Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το Master Plan του ΟΛΠ

Σε τεταμένη ατμόσφαιρα η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)

|> Με διχογνωμίες και αντιπαραθέσεις ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), στο υπουργείο Ναυτιλίας για το “μεταλλαγμένο” master plan του ΟΛΠ.

Ας δούμε τι αναφέρουν οι ανακοινώσεις, από τις διάφορες πλευρές…

Γιάννης Μώραλης

Ο κ. Μώραλης συντάχθηκε με το αίτημα των υπολοίπων Δημάρχων για αναβολή, δεδομένου ότι μόλις τη Δευτέρα έλαβαν το αναθεωρημένο Master Plan και δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος, προκειμένου να μελετηθεί, να γίνουν ουσιαστικές παρατηρήσεις και να υποβληθούν ερωτήματα. Επιπλέον, έθεσε το θέμα αν προβλέπεται νέο στάδιο διαβούλευσης επί του αναθεωρημένου Master Plan και αν αυτή ολοκληρώθηκε το 2018.

Εξέφρασε τη σταθερή θέση του Δήμου για το Master Plan, επισημαίνοντας ταυτόχρονα την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι δεν θα δημιουργηθεί mall, ζητώντας να υπάρξουν όμως διευκρινίσεις για τη χρήση των 22.000 τ.μ. Τέλος, τόνισε την ανάγκη να γίνει το ΣΙΛΟ Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

Χρήστος Βρεττάκος

Η ζωή της πόλης μας ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, με τις όποιες θετικές και αρνητικές πλευρές αυτής της συνύπαρξης. Το τελευταίο διάστημα έχουμε μια νέα εξέλιξη. Ο νέος ιδιοκτήτης του λιμανιού, η Cosco, σχεδιάζει το μέλλον του, δίχως να παίρνει υπόψη του την τοπική κοινωνία, τις ανάγκες και τα «θέλω» της. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει νόμος που της επιβάλλει να προχωρήσει σε σχετική διαβούλευση για τα έργα που θέλει να πραγματοποιήσει, τον αγνοεί επιδεικτικά.

Σήμερα, συμμετείχα σε μία διαβούλευση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που είναι υπεύθυνη για την αποδοχή ή όχι του master plan της Cosco. Στη συνάντηση, τόσο εγώ, όσο και όλοι οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των επαγγελματιών φορέων του ευρύτερου Πειραιά, ζητήσαμε τα αυτονόητα. Να μας δοθεί δηλαδή το master plan της εταιρείας και ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου να το μελετήσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε με σοβαρότητα να τοποθετηθούμε σε ένα τόσο κρίσιμο και σημαντικό θέμα που αφορά το μέλλον της πόλης και των ανθρώπων της για τις επόμενες δεκαετίες. Με απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο, ο πρόεδρος της ΕΣΑΛ αρνήθηκε την αυτονόητη υποχρέωση που είχε να υιοθετήσει το αίτημα αναβολής της διαβούλευσης που του ζητήθηκε, με αποτέλεσμα να μην μπορώ παρά να αποχωρήσω από αυτή τα διαδικασία- φιάσκο.

Είναι τεράστια η κυβερνητική ευθύνη για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι εμπλεκόμενοι φορείς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Ο υπουργός Ναυτιλίας οφείλει, υλοποιώντας τον νόμο και τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco, να επιβάλλει μία ουσιαστική διαβούλευση, πριν λάβει τις όποιες αποφάσεις του. Για εμάς είναι δεδομένο ότι δεν θα ανεχτούμε παρεμβάσεις στην πόλη μας, που στο όνομα μιας υποτιθέμενης ανάπτυξης, θα καταδικάσουν μια ολόκληρη περιοχή και τους κατοίκους της. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και οι συμπολίτες μας, ώστε να τοποθετηθούν πάνω στα σχέδια αυτών που αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς“.

Θοδωρής Δρίτσας

Ο κ. Δρίτσας είχε ζητήσει χθες να αναβληθεί η σημερινή συνεδρίαση. Είπε:

«Το διαφοροποιημένο και σύμφωνα με δημοσιεύματα, άκρως επεκτατικό νέο Master Plan της Ο.Λ.Π. Α.Ε. (COSCO) για το λιμάνι του Πειραιά, πρέπει υποχρεωτικά να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, με τη συμμετοχή της κοινωνίας του ευρύτερου Πειραιά. Με τις αυτοδιοικητικές Αρχές, με τους επαγγελματικούς Συλλόγους και τα Επιμελητήρια, με τις Ενώσεις εργαζομένων και τις Ενώσεις πολιτών, με τις Δημόσιες Αρχές.

