Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Έγκριση σωτηρίας της Περιφέρειας για τον Πειραιά του μέλλοντος…

Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής – Στο επίκεντρο της μελέτης: λύσεις και προτάσεις για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου – Πατούλης: “Στόχος να γίνει το λιμάνι πιο λειτουργικό, πιο ασφαλές και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος”

|> Το “πράσινο” φως για την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για ολόκληρο  το Δήμο Πειραιά, το οποίο θα προσεγγίζει για πρώτη φορά με ολιστικό τρόπο τα έντονα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης, δόθηκε μετά την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη, παρουσία και του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη.

Η χρηματοδότηση του Στρατηγικού Σχεδίου ύψους περίπου 800.000 ευρώ θα γίνει από  την Περιφέρεια Αττικής, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Αττική 2014-2020”, κατόπιν της έγκρισης της σχετικής πρότασης που υποβλήθηκε από τον Δήμο Πειραιά.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

Κατά τη σχετική συνάντηση του περιφερειάρχη με τον δήμαρχο Πειραιά, παρευρέθηκαν η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου και ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πειραιά Δημήτρης Καρύδης.

Στο πλαίσιο  του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά θα καθορίζονται μέτρα που απορρέουν από στρατηγικούς στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, της μείωσης ρύπων και θορύβου, κλπ και θα γίνει μία εστιασμένη ανάλυση των τρόπων μεταφοράς στη μητροπολιτική περιοχή του Πειραιά, που θα προσομοιώσει τον τρόπο με τον οποίο η υπάρχουσα και η μελλοντική ζήτηση μετακινήσεων μπορούν να ικανοποιηθούν επαρκώς, μέσω μίας σειράς παρεμβάσεων και λύσεων.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΠΕΙΡΑΙΑ

Το Σχέδιο του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά θα καλύπτει τομείς όπως:

  • Μετακινήσεις και κυκλοφορία από/ προς τα κύρια σημεία δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και του λιμανιού.
  • Μετακίνηση και κυκλοφορία επιβατών/ πεζών μεταξύ μεγάλων κόμβων μεταφοράς, όπως το μετρό, το τραμ, οι αστικές συγκοινωνίες λεωφορείων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τρένο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης.
  • Πρόσβαση και κινητικότητα στην κεντρική περιοχή με όλους τους τρόπους, μέσω ανακατανομής του χώρου, σύμφωνα με τις αρχές βελτίωσης της ποιότητας ζωής και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
  • Χρήση ενός μοντέλου πολυτροπικών μεταφορών που θα επιτρέψει την αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων, σε σχέση με βασικούς στόχους (οικονομική αποδοτικότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προσβασιμότητα, κοινωνική ένταξη, ασφάλεια και ποιότητα του τοπικού περιβάλλοντος).
  • Προώθηση όλων των μέσων βιώσιμης κινητικότητας στον Δήμο Πειραιά, με έμφαση στην αστική αναβάθμιση/ αναζωογόνηση, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Επιπρόσθετα θα αναπτύξει μια σειρά προτάσεων ώστε να συμπεριλάβει τις ανάγκες κινητικότητας σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στην ήπια κινητικότητα (την προσβασιμότητα, το περπάτημα και το ποδήλατο), ικανοποιώντας και τις ανάγκες κινητικότητας του τοπικού πληθυσμού. Ένα βασικό χαρακτηριστικό του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών θα είναι η χρήση λεπτομερών αναλυτικών μεθόδων (κυκλοφοριακό μοντέλο), αφ’ ενός για την κατανόηση των συγκρούσεων στη ζήτηση για μετακινήσεις και αφ’ ετέρου για την ανάπτυξη/ αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων και μέτρων.

Επισημαίνεται πως το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την περιοχή του Πειραιά θα είναι σε συνέργεια με το υπό σύνταξη Περιφερειακό Σχέδιο του ΟΑΣΑ, το εγκεκριμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής και το προς ολοκλήρωση ΣΒΑΚ Πειραιά, αντλώντας από αυτά πληροφορίες στρατηγικού επιπέδου που θα τις χρησιμοποιήσει για να βελτιώσει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην τοπική κλίμακα, παρέχοντας σαφή κατανόηση των (συχνά) αντικρουόμενων αναγκών του στρατηγικού και τοπικού επιπέδου.

Το Σχέδιο θα αποτελείται από τα υποέργα:

  1. Παροχή υπηρεσίας για την βελτίωση της προσβασιμότητας στην κεντρική περιοχή του Πειραιά.
  2. Μελέτη κυκλοφορίας και στάθμευσης του Δήμου Πειραιά.

>>>Το δεύτερο υποέργο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον…

ΔΗΛΩΣΕΙΣ

  • Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης:

«Στόχος μας σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πιο λειτουργικό, πιο ασφαλές και να  εξυπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος. Στο πλαίσιο της προτεραιότητας  που δίνουμε ως διοίκηση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αλλά και της ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας, χρηματοδοτούμε την υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που θα συμβάλλει στην κάλυψη των υπαρχόντων αλλά και νέων κυκλοφοριακών αναγκών  που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων στον Πειραιά και την επέκταση της κρουαζιέρας, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Με σχέδιο, μεθοδικότητα και συγκεκριμένες προτάσεις θα δοθούν για πρώτη φορά λύσεις σ΄ένα ζήτημα που είναι κυρίαρχο για τον Πειραιά, το κυκλοφοριακό. Με έμφαση σε «πράσινες» παρεμβάσεις, που θα ενισχύσουν την τουριστική δυναμική του Πειραιά και θα τον μετατρέψουν στον πιο σύγχρονο συγκοινωνιακό  κόμβο της χώρας».

  • Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης:

«Ευχαριστούμε πολύ την Περιφέρεια Αττικής και προσωπικά  τον Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη για τη χρηματοδότηση αυτής της πολύ σημαντικής μελέτης για το κυκλοφοριακό ζήτημα στην πόλη του Πειραιά, το οποίο απασχολεί ιδιαίτερα τους πολίτες του. Με δεδομένη την επικείμενη σύνδεση της κεντρικής  περιοχής του Πειραιά και του λιμένα με  το κυκλοφοριακό δίκτυο σε επίπεδο  αστικό, μητροπολιτικό και εθνικό δίκτυο ΜΣΤ, την  επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας αλλά και την ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας, αυτή η μελέτη θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο  εργαλείο και οδηγό  για τις παρεμβάσεις που πρέπει να  γίνουν στην πόλη ώστε να  δοθούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν και να ενισχυθεί η βιώσιμη κινητικότητα».

  • Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου:

« Είναι πολύ σημαντικό που επιχειρείται για πρώτη φορά να δοθούν βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις στον κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς μας. Αποτελεί ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί για χρόνια τους πολίτες του Πειραιά καθώς οι αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας σε συνδυασμό με τα συγκοινωνιακά έργα που γίνονται, απαιτούν λύσεις άμεσες και αποτελεσματικές».

Απάντηση