Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Η θέση του ΕΒΕΠ για τη “δίκαιη ανάπτυξη” των λιμανιών στην Ευρώπη και την Ελλάδα

Χωρίς κατηγορία στις 16/12/2016

Υπέρ της νομοθεσίας της ΕΕ

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στην Επιχειρηματική Λέσχη του ΕΒΕΠ, μεταξύ στελεχών της Cosco στην Ελλάδα, του προέδρου και μελών του δ.σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και τα θέματα που απασχόλησαν τις δύο πλευρές ήταν οι επενδύσεις στον ΟΛΠ, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν δυναμικά μέσα στο 2017, όπως έχει γράψει η αλλά και το ζήτημα που έχει προκύψει με την PCDC ΑΕ.

Η θυγατρική εταιρεία του ομίλου Cosco που διαχειρίζεται αποθήκη που βρίσκεται σε ελεύθερη ζώνη, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του ΟΛΠ, μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες εξαγωγής (ανταλλακτικά-εφόδια πλοίων) χωρίς την επιβολή ΦΠΑ. Εξέλιξη που έχει ανησυχήσει τις εταιρείες logistics και τους εφοδιαστές πλοίων, που θεωρούν ότι κάτι τέτοιο μπορεί να μονοπωλήσει την αγορά. Στη  σύσκεψη, πάντως, τα στελέχη της κινεζικής εταιρείας διαβεβαίωσαν ότι η αποθήκη θα είναι ανοιχτή σε όλους. Συμφωνήθηκε μάλιστα να γίνει παρουσίαση των υπηρεσιών που προσφέρει η PCDC στις 20 Δεκεμβρίου στο ΕΒΕΠ, προκειμένου να ενημερωθούν όλες οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.

Το ΕΒΕΠ με επιστολή του από τις 9/12 προς το υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη ζητήσει η ίδια ρύθμιση να ισχύσει για όλες τις αποθήκες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε εφοδιαστικές επιχειρήσεις, που έχουν χαρακτηριστεί αποθηκευτικοί χώροι με προνόμια ελεύθερης ζώνης για τη ναυτιλία.

Είναι σημαντικό ότι στις 14 Δεκεμβρίου 2016, ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία, από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, η νέα νομοθεσία για την Οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των λιμένων, εισηγήτρια της οποίας για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε ορισθεί η ελληνίδα ευρωβουλευτής  κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη. 

Σε σχετική συζήτηση στην Ολομέλεια, παρουσία της αρμόδιας Επιτρόπου για θέματα μεταφορών κ. Violeta Bulc, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σημασία του νομοθετήματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, κάνοντας ειδική αναφορά στην Ελλάδα.

Το πλαίσιο των νέων κανόνων για τα λιμάνια πρόκειται να αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών, τα οποία απασχολούν 470.000 εργαζομένους, και να τα καταστήσει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές. Ο Κανονισμός αυτός θα εφαρμοστεί σε 319 θαλάσσια ευρωπαϊκά λιμάνια, που περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), εκ των οποίων τα 25 είναι ελληνικά.

Μετά από 15 χρόνια σκληρής προσπάθειας στο ΕΚ αυτό το νομοθέτημα, συμβάλλει στη διαμόρφωση των νέων κανόνων για την ελεύθερη οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών, που αναμφίβολα θα ενισχύσουν τη διαφάνεια στη δημόσια χρηματοδότηση των λιμένων και θα εξασφαλίσουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Έχει σημασία να τονιστεί ότι με εντατική προσπάθεια το Συμβούλιο κατέληξε σε μια ουσιαστική συμφωνία, αφού με τη νέα αυτή νομοθεσία δεν επιβάλλεται ένα συγκεκριμένο μοντέλο διαχείρισης των υπηρεσιών, διότι οι αρχές λιμένων παραμένουν ανεξάρτητες και έτσι ενισχύεται ο ανταγωνισμός. Οι ρυθμίσεις προβλέπουν τον περιορισμό του αριθμού των παρόχων υπηρεσιών, τη δυνατότητα παροχής δημόσιας υπηρεσίας καθώς και μια σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, προκειμένου να αποφευχθεί η δυσανάλογη διοικητική επιβάρυνση και τα πρόσθετα κόστη.

Επίσης, ο νέος Κανονισμός πρέπει να πούμε ότι παρέχει δίκαιους όρους ανταγωνισμού, συγκεκριμένους κανόνες διαφάνειας και ασφάλειας δικαίου και ένα σταθερό νομικό πλαίσιο πιο ελκυστικό για τους επενδυτές, το οποίο δεν έχει δυσανάλογες και αντιφατικές ερμηνείες.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε:

Μια ναυτική χώρα όπως η Ελλάδα, μπορεί να ευνοηθεί από αυτό το πλαίσιο, διότι το νέο σύστημα κανόνων, στο οποίο εντάσσονται είκοσι πέντε ελληνικά λιμάνια, ενισχύει την απόδοση των λιμενικών υπηρεσιών, δημιουργεί ένα ελκυστικό περιβάλλον για επενδύσεις και κυρίως συμβάλλει σε μία δίκαιη οικονομική ανάπτυξη, που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη η ελληνική οικονομία σήμερα“.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: