Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το καινοτόμο RELAY για κωφούς στο κεντρικό ΚΕΠ του Πειραιά

Ο σταθμός τηλε-βιντεοεπικοινωνίας που εξυπηρετεί άτομα με προβλήματα ακοής εγκαινιάστηκε χθες παρουσία της υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου

|> Ένας σταθμός προηγμένης τεχνολογίας για την άνετη επικοινωνία των ατόμων με προβλήματα ακοής, εγκαινιάστηκε χθες στο κεντρικό ΚΕΠ του Πειραιά, από την υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου. Την κορδέλα έκοψαν μαζί της ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Ληξιαρχείου και Δημοτικής Κατάστασης και των ΚΕΠ Αλέξανδρος Καμαράτος και η πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών Βενέττα Λαμπροπούλου.

Πρόκειται για τον σταθμό τηλε-βιντεοεπικοινωνίας RELAY – ένα μοναδικό απόκτημα για τον Πειραιά, καθώς καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός κωφών και βαρήκοων πολιτών. Και από χθες, χάριν στο έξυπνο αυτό σύστημα, όλοι οι δημότες, αλλά και οι επισκέπτες του κεντρικού ΚΕΠ που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής, μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία διερμηνέα νοηματικής.

Πρόκειται για την καινοτόμα ψηφιακή υπηρεσία, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους κωφούς και βαρήκοους να πραγματοποιούν βιντεοκλήση, ώστε να γίνεται εξ αποστάσεως διερμηνεία και χειλεανάγνωση.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Σύμφωνα με την υφυπουργό, η υπηρεσία RELAY έχει εγκατασταθεί πλέον σε ΚΕΠ, υπηρεσίες αλλά και νοσοκομεία διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα κώφωσης ή βαρηκοΐας, ενώ μέχρι στιγμής, 5.000 χρήστες έχουν ήδη πραγματοποιήσει 125.000 κλήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αίτημα των εργαζομένων του ΚΕΠ έγινε αμέσως δεκτό από την Δόμνα Μιχαηλίδου και την Βενέττα Λαμπροπούλου και έτσι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν ταχύρρυθμα σεμινάρια νοηματικής γλώσσας στους υπαλλήλους, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν και οι ίδιοι πιο αποτελεσματικά τους κωφούς και βαρήκοους πολίτες που επισκέπτονται καθημερινά την υπηρεσία.

Στα εγκαίνια της νέας αυτής υπηρεσίας παρευρέθηκε και ο γενικός γραμματέας του Δήμου Πειραιά Βασίλης Ταταρόπουλος.

Η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε σχετικά:

«Από σήμερα, το RELAY, είναι στην υπηρεσία όλων των κωφών και βαρήκοων συμπολιτών μας, που επισκέπτονται το ΚΕΠ στον Πειραιά, επιτρέποντάς τους να εξυπηρετούνται άμεσα και ανεξάρτητα. Αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που προσφέρουν η επιστήμη και η τεχνολογία και διασφαλίζουμε την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με προβλήματα ακοής στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Προτεραιότητά μας είναι μια συμπεριληπτική κοινωνία, στην οποία θα υπάρχει σεβασμός στα δικαιώματα κάθε ανθρώπου και θα μπορούν όλες και όλοι να έχουν ίση συμμετοχή και ίσες ευκαιρίες, ανεξάρτητα από την αναπηρία τους. Γι΄ αυτό άλλωστε εργαζόμαστε εντατικά, για να ενισχύουμε διαρκώς την ανεξάρτητη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία. Δεν αφήνουμε κανέναν πίσω».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, δήλωσε:

«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που εγκαταστήσαμε στο κεντρικό ΚΕΠ της πόλης μας την καινοτόμα υπηρεσία RELAY, η οποία δίνει τη δυνατότητα στα άτομα με προβλήματα ακοής να εξυπηρετούνται άμεσα και απρόσκοπτα, χωρίς τη φυσική παρουσία διερμηνέα. Τα ΚΕΠ του Δήμου Πειραιά, έχουν περάσει πλέον σε μια νέα εποχή σύγχρονης εξυπηρέτησης των πολιτών, παρέχοντας ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας ισότιμα και χωρίς αποκλεισμούς να μπορούν να εξυπηρετούνται άμεσα. Να συγχαρώ το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων γι΄ αυτή τη σημαντική ενέργεια, η οποία αναμφισβήτητα θα διευκολύνει πολλούς συμπολίτες μας».

Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος Ληξιαρχείου & Δημοτικής Κατάστασης και των ΚΕΠ Αλέξανδρος Καμαράτος, είπε:

«Ευχαριστώ την υφυπουργό κυρία Μηχαηλίδου για την τιμητική της επίσκεψη στο Κεντρικό ΚΕΠ του Δήμου. Με την εγκατάσταση στο ΚΕΠ της εφαρμογής για κωφούς και βαρήκοους, ο Πειραιάς κάνει άλλο ένα βήμα μπροστά για να νιώσουν όλοι οι πολίτες ότι είναι ίσοι. Ίσοι σημαίνει όλοι να έχουν τις ίδιες δυνατότητες και τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλες τις υπηρεσίες του δήμου. Είμαστε ευχαριστημένοι, διότι είμαστε από τους πρώτους δήμους στην Αττική που εφαρμόζουν το σύστημα αυτό της τηλεπικοινωνίας των ανθρώπων που έχουν προβλήματα ακοής. Θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας για ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση».

Τέλος, η πρόεδρος του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών Βενέττα Λαμπροπούλου, ανέφερε:

«Το σύστημα αυτό είναι κάτι που ζητούσαν πάρα πολλά χρόνια οι κωφοί. Ζητούσαν να έχουν πρόσβαση στην επικοινωνία. Γιατί το μοναδικό πρόβλημα που έχει ένας κωφός και βαρήκοος είναι η επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο. Εμείς εκμεταλλευόμενοι την τεχνολογία μπορέσαμε να έχουμε τον διερμηνέα στο κινητό πλέον του κωφού ή του βαρήκοου. Και αυτό είναι μία πολύ μεγάλη κατάκτηση. Έχουμε 12.000 κωφούς που είναι χρήστες αυτής της υπηρεσίας».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: