Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Το Υπόμνημα του ΕΒΕΠ για ανάπτυξη και “έξυπνη” επιχειρηματική πόλη

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), δημοσιοποίησησε σήμερα Τετάρτη 29/4 το Υπόμνημα με τις προτάσεις του για μία αποδοτικότερη Δημόσια Διοίκηση.

Οι προτάσεις κατατέθηκαν από τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ Βασίλη Κορκίδη, με επιστολές του προς τον Πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα, τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, Γ. Σταθάκη, τον υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης,  Γ. Κατρούγκαλο, τον αναπλ. υπουργό Οικονομικών, Δ. Μάρδα,  την περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου και τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη.

Το σχετικό Υπόμνημα “υπογράφεται” από τον επιχειρηματικό κόσμο του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής, για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την ανάπτυξη της πόλης και του λιμανιού, προκειμένου ο Πειραιάς να εξελιχθεί σε μία “έξυπνη” επιχειρηματική πόλη.

Διαφήμιση για την υποστήριξη της σελίδας

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Απρίλιος 2015

Εισαγωγή

Τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης προς όφελος των επιχειρηματιών. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στη συνειδητοποίηση από την πολιτική ηγεσία της ανάγκης μείωσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών και την ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων των διοικητικών οργάνων στην απρόσκοπτη άσκηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, καθώς στην προώθηση των ηλεκτρονικών εφαρμογών  στις διάφορες διαδικασίες.

Παρά την ηλεκτρονική ανάπτυξη πολλών διαδικασιών και τις προσπάθειες για απλούστευση ορισμένων εξ αυτών, εξακολουθούν, ωστόσο, να υφίστανται πολλά εμπόδια στην απρόσκοπτη άσκηση της επιχειρηματικότητας.

Η πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά έγκειται στην άμεση προώθηση και επιτυχή εφαρμογή όλων των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων, που αποσκοπούν σε μία πιο αποτελεσματική και ευέλικτη Δημόσια Διοίκηση, προς όφελος των επιχειρηματιών, αλλά και του συνόλου της κοινωνίας. Ο βασικός στόχος της Διοίκησης του Ε.Β.Ε.Π. είναι να μετατρέψουμε τον Πειραιά  σε μία “έξυπνη”, επιχειρηματική πόλη.

Σε αυτή την κατεύθυνση, τα ζητήματα, στα οποία πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα, έχουν ως εξής:

Α.  Λειτουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Πολιτών (Γ.Ε.Π.) στα Επιμελητήρια

Στο πλαίσιο της μετεξέλιξης των Επιμελητηρίων σε Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων (Ε.Κ.Ε.επ.), η πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. αφορά στη δημιουργία και λειτουργία ενός Γραφείου  Εξυπηρέτησης Πολιτών (Γ.Ε.Π.), εντός του χώρου του Επιμελητηρίου, που θα λειτουργεί αρχικά πιλοτικά, ως πληροφοριακός κόμβος του Δήμου Πειραιά, και μπορεί αργότερα να επεκταθεί σε όλα τα Επιμελητήρια, διευρύνοντας και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Η λειτουργία του θα είναι δηλαδή αφετηριακή, καθώς μπορεί να μετεξελιχθεί, είτε σε Κ.Ε.Π., είτε εάν υπάρξει εντωμεταξύ σχετική νομοθετική ρύθμιση, σε «Έξυπνο» Γραφείο, το οποίο θα λειτουργεί μόνο με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Η υλοποίηση της ανωτέρω πρότασής μας, θα πραγματοποιηθεί αδαπάνως και προς όφελος των τοπικών επιχειρήσεων. Ο βασικός μας στόχος είναι η προσφορά ανταποδοτικών και σύγχρονων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τους επιχειρηματίες, ώστε να διαμορφώσουμε και με άλλους τοπικούς φορείς ένα φιλικότερο επιχειρηματικά, αναπτυξιακό περιβάλλον στον  Πειραιά.

Β.  Διοικητική μεταρρύθμιση και τελωνειακή Διοίκηση

H φορολογική και τελωνειακή Διοίκηση, εμπλέκονται σε πολλές δραστηριότητες των  επιχειρήσεων και επηρεάζουν άμεσα την επιχειρηματική δραστηριότητα στον τομέα του εμπορίου και ιδιαίτερα του εξωτερικού .  Η τελωνειακή Διοίκηση παρεμβαίνει άμεσα, κατά τη διακίνηση των εμπορευμάτων, κατά την εισαγωγή, την εξαγωγή ή τον εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού. Αυτή η ιδιαιτερότητα, μας κάνει να επικεντρωθούμε περισσότερο σε αυτή.

Η τελωνειακή Διοίκηση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Έχοντας υπόψη, ότι η τελωνειακή Διοίκηση δρα σε ένα ευρωπαϊκό νομοθετικό και κανονιστικό περιβάλλον, λόγω του ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα του εξωτερικού εμπορίου λειτουργεί ως τελωνειακή ένωση με ενιαίους δασμολογικούς και τελωνειακούς κανόνες, θα έπρεπε η πρακτική εφαρμογή των κανόνων αυτών, να γίνεται ομοιόμορφα ή τουλάχιστον εναρμονισμένα με την πρακτική εφαρμογή στα άλλα Κράτη Μέλη της Ε.Ε.

Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Η ελληνική τελωνειακή Διοίκηση, όχι μόνο δεν πλησιάζει τις απλουστεύσεις, που εφαρμόζονται από τα άλλα κράτη μέλη, αλλά και όταν δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για προσέγγιση αυτών των πρακτικών, όπως είναι οι ηλεκτρονικές τελωνειακές διαδικασίες, η τελωνειακή περιφερειακή Διοίκηση μετατρέπει τις ηλεκτρονικές διαδικασίες σε μεγάλο βαθμό σε χειρόγραφες, αφού ζητά σε πολλές περιπτώσεις να προσκομίζονται στο τελωνείο εκτυπωμένα τα  ηλεκτρονικά υποβληθέντα παραστατικά και ολοκληρώνει τις διατυπώσεις εκτελωνισμού των εμπορευμάτων με τον παραδοσιακό χειρόγραφο τρόπο.

Αυτό σημαίνει, ότι δαπανήθηκαν πολλά εκατομμύρια για τη θέση σε λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων, χωρίς όμως να επιτυγχάνεται το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, που είναι η εξοικονόμηση πόρων, τόσο για τον ιδιωτικό, όσο και για το δημόσιο τομέα.

Aναβάθμιση του ρόλου των Εκτελωνιστών και εκπαίδευση τελωνειακών υπαλλήλων.

Έχοντας υπόψη, ότι η ελληνική τελωνειακή Διοίκηση καλείται να εφαρμόσει κανόνες, που θεσπίζονται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι οποίοι απηχούν αντιλήψεις προηγμένων τελωνειακών διοικήσεων (Γερμανία, Ολλανδία, Γαλλία κ.λπ.), είναι δύσκολο να κατανοήσει πλήρως αυτούς τους κανόνες και να τους εφαρμόσει με τον τρόπο, που εφαρμόζονται στα άλλα Κράτη Μέλη της Ε.Ε.

Θα έπρεπε οι τελωνειακοί υπάλληλοι να εκπαιδευτούν στα τελωνειακά καθεστώτα και στον τρόπο επιτήρησης των εμπορευμάτων, ώστε να εφαρμόζονται ανάλογα συστήματα, που ισχύουν και στα λοιπά Κράτη Μέλη.

Η μη παροχή σαφών οδηγιών από την κεντρική Διοίκηση της Γενικής Δ/νσης Τελωνείων

Η μη σωστή λειτουργία της περιφερειακής τελωνειακής Διοίκησης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην απουσία ολοκληρωμένων και σαφών οδηγιών για τον τρόπο εφαρμογής των διαφόρων κανόνων, που θεσπίζονται σε Κοινοτικό επίπεδο (Κοινοτικός Τελωνειακός Κώδικας, Διατάξεις Εφαρμογής του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα, οδηγία για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης κ.λπ.), με αποτέλεσμα τη μη εφαρμογή ή την στρεβλή εφαρμογή πολλών ρυθμίσεων, που παρέχουν πολλά δικαιώματα στις επιχειρήσεις.

Η ανεπαρκής εποπτεία της τελωνειακής Διοίκησης από την πολιτική ηγεσία.

Έχοντας υπόψη, ότι οι τελωνειακές διατάξεις είναι σε μεγάλο βαθμό τεχνικού χαρακτήρα, η πολιτική ηγεσία δεν είναι σε θέση να εποπτεύσει τη σωστή εφαρμογή των διατάξεων αυτών, οι οποίες στο μεγαλύτερο μέρος θεσπίζονται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή η έλλειψη εποπτείας αφήνει πλήρως ελεύθερο πεδίο στην κεντρική τελωνειακή Διοίκηση να καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο εφαρμογής των διαφόρων κανόνων, που καθορίζουν δυνατότητες ευνοϊκής μεταχείρισης των επιχειρήσεων. Η πολιτική ηγεσία μη έχοντας γνώση των ως άνω πολύπλοκων ρυθμίσεων, αποδέχεται αναγκαστικά τις προτάσεις της Διοίκησης.

Εποπτεία εφαρμογής των εκδιδομένων νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών   διατάξεων.

Η κεντρική υπηρεσία δεν πρέπει να περιορίζεται στην έκδοση και την κοινοποίηση διατάξεων. Θα πρέπει να εποπτεύει και τη σωστή εφαρμογή τους.

Η σημερινή άσκηση εποπτείας από την Οικονομική Επιθεώρηση δεν μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική, καθόσον οι υπάλληλοι, που στελεχώνουν την υπηρεσία αυτή δεν έχουν εκπαιδευτεί για να γνωρίζουν τους κανόνες, που θεσπίζονται από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η άσκηση εποπτείας δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο, στο αν ζημιώθηκαν τα συμφέροντα του Δημοσίου, αλλά και αν η Διοίκηση ενεργεί παράνομα σε βάρος των συμφερόντων των επιχειρήσεων.

Η έλλειψη διαβούλευσης με τον ιδιωτικό τομέα.

Όλες οι νομοθετικές, κανονιστικές και διοικητικές ρυθμίσεις εκδίδονται από την κεντρική Διοίκηση, χωρίς θεσμοθετημένη διαβούλευση με τον ιδιωτικό τομέα. Ορισμένες εξαιρέσεις που αποφασίζονται από ορισμένους υπαλλήλους, επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Αποτέλεσμα αυτής της μονομερούς δράσης της κεντρικής τελωνειακής Διοίκησης είναι η έκδοση ρυθμιστικών πράξεων, που εξυπηρετούν μόνο το «δημόσιο συμφέρον», όπως αυτό γίνεται αντιληπτό από τα όργανα της Διοίκησης (δημοσίους υπαλλήλους). Ο ιδιωτικός τομέας καλείται να εφαρμόσει πράξεις οι οποίες πολλές φορές είναι ασαφείς και δημιουργούν προβλήματα ερμηνείας.

Η θέσπιση πλαισίου διαβούλευσης με τον ιδιωτικό τομέα, θα παρείχε τη δυνατότητα στην πολιτική ηγεσία να πληροφορηθεί για μία πρόταση από δύο πλευρές. Από την πλευρά της Διοίκησης, αλλά και από την πλευρά του ιδιωτικού τομέα. Με τον τρόπο αυτόν η πολιτική ηγεσία θα μπορούσε να σταθμίσει καλύτερα και να αποφασίσει σωστότερα.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στη διαμόρφωση των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών ρυθμίσεων

Έχοντας υπόψη, ότι οι θεσπιζόμενες διατάξεις θα πρέπει να εξασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, χωρίς να εμποδίζουν το νόμιμο εμπόριο, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την επεξεργασία των Νόμων, Υπουργικών Αποφάσεων και εγκυκλίων – διαταγών η γνώμη του αντίστοιχου φορέα, που εκπροσωπεί τον κλάδο των επιχειρήσεων. Για το σκοπό αυτόν θα πρέπει να θεσπισθεί, γενικά, η υποχρέωση να μην προωθείται καμία νομοθετική διάταξη, αν δεν τεθεί υπόψη και δεν διατυπωθεί η γνώμη του φορέα, που εκπροσωπεί τους επιχειρηματίες στους οποίους αναφέρεται η διάταξη.

Εσφαλμένη ερμηνεία διατάξεων – έλλειψη αποτελεσματικών μέσων άμυνας.

Σε πολλές περιπτώσεις εκδίδονται πράξεις, οι οποίες ερμηνεύουν εσφαλμένα τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις και καθιερώνουν, είτε γραφειοκρατικές διαδικασίες, είτε άμεσες ή έμμεσες επιβαρύνσεις στα εμπορεύματα, με συνέπεια να μειώνεται η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. Ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να προσφύγει στη νομική υπηρεσία για εξέταση της ορθής ερμηνείας, που δίνεται από τη Διοίκηση. Θα πρέπει να απευθυνθεί στη Διοίκηση για να θέσει η ίδια (και μόνο εφόσον το κρίνει σκόπιμο) ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο. Τέτοια αιτήματα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν προωθούνται από τη Διοίκηση προς το νομικό Συμβούλιο, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η εξέταση της ερμηνείας, που δίνεται από τη Διοίκηση.

Το μοναδικό μέσο άμυνας του έλληνα επιχειρηματία, κατά αυτών των πράξεων είναι η προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Όμως, έχοντας υπόψη το κόστος και τη μακρόχρονη διαδικασία απόδοσής της, αποφεύγεται η άσκηση αυτού του μέσου με αποτέλεσμα, πολλές παράνομες πράξεις να μην προσβάλλονται και να εφαρμόζονται σε βάρος των επιχειρηματιών.

Η προσφυγή σε διοικητικούς θεσμούς επίλυσης διαφορών.

Για τα εισαγόμενα εμπορεύματα θεσπίσθηκε η Επιτροπή Τελωνειακών Αμφισβητήσεων (πρωτοβάθμια και ανωτάτη). Όμως, η αρμοδιότητα αυτής της επιτροπής περιορίζεται μόνο για περιπτώσεις αμφισβήτησης της δασμολογικής κλάσης ή της αξίας των εμπορευμάτων. Για τις λοιπές διαφορές, που προκύπτουν (χρέωση εκ των υστέρων, πρόστιμα κ.λπ.) δεν υπάρχει πρόβλεψη για διοικητική επίλυση και, κατά συνέπεια, το μόνο μέσο , πολλών διαφορών είναι η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, η οποία όμως, όπως προαναφέρθηκε, απονέμεται με μεγάλη καθυστέρηση και με δυσανάλογο κόστος.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Θέσπιση διοικητικών θεσμών επίλυσης διαφορών.

Έχοντας υπόψη, ότι πολλές διαφορές, μεταξύ επιχειρηματιών και Διοίκησης δεν μπορούν να φθάσουν στους θεσμούς της Δικαιοσύνης, θα πρέπει να θεσπισθούν διοικητικές αρχές επίλυσης τελωνειακών διαφορών, ανάλογων με αυτές, που ισχύουν για την επίλυση φορολογικών διαφορών ή να διευρυνθεί η αρμοδιότητα των Επιτροπών Τελωνειακών Αμφισβητήσεων πέραν της δασμολογικής κατάταξης και της δασμολογητέας αξίας και σε άλλες διαφορές, που προκύπτουν από τις πράξεις της τελωνειακής Διοίκησης.

Γ.  Συνδυαστικές Υπηρεσίες με αξιοποίηση του  Μητρώου – Γ.Ε.ΜΗ. του Ε.Β.Ε.Π.

Η βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιχειρηματία, ιδιαίτερα για διαδικασίες οι οποίες απαιτούν εμπλοκή περισσοτέρων του ενός φορέα, με τελικό στόχο την παροχή υπηρεσιών μιας στάσης, αποτελεί μία συνεχή πρόκληση για το Ε.Β.Ε.Π.. Σε αυτή την κατεύθυνση, κρίνεται απαραίτητη η επέκταση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με δεδομένο ότι, αποτελεί τον καταλύτη για μια ανοιχτή και συνεργατική Δημόσια Διοίκηση, στις σχέσεις της με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, με στόχο τη μείωση του διοικητικού βάρους και κόστους των επιχειρήσεων, την ενθάρρυνση της λογοδοσίας, της διαφάνειας, αλλά και της στοχοθεσίας. Επιπροσθέτως, η διασύνδεση του Γ.Ε.ΜΗ. με τα Γ.Ε.Π. των Επιμελητηρίων για την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας εγκατάστασης των επιχειρήσεων, η διασύνδεση Επιμελητηρίων – Ο.Α.Ε.Ε., προκειμένου οι επιχειρηματίες να μπορούν να απευθύνονται στα Επιμελητήρια για ζητήματα και εργασίες, που σχετίζονται με τον Οργανισμό και η  δωρεάν online σύνδεση με το σύστημα Taxis για επαλήθευση  στοιχείων.

Από την πλευρά των Κ.Ε.Π., οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως έχουν καταγραφεί για το 2014, σύμφωνα με τον αριθμό έκδοσης, είναι:

Χορήγηση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης 943.370
Χορήγηση αντιγράφου πιστοποιητικού γέννησης 375.468
Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γέννησης 182.985
Υπηρεσία Γενικής Χρήσης 157.586
Χορήγηση δελτίων μετακίνησης ΑΜΕΑ 104.500
Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γάμου 83.686
Χορήγηση αντιγράφου ποινικού μητρώου 83.599
Οικογενειακό επίδομα ΟΑΕΔ 67.089
Χορήγηση βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας 64.572
Χορήγηση αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης θανάτου 63.794

Δ. Έκδοση Πιστοποιητικού Καταγωγής για λογαριασμό εταιρειών εγκατεστημένων στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα

Με την ΠΟΛ 1113/22.05.2013 δόθηκε η δυνατότητα «χορήγησης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) έναρξης εργασιών και η διαδικασία υποβολής περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α. και καταβολής του φόρου, για υποκείμενους στο φόρο εγκατεστημένους σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που δεν διαθέτουν Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα και αιτούνται τη χορήγησή του, για την καταβολή του φόρου που οφείλεται για πράξεις που φορολογούνται στο εσωτερικό της χώρας, χωρίς να ορίσουν φορολογικό αντιπρόσωπο στην Ελλάδα».

Οι εν λόγω εταιρείες δεν διαθέτουν έδρα ή Φορολογικό Εκπρόσωπο στην Ελλάδα, παρ’όλα αυτά πραγματοποιούν εξαγωγές μέσω του λιμένα Πειραιά, εγχωρίων προϊόντων που πολλές φορές απαιτούν την έκδοση Πιστοποιητικού Καταγωγής.

Προκειμένου να διευκολυνθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον δράσης των εξαγωγικών επιχειρήσεων, προτείνεται να εξεταστεί το ενδεχόμενο έκδοσης από τα Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια του πιστοποιητικού καταγωγής με εξαγωγέα αλλοδαπή εταιρεία, εγκατεστημένη σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία έχει πάρει ελληνικό Α.Φ.Μ. Η έκδοση προτείνεται να γίνεται με αίτημα του Τελωνειακού τους αντιπροσώπου, ο οποίος νομίμως εκπροσωπεί την αλλοδαπή εταιρεία έναντι των Τελωνειακών Αρχών,  κάνοντας χρήση της εγγραφής του Τελωνειακού Αντιπροσώπου, ο οποίος διαθέτει αριθμό Γενικού Μητρώου και Γ.Ε.ΜΗ. στο Επιμελητήριο,  για λογαριασμό του εξαγωγέα, που είναι οι αλλοδαπές εταιρείες.

Ε. Απλοποίηση αδειοδοτήσεων για την ίδρυση και λειτουργία εγκατάστασης επιχειρήσεων

Το Ε.Β.Ε.Π. πιστεύει ότι, η απλοποίηση κάθε μορφής αδειοδότησης με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας μίας επιχείρησης είναι σημαντική, αφού μειώνει τις πολλές «χειραψίες» μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, εξοικονομώντας στον επιχειρηματικό κόσμο χρόνο και χρήμα. Ειδικότερα, προτείνουμε:

  • Άμεση ενεργοποίηση  του Ν.4262/14 (νόμος-πλαίσιο για την αδειοδότηση), ιδιαίτερα, ως προς τα προβλεπόμενα για τις βιομηχανικές δραστηριότητες. Να επανεξετασθούν οι διατάξεις, που αφορούν περιβαλλοντικούς όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας, ανάλογα με την τοποθεσία εγκατάστασης, όπως και των αντίστοιχων, που προβλέπουν εξοντωτικά πρόστιμα και κυρώσεις. Να συντονιστούν οι ενέργειες των ενεργειών για εναρμόνιση των αδειοδοτικών διαδικασιών των υπολοίπων Υπουργείων, που εποπτεύουν δραστηριότητες, που προχωρούν σε επενδύσεις (π.χ. Υπουργεία Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης-Τροφίμων, ΥΠΕΚΑ) με τις διατάξεις του Νόμου-Πλαισίου.
  • Συμπλήρωση της νομοθεσίας περί ανάπτυξης των Επιχειρηματικών Πάρκων (Ν. 3982/2011) στα σημεία, όπου παρουσιάζονται προβλήματα (χρόνοι αδειοδότησης των Ε.Π., συνεργασία με άλλα Υπουργεία, θέματα διαχείρισης των Πάρκων, θέματα ανάπτυξης και εξυγίανσης των Άτυπων Βιομηχανικών Συγκεντρώσεων, όπως και θέματα των Μεγάλων Μεμονωμένων Μονάδων κ.λπ.). Eπίσης,  να εκπονηθούν  προγράμματα επιχορήγησης για την ανάπτυξη νέων Επιχειρηματικών Πάρκων στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ.
  • Στο Νόμο 3982/2011, το αρθ. 35, παρ. 1, προβλέπει την Αδειοδότηση από τα Επιμελητήρια. Με την ως άνω διάταξη, παρέχεται το δικαίωμα στα Επιμελητήρια να χορηγούν άδειες λειτουργίας. Εξομοιούται, δηλαδή, το Επιμελητήριο με την αντίστοιχη Δ/νση Ανάπτυξης της οικείας Διοικητικής Περιφέρειας, ως αδειοδοτούσα αρχή του αρθ. 17 παρ. 14 του Ν. 3982/2011, όσον αφορά τον τομέα χορήγησης άδειας λειτουργίας. Όμως για τη χορήγηση Περιβαλλοντικών Όρων υπάρχουν δύο συμβούλια με συναφή αρμοδιότητα, το ΚΕΣΠΑ για τις εντασσόμενες δραστηριότητες στην Α1 κατηγορία και το ΠΕΣΠΑ για τις εντασσόμενες δραστηριότητες στην Α2 κατηγορία, αντίστοιχα. Σε αυτά τα συμβούλια, έως σήμερα, δεν έχει γίνει πρόβλεψη συμμετοχής εκπροσώπου του Επιμελητηρίου. Το θέμα αυτό αφορά, τόσο τα Εμπορικά/Βιομηχανικά Επιμελητήρια, όσο και το Τεχνικό Επιμελητήριο και ασφαλώς θα είναι επιθυμητή η συμμετοχή μας στη λειτουργία του ΚΕΣΠΑ και του ΠΕΣΠΑ.

Απάντηση