Αυτό προβλέπει και επιβάλλει, τόσο η γενική νομοθεσία, όσο και η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει γίνει νόμος του Κράτους. Το Πειραιώτικο λιμάνι, είναι λιμάνι μέσα στις πόλεις που το περιβάλλουν. Δεν υπάρχει από μόνο του. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, το Πέραμα και η Σαλαμίνα, έχουν βαρύνουσα γνώμη για το είδος της ανάπτυξης. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς και τη δική τους συμμετοχή, γνώμη και συναπόφαση.

Το ελάχιστο που οφείλει η Κυβέρνηση να επιβάλλει χωρίς καμία καθυστέρηση, είναι η αναβολή της αυριανής συνεδρίασης της Ε.Σ.Α.Λ. και η έναρξη διαδικασίας γενικευμένης διαβούλευσης, για το νέο Master Plan. Διαφορετικά, Κυβέρνηση και Ο.Λ.Π. Α.Ε., παρανομούν, ενώ το… ετσιθελικό κράτος της Δεξιάς, καθόλου δε βοηθά τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη.

Τέλος, πόσο άραγε ακόμα θα καθυστερεί ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής να κοινοποιήσει δια της Βουλής το επίσημο κείμενο του Master Plan, όπως το έχουμε ζητήσει με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων έξι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, από τις 11/09/2019;».

Ενεργοί Πολίτες

Η Κοινοτική Κίνηση Πειραιά “Ενεργού Πολίτες Α’ Κοινότητας – Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή!”, ανακοίνωσε:

Για την Τετάρτη 25/9/19 στις 9:30 π.μ. έχει προγραμματιστεί συνεδρίαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) στο Υπουργείο Ναυτιλίας με θέμα την έγκριση του νέου Master Plan της ΟΛΠ ΑE – COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο υποβλήθηκε στην ΕΣΑΛ πολύ πρόσφατα και δεν έχει δημοσιοποιηθεί, ούτε καν κοινοποιηθεί στους άμεσα εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους Δήμους, Κοινότητες, φορείς της κοινωνίας των πολιτών κ.ά.  Σύμφωνα με διαρροές στον Τύπο, το νέο Master Plan, σε σχέση με εκείνο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, περιλαμβάνει σημαντικές και κρίσιμες αλλαγές, οι οποίες θα επηρεάσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων και την οικονομική δραστηριότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής.

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης, όπως έχει κυρωθεί με τον νόμο 4404/16, κάθε Master Plan που υποβάλλεται προς έγκριση στην ΕΣΑΛ πρέπει προηγουμένως να έχει τεθεί σε γνώση των τοπικών κοινωνιών και των χρηστών του λιμανιού και στη συνέχεια σε δημόσια διαβούλευση από την ΟΛΠ ΑΕ – COSCO, η οποία είναι υποχρεωμένη να λάβει υπόψη της τα αποτελέσματα της διαβούλευσης αυτής  και να τα συμπεριλάβει στον φάκελο που θα υποβάλλει. Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί ο συγκεκριμένος όρος, δεν μπορεί να υπάρξει έγκριση – κι αν υπάρξει δεν θα είναι σύννομη, γιατί θα παραβιάζει τον νόμο 4404/16, στοιχείο το οποίο θα αποτελέσει τη βάση προσφυγής μας στο ΣτΕ για ακύρωσή της.

Καλούμε τα μέλη της ΕΣΑΛ να απορρίψουν το νέο Master Plan, προκειμένου να γίνει από την ΟΛΠ ΑΕ – COSCO η προβλεπόμενη από τον νόμο ενημέρωση του κοινού και δημόσια διαβούλευση, τα αποτελέσματα της οποίας πρέπει να ληφθούν υπόψη τόσο από την ΟΛΠ ΑΕ – COSCO, όσο και από τα μέλη της ΕΣΑΛ.

Οι κάτοικοι του Πειραιά δεν θα ανεχθούν να σχεδιάζουν κάποιοι πίσω από την πλάτη τους κολοσσιαία έργα στο λιμάνι, τα οποία θα επηρεάσουν τη ζωή και την υγεία των ίδιων και των επερχόμενων γενεών.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: