Τύπος Πειραιώς - Ενημέρωση

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το master plan του ΟΛΠ

Συνάντηση κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ με τον Γιάννη Μώραλη – Στο πόδι η Κίνηση Πολιτών Πειραιά

|> Κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και συζήτησαν για την “αναγκαία διαβούλευση για το σύνολο Master Plan του ΟΛΠ στην κατεύθυνση της αύξησης των ωφελειών και της μείωσης των επιβαρύνσεων για την πόλη του Πειραιά και των υπόλοιπων επιλιμένιων δήμων”. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει:

Την ανάγκη επαρκούς διαβούλευσης για το σύνολο του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην κατεύθυνση της αύξησης των ωφελειών και της μείωσης των επιβαρύνσεων για την πόλη του Πειραιά διαπίστωσε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ το οποίο επισκέφτηκε το δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη στο δημαρχείο της πόλης. Ειδικότερα, το κλιμάκιο αποτελούνταν από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Δωδεκανήσων κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, το βουλευτή Α Πειραιά κ.Θοδωρή Δρίτσα, τη συντονίστρια του τμήματος Ναυτιλίας κ. Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά κ. Χρήστο Φωτιάδη καθώς και συνεργάτες βουλευτών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης το κλιμάκιο ενημερώθηκε για τις θέσεις της δημοτικής αρχής και του δημοτικού συμβουλίου αναφορικά με τη μελέτη του Master Plan από το δήμαρχο της πόλης κ. Μώραλη.

Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την έντονη αντίθεση του κόμματος για τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στη διαχείριση ενός τόσο σοβαρού σχεδίου η υλοποίηση του οποίου θα επηρεάσει τα επόμενα χρόνια τις λειτουργίες και την φυσιογνωμία της πόλης.

Δήλωσε μεταξύ άλλων την ανάγκη να υιοθετηθούν επί της ουσίας σημαντικά στοιχεία των αποφάσεων που έχει λάβει η ΕΣΑΛ κατά τη θητεία των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, όπως η μη λειτουργία MALL στην περιοχή του νέου σταθμού κρουαζιέρας, την υποχρέωση  ηλεκτροδότησης των πλοίων από το λιμάνι ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη λειτουργία του λιμανιού και τη λειτουργία Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στην περιοχή του ΣΙΛΟ.

Παρατήρησε ότι η κυκλοφοριακή και η περιβαλλοντική επιβάρυνση του νέου master plan στο σύνολό του επηρεάζει το σύνολο των παραλιμένιων Δήμων και επομένως δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά ανά Δήμο.  Πρότεινε την ενημέρωση των δημοτικών συμβουλίων και των τοπικών κοινωνιών από πολεοδόμους χωροτάκτες που θα αναλύσουν τα δεδομένα των κυκλοφοριακών μελετών.

Ανέφερε ότι θα πρέπει να έρθει άμεσα στη Βουλή η διάταξη που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Αρχή Σχεδιασμού αναφορικά με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).  Η ΣΜΠΕ θα δώσει τη δυνατότητα να εκτιμηθούν και να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων που θα προκύψουν από την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου.

Τέλος επισημάνθηκε ότι κατά τη θητεία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ η ΕΣΑΛ είχε εγκρίνει υπό όρους το master plan της Cosco και είχε βάλει κανόνες στα ζητήματα περιβάλλοντος.  Η κυβέρνηση της ΝΔ επανεγκρίνει τις επενδύσεις που είχαν ήδη εγκριθεί ή είχαν γίνει αποδεκτές αλλά χωρίς κανόνες.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
“ΛΙΜΑΝΙ ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ!”

Την Παρασκευή 4/10 προγραμματίζεται η νέα συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για να συζητήσει τα νέα έργα, για τα οποία η απόφαση αναβλήθηκε στην προχτεσινή συνεδρίαση μετά από απαίτηση όλων των δημάρχων και των κοινωνικών φορέων και οργανώσεων.

Οι δύο νέες τεράστιες προβλήτες που θέλει να δημιουργήσει η COSCO με μπάζωμα της θάλασσας στο Κερατσίνι θα πνίξουν το εμπορικό λιμάνι, στο οποίο μπαίνουν και μανουβράρουν σούπερ κοντεϊνερόπλοια μήκους 400 μέτρων και θα αυξήσουν τις πιθανότητες ατυχήματος ή δυστυχήματος, με πιθανά θύματα ναυτικούς, εργαζόμενους στην COSCO και περίοικους. Ήδη χτες είχαμε το πρώτο σοβαρό ατύχημα στο Ικόνιο, στις εγκαταστάσεις της COSCO, με πρόσκρουση κοντεϊνερόπλοιου σε έμφορτο με πετρέλαιο δεξαμενόπλοιο στην προβλήτα πετρελαιοειδών, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ναυτικού και την κινητοποίηση 10 ρυμουλκών και του μηχανισμού αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης από διαρροή πετρελαίου.

Η φέρουσα ικανότητα του λιμανιού είναι πεπερασμένη και δεν μπορεί η ΕΣΑΛ να εγκρίνει τις νέες προβλήτες στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι χωρίς μελέτες για την επίδρασή τους στην εύρυθμη λειτουργία και την ΑΣΦΑΛΕΙΑ του λιμανιού…

Το λιμάνι του Πειραιά δεν μπορεί να μεγαλώνει επ’ άπειρον συγκεντρώνοντας κατά τρόπο υδροκεφαλικό πρόσθετες δραστηριότητες και τη νοσογόνο και θανατηφόρο ατμοσφαιρική ρύπανση που αυτές παράγουν. Πού είναι το Σχέδιο Θαλάσσιας Χωροταξίας που η Ε.Ε. επιτάσσει και πώς εντάσσονται τα έργα της COSCO – παλιά και νέα, υποχρεωτικά και πρόσθετα – σ’ αυτό;

Oι κάτοικοι των παραλιμένιων Δήμων θα χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση για να προστατεύσουμε τη ζωή και την υγεία μας από την αδηφάγα επεκτατική πρακτική της κρατικής COSCO, που υπηρετεί αποκλειστικά τα στρατηγικά και οικονομικά συμφέροντα της Κίνας, χωρίς να υπολογίζει καθόλου τις τοπικές κοινωνίες, στις οποίες συμπεριφέρεται με τρόπο αποικιοκρατικό. Λογαριάζει όμως χωρίς τον ξενοδόχο που την φιλοξενεί, τον λαό του ευρύτερου Πειραιά, ο οποίος απαιτεί ένα λιμάνι φιλικό στην πόλη και δεν θα ανεχτεί ένα λιμάνι – λερναία ύδρα που θα πνίξει την πόλη.

Απάντηση

Αρέσει σε %d bloggers: