωση καμμιά φορά τελειώνουν γρήγορα…

Πάντως, εκπτώσεις σαν τις σημερινές, ίσως δεν πρόκειται να τις δει ο καταναλωτής σε καμμία εκπτωτική περίοδο κι τυχεροί όσοι έχουν διαθέσιμα για να ψωνίσουν έστω τα αναγκαία.

Σύμφωνα με την ειδική έρευνα του Ινστιτούτου ΜμΕ της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ-ΙΝΕΜΥ), η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, στο πλαίσιο των προσπαθειών του για την αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης των πειραϊκών καταστημάτων, ιδιαίτερα εν όψει Χριστουγέννων, καλεί όσα μέλη του επιθυμούν να συμμετέχουν στην προωθητική αυτή ενέργεια, προσφέροντας είδη της επιχείρησής τους στους πελάτες – καταναλωτές σε εξαιρετικά συμφέρουσες τιμές .

Υπενθυμίζεται, ότι για την διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να τηρηθεί η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία, σύμφωνα με την οποία:

  • Η ποσότητα των προσφερόμενων ειδών δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.
  • Θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα.
  • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Επίσης, Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, καλεί το καταναλωτικό κοινό να επισκεφθεί την αγορά της πόλης μας και να επωφεληθεί από τις εξαιρετικές τιμές που προσφέρουν τα καταστήματα του Πειραιά, συνδυαστικά με την ποιότητα και την μεγάλη ποικιλία των ειδών που διαθέτουν.

Μια και μιλάμε για “εξαιρετικές τιμές”, μακάρι να διατηρηθούν και τα Χριστούγεννα, γιατί διαφορετικά θα έχουμε κλάματα στην αγορά. Τα Δώρα Χριστουγέννων, δεν υπάρχουν πια για να καταναλωθούν στην αγορά και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που (αν…) τα παίρνουν ακόμη, δεν προλαβαίνουν τι να πρωτοπληρώσουν. Ας το σκεφθεί αυτό η αγορά… Το γεγονός ότι ο πρόεδρος των μικρομεσαίων (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι μακάρι η “Black Friday”, να αποβεί “άσπρη μέρα”, είναι ένα ¨μήνυμα” που σημαίνει κάτι!

Οι εποχές που σε ένα χρόνο “έβγαινε” εξοχικό στη Λούτσα και “Mercedes”, έχει παρέλθει. Παρ΄όλα αυτά, αυτή η πραγματικότητα δεν έχει γίνει αντιληπτή και γι΄αυτό τον λόγο υπάρχουν ακόμη επιχειρηματίες που “βαράνε” τις τιμές αλόγιστα και όσο τους “παίρνει”. Ως πότε όμως…

> Η απόδειξη από το σούπερ μάρκετ “Σκλαβενίτης” (Πασαλιμάνι) που δημοσιεύεται, αποτελεί ένδειξη για το πώς λειτουργούν οι επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν αντιληφθεί σε ποιά εποχή ζούμε.

Απάντηση