Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς για την αύξηση του κατωτάτου μισθού  

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ/ΑΓΟΡΑ στις 01/04/2024

Και ζητεί διευκρινίσεις από τη Δόμνα για την επιτυχή εφαρμογή της e-Κάρτας Εργασίας

|> Μετά την έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο της αύξησης του κατώτατου μισθού κατά 6,41% στα 830 ευρώ, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς (ΕΣΠ), σε συνέχεια προηγούμενης επιστολής με προτάσεις του στην αρμόδια υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου, ανακοινώθηκαν τα εξής :

Σε μια περίοδο όπου το μέσο ελληνικό νοικοκυριό πιέζεται από την ακρίβεια, όπως μαρτυρά και η εικόνα της αγοράς το τελευταίο τρίμηνο, δεν θα μπορούσε κανείς να είναι αρνητικός σε μια τέτοια εξέλιξη.

Ωστόσο, επειδή οι επιχειρήσεις καλούνται να επωμιστούν και αυτό το βάρος, είναι αναγκαίο να επισημανθεί ότι η νέα αυτή αύξηση, ξεπερνά τις δυνατότητες μεγάλου ποσοστού επιχειρήσεων και ειδικά των μικρομεσαίων. Αυτό συμβαίνει διότι η αύξηση κατά 50 ευρώ του μηνιαίου κατώτατου μισθού κοστίζει στην επιχείρηση σχεδόν 63 ευρώ μηνιαίως ενώ, σύμφωνα και με πρόσφατη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, η αύξησή του δημιουργεί πιέσεις για μισθολογικές αυξήσεις και για τους υπόλοιπους μισθωτούς.

Τη στιγμή που πλήθος μικρομεσαίων επιχειρήσεων αγωνιούν για την βιωσιμότητά τους, εξαιτίας του υψηλού κόστους επανατροφοδότησής τους, των συσσωρευμένων οφειλών και της έλλειψης ρευστότητας, είναι απαραίτητη η αισθητή μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Άλλωστε η χώρα μας βρίσκεται στις 4 ακριβότερες ανάμεσα σε 37 κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ ως προς τις εισφορές κύριας και επικουρικής ασφάλισης, με ποσοστό 26% έναντι 18,2%, που είναι ο μέσος όρος για τα κράτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

Ειδικά, εάν κυβερνητικό στόχο αποτελεί η ετήσια αύξηση κατά 5% του κατώτατου μισθού έως το τέλος της τετραετίας και πολύ περισσότερο όταν με το τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο οι αυξήσεις των μισθών ανεβάζουν το ύψος του τεκμαρτού εισοδήματος και τα φορολογικά βάρη των εμπόρων.

Σε αυτή τη βάση, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς επανέρχεται στην αναγκαιότητα μιας εθνικής στρατηγικής για την απασχόληση και επανακαταθέτει τις εξής προτάσεις:

  • Να συνδυαστεί η αύξηση με φορολογικές ελαφρύνσεις των δικαιούχων του κατώτατου μισθού, ώστε να μην εξανεμιστεί από τις αυξήσεις σε ενέργεια και βασικά είδη.
  • Να διασυνδεθεί το ύψος του επιδόματος ανεργίας με στοχευμένη εκπαίδευση, ώστε να μην αποτελεί επιλογή.
  • Να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις να προσλάβουν προσωπικό και στις υψηλές κλίμακες μισθοδοσίας, ειδικά τώρα που θα πρέπει να επενδύσουμε σαν χώρα σε ένα μοντέλο με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας και ισχυρής ανταγωνιστικότητας.

Οφείλουμε να σχεδιάσουμε ένα ισχυρό οικονομικό περιβάλλον, που θα δίνει ευκαιρίες για καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας και αυτό γίνεται μόνο με ισχυρές επιχειρήσεις κάθε είδους και μεγέθους.

Ζητούνται διευκρινίσεις
για την επιτυχή εφαρμογή
της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας

Εξ άλλου με επιστολή του ΕΣΠ στην υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου, ζητούνται διευκρινίσεις για την επιτυχή εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Η επιστολή αναφέρει:

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απηύθυνε επιστολή στην Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Δ. Μιχαηλίδου, όπου ζητά διευκρινίσεις προκειμένου να είναι επιτυχής η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

«Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς ήταν από την πρώτη στιγμή θετικός στην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας Εργασίας, ως ένα μέτρο που προστατεύει τόσο τον εργαζόμενο, όσο και τον υγιή ανταγωνισμό.

Θεωρούμε πολύ θετική την απόφασή σας για χρονική παράταση της εφαρμογής της και στο λιανικό εμπόριο, καθώς έως την 1η Ιουλίου 2024, όπου θα είναι η πλήρης επιχειρησιακή εφαρμογή του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, οι επιχειρήσεις θα έχουν τον απαραίτητο χρόνο για να ενημερωθούν για το νέο Πληροφοριακό Σύστημα του ΕΡΓΑΝΗ και να προχωρήσουν στη συνέχεια στις απαιτούμενες ενέργειες για τη συνολική χρήση των εφαρμογών του.

Ωστόσο, εξαιρετικής σημασίας είναι να απαντηθούν στο διάστημα αυτό όλα τα ερωτήματα σχετικά με την χρήση της ψηφιακής κάρτας, προκειμένου να γίνει απρόσκοπτα και επιτυχώς η εφαρμογή της και συγκεκριμένα:

  • Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για ένα μικρό διάστημα «ανοχής» στην είσοδο ή και την έξοδο του εργαζόμενου και κατά συνέπεια στο χτύπημα της κάρτας. Να δοθεί ένα ελάχιστο διάστημα ανοχής (π.χ. 20 λεπτά), όπου αυτός ο χρόνος να μη λογίζεται ως υπερεργασία, ιδίως όταν απαιτείται για την προετοιμασία ανάληψης ή αποχώρησης από την εργασία.
  • Στην καθημερινότητα του λιανεμπορίου οι επιχειρήσεις λειτουργούν με τον “υπεύθυνο καταστήματος”, ο οποίος ουσιαστικά τελεί χρέη προϊστάμενου, έχει αισθητά υψηλότερο μισθό από το υπόλοιπο προσωπικό, όχι όμως στο ύψος του τετραπλάσιου κατώτατου όπως ορίζει ο νόμος, ώστε να εξαιρείται από την υποχρεωτικότητα της χρήσης της κάρτας. Εδώ απαιτείται παρέμβαση, καθώς θα δημιουργηθεί σοβαρή δυσλειτουργία στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.
  • Χρειάζεται διευκρίνιση για το εάν και το πώς εφαρμόζεται η ψηφιακή κάρτα σε δευτερεύοντες ΚΑΔ, εφόσον βέβαια ο κύριος ΚΑΔ έχει υποχρέωση.
  • Επίσης, χρειάζεται διευκρίνηση για τη χρήση ψηφιακής κάρτας και από εργαζόμενους που απασχολούνται σε καταστάσεις «shop in a shop».
  • Τέλος, θα πρέπει να υπάρξουν διευκρινίσεις για ένα σημαντικό αριθμό εμπορικών καταστημάτων που δεν έχουν συνεχόμενο ωράριο και λειτουργούν τρεις από τις έξι μέρες για λιγότερο από οκτώ ώρες.

Δεσμευόμαστε πως θα επανέλθουμε και με όποια άλλα ζητήματα προκύψουν, ώστε η επίλυση τους να εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς».

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: